Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2020 13:45

MMunnik777 schreef:De laatste film die ik zag was 'The Hobbit', maar die vind ik helemaal niet zo goed, niet vergeleken bij 'The lord of the rings'- trilogie...Nu beluister ik het boek via youtube...hele fijne voorlezer. Fijn om tot rust te komen (vind ik)


Ik vond de The Hobbit-trilogie ook erg teleurstellend als Tolkien-liefhebber. En het wordt per deel erger. Waarbij men bij The Lord of the Rings nog redelijk goed bij het verhaal bleef (op een paar dingen na) is dat bij The Hobbit totaal anders. Een dun boekje wordt in 3 delen uitgemolken om zoveel mogelijk geld te verdienen. Allerlei dingen worden erbij verzonnen om het smeuïger te maken. Het boek luisteren of lezen is dan inderdaad een beter plan. Mocht je het interessant vinden, ga dan de Silmarillion ook eens lezen / luisteren. En dan later weer een keer The Hobbit / Lord of the Rings. Dan krijgen die verhalen veel meer context.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2020 15:39

Van de week de laatste Star Wars film bekeken: The Rise of Skywalker. Ik vond er niet veel aan, het verhaal zat vol met gaten en het acteerwerk was ook niet fantastisch. Ik had al wel gehoord dat de film matig was ontvangen en keek hem eigenlijk meer als 'afsluiter' van die hele reeks. Het is zeker niet de slechtste film uit de serie, maar mwa, je mist er niet veel aan als je hem niet kijkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 08 apr 2020 18:25

Mortlach schreef:Van de week de laatste Star Wars film bekeken: The Rise of Skywalker. Ik vond er niet veel aan, het verhaal zat vol met gaten en het acteerwerk was ook niet fantastisch. Ik had al wel gehoord dat de film matig was ontvangen en keek hem eigenlijk meer als 'afsluiter' van die hele reeks. Het is zeker niet de slechtste film uit de serie, maar mwa, je mist er niet veel aan als je hem niet kijkt.


Het is complete bagger. Waardeloos. Vind het denk ik de aller slechtste. The Phantome Menace is er nog geweldig bij.
Dacht dat de Prequele trilogie niet veel was, maar die zijn fantastisch vergeleken met de laatste 3. Wat een troep zeg.
Ga ook de DVD niet kopen, zonde van de centen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 08 apr 2020 18:28

K80 schreef:Het is complete bagger. Waardeloos. Vind het denk ik de aller slechtste. The Phantome Menace is er nog geweldig bij.
Dacht dat de Prequele trilogie niet veel was, maar die zijn fantastisch vergeleken met de laatste 3. Wat een troep zeg.
Ga ook de DVD niet kopen, zonde van de centen.



Hmm, jij bent wat uitgesprokener dan ik, blijkt. Ik moet wel zeggen dat ik de halve film op Twitter zat, wat op zich al een slecht teken was, natuurlijk. Maar inderdaad, het was vooral veel 'fan service' en een treffende kritiek op de Star Wars-franchise is dat dat universum zo ontzettend klein is. Altijd weer dezelfde storm troopers, altijd weer dezelfde schepen en dezelfde helden en schurken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 08 apr 2020 19:23

Het was beter geweest dat het na deel zes klaar was.
Die laatste drie hebben niets toegevoegd. Ja, Disney troep
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2020 21:32

Het hilarische filmgedrocht "The Velocipastor" over een priester die door een vloek in een dinosaurus kan veranderen en... uh... iets met ninja's, geloof ik. Het is echt bizar slecht.

PS: kijk niet naar de gemiddelde score van ongeveer 5/10. Veel mensen geven de film blijkbaar een 10 om 'meme'-redenen of uit ironie. Als ik een score zou moeten geven, zou het een 1,5 zijn. Zo slecht dat het weer goed wordt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2020 09:32

Mortlach schreef:Het hilarische filmgedrocht "The Velocipastor" over een priester die door een vloek in een dinosaurus kan veranderen en... uh... iets met ninja's, geloof ik. Het is echt bizar slecht.

PS: kijk niet naar de gemiddelde score van ongeveer 5/10. Veel mensen geven de film blijkbaar een 10 om 'meme'-redenen of uit ironie. Als ik een score zou moeten geven, zou het een 1,5 zijn. Zo slecht dat het weer goed wordt.


Klinkt wel bizar slecht, daar zou ik überhaupt niet aan begonnen zijn. :-)

Laatste film hier was Frozen 2. Moest ik natuurlijk met een kind met de naam Olaf wel gezien hebben :-) Was prima, eerste deel was wel beter en waar deel 1 nog wel prima was voor een kind van 4 is Frozen 2 daar iets minder geschikt voor. Veel te spannend.

Daarvoor Bienvenue chez les Ch'tis, erg leuke film over de karikaturen die er in Frankrijk heersen over "le Nord", het noorden van Frankrijk dus. Absoluut een aanrader.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 22 apr 2020 14:27

De miniserie Corleone. Mooi gemaakt, maar heftig.
Over de Siciliaansr Mafia.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2020 15:09

Marnix schreef:Klinkt wel bizar slecht, daar zou ik überhaupt niet aan begonnen zijn. :-)


Ik keek tijdens het werken. Je moet inderdaad wel wat anders te doen hebben terwijl je kijkt zodat je tijd niet volledig verspild is. Maar het is een ervaring, echt zo slecht.

Laatste film hier was Frozen 2. Moest ik natuurlijk met een kind met de naam Olaf wel gezien hebben :-) Was prima, eerste deel was wel beter en waar deel 1 nog wel prima was voor een kind van 4 is Frozen 2 daar iets minder geschikt voor. Veel te spannend.


Goed om te weten!

Daarvoor Bienvenue chez les Ch'tis, erg leuke film over de karikaturen die er in Frankrijk heersen over "le Nord", het noorden van Frankrijk dus. Absoluut een aanrader.


Klinkt ook erg leuk.

Ik heb zelf "The Disaster Artist" gekeken. Een soort biopic over de productie van de cult klassieker "the Room" en Tommy Wiseau. The Room is ook zo'n gedrocht als the Velociraptor alleen dan nog slechter, maar deze film was dan weer erg leuk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor BroerKobijn » 26 apr 2020 08:43

'Bohemian Rhapsody', een film over de Britse pop/rockgroep Queen, met het verhaal van Freddy Mercury daarin.

Fijne film, al klopt er niet veel van de chronologische volgorde. Zo zit je te kijken naar een stuk tijdens het begin van de carrière van de band, met de muziek/song 'Fat Bottemed Girls' die pas eind jaren '70 geschreven werd. En 'We Will Rock You' van Brain May werd niet begin jaren '80 geschreven, maar al wat eerder.

Maar: Fijne film.
Come as you are

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 27 apr 2020 06:44

Ja mooie film. Paar schoonheidsfoutjes waarvan je er twee noemt maar inderdaad een boeiende film.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 07 mei 2020 07:16

Ben maar weer eens met Band Of Brothers begonnen.
Prachtig.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2020 16:41

Parasite, de winnaar van de oscar voor beste film vorig jaar blijkt ook gewoon echt erg goed te zijn. Absolute aanrader!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2020 11:08

Staat nog op mijn lijstje!

We zijn nu The Lord of the Rings (extended version) weer eens in blokjes aan het terugkijken. Beettje zoals je series kijkt, 1-1,5 uur per keer. Dee 1 gistervond afgerond.

In totaal zijn de extended versions afgerond in minuten:

The Fellowship of the Ring: 3 uur en 28 minuten
The Two Towers: 3 uur en 44 minuten
The Return of the King: 4 uur en 13 minuten
Totaal: 11 uur en 25 minuten
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 20 mei 2020 11:50

Afbeelding

Drie sublieme acteurs. Een indrukwekkende scene als ze bij de restanten van de gaskamers staan, om bewijzen te verzamelen.
De film roept verschillende emoties op, ontroering, walging - omdat de holocaust ontkend wordt - verbazing en gematigde blijdschap op het einde.
Hij werd vorige week uitgezonden op NPO2.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten