Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jul 2013 15:12

maaarten schreef:Waar haal je al die tijd vandaan om zoveel te fietsen Boekenlezer? Heb je al je boeken uit? :mrgreen:

Nee, gekregen van de baas.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jul 2013 15:28

En dan is er nog wat tegoed van mij. Vorige week heb ik ook aardig wat gefietst. Op de een of andere manier is het er niet van gekomen om dit bij te houden. Beetje chaotisch, zoiets.

Woensdag 24 juli heb ik voor het goede doel gefietst, voor Woord en Daad. Er was een fietstocht in mijn omgeving. (Zo noem ik dat maar. Anderen zullen het misschien niet zozeer als hun omgeving definiëren.) Die dag heb ik 78,7 km gereden in totaal. Daar zitten ook heen- en terugkilometers in van naar en van het beginpunt van de tocht.

Donderdag 25 juli:
Afstand: 68,5 km
Tijd: 2:15:39
Gemiddelde snelheid: 30,3 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 43,4 km/u

Nog even wat van de route van de dag ervoor op de racefiets gedaan. Ik begon met tegenwind, dus het eerste stuk ging niet zo snel. Maar op een gegeven moment kreeg ik de snelheid er goed in. Voor de laatste 10 km nog even een drinkpauze. ('k Heb er twee gehouden, en bij iedere pauze dronk ik zo een liter water weg.) Het gemiddelde stond toen op 29,8 km/u. Die laatste 10 km had ik de wind mee, en waren mijn benen ook in een aardig snelle stemming. Ik reed de hele tijd zo rond de 35 km/u. Daarmee trok ik het gemiddelde op naar 30,3 km/u. In de laatste 10 km nog effe het gemiddelde met 0,5 km/u omhoog trekken, dat zijn geen alledaagse zaken!

Vrijdag 26 juli ben ik niet ver gekomen. Zo'n 6 km van huis begon het te stortregenen, en toen ben ik maar terug gegaan in regenpak. Gelukkig was ik op mijn gewone fiets. Die ben ik uiteindelijk op zo'n 20 km uitgekomen, als ik me goed herinner.

Zaterdag 27 juli:
Afstand: 60,6 km
Tijd: 1:57:44
Gemiddelde snelheid: 30,9 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 43,9 km/u

Ik dacht: nou ik sneller geworden ben, doordat ik met wind mee 35 km/u van mezelf kan eisen, kan ik gemiddeld misschien wel 31 km/u rijden. Dat is bijna gelukt. Helaas blijkt Amersfoort met dat gebergte in het Zuiden altijd minimaal 0,1 km/u van je gemiddelde af te snoepen.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 29 jul 2013 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jul 2013 15:37

En dan vandaag nog.

Afstand: 117,8 km
Tijd: 4:01:20
Gemiddelde snelheid: 29,2 km/u
Hoogst bereikte snelheid: 43,X km/u

Vandaag weer een eerder gereden rondje gedaan. Dezelfde als van 17 juni jl., alleen dan in omgekeerde richting. Dus eerst naar Nieuwegein om de Lek over te steken, en bij Rhenen weer terug de Rijn over. Die eerste pakweg 30 km vóór de Rijn had ik de wind stevig tegen. En een euvel waar ik aan het begin van een tocht wel vaker last van heb: de kilo's van de rugtas drukken op een vervelende manier op mijn rug, zodat het een klein beetje zeer doet na verloop van tijd. Ik had er ook 3 liter water in zitten, en dat is dan al meteen 3 kg. Bleek achteraf ook wat meer dan nodig te zijn. Een drinkpauze lost dat probleem altijd wel redelijk op, maar dan ben ik toch al gauw minstens een uur verder, zodat de last tijd genoeg heeft om mijn rug te plagen. Al met al lag de snelheid de eerste 34 km dus niet hoog, net iets boven de 26 km/u gemiddeld. Eenmaal de rivier over veranderde ik van richting, en dat bleek gunstig t.o.v. de wind, dus de snelheid kon toen flink omhoog. Ik reed dan vaak 10 km/u boven mijn dan gemiddelde snelheid. Langs de rivier was het zo'n 40 km lang. Aan het einde stond mijn gemiddelde ongeveer op het niveau wat ik uiteindelijk bereikt heb, dus daarna is er niet veel meer veranderd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 31 jul 2013 18:54

Afstand: 150,3 km
Tijd: 5:09:21
Gemiddelde snelheid: 29,1 km/u
Hoogst behaalde snelheid: 51,5 km/u

Ik kon het blijkbaar even niet laten om er een klapper van te maken, want ik heb mijn afstandsrecord met deze fiets verbroken, ook al is het maar met heel weinig. Dat levert de ietwat vreemde situatie op dat ik (iets) meer kilometers heb gereden, maar in tijd gerekend toch korter gefietst heb dan bij het vorige record.
(Dit is dus niet mijn absolute record. Dat ligt op 201 km.)
Deze keer heb ik weer eens de ronde gereden langs Amersfoort, Apeldoorn en Arnhem. En dan vanaf Arnhem niet via Ede terug naar Amersfoort. Nee, ik heb de hele tijd de N225 westwaarts genomen, om pas in Doorn in noordelijke richting af te slaan.
Boven de 130 km vond ik het fietsen een tikkie zwaar worden. Dat zal er wellicht ook mee te maken hebben dat er nogal wat klimmen en dalen in de route zat. 10 km voor Apeldoorn begint dat vrij serieus. En tussen Apeldoorn en Arnhem doe je ook weinig anders, zo'n 30 km lang dus. En na Arnhem ben je er ook bepaald nog niet vanaf. Tot aan Wageningen gaat het vrolijk door. Dan wordt het even vlak, maar dan doemt daar de Grebbeberg op, en dat is best even een stevige klim met 7%. En na Doorn op de N227 ging het ook even flink omhoog. Kortom, een route met veel op en neer gaan qua hoogte.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 31 jul 2013 20:14

Hedenavond 65 km.
Jaarstand 1620 km.
De komende dagen lijken me iets te warm om te gaan fietsen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Duell
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 nov 2002 17:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Duell » 05 aug 2013 11:10

Gisteren (tussen kerkdiensten in) 135 km gereden (gem 28.5).
In totaal dit jaar al 1960km op de racefiets afgelegd.

Dit moet voldoende zijn om komende zaterdag de Luik Bastenaken Luik (160km) te volbrengen.
6 a 7 jaar geleden ooit eens de korte route gereden met oa wat Refoweb vrienden.
Wat gaat de tijd snel ! :oops:
:8> Dineke
Afbeelding

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 07 aug 2013 14:00

Gisteren 66 km
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 12 aug 2013 09:14

Zaterdag 187 km / 3100 hm van Luik-Bastenaken-Luik.
Deze versie week wel behoorlijk wat af van die van de profs overigens.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 15 aug 2013 07:12

Gisteren 63 km.
Jaarstand 1749 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 20 aug 2013 06:46

Gisteren 43 km
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 21 aug 2013 18:53

Vandaag weer 46 km
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Ctje » 22 aug 2013 19:47

12

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 26 aug 2013 20:33

Vlak voor het donker werd nog even 60 km afgeraffeld.
Jaarstand 1898 km.
De dagen worden weer korter...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Samanthi

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Samanthi » 26 aug 2013 21:58

20km

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 28 aug 2013 21:30

Vandaag 173,9 km. Ik heb de grens van mijn fiets-imperium eens een stukje verder naar het oosten gelegd, en ben dus op plaatsen geweest, waar ik nog nooit eerder met de fiets geweest ben. Eerst naar Arnhem gegaan, daarna via Dieren naar Zutphen en Deventer, en dan weer westwaarts naar huis terug.
Daar gaat overigens wel flink tijd in zitten, in zo'n afstand! Ik ben er zo'n 7 uur mee van huis geweest, en de gereden tijd stond op 6:11:01. Vanmorgen iets voor 9:00 vertrokken, en vanmiddag om 16:00 weer thuis. De hoeveelheid meegenomen water bleek wat aan de krappe kant, en wellicht dat ik daardoor zo moe was toen ik thuis was. Na douchen even op bed gelegen. Ice tea doet wonderen na een flinke fietstocht! Daar krijg je weer energie van, als je daar eens een half litertje van drinkt na een zware inspanning. Dan voel ik mijn krachten weer terugkomen.

20 augustus heb ik voor het eerst mijn racefiets gepakt na mijn zomervakantie. Even kalm ingereden met 77 km.
Verder nog op 23 en 26 augustus, iets langere afstanden (96,6 en 105,2 km).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten