Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 23 sep 2019 13:17

Chaya schreef:Die gasten deden iets illegaals, ze wisten dat ze strafbaar waren en het zijn geen onnozele jochies van 13!
Ze hebben hun boete allang terugverdiend.
Ik heb er totaal geen medelijden mee.

Ze hebben ze gewoon gebruikt om de rest lekker af te schrikken. Ze zaten aan de verkeerde kant en dachten even om toestemming te kunnen gaan vragen bij die militairen, hetgeen vrij suf was. Als zij hier komen en verdwaald zijn mikken we ze ook niet in de bak en jatten we hun spullen ook niet en al komt er 1 in de gevangenis, stinkt het er tenminste niet zo. En die vrouw die gewoon langs de borden liep: kon niet schelen. Allemaal 1 grote grap. Lekker vals. Ik vind het knetter dat die lui daar maar gewoon iedereen de bak in gooien en afschieten.
Die ouders van Ties, zielig en dat kleine broertje was aan het huilen op school.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 15:58

coby6 schreef:Het vriendje van Ties, de youtuber die een ducttape boot heeft gemaakt. Zij zijn samen opgepakt. Hebben ze al zijn spullen gestolen, pikken z'n geld en gooien 'm in een vieze bak en nu maakt ie er een film over en gebruikt ie maar andere beelden. Dat zei ie in het Nederlands, vervolgens gaat ie pitten en 's nachts gaan die lui van die Amerikaanse website allemaal schreeuwen dat ie een dief is, omdat de copyright er niet duidelijk in stond in het Engels. Ouwe zemelaars. Hij heeft het nu aangepast. Ik ga bidden voor die jochies. Hij ging ook naar verlaten spookhuizen en al die troep.

Allemaal cowboys daar
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 23 sep 2019 16:10

DeLange schreef:Wie geeft me een cursus omgang met Refo's?



Lekker jezelf blijven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 18:37

K80 schreef:Lekker jezelf blijven.

:D Mooi, toneel spelen kan ik niet, volgens mijn broer :lol:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Ergernissen

Berichtdoor pindas83 » 23 sep 2019 19:34

benefietdiner schreef:Tja….. de liefde in de kerken onderling is ver te zoeken of helemaal niet meer te vinden zelfs. Oorzaak kerkverlating is hierdoor duidelijk.


Nou dat valt alles mee.
Wij hebben heel geen problemen met de GKV/PKN/Evangelie gemeenten of wie dan ook. Sterker nog er worden regelmatig dingen gezamenlijk georganiseerd.
Maar het is niet dat we elkaar doodknuffelen, dat niet!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ergernissen

Berichtdoor Johan100 » 23 sep 2019 19:38

Ik zag zojuist deze topictitel. Er staat ook iets over ergernissen in Mattheus 18:6,7. Iemand enig idee wat er daar mee wordt bedoeld?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby6 » 23 sep 2019 20:33

Ik ben maar vriendjes geworden met een Amerikaan. Ze bleven zo tetteren. Ze verstaan ook geen woord Nederlands. Nu heb ik er weer mooi een bij op mijn fantastische youtube kanaal. Ooit breek ik door met mijn konijnenfilms.
Zo moet het gegaan zijn bij de toren van Babel.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Ergernissen

Berichtdoor benefietdiner » 23 sep 2019 21:18

DeLange schreef:Wie geeft me een cursus omgang met Refo's?

Je eigen vrouw Gereformeerde Gemeente in Nederland heb ik begrepen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 22:20

benefietdiner schreef:Je eigen vrouw Gereformeerde Gemeente in Nederland heb ik begrepen.

Haar ouders ja, ze hoefde toen nooit mee. Ze is zelf begonnen bij de Gereformeerde Gemeente, toen ze begon te kerken. Echter val ik haar daar niet mee lastig, want haar jeugd was een traumatische tijd. We zaten laatst een keer in een hersteld hervormde kerk voor een doopdienst, maar ze hield het niet droog tijdens de psalmen en ergerde zich ook aan de oordelen van de predikant over de kerkgangers van de PKN (viel me niet eens op, want het werd in bedekte termen geuit, maar zij weet precies wat die man bedoelde). Vele Psalmen deden haar herinneren aan negatieve ervaringen met haar beide ouders destijds. Ook vreselijke ervaringen later in Zeeland gehad met jonge lui die haar pesten, omdat ze toen thuis inmiddels "thuis lezend" waren. Ze kent dan ook een groot deel van de Psalmen en vele bijbelgedeeltes van het nieuwe en het oude testament uit haar hoofd. Plus heeft ze veel kennis van de kerkvaders waar ze thuis uit lazen. Ze adviseert me alleen wel een keer om eens zo'n dienst te bezoeken in de Gereformeerde Gemeente om er een indruk van te krijgen. Echter stimuleert niets mij om daar heen te gaan.
Ze drukt zich ook vrij negatief uit over de dominees. Vindt overigens een deel van de Gereformeerde Gemeente wel heel liefdevolle mensen die ook meegaand zijn, maar heeft persoonlijk nogal moeite met de nog bevinderlijker kerken. Haar moeder noemde dat na het verlaten ervan: "gelaat, gewaad en gepraat."
Ik zal hier maar niet zeggen hoe ze hun voorgangers noemt. Bij zo'n kerk heb je Ds. Van Boven. Zacht uitgedrukt heeft ze er nogal de twijfels bij of die van boven is. Ze heeft overigens wel positieve indrukken van de verkondigers van de christelijk Gereformeerde kerken, hersteld hervormde kerken en Gereformeerde Bonds kerken en (Ned.) Gereformeerd Vrijgemaakte Kerken . Alles wat weer lichter is (PKN) vind ze toch maar magertjes kwa diepgang in de preken, tot wel heel soft en de vrijzinnige Protestanten Bond heef ze één rouwdienst van mee gemaakt, maar dat gaat al helemaal volgens haar over "niks" . Ik kan je wel vertellen, ze is behoorlijk pittig op dat gebied. De evangelische beweging wilde ze overigens in, omdat ze daar over de gaven van de Heilige Geest meer hoort en ook meer praktische preken over hoe je met Jezus aan levensheiliging, met geestelijke wapenuitrusting kan leven.

Tja, en dan ik: ik houd van de combinatie van wat ik in de middenstroom (Bond-orthodox-confessioneel-EWV) van het calvinisme hoor, met aanvulling vanuit de evangelische beweging aan ervaringen en levens heiligend gericht preken.
Laatst gewijzigd door DeLange op 23 sep 2019 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 22:33

pindas83 schreef:Nou dat valt alles mee.
Wij hebben heel geen problemen met de GKV/PKN/Evangelie gemeenten of wie dan ook. Sterker nog er worden regelmatig dingen gezamenlijk georganiseerd.
Maar het is niet dat we elkaar doodknuffelen, dat niet!

Dat klinkt net Nijverdal, waar ik uit kom. Onder een gezamenlijk platform doen daar deze kerkgenootschappen met ook de NGK en de Vrij Evangelischen (ook een soort PKN achtige kerk daar) ook gezamenlijke activiteiten onder de vlag van de YFC. NGK en GKV kerken gezamenlijk daar tegenwoordig als de "Levensbrongemeente", met één dominee.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 22:48

Johan100 schreef:Ik zag zojuist deze topictitel. Er staat ook iets over ergernissen in Mattheus 18:6,7. Iemand enig idee wat er daar mee wordt bedoeld?

Ja Johan100, dat weet ik wel. Ik heb de New Age in onze kerk destijds zien komen, al moet ik zeggen dat het niet bij ons de hele toko kon overnemen. De veroorzakers zitten eigenlijk op de TV en in de wereld waarin we leven. Zo waren de tieners op onze tienerclub voor een deel weg van Char en de waarzeggers die 's avonds laat reclames uitzenden op tv. Ze geloofden in deze mediums die contacten hebben met overledenen en zagen dat als gaven van God. Ook is de gedachte van een lege hel en een volle hemel zeer populair. Ik schrok daar enorm van, toen ik dat ontdekte. Daar kwam ik gaandeweg achter omdat een stemmetje in mij me zei dat we het wel voortdurend over Jezus hebben, maar nooit de duivel ontmaskeren en zelfs zijn naam niet noemen. Toen ben ik in oud clubmateriaal gaan wroeten en kwam op het thema "occultisme" en ging met een andere leidster dit uitwerken. Aan het einde van de rit hadden we hen goed kunnen mee geven wat de gevaren van mediums zijn en waarom de bijbel daar tegen waarschuwt.

Maar ongetwijfeld zit je aan andere gevaren te denken die jij kent. Maar ik houd daarover mijn mond, want daarmee maak ik me hier niet bepaald populair, als ik dat ontvouw. Ik houd het daarom bij de gevaren in mijn eigen kring en zie die gevaren ook in heel de Reformatorische Beweging erin sluipen. Namelijk het verlaten van het oude pad door negatieve ervaringen, maar er niet echt wat stevigs ervoor in de plaats krijgen. "De evangelische beweging" kiezen uit eindelijk ook maar weinigen. De meesten kiezen voor steeds minder, minder, minder en nog eens minder. Dat zie je in de Confessionele PKN gemeentes "als voorbeeld" heel sterk. "vergrijzing" volgt. Uiteindelijk zakt het weg in de midden orthodoxie en daarna sluiten geleidelijk aan de deuren. Het is net de Titanic. Met alle pracht en weelde blijft het even drijven, maar zinkt uiteindelijk. Maar gelukkig, zijn er ook sloepen aan boord en die drijven met Jezus aan boort de goede kant op. Naar het Nieuw Jeruzalem, Babylon verlatend.

Let maar op de stemmen die het Woord van God verdraaien tot hun eigen verderf. Zij die vat hebben op de jeugd. Ik zou zeggen de stemmen van vroeger en de stemmen van vandaag.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 23:03

coby6 schreef:Ik ben maar vriendjes geworden met een Amerikaan. Ze bleven zo tetteren. Ze verstaan ook geen woord Nederlands. Nu heb ik er weer mooi een bij op mijn fantastische youtube kanaal. Ooit breek ik door met mijn konijnenfilms.
Zo moet het gegaan zijn bij de toren van Babel.
:lol:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 24 jun 2020 09:47

Ik zag vandaag mannen lopen in driekwart broeken. Echt te erg. Hoe mogen ze van huis af van hun vrouw. Zo verschrikkelijk LELIJK!
Zelf vind ik een korte broek al erg, maar een driekwart broek? Het zou verboden moeten worden. Ook bij een vrouw trouwens.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor MoesTuin » 24 jun 2020 10:01

:muhahaha:
Dat kan inderdaad echt niet meer K80, een drie kwart broek :wink:
Korte broek draag ik overigens graag vanaf 18+ graden :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Ergernissen

Berichtdoor naamloos » 24 jun 2020 10:20

Smaken verschillen nu eenmaal. Dat vind ik alleen maar leuk, totaal geen reden voor ergenis.
Heeeeeel blij dat we elkaar niet op kunnen leggen wat een ander wel of niet mag dragen.
Ik zit momenteel heerlijk in een korte broek. Vanmiddag moet ik aan het werk dan kies ik voor een driekwart.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten