How do you feel? [deel 12]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2013 17:10

Moe, maar wel oke.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor johannes1 » 09 jul 2014 11:10

triest, maar dat komt door het weer :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Emmetje

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Emmetje » 09 jul 2014 13:18

slecht, maar ja, dat schijnt normaal te zijn als je depressief bent ;-)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Rozijn » 09 jul 2014 18:18

Ai, das minder mooi... Sterkte!

Hopelijk kun je het forum gebruiken als uitlaatklep om dingen van je af te schrijven.

Emmetje

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Emmetje » 10 jul 2014 10:20

Rozijn schreef:Ai, das minder mooi... Sterkte!

Hopelijk kun je het forum gebruiken als uitlaatklep om dingen van je af te schrijven.


Ik ga het proberen... Maar nu ligt alles beetje overhoop, want misschien krijg ik medicijnen en wat er verder voor behandeling komt weten we nog niet. Waarschijnlijk wordt ik ook getest op NLD (wat dat is mogen jullie op internet uitzoeken, kvind 't beetje lastig uit te leggen)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor johannes1 » 08 sep 2014 11:55

Voel me goed!
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2014 12:05

johannes1 schreef:Voel me goed!

Geniet ervan!
Lijkt me geweldig...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor johannes1 » 08 okt 2014 11:23

jij niet dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Boekenlezer » 26 okt 2015 15:43

Een heel klein beetje ziekjes. s:|
Ik moet erg rustig aan doen. Er zit in mijn hoofd heeft een sterke neiging tot duizeligheid. En als ik dan niet uitkijk, zou ik ook nog misselijk kunnen worden.
Ik ga zo maar weer lekker ontspannen op mijn fiets rijden in de zon. Dat doet me wel goed.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor EvaMaria » 27 okt 2015 13:54

Eenzaam... :(

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2015 14:05

EvaMaria schreef:Eenzaam... :(

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2015 14:25

EvaMaria schreef:Eenzaam... :(

Dat is heel naar.
En vreemd genoeg, het komt veel voor.
Ondanks alle mogelijkheden tot het leggen van contacten, ze blijven in de regel vaak vluchtig en oppervlakkig.
Vorige week haalde de predikant het nog aan in een preek.
Ook veel christenen voelen zich eenzaam. Zelfs in een huwelijk of in een groot gezin, kun je je stikeenzaam voelen.
Als je dit staatje ziet, uit een onderzoek in 2012, in opdracht van het Leger des Heils
Afbeelding

kun je aflezen dat eenzaamheid niet zozeer met leeftijd te maken heeft, al verschilt de wijze waarop jongeren eenzaamheid ervaren, wel van ouderen. Ouderen zijn vaker sociaal eenzaam, wat betekent dat ze te weinig mensen om zich heen hebben. Jongeren voelen zich eerder emotioneel eenzaam. Ze hebben genoeg mensen om zich heen, maar voelen met niemand een diepe band.

Herken je dit EvaMaria? Je hebt wel mensen om je heen, maar een innige band met hen voel je niet?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor EvaMaria » 27 okt 2015 16:18

Hee,

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik vind het wel een schokkende grafiek, ik wist niet dat zoveel mensen last van eenzaamheid hebben. Ik vind het zo'n naar gevoel...
Ik herken me niet zozeer in emotioneel eenzaam zijn, maar sociaal eenzaam ben ik wel. Nu ik geen studie meer heb en (nog) geen baan heb (en wat ook erg lastig is in de cultuursector helaas), zit ik hele dagen alleen thuis. Ik heb geen vriendinnen ook, met wie ik zou kunnen afspreken. Het versterkt ook weer mijn angst om er even uit te gaan voor bijv. een boodschap of gewoon zomaar. Eigenlijk ben ik dan denk ik zowel sociaal als emotioneel eenzaam? In elk geval voel ik me er vaak naar om :(.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2015 16:25

EvaMaria schreef:Hee,

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik vind het wel een schokkende grafiek, ik wist niet dat zoveel mensen last van eenzaamheid hebben. Ik vind het zo'n naar gevoel...
Ik herken me niet zozeer in emotioneel eenzaam zijn, maar sociaal eenzaam ben ik wel. Nu ik geen studie meer heb en (nog) geen baan heb (en wat ook erg lastig is in de cultuursector helaas), zit ik hele dagen alleen thuis. Ik heb geen vriendinnen ook, met wie ik zou kunnen afspreken. Het versterkt ook weer mijn angst om er even uit te gaan voor bijv. een boodschap of gewoon zomaar. Eigenlijk ben ik dan denk ik zowel sociaal als emotioneel eenzaam? In elk geval voel ik me er vaak naar om :(.

Heb je geen mensen van de kerk dan?
Ik kende geen kip meer. Ben vrienden op Facebook geworden met wat christenen die ik niet eens kende. Ze zitten ook in zo'n groep daar christenvrienden. Ga nu met een paar daarvan naar een Bijbelschool aan de andere kant van het land, want wij hebben een heel klein groepie, een huisgemeente en die lui zie ik nooit doordeweeks.
Of zoek een club of zo.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: How do you feel? [deel 12]

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2015 16:42

EvaMaria schreef:Hee,

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik vind het wel een schokkende grafiek, ik wist niet dat zoveel mensen last van eenzaamheid hebben. Ik vind het zo'n naar gevoel...
Ik herken me niet zozeer in emotioneel eenzaam zijn, maar sociaal eenzaam ben ik wel. Nu ik geen studie meer heb en (nog) geen baan heb (en wat ook erg lastig is in de cultuursector helaas), zit ik hele dagen alleen thuis. Ik heb geen vriendinnen ook, met wie ik zou kunnen afspreken. Het versterkt ook weer mijn angst om er even uit te gaan voor bijv. een boodschap of gewoon zomaar. Eigenlijk ben ik dan denk ik zowel sociaal als emotioneel eenzaam? In elk geval voel ik me er vaak naar om :(.

Ik denk dat de eenzaamheid in grootstedelijke gebieden vaker voorkomt dan in dorpjes.
Ik weet niet zeker of het zo is, maar hoe vaak hoor je niet dat iemand al maanden dood ligt in zijn huis? Dat is eigenlijk alleen in de stad.
Ik weet wel dat vrienden niet zomaar binnen komen lopen, dus je moet wel aktief aan de slag, zeg maar.
Soms ontmoet je iemand, heel onverwacht, waar je echt een klik mee hebt.
Ik zou proberen er toch wel op uit te trekken en je open te stellen voor nieuwe relaties.
Let niet op leeftijd!
Dat klinkt misschien overbodig, maar vaak zoek je toch leeftijdsgenoten.
Maar iemand waar je van hart tot hart mee kunt praten, kan 20 maar ook 70 zijn.

Ben je lid van een kerkelijke gemeente? Of vind je een bepaalde sport leuk om te doen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten