Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elburger » 05 jan 2020 16:35

Het boek(en) over het leven van C.H.Spurgeon.
Ruim 1200 blz gelezen en wat een dienaar van God is die man geweest.
Welk een kwellingen heeft hij moeten onder- en doorstaan.

Kan het een ieder aanraden.
Geschreven door zijn vrouw met heel veel eigen wek van C.H. Spurgeon zelf.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor K80 » 07 jan 2020 13:41

Net uit, de afperser van John Grisham.
Alles van hem leest lekker en leuk weg.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2020 15:26

Deze:
https://www.goodreads.com/book/show/962400.Reformations

Reformations: The Early Modern World, 1450-1650
by Carlos M.N. Eire
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elburger » 21 jan 2020 09:32

Momenteel lees ik een boek van,
Jeremiah Burroughs.
"Een ware kleinnood"

Het gaat over de ware tevredenheid.

Tevredenheid, De apostel Paulus was een tevreden mens, toen hij zeide: "Want ik heb geleerd vergenoegd te zijn in hetgeen ik ben". ( Filp 4: 11 )
Moeilijk leesbaar zou je denken als je begint, maar na enige bladzijden gaat er een "lichtje" branden.
Zeer de moeite waard.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor elbert » 27 apr 2020 16:01

"Heerlijke nieuwe wereld" (Brave new world) van Aldous Huxley.
Een in Nederland wat minder bekend werk met daarin een toekomstvisie (het verhaal speelt in het jaar 2540, oftewel 632 na Ford) waarin mensen geheel geconditioneerd worden om van start (geboorte is er niet meer bij, evenals het hebben van vader, moeder en gezin) tot de dood een bepaalde rol te vervullen, waarbij ze zich overigens "gelukkig" voelen, wat trouwens ook van bovenaf geconditioneerd (aangestuurd) wordt. Kunstmatig geluk dus.
Sommigen (de hoofdpersonen in dit boek) voelen wel aan dat er toch iets niet klopt aan deze wereld.
Wat mij betreft een boek dat tot nadenken aanzet, want is het streven in de echte huidige wereld niet net zo? Van de wieg tot het graf willen we gelukkig zijn en we leven in een maatschappij waar hedonisme en welbevinden tot de hoogste waarden behoren, maar wat is de zin in en van dit alles?
Worden wij ook niet geconditioneerd (bijv. door de overheid en de media) om bepaalde dingen belangrijk te vinden?

"Tegen de onzin" van Syp Winia.
Een nuchtere beschouwing van wat er de afgelopen 10 jaar op politiek gebied is voorgevallen, met daarin veel aandacht voor de onzin van identiteitspolitiek, klimaat- en stikstofbeleid, lastendruk, de uitverkoop van soevereiniteit, het afschaffen van typisch Nederlandse tradities als Zwarte Piet, de schaamte voor de eigen cultuur enz.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2020 08:06

Hars - Ane Riel

Op de eerste bladzijde vertelt Liv dat haar vader haar oma om het leven heeft gebracht. En dat hij zoveel spullen verzamelde dat ze amper meer door het huis konden lopen. En dat haar moeder zo dik was dat ze de slaapkamer niet meer uit kon. Maar Ane Riel geeft niet meteen alles weg. Ze vertelt precies genoeg om je razend nieuwsgierig te maken naar dit verhaal.

Het sprookjesachtige leven op het eiland wordt een griezelverhaal. Dit boek geeft me kippenveel van de eerste tot de laatste zin.

https://lalageleest.nl/2020/05/29/hars-ane-riel/

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor K80 » 10 jul 2020 21:37

Hitler's Gladiator. The life of Sepp Dietrich.

Biografie van SS-Oberstgruppenführer Dietrich, één van de hoogste SS-generaal en voormalig leider en bevelhebber van de Liebstandarte, de lijfwacht van Adolf Hitler en de eerste divisie van de Waffen SS.
Begonnen als soldaat in de eerste wereldoorlog en geëindigd als kolonel-generaal in de tweede wereldoorlog. Alleen veldmaarschalk is hoger in rang.
Blijkt ook dat hij totaal niet geschikt was om het bevelhebber te zijn van een leger. Hoogstens een divisie, en volgens Von Rundstedt had hij beter sergeant kunnen blijven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Dogar

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Dogar » 10 jul 2020 22:58

Ach dat is achteraf allemaal makkelijk kletsen. Een divisie leiden is ook echt geen kleine jongenswerk hoor.

Maar goed wat lees ik nu ik ben meestal aan een paar boeken tegelijk bezig. Momenteel Leer denken als een romeinse keizer (Marcus aurelius) Donald Robertson , U.S blacklists, verzwegen tragedies Jenny Estrada, The blind watchmaker,Richard Dawkins, Daddy, Loup Durand. En Roelant Savery in seiner zeit. Over het werk van.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 11 jul 2020 19:22

Sapiens Een kleine geschiedenis van de mensheid. Geschreven door Yuval Noah Harari.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Dogar

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Dogar » 11 jul 2020 19:45

Oh en ik lees mijn zoon dagelijks voor uit Junglebook. Zijn favoriete personages Shere-Kahn en Baloe.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor de passant » 12 jul 2020 09:52

"De ... en andere bestemmingen" Memoires 2001-2019 van Madeleine Albright

net besteld "Febe" van Paula Gooder, eerst twijfelde ik, vond het inkijk exemplaar niet geheel overtuigend, maar de nieuwsgierigheid overwon , dus toch maar besteld , gewoon nieuwsgierig naar het leven van de eerste christelijke gemeenten.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor K80 » 12 jul 2020 17:26

naamloos schreef:Sapiens Een kleine geschiedenis van de mensheid. Geschreven door Yuval Noah Harari.


Interessant dat je dit boek leest. Niet echt een refo boek, heb je een speciale reden om dit boek te lezen?
Vandaag is het gisteren van morgen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 12 jul 2020 19:08

K80 schreef:Interessant dat je dit boek leest. Niet echt een refo boek, heb je een speciale reden om dit boek te lezen?

Ik ben ook helemaal geen refo. Ik was eerder evangelisch maar omdat ik me nogal opgesloten voelde tussen twee kaften ben ik daar vertrokken. Ik pas nu meer in links vrijzinnig.
Verder lees ik graag over onderwerpen die me interesseren, en dan zo breed mogelijk.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor K80 » 13 jul 2020 09:09

naamloos schreef:Ik ben ook helemaal geen refo. Ik was eerder evangelisch maar omdat ik me nogal opgesloten voelde tussen twee kaften ben ik daar vertrokken. Ik pas nu meer in links vrijzinnig.
Verder lees ik graag over onderwerpen die me interesseren, en dan zo breed mogelijk.


Verstandig om een onderwerp van alle kanten te bekijken in plaats van blind iets afzweren.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Dogar

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Dogar » 13 jul 2020 09:56

Wijs, dat zouden meer mensen moeten doen. Helaas is dat in Refo hoek niet helemaal gemeengoed en wordt hier en daar zelfs tegen gegaan.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten