Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2020 15:22

Chaya schreef:Ja heel mooi!
Hij is al vaker nagespeeld, o.m. in The Crown. Maar daar kreeg hij toch een andere rol toebedeeld.
Maar in deze film zag je de andere kant van hem, hij bleek nogal lomp en onbehouwen te zijn, soms.
En zo zeker was hij niet altijd van zijn zaak.


Klopt. Heb the King's Speech gezien? Daarin heeft hij ook een kleine rol die ik wel vond passen bij zijn karakter in deze film :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 30 jan 2020 15:33

Marnix schreef:Klopt. Heb the King's Speech gezien? Daarin heeft hij ook een kleine rol die ik wel vond passen bij zijn karakter in deze film :)

Nog niet, maar ik heb de Blue Ray wel liggen.
Mijn zoon heeft tijdelijk een abonnement op NetFlix en daar staan enkele verantwoorde films op.
Verder vind ik het aanbod nogal tegenvallen.
Ik heb wel Charité at War gezien en The Zoo Keeper.
Ik houd erg van films die zich afspelen tussen 1900 en 1950.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2020 17:32

Chaya schreef:Nog niet, maar ik heb de Blue Ray wel liggen.
Mijn zoon heeft tijdelijk een abonnement op NetFlix en daar staan enkele verantwoorde films op.
Verder vind ik het aanbod nogal tegenvallen.
Ik heb wel Charité at War gezien en The Zoo Keeper.
Ik houd erg van films die zich afspelen tussen 1900 en 1950.


The Shawshank Redemption neem ik aan al wel ooit gezien?

Ik vond Les Miserable ook erg mooi, is wel een musical-film dus er wordt veel gezongen, maar tegelijkertijd is het wel gewoon een film Moet je van houden maar als je dat doet is het een prachtige film met mooie boodschappen ook wel. (1 van de weinige films waarbij ik een traan heb gelaten ;-) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 30 jan 2020 18:17

Chaya schreef:Nog niet, maar ik heb de Blue Ray wel liggen.
Mijn zoon heeft tijdelijk een abonnement op NetFlix en daar staan enkele verantwoorde films op.
Verder vind ik het aanbod nogal tegenvallen.
Ik heb wel Charité at War gezien en The Zoo Keeper.
Ik houd erg van films die zich afspelen tussen 1900 en 1950.


Prachtige film, the King's Speech.

Van wat soort films hou jij Chaya? Behalve films die in die tijdsperiode zitten. Actie, thriller, drama, kostuumdrama, romantiek, science fiction?
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2020 21:23

Ik dus vooral van filmhuisfilms, drama (hoewel dat heel breed is) en fantasy. Lord of the Rings, Narnia etc. Maar zeker ook wel als films in het verleden afspelen. Hoort ook een beetje bij fantasy, je leeft je dan helemaal in in een andere wereld, een andere tijd etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 31 jan 2020 10:29

K80 schreef:Van wat soort films hou jij Chaya? Behalve films die in die tijdsperiode zitten. Actie, thriller, drama, kostuumdrama, romantiek, science fiction?

Ik houd niet van een specifiek thema. Op zn tijd kan ik een goede thriller(serie) wel waarderen, drama ook wel, Engels kostuumdrama (niet allemaal, onlangs begon ik aan Lady Macbeth en toen daar weer zo nodig een seksscene aan te pas moest komen, ben ik afgehaakt.
Natuurlijk past dit in dit verhaal, maar de suggestie dat.... is veel spannender.
SF houd ik helemaal niet van. Ik heb wel The Martian meegekeken met de kinderen, maar dat vind ik dan achteraf zonde van mijn tijd.
Net als bij boeken, het verhaal moet kloppen, het moet over mensen gaan, dan mag het spannend worden, niet niet de spanning verzinnen omdat het spannend moet zijn, snap je wat ik bedoel?

Films die op mij een grote indruk gemaakt hebben zijn
Doctor Zhivago. Toen de film uitkwam was ik een pubermeisje en moest ik samen met mijn vriendin stiekem naar de bios. En voor 12 uur thuis zijn, zodat we het einde toen misten.
De week erna zijn we naar de middagvoorstelling gegaan. :D
Ik heb niet zoveel films in de bios gezien, het is nog steeds een te hoge drempel. Het is er zo ingehamerd in mijn jeugd. Terwijl het natuurlijk weinig uitmaakt met het kijken op een scherm in een privésetting. Maar die waren er toen nog niet, de TV was in refohuiskamers natuurlijk ook verboden.
The Boy in the striped pyamas, nog steeds moet ik huilen, als ik ergens tegenkom.

Er komen nu ook regelmatig goede films uit van het leven op het Turkse platteland, in Syrië, zoals For Sama.
Trouw schrijft daarover:
Beste lezers, hier volgt een waarschuwing. Ga niet naar de film ‘For Sama’. Deze documentaire, genomineerd voor een Oscar, kan de nachtrust ernstig verstoren, mogelijk zelfs voor langere tijd. Het gaat, u las er wellicht al over, om het relaas van een jonge vrouw in het Syrische Aleppo, Waad al-Kateab. Zij hanteert de camera om vast te leggen wat er om haar heen gebeurt, en creëert zo tussen 2012 en 2016 als vanzelf een oorlogsfilm.

Ik zag enkele scenes in DWDD, en het greep me al zo bij de strot.
Misschien moeten we alllemaal wel gaan, om nog eens goed de zinloosheid van oorlog waar te nemen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2020 11:00

Kan geen kwaad. Films hoeven niet altijd een goed gevoel te geven. Zo is de werkelijkheid ook niet. Maar goed, net 1917 gezien, daarin wordt de zinloosheid en weerzinwekkendheid van oorlog ook we heel duidelijk getoond.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 31 jan 2020 14:23

Ik snap niet waar die negativiteit ten opzichte van de bioscoop vandaan komt, deze tijd.
Wordt net over gesproken of het Sodom en Gomorra is. Dat er geen films worden gekeken maar orgieën plaatsvinden.

Je gaat er naar toe, koopt een kaartje, een bak popcorn met wat drinken en je gaat een film kijken op groot scherm met meerdere mensen om je heen. Thats it.
Thuis op pc scherm mag wel, maar bios is uit den boze.
Vaak gezegd door personen die er nog nooit zijn geweest en alleen maar herhalen wat in 1930 werd verteld.

Blij dat mijn ouders hier 0,0 problemen van maakten. Maar goed ook, vond nu al dat er weinig mocht.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 31 jan 2020 14:31

Een goed Engels kostuumdrama is natuurlijk Pride and Prejudice.
Wel dan de BBC miniserie uit de jaren negentig.

The Queen is ook een sterke film
Verfilmingen van John Grisham boeken
Verfilmingen van Tom Clancy boeken.
Along came a Spider, Kiss the Girls beide films met Morgan Freeman
The Godfather
Braveheart
The Patriot
Captain Philips
The Butler
Bridge of Spies
The Fugitive
The Iron Lady
Locke
Etc etc

Keuze genoeg voor fatsoenlijke films qua taalgebruik en bloot.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor MoesTuin » 31 jan 2020 14:31

Chaya schreef:Misschien moeten we alllemaal wel gaan, om nog eens goed de zinloosheid van oorlog waar te nemen.


Ben je naar "soldaat van Oranje" geweest?
Aanrader anders!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 31 jan 2020 15:31

K80 schreef:Ik snap niet waar die negativiteit ten opzichte van de bioscoop vandaan komt, deze tijd.

He, het was in mijn jeugd he. :D Tegenwoordig wordt er heel wat ruimdenkender mee omgegaan, bij de jongere generatie althans.
K80 schreef:Wordt net over gesproken of het Sodom en Gomorra is. Dat er geen films worden gekeken maar orgieën plaatsvinden.

Dat is het soms toch ook? Je moet het in de context zien, het dateert van vroeger toen alles wat met bios en theater en nachtclubs te maken had,
van de duivel was. Zelfs in wereldse kringen waarschuwden ouders hun kinderen om toch alsjeblieft niet aan het toneel te gaan!

En het heeft te maken met ledigheid, werelds vermaak, terwijl we worden opgeroepen om toch vooral te zoeken naar dingen die van Boven zijn.
K80 schreef:Keuze genoeg voor fatsoenlijke films

Dat wel, maar niet uit dit rijtje. Sorry.
Ik zou The Railway Man nog even willen noemen, die film ontroerde mij zeer.
En er is ook een Deense film, Den Skyldige, die razendknap gemaakt is.

"In afwachting van een rechtszaak omtrent zijn handelen bij een incident, is politie-agent Asger uit zijn functie ontheven en gedwongen om te werken bij de alarmcentrale. Hij beantwoordt een noodoproep van een verwarde vrouw die vermoedelijk slachtoffer is van een ontvoering. Met de telefoon als enige hulpmiddel begint Asger aan een race tegen de klok om de vrouw op te sporen."

Ook de verrassende wending maakt dat je tot het einde geboeid (sja, woordkeuze) blijft kijken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 31 jan 2020 22:27

Zitten toch fatsoenlijke films in dat rijtje?

De Railway man staat hier ook in de kast.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2020 00:39

K80 schreef:Ik snap niet waar die negativiteit ten opzichte van de bioscoop vandaan komt, deze tijd.
Wordt net over gesproken of het Sodom en Gomorra is. Dat er geen films worden gekeken maar orgieën plaatsvinden.

Je gaat er naar toe, koopt een kaartje, een bak popcorn met wat drinken en je gaat een film kijken op groot scherm met meerdere mensen om je heen. Thats it.
Thuis op pc scherm mag wel, maar bios is uit den boze.
Vaak gezegd door personen die er nog nooit zijn geweest en alleen maar herhalen wat in 1930 werd verteld.

Blij dat mijn ouders hier 0,0 problemen van maakten. Maar goed ook, vond nu al dat er weinig mocht.


Het gaat denk ik ook niet zozeer om de sfeer maar om wat er draait. Er zijn natuurlijk ook een hoop films waarin het om geweld, seks, angst etc draait. Films waarin enorm veel wordt gevloekt. Ik ben doorgaans ook geen fan van de gemiddelde Hollywood-productie. Er zit af en toe wat goeds tussen maar ook een hoop troep en slecht gemaakte films. Dat is misschien persoonlijk maar ik zou wel altijd even goed research doen en de parental guide checken voor je naar een film toegaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 01 feb 2020 09:31

Er draait inderdaad de laatste jaren weinig goede films in de bios.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2020 09:45

K80 schreef:Zitten toch fatsoenlijke films in dat rijtje?

Dat zal wel, maar het ik bekijk echt per film of het iets voor mij is, ik kijk echt heel selektief.
Veel mensen kennen de films niet eens die ik kijk.
Maar kennen alleen de grote produkties waar velen naar toe gaan en die veel aandacht krijgen in de media.

(Hetzelfde met boeken, iedereen heeft het nu over De zeven zussen, maar ik sloeg het na de eerste bladzijde al dicht.)

Marnix schreef:Films waarin enorm veel wordt gevloekt.

Veel mensen zijn al zo gewend aan het woord f**k dat ze dit niet eens meer als een scheldwoord zien.
Son of a b**ch, klinkt minder erg als zoon van een h**r.
En deze schoot mij gisteravond nog te binnen:
https://filmkrant.nl/recensies/des-hommes-et-des-dieux
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten