Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 14 okt 2019 23:41

Het klopt dus wel dat hier weinig reformatorischen actief zijn. Al was Coby en Mohammed dat niet en ook zij zijn er nu niet meer.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor elburger » 15 okt 2019 05:44

Chaya schreef

Alles wat maar enigszins neigt naar het reformatorisch geluid wordt de grond in geboord. Stelselmatig.


Daar weet ik alles van.
Zowel hier als in het dagelijks leven.
I don't mind.
Maar soms loopt de emmer over of zit 1 oor "verstopt" en dan blijft het wel eens hangen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2019 09:14

DeLange schreef:Los van of het zonde is of niet, het wordt er niet beter op. Maar dat Cornelis vertrok had denk ik niet met op de man spelen te maken.

Lees zijn laatste posting nog eens!
Ik haal er alleen dit zinnetje uit, dat al zo veelzeggend is:

Jullie infecteren elkaar met vrijzinnigheid.

En zo is het toch? Alles moet mogen en kunnen onder het mom van christelijke vrijheid. Strijd? Welnee. Aanvallen van de satan? Die bestaat niet.
En ga zo maar door.
DeLange schreef:Al was Coby en Mohammed dat niet en ook zij zijn er nu niet meer.

Coby komt vast wel weer terug, ze is vaker een tijdje weggeweest.
En als je jezelf Mohamed noemt op een christelijk forum, zegt dat al iets, toch?
elburger schreef:Daar weet ik alles van.
Zowel hier als in het dagelijks leven.

Je krijgt in de wereld vaak minder vijandschap te verduren dan in bepaalde, zich christelijk noemende, kringen.
Ik leef in een volstrekt seculiere omgeving, links om de hoek staat een moskee en verderop staat er ook eentje.
Ik heb er op zich geen last van.
Ik ervaar ook geen vijandschap. Ik heb met alle mensen hier een goed contact.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor elburger » 15 okt 2019 09:44

Chaya schreef

Je krijgt in de wereld vaak minder vijandschap te verduren dan in bepaalde, zich christelijk noemende, kringen.
Ik leef in een volstrekt seculiere omgeving, links om de hoek staat een moskee en verderop staat er ook eentje.
Ik heb er op zich geen last van.
Ik ervaar ook geen vijandschap. Ik heb met alle mensen hier een goed contact.


Dan mag jij je gezegend prijzen, ben blij voor jou.

Nu is het wel zo dat ik niet dagelijks "lastig" gevallen wordt om mijn reformatorische geloofsovertuiging, maar heel veel mensen begrijpen niet waarom ik bijv uit mijn kerkgemeenschap vertrokken ben naar een kerkgemeenschap op Urk.
In Elburg kent "iedereen mij en ik "iedereen".
Op Urk ken ik mensen van gezicht maar veel woorden wissel ik niet met hen, ook omdat ik kort voor de dienst binnen kom.
Maar over het algemeen merk in dat mensen van de "zwarte kousen kerken" onder een vergrootglas liggen.
Wij zijn zo gelovig dus mogen wij ook niets fout doen.

Tja, zo werkt het dus niet.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2019 10:10

elburger schreef:Dan mag jij je gezegend prijzen, ben blij voor jou.

Ik ben gelukkig vrij makkelijk in de omgang. Sta open voor iedereen.
Het scheelt al als je vriendelijk bent, gedag zegt, zomaar eens een praatje maakt als buurman bezig is met het poetsen van de auto of het
plakken van een fietsband.
elburger schreef:Maar over het algemeen merk in dat mensen van de "zwarte kousen kerken" onder een vergrootglas liggen.
Wij zijn zo gelovig dus mogen wij ook niets fout doen.

Ach, alles wordt op één hoop gegooid.
Dat wordt weleens gezegd ja "ja maar jij bent zo gelovig".
Maar ik vertel hen niet van aanvechting en twijfel, ze zouden het niet begrijpen.
En je wordt inderdaad hard afgerekend als je een foutje maakt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2019 13:45

Het klopt wel dat de "echte reformatorischen" hier tegenwoordig in de minderheid zijn. Dat was vroeger wel anders. Het forum is een stuk breder geworden wat dat betreft. Ik denk dat we best wel veel van elkaar kunnen leren maar in de praktijk botsen dingen sneller. Dat is overigens niet omdat mensen het nou eenmaal leuk vinden om tegen de rechterflank aan te schoppen. Het komt ook niet alleen van die kant, als niet-refo krijg je hier genoeg veroordeling over je heen. Je vindt alles maar kunnen, je wil niet naar God luisteren, je neemt de Bijbel niet serieus. Want anders zou je dit en dat niet doen / goed vinden. Er is wederzijds niet zoveel begrip voor elkaars standpunten. Dus als we hier kritiek hebben op anderen moeten we ook de hand in eigen boezem steken.

Verder merk ik zelf wel dat veel confrontaties niet zijn omdat we het inhoudelijk niet met elkaar eens zijn. Maar als je dan je standpunten onderbouwt met bijbelteksten wordt daar totaal niet op ingegaan en wordt er gewoon gezegd: "Nee, zo zijn we dat niet gewend". Of dingen geroepen als "Je probeert gewoon recht te praten wat krom is". Als discussie op grond van de Bijbel niet is toegestaan en / of er snel een oordeel over de ander wordt gegeven is het ook niet zo vreemd dat er een vijandige sfeer ontstaat. Anders kom je in een vicieuze cirkel terecht waarbij je alleen maar verder van elkaar verwijderd raakt. Dan wordt het al snel: "Hou maar op met je bijbelteksten want jij bent vrijzinnig / evangelisch (het is voor sommige mensen het zelfde) " en van de andere kant: "je bent wettisch / veroordelend" enz. Er zou meer liefde en minder veroordeling moeten zijn en van daaruit meer open naar elkaar luisteren en naar Gods Woord luisteren om op een betere manier met elkaar om te gaan.

Moest het even kwijt, ook nav een recent gesprek in een ander topic, waarin je ziet hoe het ook vaak mis gaat.

- ik ga niet naar de kerk om getuigenissen te horen
* jammer want volgens de Bijbel is daar wel ruimte voor in de samenkomsten [Bijbeltekst]
- dit is een reformatorisch forum en dat respecteer je niet
* maar de Bijbel leert toch duidelijk dat hier ruimte voor is? Ik heb de Bijbeltekst erbij gehaald!
- Ik ga er niet eens op in. Zo worden we allemaal vrijzinnig.

Gek he, dat het dan gaat botsen. Alles wordt verdedigd met cultuur en gewoonten en als de Bijbel iets leert wordt het gewoon genegeerd. En je wordt duidelijk gemaakt dat voor die bijbels onderbouwde mening geen ruimte zou mogen zijn. Waarom botsten “links en rechts” dan tochzo hier... :-k
Laatst gewijzigd door Marnix op 15 okt 2019 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 15 okt 2019 14:15

Chaya schreef:Lees zijn laatste posting nog eens!
Ik haal er alleen dit zinnetje uit, dat al zo veelzeggend is:

Jullie infecteren elkaar met vrijzinnigheid.

En zo is het toch? Alles moet mogen en kunnen onder het mom van christelijke vrijheid. Strijd? Welnee. Aanvallen van de satan? Die bestaat niet.
En ga zo maar door.


Zijn opmerking was me al opgevallen en daar reageerde ik ook op.
Echter laten we eerlijk wezen, wat wordt er gewenst dan? Dat iedere forumdeelnemer "ja en amen" zal zeggen? Misschien dat je mijn stantpunten ook wat te licht vindt, omdat ik an sich wel tegen het praktiseren van homoseksualiteit ben, maar toch ook weer niet iedereen onder hen over één kam scheer, door te beweren dat ze allemaal voor eeuwig verloren zijn. Met het zelfde stantpunt kwam ik op een PKNers facebook tijdlijn in zijn discussie terecht. Een homoseksuele man viel echt over me heen. Hij vond me liefdeloos en zo, door deze zinnen in de bijbel over homoseksualiteit serieus te nemen, terwijl we volgens hem toch ook de wetten van Mozus allemaal niet meer houden? Hij is zelf praktiserend christelijke homoseksueel en had naar zijn verluid 3 begrafenissen bezocht van homoseksuelen die zelfmoord hadden gepleegd, omdat ze niet in hun christelijke kring erkend werden. Het zijn heel gevoelige discussies, daar was ik één van de weinigen die opkwam voor deze Bijbelteksten en ze niet aan de kant schoof. Daar was ik wel bezorgd over. Veel mensen gaan heel onzorgvuldig met de bijbel om.

Coby komt vast wel weer terug, ze is vaker een tijdje weggeweest.

Ik hoop het :D
En als je jezelf Mohamed noemt op een christelijk forum, zegt dat al iets, toch?

Ik ken hem als een man met humor. Hij zal de naam puur uit humor zo gebruiken.

Je krijgt in de wereld vaak minder vijandschap te verduren dan in bepaalde, zich christelijk noemende, kringen.

Dat is helaas zo. Daar heb je gelijk in.

Ik leef in een volstrekt seculiere omgeving, links om de hoek staat een moskee en verderop staat er ook eentje.
Ik heb er op zich geen last van.
Ik ervaar ook geen vijandschap. Ik heb met alle mensen hier een goed contact.

Mooi :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2019 14:59

DeLange schreef:Zijn opmerking was me al opgevallen en daar reageerde ik ook op.
Echter laten we eerlijk wezen, wat wordt er gewenst dan? Dat iedere forumdeelnemer "ja en amen" zal zeggen?

Absoluut niet!!
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Maar het stelselmatige ondergraven van het reformatorisch gedachtengoed, is wat mij uitermate irriteert op dit forum.
Als je het daarmee niet eens bent, of achterhaald vindt, prima, ga dan naar geloofsgesprek of vrijzinnig.nl.

En als je er toch wil zijn hier, heb dan eens gewoon respect hiervoor. Evenals voor de 3 FvE en belijdenisgeschriften.
Maar het gaat maar door en steeds opnieuw.
Alsof ik achterlijk Mientje uit 1732 ben, die vast wil houden aan Datheen berijmingen.

Ik heb dit nu al zo vaak uitgelegd - en ik niet alleen - maar dan wordt het zo gedraaid dat iemand zijn mening niet mag zeggen.
DeLange schreef:Hij is zelf praktiserend christelijke homoseksueel en had naar zijn verluid 3 begrafenissen bezocht van homoseksuelen die zelfmoord hadden gepleegd, omdat ze niet in hun christelijke kring erkend werden. Het zijn heel gevoelige discussies, daar was ik één van de weinigen die opkwam voor deze Bijbelteksten en ze niet aan de kant schoof. Daar was ik wel bezorgd over. Veel mensen gaan heel onzorgvuldig met de bijbel om.

Veel mensen gaan heel onzorgvuldig met de Bijbel om. Daar kun je dus alle kanten mee op.
Ofwel ze nemen het te nauw, te streng, ofwel ze nemen het te ruim.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2019 15:09

Chaya schreef:Absoluut niet!!
Dat heb ik ook nooit beweerd.


Dat leek echter wel de insteek van Cornelis. Zo van "Ik kom binnen en zal iedereen wel even vertellen hoe het zit met dat Woord van God want ze doen het allemaal helemaal fout met hun dwalingen." Dat vind ik arrogant en dat zeg ik dan ook. En dan is het ineens slechts een 'getuigenis' en zijn ze zelf 'de grootste zondaar' maar bij die houding hoort volgens mij ook een beetje bescheidenheid en willen luisteren naar elkaar. Ik ben hier op het forum om gesprekken met mensen te hebben; als ik op zoek ben naar iemand die een hoorcollege tegen me afsteekt, dan ga ik wel terug naar de universiteit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor MoesTuin » 15 okt 2019 15:31

Marnix schreef:Het klopt wel dat de "echte reformatorischen" hier tegenwoordig in de minderheid zijn. Dat was vroeger wel anders. Het forum is een stuk breder geworden wat dat betreft. Ik denk dat we best wel veel van elkaar kunnen leren maar in de praktijk botsen dingen sneller. Dat is overigens niet omdat mensen het nou eenmaal leuk vinden om tegen de rechterflank aan te schoppen. Het komt ook niet alleen van die kant, als niet-refo krijg je hier genoeg veroordeling over je heen. Je vindt alles maar kunnen, je wil niet naar God luisteren, je neemt de Bijbel niet serieus. Want anders zou je dit en dat niet doen / goed vinden. Er is wederzijds niet zoveel begrip voor elkaars standpunten. Dus als we hier kritiek hebben op anderen moeten we ook de hand in eigen boezem steken.

Verder merk ik zelf wel dat veel confrontaties niet zijn omdat we het inhoudelijk niet met elkaar eens zijn. Maar als je dan je standpunten onderbouwt met bijbelteksten wordt daar totaal niet op ingegaan en wordt er gewoon gezegd: "Nee, zo zijn we dat niet gewend". Of dingen geroepen als "Je probeert gewoon recht te praten wat krom is". Als discussie op grond van de Bijbel niet is toegestaan en / of er snel een oordeel over de ander wordt gegeven is het ook niet zo vreemd dat er een vijandige sfeer ontstaat. Anders kom je in een vicieuze cirkel terecht waarbij je alleen maar verder van elkaar verwijderd raakt. Dan wordt het al snel: "Hou maar op met je bijbelteksten want jij bent vrijzinnig / evangelisch (het is voor sommige mensen het zelfde) " en van de andere kant: "je bent wettisch / veroordelend" enz. Er zou meer liefde en minder veroordeling moeten zijn en van daaruit meer open naar elkaar luisteren en naar Gods Woord luisteren om op een betere manier met elkaar om te gaan.

Moest het even kwijt, ook nav een recent gesprek in een ander topic, waarin je ziet hoe het ook vaak mis gaat.

- ik ga niet naar de kerk om getuigenissen te horen
* jammer want volgens de Bijbel is daar wel ruimte voor in de samenkomsten [Bijbeltekst]
- dit is een reformatorisch forum en dat respecteer je niet
* maar de Bijbel leert toch duidelijk dat hier ruimte voor is? Ik heb de Bijbeltekst erbij gehaald!
- Ik ga er niet eens op in. Zo worden we allemaal vrijzinnig.

Gek he, dat het dan gaat botsen. Alles wordt verdedigd met cultuur en gewoonten en als de Bijbel iets leert wordt het gewoon genegeerd. En je wordt duidelijk gemaakt dat voor die bijbels onderbouwde mening geen ruimte zou mogen zijn. Waarom botsten “links en rechts” dan tochzo hier... :-k


Precies.
Onderzoekt de Schriften ( dat betekende de naam van Ereunao, hij legde me het een keer uit de betekenis van zijn forum naam)

Maar dat is het.... onderzoekt voort durend de schriften, zelf(!)
Dus niet omdat de dominee het zegt of de oudvaders of wie dan ook.
Nee, onderzoekt de Schriften, zelf....in overleg met de Heer,
"Heere maak mij Uw wegen bekend"
Machtig is dat, die wegen zijn vaak zo geheel anders......

Bij ons is geen zondagse Samenkomst dezelfde.....
(toch echt een kerk waar rondom iedere Samenkomst de Heere Jezus Christus centraal staat, laatst nog in de vorm van een maaltijd dienst)
Het gaat er niet om of we vrijzinnig of reformatorisch of evangelisch of wat dan ook zijn.
Het maakt me niet warm of koud, al die vooroordelende hokjes achtige indelingen waarin men je in wilt stoppen en je mond houden verder, etiket voor je aardse leven krijg je opgeplakt.... gelukkig ben je als je in Geloof wel beter weet.....
Zijn we van Christus daar gaat het om, in en uit geloof...

Veel reformatorisch mensen lopen denk ik vast binnen hun eigen gezindte (kritisch zijn mag immers niet lees je al terug)
Dit is een groot gevaar, want zich reformatorisch noemende mensen houden hun mond en hoppen mee in de reformatorische flow en omdat het zo hoort doen ze het ook maar (eigen persoonlijk geloof of eigen mening en denken wordt uitgeschakeld).
Dit geldt lang niet voor iedereen, maar dit komt meer voor dan je denkt....en is een groot gevaar van binnen uit....ken genoeg voorbeelden hiervan....zoals de jongeman van 21 die zolang hij thuis woont mee moet naar de kerk en dat maar doet voor de lieve vrede, maar niet kan wachten tot hij het huis uit kan.
Of het meisje dat wel naar de kerk meeging omdat het moest maar er doordeweeks op los leefde....ze was er van overtuigd toch al verloren te zijn dus wat maakte het allemaal nog uit.
Dat maakt me zo verdrietig....
Ze was bij ons stagiaire en is helemaal los gegaan na een benauwende opvoeding gevlucht in vriendje waarvan ze zwanger werd en verplicht moest trouwen en na enkele jaren uit elkaar....


Waarom doen we de dingen hoe we ze doen, met welke intentie?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor naamloos » 15 okt 2019 15:58

Chaya schreef:Je krijgt in de wereld vaak minder vijandschap te verduren dan in bepaalde, zich christelijk noemende, kringen.
Ik leef in een volstrekt seculiere omgeving, links om de hoek staat een moskee en verderop staat er ook eentje.
Ik heb er op zich geen last van.
Ik ervaar ook geen vijandschap. Ik heb met alle mensen hier een goed contact.
Chaya schreef:Ik ben gelukkig vrij makkelijk in de omgang. Sta open voor iedereen.
Het scheelt al als je vriendelijk bent, gedag zegt, zomaar eens een praatje maakt als buurman bezig is met het poetsen van de auto of het
plakken van een fietsband.

Ik vind je anders helemaal niet zo vriendelijk, open en makkelijk in de omgang tegen christenen die anders denken dan jij. (hoe je vandaag ook weer tekeer ging tegen Marnix, waarom?) Je eigen klacht komt als een boemerang terug.
Je krijgt meer vijandschap en veroordeling te verduren van een zichzelf noemende reformatorische christen dan van seculiere mensen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2019 16:04

naamloos schreef:Ik vind je anders helemaal niet zo vriendelijk, open en makkelijk in de omgang tegen christenen die anders denken dan jij. (hoe je vandaag ook weer tekeer ging tegen Marnix, waarom?)

Waarom? Omdat dit al 10 jaar aan de gang is, daarom!
En of jij me vriendelijk vindt of niet, is gelukkig niet de maatstaf.
We krijgen regelmatig om de beurt van jou ook een veeg uit de pan, kompleet met smileys en al.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor irmo » 15 okt 2019 16:13

Overdrijven is ook een vak Chaya. Ja, er zijn hier niet meer veel echt reformatorischen.
Maar aan de andere kant, dit forum is ook breder dan dat. En af en toe kunnen de "refo's" die er wel zijn, ook behoorlijk hard en bot uit de hoek komen naar een ander.

Om een voorbeeld te geven:kijk naar dat katholiekentopic van Teus van laatst. Dat had een heel mooi topic kunnen worden, waar we elkaar vragen hadden kunnen stellen en van elkaar hadden kunnen leren. Maar nee, er werd alleen maar gehakt op iedereen die ook maar even anders dacht en er werd vervolgens ook nog even fijntjes medegedeeld dat iedereen die niet in een protestantse kerk zat minimaal, de hel kon verwachten. Om over mijn eigen godsdienst nog maar te zwijgen, want daar hoef ik helemaal niet over te beginnen.

Nou als het dan zo moet, dan hoeft het niet voor mij. Je vraagt respect voor jouw standpunten, en ik wil je die best geven, maar dan zou het fijn zijn als het omgekeerd ook zo was. Ik weet wel van jou dat je dat begrijpt, maar niet iedereen snapt dat. En dat is aan beide kant best wel vervelend. Daarom komen de meeste discussie niet meer van de grond, ik heb niet veel zin om weer afgemaakt te worden om een mening die misschien iets te ruimdenkend is volgens een ander.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor naamloos » 15 okt 2019 16:17

Chaya schreef:Waarom? Omdat dit al 10 jaar aan de gang is, daarom!
Hij gaf gewoon een Bijbels-onderbouwde reactie en jij begint te tieren ''hoe durf je!"
Chaya schreef:En of jij me vriendelijk vindt of niet, is gelukkig niet de maatstaf.
Klopt, dat beweer ook helemaal niet. Ik zeg alleen wat ik vind, niks meer.
Chaya schreef:We krijgen regelmatig om de beurt van jou ook een veeg uit de pan, kompleet met smileys en al.
Maar ik zeg niet van mezelf dat ik vriendelijk, open en makkelijk in de omgang ben. (niet dat ik in real life veel klachten krijg overigens ...)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 15 okt 2019 16:26

Chaya schreef:Absoluut niet!!
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Maar het stelselmatige ondergraven van het reformatorisch gedachtengoed, is wat mij uitermate irriteert op dit forum.
Als je het daarmee niet eens bent, of achterhaald vindt, prima, ga dan naar geloofsgesprek of vrijzinnig.nl.

En als je er toch wil zijn hier, heb dan eens gewoon respect hiervoor. Evenals voor de 3 FvE en belijdenisgeschriften.
Maar het gaat maar door en steeds opnieuw.
Alsof ik achterlijk Mientje uit 1732 ben, die vast wil houden aan Datheen berijmingen.

Ik heb dit nu al zo vaak uitgelegd - en ik niet alleen - maar dan wordt het zo gedraaid dat iemand zijn mening niet mag zeggen.

Dat is wel betreurenswaardig. Ik denk namelijk dat er ook heel veel kracht ervan uitgaat. De ruimte om je geloof te kunnen uiten op Refoweb moet er als reformatorische christen er wel zijn. Daarom ben ik juist hier, om daar ook kennis van op te doen.

Veel mensen gaan heel onzorgvuldig met de Bijbel om. Daar kun je dus alle kanten mee op.
Ofwel ze nemen het te nauw, te streng, ofwel ze nemen het te ruim.

Ja, dat is mij een raadsel, waarom ze dat doen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten