Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor MoesTuin » 17 okt 2019 19:42

Chaya schreef:Ik scheer niemand over een kam. In principe overstijgt het kerkmuren.
Maar het is van tweëen één, of voor eeuwig behouden of voor eeuwig verloren. En zie dat maar eens terug te vinden bij sommigen.

De christenen bestoken elkaar niet, maar elkaar's standpunten! Dat is dus iets anders.

Je kunt niet iedereen hier over de bol aaien en zeggen: jij hebt ook gelijk hoor, Jezus is voor iedereen gestorven.
M.a.w. je komt in de hemel, ongeacht wat....
Kun jij dat zo terugvinden in de Bijbel?


mbt je eerste stukje; Heel veel kun je niet met je blote oog zien.
In het echte leven niet en al helemaal niet op een forum.

mbt je tweede stukje is het antwoord; door het Geloof...terug te vinden in de bijbel

Voor jou en mij en ieder die dit leest een pracht uitleg hieronder

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... gheid-toe/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 18 okt 2019 12:47

MoesTuin schreef:mbt je eerste stukje; Heel veel kun je niet met je blote oog zien.
In het echte leven niet en al helemaal niet op een forum.

mbt je tweede stukje is het antwoord; door het Geloof...terug te vinden in de bijbel

En opnieuw kun je niet begrijpend lezen en probeer je een uitspraak van een predikant naar jouw hand te zetten.
Houd daar eens mee op! Jij wilt hier niks van weten, anders zou je van hem weleens een meditatie geplaatst hebben, ipv die ellenlange nietszeggende artikelen.

ds. Simons zegt: Onthoud een grote en diepe waarheid: er komen geen zondaars in de hemel en straks niet op de nieuwe aarde. Zij zijn net zo rechtvaardig als God rechtvaardig is door het geloof (Rom. 4:11). God neemt geen zondaar aan, maar een rechtvaardige. Goed lezen en niet Gods woorden verdraaien.

Dat is dus iets anders dan iemand de hemel inpraten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor MoesTuin » 18 okt 2019 13:10

Chaya schreef:En opnieuw kun je niet begrijpend lezen en probeer je een uitspraak van een predikant naar jouw hand te zetten.
Houd daar eens mee op! Jij wilt hier niks van weten, anders zou je van hem weleens een meditatie geplaatst hebben, ipv die ellenlange nietszeggende artikelen.

ds. Simons zegt: Onthoud een grote en diepe waarheid: er komen geen zondaars in de hemel en straks niet op de nieuwe aarde. Zij zijn net zo rechtvaardig als God rechtvaardig is door het geloof (Rom. 4:11). God neemt geen zondaar aan, maar een rechtvaardige. Goed lezen en niet Gods woorden verdraaien.

Dat is dus iets anders dan iemand de hemel inpraten.


Dat zijn jou frustraties die jij in deze woorden en opvattingen en veroordelingen zoals wel vaker schrijft en waar ik niets mee kan en dus geef ik je dat bij deze allemaal terug.... =;
Tip: lees het nog eens opnieuw als je wat rustiger geworden bent en met een bril op van Liefde....(doe de bril van oordeel vooroordeel en veroordeel weg, t brengt je veel meer rust vrede en blijdschap)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 18 okt 2019 13:31

MoesTuin schreef:Dat zijn jou frustraties die jij in deze woorden en opvattingen en veroordelingen zoals wel vaker schrijft en waar ik niets mee kan en dus geef ik je dat bij deze allemaal terug.... =;

Nee omdat je nooit een inhoudelijk antwoord geeft, aan niemand!
Je glibbert er altijd tussen uit.
Ik vind het zeer kwalijk dat jij woorden verdraait en interpreteert.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor MoesTuin » 18 okt 2019 14:54

Chaya schreef:Nee omdat je nooit een inhoudelijk antwoord geeft, aan niemand!
Je glibbert er altijd tussen uit.
Ik vind het zeer kwalijk dat jij woorden verdraait en interpreteert.

Stap vanavond vooral met je goede been in bed... :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 18 okt 2019 16:09

Hmmm, maar kort gezegd geloven jullie dus beiden ook dat christenen gerechtvaardigd zijn en niet in de nieuwe natuur (wel oude nog bestaande natuur) zondaars zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor MoesTuin » 18 okt 2019 17:34

DeLange schreef:Hmmm, maar kort gezegd geloven jullie dus beiden ook dat christenen gerechtvaardigd zijn en niet in de nieuwe natuur (wel oude nog bestaande natuur) zondaars zijn.


ja zeker en Chaya ook wel denk ik maar ik ben wat vrijer en wat meer opener hierin en Chaya wat geslotener en wat terughoudender.
Als we elkaar maar respecteren, maar ik doe het nou eenmaal niet goed zegt Chaya, maar ach.....wat kennen we elkaar nu....

Ik ben nu eenmaal geen standaard christen volgens kerkelijke religie regels.
Ik geloof in één gezamenlijke gemeente van Christus....heel breed....voor alle mensen die in Hem geloven.

Kom je weleens in dit topic,

viewtopic.php?f=31&t=27039&start=300

daar deel ik graag de overdenkingen van emeritus predikant P Gerrets die het zo helder eerlijk en duidelijk verwoorden kan, tevens bemoedigend in het Geloofsleven van elke dag.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 18 okt 2019 18:04

MoesTuin schreef:ja zeker en Chaya ook wel denk ik maar ik ben wat vrijer en wat meer opener hierin en Chaya wat geslotener en wat terughoudender.
Als we elkaar maar respecteren, maar ik doe het nou eenmaal niet goed zegt Chaya, maar ach.....wat kennen we elkaar nu....

Ik ben nu eenmaal geen standaard christen volgens kerkelijke religie regels.
Ik geloof in één gezamenlijke gemeente van Christus....heel breed....voor alle mensen die in Hem geloven.

Kom je weleens in dit topic,

viewtopic.php?f=31&t=27039&start=300

daar deel ik graag de overdenkingen van emeritus predikant P Gerrets die het zo helder eerlijk en duidelijk verwoorden kan, tevens bemoedigend in het Geloofsleven van elke dag.


Chaya viel er over dat je predikanten van poppenkast spelen beticht. Ik kan me indenken dat dit haar pijnlijk treft, al begrijp ik precies wat je zegt, gezien de verhalen over sommigen hier in de regio. De nuance is echter dat vooral predikanten in de hoek waar Chaya uit komt onder andere best wel goede predikanten kunnen zijn. Ik heb eens een dienst bezocht van een christelijke gereformeerde predikant in Ede en ik vond hem best oprecht en goed. De stempel "bevindelijk" zou ik op hem wel willen plakken. :D
Daarnaast zijn we ook wel eens bij een Christelijk gereformeerde dominee op bezoek geweest, waarmee mijn zwager en schoonzus bevriend zijn en er kerken in Poeder Rooyen.

Aan de andere kant lijkt het me niet verstandig dat Chaya weer zegt dat bij "evangelischen" en "lichtere protestanten" men vindt dat alles maar moet kunnen en is het niet wijs alle evangelischen als vrijzinnigen te doen voorkomen. Ik sta daar wel boven, maar het drijft een wig in gesprekken met christenen.

Ik denk dat we over en weer voorzichtig moeten zijn om niet steeds de negatieve aspecten naar voren te laten komen. Een spreker zei het eens zo tegen mij: "Het christendom is een vreemd leger dat elkaar bestookt en bevecht, wat het zwak maakt." Volgens hem vervloeken mensen elkaar door zo over elkaar te spreken.

Maar eerlijk gezegd moet ik wel zeggen dat de Heilige Geest door kritiek vaak tegen gewerkt wordt in veel kerken.

Jouw link heb ik nog niet mezelf veel tijd voor gegunt. Lijkt me goed daar eens energie in te steken. :wink:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor K80 » 19 okt 2019 07:19

Ik begin te halen van de regen. Het is nodig, maar wat ben je het snel beu. Je kan buiten niks doen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2019 11:17

DeLange schreef:Chaya viel er over dat je predikanten van poppenkast spelen beticht. Ik kan me indenken dat dit haar pijnlijk treft, al begrijp ik precies wat je zegt, gezien de verhalen over sommigen hier in de regio. De nuance is echter dat vooral predikanten in de hoek waar Chaya uit komt onder andere best wel goede predikanten kunnen zijn. Ik heb eens een dienst bezocht van een christelijke gereformeerde predikant in Ede en ik vond hem best oprecht en goed. De stempel "bevindelijk" zou ik op hem wel willen plakken. :D
Daarnaast zijn we ook wel eens bij een Christelijk gereformeerde dominee op bezoek geweest, waarmee mijn zwager en schoonzus bevriend zijn en er kerken in Poeder Rooyen.

Aan de andere kant lijkt het me niet verstandig dat Chaya weer zegt dat bij "evangelischen" en "lichtere protestanten" men vindt dat alles maar moet kunnen en is het niet wijs alle evangelischen als vrijzinnigen te doen voorkomen. Ik sta daar wel boven, maar het drijft een wig in gesprekken met christenen.

Ik denk dat we over en weer voorzichtig moeten zijn om niet steeds de negatieve aspecten naar voren te laten komen. Een spreker zei het eens zo tegen mij: "Het christendom is een vreemd leger dat elkaar bestookt en bevecht, wat het zwak maakt." Volgens hem vervloeken mensen elkaar door zo over elkaar te spreken.

Maar eerlijk gezegd moet ik wel zeggen dat de Heilige Geest door kritiek vaak tegen gewerkt wordt in veel kerken.

Jouw link heb ik nog niet mezelf veel tijd voor gegunt. Lijkt me goed daar eens energie in te steken. :wink:


Bevindelijke preken verschillen ook heel erg per plaats. De kritiek gaat denk ik niet over bevindelijke preken zoals die jij noemt. Eerder over de rechterflank waar vaak een bepaalde toon wordt gehanteerd die je in de andere kerken niet hoort, waardoor de vorm voor de meesten onbekend zal zijn. Niet heel schokkend, de luisteraars die dat gewend zijn zouden weer moeite hebben met een predikant in een overhemd, zonder stropdas, die in hedendaags Nederlands zijn preek houdt. Laten we er niet te dramatisch over doen maar wel respectvol blijven en niet gelijk met een oordeel klaarstaan over vormen die anders zijn dan wij gewend zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 19 okt 2019 12:15

Marnix schreef:Bevindelijke preken verschillen ook heel erg per plaats. De kritiek gaat denk ik niet over bevindelijke preken zoals die jij noemt. Eerder over de rechterflank waar vaak een bepaalde toon wordt gehanteerd die je in de andere kerken niet hoort, waardoor de vorm voor de meesten onbekend zal zijn. Niet heel schokkend, de luisteraars die dat gewend zijn zouden weer moeite hebben met een predikant in een overhemd, zonder stropdas, die in hedendaags Nederlands zijn preek houdt. Laten we er niet te dramatisch over doen maar wel respectvol blijven en niet gelijk met een oordeel klaarstaan over vormen die anders zijn dan wij gewend zijn.

Oké, ik ken dat niet denk ik. Al moet ik zeggen dat ds. Bor van onze zwager en schoonzus bij wie we op bezoek waren ook van de rechter flank (bewaard het pand) is en op ons als een heel warm persoon over komt. In de tijd van het overlijden van mijn schoonmoeder, heeft hij veel voor de hele familie betekend.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2019 12:40

DeLange schreef:Oké, ik ken dat niet denk ik. Al moet ik zeggen dat ds. Bor van onze zwager en schoonzus bij wie we op bezoek waren ook van de rechter flank (bewaard het pand) is en op ons als een heel warm persoon over komt. In de tijd van het overlijden van mijn schoonmoeder, heeft hij veel voor de hele familie betekend.

De heer Bor is een evangelist, werkzaam geweest te Gent (België) en geen Bewaar het Pand predikant.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2019 12:44

DeLange schreef:Aan de andere kant lijkt het me niet verstandig dat Chaya weer zegt dat bij "evangelischen" en "lichtere protestanten" men vindt dat alles maar moet kunnen en is het niet wijs alle evangelischen als vrijzinnigen te doen voorkomen. Ik sta daar wel boven, maar het drijft een wig in gesprekken met christenen.

Lees even terug, ik zei niet alle evangelischen. Maar vrijzinnigen noemen zichzelf niet voor niets zo!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 19 okt 2019 14:16

Chaya schreef:Lees even terug, ik zei niet alle evangelischen. Maar vrijzinnigen noemen zichzelf niet voor niets zo!

In de discussies die ik volg zie ik dat je wat bezwaar hebt, maar anderen hebben ook moeite met de benaderingen en dit viel mij op dat evangelischen en vrijzinnigen vaak in één adem genoemd worden en naar mijn weten heb je geen evangelischen die zichzelf vrijzinnigen noemen en ze worden zo ook niet graag aangesproken. Er zijn wel mensen die zichzelf vrijzinnig noemen, maar die zitten in de vrijzinnig hervormde gemeente vooral of bij de remonstranten en dergelijke zichzelf zo noemende groepen.
In een goed gesprek is het goed rekening met elkaars gevoeligheden te houden.
Laatst gewijzigd door DeLange op 19 okt 2019 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor DeLange » 19 okt 2019 14:21

Chaya schreef:De heer Bor is een evangelist, werkzaam geweest te Gent (België) en geen Bewaar het Pand predikant.

Hij is officieel in titel geen dominee, dat klopt, maar ik zie hem wel zo, omdat hij bij hen in de kerk voorgaat. Ze zijn naar mijn weten van het Bewaard het Pand. Volgens mijn vrouw in ieder geval.
Ze zijn in ieder geval wel van de rechter flank. :)

Bij ons in Nijverdal heb je bij de Schaapskooikerk ds. Perk. (PKN-Evangelisch werkverband) Ook officieel in titel geen dominee, maar een Nieuw Testamenticus. Je ziet zo iets wel vaker dus :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten