Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 11 feb 2020 22:34

In de vragenrubriek een vraag over de anti-abortusfilm Unplanned. Gelovigen lopen ermee weg, maar over het algemeen wordt het gezien als een religieus geïnspireerd propaganda-gedrocht.

Zie de metacritic score: https://www.metacritic.com/movie/unplanned

Professionele recensenten: 1/10 (10%)
Gewoon publiek: 9,2/10, maar als je de reacties leest, zijn dat vooral anti-abortuslui die met 10'en de score proberen op te krikken. Metabommen noemen ze dat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 12 feb 2020 07:59

Ik had niet anders verwacht. Propaganda is van alle tijden. Ze hadden hem ook zo kunnen maken dat hij pro abortus zou zijn.

Bijzonder is weer dat er in het antwoord weer goed negatief over een bioscoop wordt gepraat.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 12 feb 2020 08:01

Marnix schreef:Ik ben donderdag geweest en had na de film ook een soort van mini-shellshock. Ontzettend mooi gefilmd, heel meeslepend. En ook heel lelijk. De film laat heel duidelijk de gruwelijkheid en de zinloosheid zien van oorlog in het algemeen en van de oorlogsvoering in de eerste wereldoorlog in het bijzonder.


Heb 1917 ook gezien. Prachtig indrukwekkende film. Blij dat ik hem op het grote scherm heb gezien, is het wel een film voor.
Liep stil de zaal uit.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2020 19:37

K80 schreef:Ik had niet anders verwacht. Propaganda is van alle tijden. Ze hadden hem ook zo kunnen maken dat hij pro abortus zou zijn.

Bijzonder is weer dat er in het antwoord weer goed negatief over een bioscoop wordt gepraat.


Stukje uit de film is blijkbaar een scène waarin de foetus van een aantal weken zich lijkt te verzetten tegen de abortusingreep. Maar iedereen die wel eens een zeer jonge baby hebben gezien, weten dat ze zelfs NA de geboorte nauwelijks bewuste bewegingen kunnen maken, laat staan maanden voor de geboorte. Maar goed, dat is het onderwerp hier nu even niet, maar het is zo jammer dat mensen dit allemaal voor zoete koek slikken. Wees absoluut tegen abortus, dat is je goed recht, maar waarom heb je er leugens voor nodig...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 12 feb 2020 22:14

Mortlach schreef:Stukje uit de film is blijkbaar een scène waarin de foetus van een aantal weken zich lijkt te verzetten tegen de abortusingreep. Maar iedereen die wel eens een zeer jonge baby hebben gezien, weten dat ze zelfs NA de geboorte nauwelijks bewuste bewegingen kunnen maken, laat staan maanden voor de geboorte. Maar goed, dat is het onderwerp hier nu even niet, maar het is zo jammer dat mensen dit allemaal voor zoete koek slikken. Wees absoluut tegen abortus, dat is je goed recht, maar waarom heb je er leugens voor nodig...



Tis ook maar wat je graag wilt zien en dan geloven. Dan wordt het voor zoete koek geslikt.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2020 13:44

Vrijdagavond eindelijk Disney-animatiefilm Inside Out gekeken. Erg leuk :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

wPetrus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2018 16:57

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor wPetrus » 29 mar 2020 15:33

De film die ik kijk is:
Christelijke film ‘Kloppen aan de deur’ Hoe christenen de terugkeer van de Heer Jezus verwelkomden
https://www.youtube.com/watch?v=yc9UvbkN5Yc

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 29 mar 2020 22:11

Ben de Indiana Jones films aan het kijken
Vandaag is het gisteren van morgen.

Aht
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2020 12:14

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Aht » 30 mar 2020 12:16

Tortured for Christ

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 30 mar 2020 13:50

Ip man 1, 2 en 3 op Netflix.

Over de Chinese martial artist die later de leermeester van Bruce Lee zou worden. Verhaal natuurlijk best simpel maar toch diepe thema's zoals de Japanse bezetting van China in WO2 en de koloniale overheersing door Engeland in Hong Kong.

De gevechten zijn uiteraard voor een kung fu film geweldig, vol humor en creativiteit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor henkie » 30 mar 2020 13:55

Mortlach schreef:In de vragenrubriek een vraag over de anti-abortusfilm Unplanned. Gelovigen lopen ermee weg, maar over het algemeen wordt het gezien als een religieus geïnspireerd propaganda-gedrocht.

Zie de metacritic score: https://www.metacritic.com/movie/unplanned

Professionele recensenten: 1/10 (10%)
Gewoon publiek: 9,2/10, maar als je de reacties leest, zijn dat vooral anti-abortuslui die met 10'en de score proberen op te krikken. Metabommen noemen ze dat.


Oei, wat een voorspelbaar azijnzuur commentaar weer. Professionele recensenten zijn geen factcheckers natuurlijk. Tenminste, als je bijvoorbeeld naar de film Noah kijkt (68/100) moet het waarheidsgehalte van een film geen invloed hebben. En van het budget van 6 miljoen dollar lijkt het me sowieso niet meevallen om er een stevige score uit te slepen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 30 mar 2020 14:47

henkie schreef:Oei, wat een voorspelbaar azijnzuur commentaar weer. Professionele recensenten zijn geen factcheckers natuurlijk. Tenminste, als je bijvoorbeeld naar de film Noah kijkt (68/100) moet het waarheidsgehalte van een film geen invloed hebben. En van het budget van 6 miljoen dollar lijkt het me sowieso niet meevallen om er een stevige score uit te slepen.


Als je naar alle recensies kijkt, dan staat bij 99% die de film goed vinden, de recensie vol met God en Jezus.
Duidelijk dat de alleen de Christenen de film de hemel in prijzen en de niet Christenen objectief met zn alle de film negatief beoordelen.
Heb hem niet gezien, wil hem ook niet zien, maar heb er gelijk al een beeld bij.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 02 apr 2020 18:41

Ik had afgelopen nacht eigenlijk No Time To Die moeten zien.
Pfff, nog een half jaar wachten, duurt al vijf jaar...
Vandaag is het gisteren van morgen.

Llisa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2020 12:13
Locatie: Frankfurt
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Llisa » 06 apr 2020 06:29

De laatste film die ik bekijk was Jumanji: The Next Level
De laatste cartoon was Zootropolis

MMunnik777
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2020 02:43

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor MMunnik777 » 06 apr 2020 12:29

De laatste film die ik zag was 'The Hobbit', maar die vind ik helemaal niet zo goed, niet vergeleken bij 'The lord of the rings'- trilogie...Nu beluister ik het boek via youtube...hele fijne voorlezer. Fijn om tot rust te komen (vind ik)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten