Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Petra777 » 12 jul 2011 11:01

Est - Adrian Verbree
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Samanthi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Samanthi » 13 jul 2011 10:08

Knok out
van Joop Gottmer

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2011 12:08

De harsclub van Senay Ozdemir is een leuke chicklit, heb je in een paar uurtjes uit.
Nu lees ik Misfit van Vincent Overeem, vind het wel lekker geschreven, maar ik denk dat het niet zo geschikt is voor refo-lezers.

Hoe selecteren jullie eigenlijk wat je leest? Als refo kan je toch snel dingen tegenkomen (lees: seksuele scenes) die je misschien liever niet leest, omdat je tegen de vrije seksuele moraal bent. Maar van tevoren weet je niet altijd of zoiets erin staat. Dus lees je dan alleen 'christelijke' boeken? Of doe je het boek weg als je iets tegenkomt dat je niet zint?

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Bertiel » 13 jul 2011 12:19

Lalage schreef:Hoe selecteren jullie eigenlijk wat je leest? Als refo kan je toch snel dingen tegenkomen (lees: seksuele scenes) die je misschien liever niet leest, omdat je tegen de vrije seksuele moraal bent. Maar van tevoren weet je niet altijd of zoiets erin staat. Dus lees je dan alleen 'christelijke' boeken? Of doe je het boek weg als je iets tegenkomt dat je niet zint?

Ik heb veel (moderne) literatuur gelezen, en ik leg niet ieder boek weg waar een vloek of een seks scene in voor komt. Heeft het plaats in de context of is het geschreven om te shockeren dat is voor mij meestal de afweging!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jul 2011 18:52

Lalage schreef:De harsclub van Senay Ozdemir is een leuke chicklit, heb je in een paar uurtjes uit.
Nu lees ik Misfit van Vincent Overeem, vind het wel lekker geschreven, maar ik denk dat het niet zo geschikt is voor refo-lezers.

Hoe selecteren jullie eigenlijk wat je leest? Als refo kan je toch snel dingen tegenkomen (lees: seksuele scenes) die je misschien liever niet leest, omdat je tegen de vrije seksuele moraal bent. Maar van tevoren weet je niet altijd of zoiets erin staat. Dus lees je dan alleen 'christelijke' boeken? Of doe je het boek weg als je iets tegenkomt dat je niet zint?

Sowieso lees ik niet heel veel boeken, eigenlijk alleen in de vakantie. Meestal zijn ze wel "christelijk", maar een niet christelijk boek kan ook. Ik leg het inderdaad weg als het te grof wordt. Daarin vind ik vloeken storender dan een enkele sexuele uitweiding, mits die niet te expliciet/vulgair is. Knielen op een bed violen heb ik bijvoorbeeld wel gelezen, en dat ging wel. Dorsvloer vol confetti ook trouwens.
Maar een niet christelijke boek puur ter ontspanning, zonder dat ik een doel heb om het te lezen, nee.

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor phox » 30 jul 2011 16:49

Even een update!

Vorige week zaterdag was 'Isaac Ambrosius - Het zien op Jezus' eindelijk uit. Leest niet gemakkelijk, maar wát een mooi boek! Kan ook bijna niet anders, als het ruim 900 pagina's over Jezus gaat :D
Hier kun je het eerste deel gratis lezen. Voor sommigen is het denk ik echt té moeilijk. Voor anderen het doorzetten meer dan waard!

Intussen ook gelezen:
Ds. C.G. Vreugdenhil - Omgang met God. Heb dit boek gekregen van de kerk bij m'n belijdenis. Goede keus. Ik zeg: een must-read! Voor de prijs van € 12,50 voor 348 blz. hoef je het niet te laten. Heel toegankelijk schrijft ds. Vreugdenhil over wat schriftuurlijk-bevindelijk geloof nu eigenlijk is. En wat het niet is. Legt de vinger bij problemen in de kerk van vandaag en geeft het antwoord.

J.R. Beeke - Jezus navolgen. Ook al zo mooi... Niet meer overal te koop, zie er nog aan te komen!

Bezig in:
Ds. M.M. van Campen - De gereedschapskist van de Heilige Geest. Over de gaven van de Heilige Geest. In de gereformeerde gezindte lang een onderbelicht thema geweest, dat nu echter meer aandacht krijgt. En terecht. Eerste paar hoofdstukjes zijn erg verhelderend, benieuwd naar de rest!

J. Verschuir - Waarheid in het binnenste. Ga ik straks in beginnen (lees altijd meerdere boeken tegelijk). Is geschreven als gesprek tussen vier personen: Sterk Christen, Bekommerd Christen, Letterwijze en Onkunde. Alleen al vanwege deze opzet interessant. Deze hertaalde versie leest vast makkelijker dan het origineel uit 1738 :wink:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 30 jul 2011 19:10

@TheKeimpe: ik vind vloeken ook veel vervelender dan seksuele beschrijvingen

Ik lees nu vier boeken tegelijk... Ben vandaag begonnen in 'Wie scheep gaat', een dikke pil van Rascha Peper. Zij is één van mijn favoriete schrijvers (de anderen zijn Kader Abdolah, Maarten 't Hart en Renate Dorrestein).

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Bertiel » 30 jul 2011 20:35

Heb Hollands Glorie van Jan den Hartog weer eens gepakt, blijft schitterend
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Samanthi

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Samanthi » 31 jul 2011 09:07

Ik ga in max Havelaar beginnen

Rienuku

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Rienuku » 05 aug 2011 23:20

Bedrog van Randy Alcorn

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Petra777 » 06 aug 2011 07:58

Rienuku schreef:Bedrog van Randy Alcorn


Die is mooi en lekker dik :).

Ik ben bezig in
De nodiging gaat uit - over deelename aan het heilig avondmaal Dr. J.van Beelen
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 06 aug 2011 08:51

Gisteren heb ik 'Wie scheep gaat' van Rascha Peper uitgelezen. Wat een geweldig boek, heel knap geschreven vanuit verschillende personen. Het is een dikke pil, maar van deze schrijfster vind ik dat juist niet erg! Andere boeken die ik van haar heb gelezen: Oesters, Vingers van marsepein, Zwartwaterkoorts <- allemaal aanraders

Gebruikersavatar
Bonneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:32

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Bonneke » 06 aug 2011 09:13

Zo verandert God jou - Ds Gert Hutten.

Beschrijving
Dit is een wake-up call! De tijd dringt. De wereld schreeuwt om wakkere mensen.

Veel mensen verlangen oprecht naar een ander en heilig leven. Graag zouden we een snelle weg vinden, een truc om in een keer te veranderen. Maar groei gaat langzaam, bouwen kost tijd. Elke verandering begint met een vernieuwing van denken. Het gaat erom dat je anders leert kijken naar het leven.

Verandering heeft veel te maken met doen. Over dit veranderingsproces gaat Zo verandert God jou. We hoeven het niet zelf te doen. God stuurde zijn Zoon en zijn Geest. Hij breekt onze kleine wereld open en verandert ons, zodat wij steeds meer worden zoals we zijn bedoeld.

bron: bol.com
Afbeelding

Gebruikersavatar
Musica
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 aug 2011 09:38

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Musica » 07 aug 2011 22:25

Ik lees nu: 'Het moet je gegeven worden'
een heel dun, verhelderend boekje over de uitverkiezing.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Funlover » 18 aug 2011 18:02

Het breekpunt
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten