Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2016 16:04

Nou, daar is de zomer dan :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor lekkerbek » 25 aug 2016 16:32

:lol: :lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2016 12:14

Dat een tsunami van atheïstische en agnostische reacties dit forum bevuilt en zodoende de waardevolle forummers gaan zwijgen, soms voorgoed. :?
Moeten we dan voor elke kwetsende posting op de modknop klikken??
Ik kan een discussie met een andersdenkende best wel waarderen op zn tijd, maar zoals het nu verloopt, is het gewoon niet te doen.
Het getuigt allemaal van zo weinig ontzag voor God en respect voor het christelijk geloof.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor johannes1 » 29 aug 2016 08:51

Ja voor elke kwetsende opmerking druk je op de meld-knop, zodat de mods deze kunnen bekijken.

Nu gaan we weer verder met waar we van balen i.p.v. discussiëren over personen of meningen op dit forum waar we van/over balen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor heintje » 29 aug 2016 15:58

Ik baal dat van mij, door een enkeling, verwacht wordt dat ik respect moet opbrengen voor iets waar ik niet in geloof. Dat kan m.i. niet. Respect kan dan ook niet afgedwongen worden. En ik baal daarvan omdat het de discussie vaak bemoeilijkt.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor lekkerbek » 29 aug 2016 16:35

Heintje dan snap ik werkelijk niet wat je hier doet op dit refoforum! Het is al vaker gezegd en dan antwoord je dat je je hierin wilt verdiepen, je erover wilt discussiëren. Maar wat doe je op een forum waarvoor je geen respect kunt opbrengen? Dat bedoel ik echt niet verkeerd, maar als je op een forum komt hoor je toch respect te hebben voor de grondslag van dat forum? Bedoel je t echt zo, of bedoel je het anders dan je opgeschreven hebt?
Je kunt toch wel respect opbrengen voor een andere mening? Ik moet zeggen dat andersom ook moet, maar dat kan het wat lastiger maken omdat de meeste leden van het forum gelovig zijn, en elkaar opcoeken en discussiëren met elkaar. Die hebben niet gevraagd om niet-gelovigen. Andersom wist jij wat je hier tegen zou komen!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor lekkerbek » 29 aug 2016 16:41

Sorry Johannes1 maar ik reageerde nog even op Heintje, ik snap dat we een andere kant op moeten in het topic.
Ga ik bij deze ook doen :wink:

Ik baal omdat ik bijna een bruiloft heb, een prachtige jurk heb van esprit, maar niet het juiste jasje kan vinden. Heb nu een jasje, en een sjaal die ik over m'n blote schouders kan slaan in de kerk, beiden erg leuk, maar to h niet helemaal naar t zin. Ik kan toch moeilijk nog een derde optie kopen.
Luxeprobleem :oops:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor naamloos » 29 aug 2016 17:19

heintje schreef:Ik baal dat van mij, door een enkeling, verwacht wordt dat ik respect moet opbrengen voor iets waar ik niet in geloof. Dat kan m.i. niet. Respect kan dan ook niet afgedwongen worden. En ik baal daarvan omdat het de discussie vaak bemoeilijkt.
volgens mij hoor je respect voor mensen te hebben, en kun je daarnaast prima van mening/geloof met hen verschillen.
Op het moment dat jij je mening wilt opdringen, en die van de ander niet accepteert ben je respectloos bezig, en dat doe heel vaak.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor heintje » 01 sep 2016 16:52

naamloos schreef:volgens mij hoor je respect voor mensen te hebben, en kun je daarnaast prima van mening/geloof met hen verschillen.
Op het moment dat jij je mening wilt opdringen, en die van de ander niet accepteert ben je respectloos bezig, en dat doe heel vaak.

Dan baal ik er bij deze van dat mensen nog steeds denken dat ik een mening probeer op te dringen. Hoe kan dat nou? Hoe kan ik iemand die wekelijks een gebedsgenezer/handlezer/steenoplegger/horoscopist bezoekt overtuigen met argumenten en/of rede en bewijzen? Denk je echt dat deze mensen hiervoor open staan? En daar baal ik wel eens van. Want dat geeft toch een hoop onrust in de wereld.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Cicero » 01 sep 2016 18:40

--

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 02 dec 2016 13:18

Heb je eens wat ontdekt, waarvan je denkt "dát is lekker!!!", wat jou betreft een echte blijver, wordt het gewoon even doodleuk uit het assortiment gegooid! :shock: ](*,)
Ik heb het over de Iglo Kombino Tomaat Mozzarella.
Ik wilde het kort geleden weer eens kopen. Maar bij de dichtsbijzijnde Albert Heijn, waar ik in de regel winkel, zag ik het ineens niet staan. Wel de andere versie, die voor mij toch een treetje lager staat: de spinazie-versie. Dus ik ben daarom maar naar de grootste AH-vestiging in mijn woonplaats gegaan. Daar zouden ze het toch wel hebben? Ook niet! :shock: :o
Bij Hoogvliet heb ik ook al gekeken, maar daar is helemaal geen Iglo Kombino te vinden.

Wat is dit toch? Hebben ze dat bij AH hooghartig uit het assortiment gegooid? Of levert Iglo het niet meer? Op beide websites zijn ze te vinden! Maar op internet is de werkelijkheid blijkbaar vaak mooier dan dat die werkelijk is.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 02 dec 2016 14:24

Boekenlezer schreef:Heb je eens wat ontdekt, waarvan je denkt "dát is lekker!!!", wat jou betreft een echte blijver, wordt het gewoon even doodleuk uit het assortiment gegooid! :shock: ](*,)
Ik heb het over de Iglo Kombino Tomaat Mozzarella.
Ik wilde het kort geleden weer eens kopen. Maar bij de dichtsbijzijnde Albert Heijn, waar ik in de regel winkel, zag ik het ineens niet staan. Wel de andere versie, die voor mij toch een treetje lager staat: de spinazie-versie. Dus ik ben daarom maar naar de grootste AH-vestiging in mijn woonplaats gegaan. Daar zouden ze het toch wel hebben? Ook niet! :shock: :o
Bij Hoogvliet heb ik ook al gekeken, maar daar is helemaal geen Iglo Kombino te vinden.

Wat is dit toch? Hebben ze dat bij AH hooghartig uit het assortiment gegooid? Of levert Iglo het niet meer? Op beide websites zijn ze te vinden! Maar op internet is de werkelijkheid blijkbaar vaak mooier dan dat die werkelijk is.

Het kan zijn dat de bedrijfsleider van de supermarkt het uit het assortiment haalt, omdat er te weinig vraag naar is. Dit kan per filiaal verschillend zijn.
Bij AH gebeurt dit best snel.
Zijn er geen andere supermarkten in de buurt? Plus, Jumbo of EmTé bijvoorbeeld?
Waar ik van baal is dat de korting van 3 halen 2 betalen vaak niet gehanteerd wordt als je verschillende geuren (wasmiddel) of smaken (drinkyoghurt) koopt. Dan herkent de computer dit niet mevrouw, zei de vriendelijke jongen achter de servicebalie.
Ik zag het gelukkig toen ik nog met de auto op het parkeerterrein stond, maar je moet wel terug naar de winkel met de desbetreffende boodschappen.
Vanmorgen scheelde mij dat dus 9,25!
Altijd je kassabon checken dus, zeker bij aanbiedingen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Bambi » 02 dec 2016 15:01

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 02 dec 2016 16:21

Bambi schreef:Niet altijd hoor, soms halen ze ook dingen die te goed lopen eruit, zodat mensen dan meer andere dingen gaan kopen uit het assortiment, die duurder zijn.

Dat is mij niet bekend, als ik vraag waar een artikel gebleven is, krijg ik het antwoord dat het nauwelijks verkocht werd en daarom uit het assortiment is gehaald.
Soms kondigen ze het aan, dan staat er een etiket bij het schap: binnenkort komt hier een nieuw produkt.
En zit er op de verpakkingen een 35% kortingssticker.
Maar de meeste produkten verdwijnen geruisloos.
Net zoals de kaaskoekjes die Mortlach zo lekker vond, en ik ook.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 02 dec 2016 17:18

Bambi schreef:Niet altijd hoor, soms halen ze ook dingen die te goed lopen eruit, zodat mensen dan meer andere dingen gaan kopen uit het assortiment, die duurder zijn.

Dat is nou wat ik noem: hooghartig uit het assortiment gooien. Even voor de klant bepalen dat hij dat product niet meer mag kopen. Een dergelijke bedisselige aantasting van mijn vrijheid háát ik.
Aangezien mijn product ergens anders nog wel volop te koop lag, wordt het aanmerkelijk waarschijnlijker dat er bij de AH van het bovenstaande sprake is.

Maar goed, mijn probleem is inmiddels opgelost. Dat wat ik wilde hebben, heb ik gevonden bij de Jumbo in mijn woonplaats. Ik heb er gelijk maar vijf van ingeslagen.
Dat het per doosje 10 14 cent goedkoper is dan bij de AH, boeit me op zich niet zo. Daarvoor ga ik echt niet iedere keer naar de Jumbo. De AH is ongeveer 200 meter lopen, terwijl ik naar de Jumbo 2 km moet fietsen. Wel vervelend als de dichtstbijzijnde supermarkt het laat afweten.

Chaya schreef:Zijn er geen andere supermarkten in de buurt? Plus, Jumbo of EmTé bijvoorbeeld?

Goeie tip dus! :D
Ik zag de logo's van de Jumbo en de Plus ook staan op de website van Iglo bij dit product. Dus dat bracht me ook op het idee om eens bij de Jumbo en eventueel bij de Plus te gaan kijken. Niet dat die logo's alles zeggen, want die van de AH en de Hoogvliet staan er ook bij, terwijl ze het daar niet hebben. Maar bij de Jumbo ben ik geslaagd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten