Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 25 jan 2022 12:48

Marnix schreef:Indrukwekkend. Ik hou wel van die films waarbij je goed moet nadenken hoe het ook alweer zit. Bij deze film kom je daar helemaal niet achter en snap je het niet helemaal meer omdat je in de huid kruipt van de vader die het zelf ook niet helemaal meer snapt. Daardoor ondervind je aan den lijve iets van wat dementie met iemand doet en dat maakt de film knap en indrukwekkend.

Ja.. zo heb ik hem ook beleefd.
Gelet op jouw voorkeur: hoe vaak heb je al gekeken naar Once Upon a Time In The West?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2022 13:01

Erik1960 schreef:Ja.. zo heb ik hem ook beleefd.
Gelet op jouw voorkeur: hoe vaak heb je al gekeken naar Once Upon a Time In The West?


1x lang geleden. Ik hou enorm van historische films maar spaghettiwesterns hebben we nooit zo aangetrokken. Doorgaans vind ik ze qua verhaal toch niet zo interessant, ook als zijn ze vanuit filmisch oogpunt wel mooi en natuurlijk vooral ook historisch. Muziek van Ennio Morricone heb ik overigens wel heel veel geluisterd :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 25 jan 2022 14:53

Marnix schreef:1x lang geleden. Ik hou enorm van historische films maar spaghettiwesterns hebben we nooit zo aangetrokken. Doorgaans vind ik ze qua verhaal toch niet zo interessant, ook als zijn ze vanuit filmisch oogpunt wel mooi en natuurlijk vooral ook historisch. Muziek van Ennio Morricone heb ik overigens wel heel veel geluisterd :)

Ik denk dat ik de eerste keer teveel op de muziek lette. Ik heb hem nu een keer of 5 gezien en hij wordt steeds ‘duidelijker’.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

MMunnik777
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2020 02:43

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor MMunnik777 » 10 feb 2023 00:38

De Silmarillion! Ja, dat boek steekt er voor mij echt bovenuit tussen alles wat ik van Tolkien gelezen heb. Wat een epos, schitterend. Ik hou echt enorm van dat boek. Mede omdat het ook veel over de Elven en hun mystieke krachten gaat en de Valar, hun geschiedenis en welke rol ze kregen in Arda. Prachtig hoe alles zich ontvouwt en wat gesuggereerd wordt. Maar hoe meer het over mensen gaat zowel in dat boek als in in de Ban van de Ring, hoe meer het me deprimeert en tegenstaat. Al het mystieke, betoverende, ongrijpbare en onbevattelijke verdwijnt naarmate de dominantie van de mens vordert. De Valar leiden geen mensen naar Valinor en de mensen begrijpen hun taal niet. De Elven vertrekken, de magie verdwijnt, allerlei wezens verdwijnen, wouden worden vernietigd, alles stompt af a.h.w. door de invloed van Mordor en na de vernietiging van de ring als ook de macht van de goede Elvenringen gebroken wordt. Als Elven, Enten, eeuwig mooie bossen e.d. verdwijnen, hoeft het voor mij ook niet meer, net als het me in de echte wereld deprimeert hoe de mens alles wat mooi is op aarde kapotmaakt. En het is erg juist omdat het daarmee eindigt, met dat tijdperk van de mens en alle afbraak en verlies. Dan had ik nog wel meer willen lezen, over het einde van Midden- Aarde en hoe dingen dan eventueel hersteld zouden worden want dit einde is totaal onbevredigend, vind ik. Maar ik heb het niet zo heel scherp meer in beeld want het is inmiddels langer geleden dat ik het boek las. Dat Frodo vertrekt vind ik wel heel mooi. Toch, ook die scheiding tussen Elven en mensen. Frodo gaat niet naar Valinor.

Dat zelfs aan de overkant van de zee nog scheiding bestaat irriteert mij.

Maar nog w.b. de films over 'The Hobbit': wat me ook tegenviel is de vreselijke stereotypering van bv. de dwergen. Ik ben echt benieuwd hoe Tolkien daarop gereageerd zou hebben. Ik heb ook zijn verzamelde brieven en daarin was hij bij herhaling gefrustreerd hoe zijn karakters werden vervormd en geïnterpreteerd, ook door illustratoren.

In het algemeen heb ik trouwens wel meer twijfels bij het werk van Tolkien, hoe soms bepaalde dingen te interpreteren zijn. Een ding waar ik echt wel een beetje mee zit is zijn gebruik van de naam Moria, aangezien dat ook een heilige berg in de Bijbel is. Ik ben er nog niet goed uit hoe ik hier mee om moet gaan. Ik weet dat Tolkien een diepgelovig iemand is, maar waarom dan deze naam gebruiken? Ook dat altijd alles wat goed is uit het Westen komt en al het slechte uit het Oosten, ook al is dat in Midden- Aarde, staat me tegen en ik vraag me er dingen over af. Net als bepaalde meer Middeleeuwse verhoudingen. Sam is Frodo's dienaar. Er zijn duidelijk rangen en standen en zo gemakkelijk kun je niet opklimmen of je ontwikkelen. Hoewel de overige Hobbits later invloedrijke en wijze personen worden binnen hun gemeenschap. Maar dan zijn zij ook inmiddels als enigen overgebleven, Frodo en Bilbo zijn vertrokken. Het gaat altijd over betere en mindere karakters n.a.v. afkomst, zoals ook duidelijk wordt als het gaat over Minas Tirith. De Númenorianen vermengden zich met 'mindere mensen'. Dat stoort me, die vaststaandheid en dat verbinden van (innerlijke) adel aan afkomst.

Ook zo'n voorbeeld vind ik in het boek, dat Frodo door Gildor Elvenvriend wordt genoemd (benoemd). Hij kent iets van de Elventaal etc. maar Sam is helemaal geobsedeerd door Elven en helemaal weg van ze. Hij wordt geen Elvenvriend genoemd en ik vraag me af waarom. Er lijken bepaalde voorrechten voorbehouden aan bepaalde karakters om voor mij onbevredigende redenen en die karakters leggen zich daar wat mij betreft al te makkelijk bij neer. Het lijkt er op dat afkomst (ben je van adel) bepalend is voor de mate ontwikkeling en verheffing en dat irriteert me.

Nog w.b. het beluisteren van bv. 'the Hobbit' maar ook 'The lord of the rings'; ik heb een goede voorlezer gevonden, een Brit, hij doet geweldig de verschillende karakters, dit is een echte aanrader. Na lang zoeken vond ik hem destijds op Youtube, zijn naam is Paul Skinner. Maar helaas werden zijn creaties van Youtube gegooid door auteursrechten. Ik had 'The Hobbit' later van Youtube geplukt toen het er weer voor eventjes op stond toen ik zo'n programma daarvoor ontdekte (Clipgrab) en hij heeft het echt heel mooi gedaan. Dit wil je ook alleen maar door een Brit horen voorlezen trouwens. Hij heeft er zelfs ook zelf muziek bij gecomponeerd en die melodieën, ook van de liederen, zijn niet slecht, alleen is het jammer dat hij uit het ritme raakt hier en daar. Toen ik The Hobbit zo vaak had beluisterd dat ik het voorlopig wel gehad had, ben ik hem gaan steunen via Patreon en daarop is ook 'The lord of the rings' te vinden (die ben ik nu aan het beluisteren).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2023 09:14

MMunnik777 schreef:De Silmarillion! Ja, dat boek steekt er voor mij echt bovenuit tussen alles wat ik van Tolkien gelezen heb. Wat een epos, schitterend. Ik hou echt enorm van dat boek. Mede omdat het ook veel over de Elven en hun mystieke krachten gaat en de Valar, hun geschiedenis en welke rol ze kregen in Arda. Prachtig hoe alles zich ontvouwt en wat gesuggereerd wordt. Maar hoe meer het over mensen gaat zowel in dat boek als in in de Ban van de Ring, hoe meer het me deprimeert en tegenstaat. Al het mystieke, betoverende, ongrijpbare en onbevattelijke verdwijnt naarmate de dominantie van de mens vordert. De Valar leiden geen mensen naar Valinor en de mensen begrijpen hun taal niet. De Elven vertrekken, de magie verdwijnt, allerlei wezens verdwijnen, wouden worden vernietigd, alles stompt af a.h.w. door de invloed van Mordor en na de vernietiging van de ring als ook de macht van de goede Elvenringen gebroken wordt. Als Elven, Enten, eeuwig mooie bossen e.d. verdwijnen, hoeft het voor mij ook niet meer, net als het me in de echte wereld deprimeert hoe de mens alles wat mooi is op aarde kapotmaakt. En het is erg juist omdat het daarmee eindigt, met dat tijdperk van de mens en alle afbraak en verlies. Dan had ik nog wel meer willen lezen, over het einde van Midden- Aarde en hoe dingen dan eventueel hersteld zouden worden want dit einde is totaal onbevredigend, vind ik. Maar ik heb het niet zo heel scherp meer in beeld want het is inmiddels langer geleden dat ik het boek las. Dat Frodo vertrekt vind ik wel heel mooi. Toch, ook die scheiding tussen Elven en mensen. Frodo gaat niet naar Valinor.

Dat zelfs aan de overkant van de zee nog scheiding bestaat irriteert mij.

Maar nog w.b. de films over 'The Hobbit': wat me ook tegenviel is de vreselijke stereotypering van bv. de dwergen. Ik ben echt benieuwd hoe Tolkien daarop gereageerd zou hebben. Ik heb ook zijn verzamelde brieven en daarin was hij bij herhaling gefrustreerd hoe zijn karakters werden vervormd en geïnterpreteerd, ook door illustratoren.

In het algemeen heb ik trouwens wel meer twijfels bij het werk van Tolkien, hoe soms bepaalde dingen te interpreteren zijn. Een ding waar ik echt wel een beetje mee zit is zijn gebruik van de naam Moria, aangezien dat ook een heilige berg in de Bijbel is. Ik ben er nog niet goed uit hoe ik hier mee om moet gaan. Ik weet dat Tolkien een diepgelovig iemand is, maar waarom dan deze naam gebruiken? Ook dat altijd alles wat goed is uit het Westen komt en al het slechte uit het Oosten, ook al is dat in Midden- Aarde, staat me tegen en ik vraag me er dingen over af. Net als bepaalde meer Middeleeuwse verhoudingen. Sam is Frodo's dienaar. Er zijn duidelijk rangen en standen en zo gemakkelijk kun je niet opklimmen of je ontwikkelen. Hoewel de overige Hobbits later invloedrijke en wijze personen worden binnen hun gemeenschap. Maar dan zijn zij ook inmiddels als enigen overgebleven, Frodo en Bilbo zijn vertrokken. Het gaat altijd over betere en mindere karakters n.a.v. afkomst, zoals ook duidelijk wordt als het gaat over Minas Tirith. De Númenorianen vermengden zich met 'mindere mensen'. Dat stoort me, die vaststaandheid en dat verbinden van (innerlijke) adel aan afkomst.

Ook zo'n voorbeeld vind ik in het boek, dat Frodo door Gildor Elvenvriend wordt genoemd (benoemd). Hij kent iets van de Elventaal etc. maar Sam is helemaal geobsedeerd door Elven en helemaal weg van ze. Hij wordt geen Elvenvriend genoemd en ik vraag me af waarom. Er lijken bepaalde voorrechten voorbehouden aan bepaalde karakters om voor mij onbevredigende redenen en die karakters leggen zich daar wat mij betreft al te makkelijk bij neer. Het lijkt er op dat afkomst (ben je van adel) bepalend is voor de mate ontwikkeling en verheffing en dat irriteert me.

Nog w.b. het beluisteren van bv. 'the Hobbit' maar ook 'The lord of the rings'; ik heb een goede voorlezer gevonden, een Brit, hij doet geweldig de verschillende karakters, dit is een echte aanrader. Na lang zoeken vond ik hem destijds op Youtube, zijn naam is Paul Skinner. Maar helaas werden zijn creaties van Youtube gegooid door auteursrechten. Ik had 'The Hobbit' later van Youtube geplukt toen het er weer voor eventjes op stond toen ik zo'n programma daarvoor ontdekte (Clipgrab) en hij heeft het echt heel mooi gedaan. Dit wil je ook alleen maar door een Brit horen voorlezen trouwens. Hij heeft er zelfs ook zelf muziek bij gecomponeerd en die melodieën, ook van de liederen, zijn niet slecht, alleen is het jammer dat hij uit het ritme raakt hier en daar. Toen ik The Hobbit zo vaak had beluisterd dat ik het voorlopig wel gehad had, ben ik hem gaan steunen via Patreon en daarop is ook 'The lord of the rings' te vinden (die ben ik nu aan het beluisteren).


Even kort op een paar dingen die je noemt ingaan.

- de parallel met onze eigen wereld is goed duidelijk. Soms zijn er mooie overwinningen in de strijd tegen het kwaad maar het wordt nooit een paradijs (Valinor) hier, sterker nog, het takelt af. Want het kwaad is nog steeds in dingen verweven. Echte hoop ligt voorbij de kust.

- De verschillende wegen van elven en mensen hoeft niet permanent te zijn. Wel wordt de sterfelijkheid van mensen een geschenk van Eru Iluvatar genoemd. Dat de mensen niet naar Valinor kunnen is een scheiding tot het eind van de wereld maar mogelijk niet voor daarna. Tolkien zegt er niet veel over behalve dat niemand weet wat daarna gebeurt. Maar gezien de parallel met ons leven eindigt de saga dus ook midden in het leven en niet wanneer alles definitief goed is geworden, wat er nog gebeurt is niet precies duidelijk, maar er is wel hoop en verwachting.

- de Hobbit is slecht verfilmd en hoe er een karikatuur wordt gemaakt van dwergen is daar een voorbeeld van. Lord of the Rings is dan een stuk beter en zelfs daar was Gimli wel een beetje de clown van de groep. Over the Rings of Power zeg ik maar helemaal niks :-)

- de naam Moria haalde Tolkien waarschijnlijk uit een oud-Noorse mythe waar het de naam van een kasteel was. Zoals je weet was Tolkien hoogst geinteresseerd in mythologie en oude talen van die regio.

- Je ziet in bijna alle mythologie dat het kwaad vanuit het oosten komt. Dat beeld is bij Tolkien niet een christelijk westers denkbeeld maar het is in de lijn van die mythologie waarin hij schrijft en dit overneemt. Overigens kwam het gevaar in de eerste era vanuit Angband in het noorden.

- Tolkien kwam uit Engeland, 100 jaar geleden groeide hij op, hij diende in het leger. Rangen waren overmijdelijk en tegelijkertijd vertelt hij tal van verhalen hoe sommigen daar juist aan ontsnappen. Sam was ook niet de slaaf van Frodo maar zijn tuinman. :-)

- het idee van “mindere mensen” gaat niet zozeer over hun waarde of zo, het is altijd gericht op de relatie tot Eru en Valinor het paradijs, de manier van leven daar enz. Het gaat om mensen die daar meer of minder weet van hebben en dus minder dicht bij “god” en het leven met hem staan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 24 feb 2023 13:19

‘45 years’; mooie Engelse landschappen en een indringend verhaal over een stel dat bijna 45 jaar getrouwd is als er midden in de voorbereidingen op het feest een dramatische gebeurtenis uit zijn jonge jaren opnieuw onder de aandacht komt. Met lekkere jaren ‘60 muziek van Moody Blues en The Platters.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2023 22:56

Ik ben vorige week naar Barbie geweest. In eerste instantie was ik heel sceptisch over een film over Barbies maar ik hoorde er zoveel goede verhalen over van mensen dat ik toch wilde kijken en ik ben blij dat ik dat heb gedaan, enorm hard gelachen en tegelijkertijd zit er ook echt wel een diepe laag in. Een verrassend leuke aanrader!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Gruezi » 14 sep 2023 17:43

Erik1960 schreef:‘45 years’; mooie Engelse landschappen en een indringend verhaal over een stel dat bijna 45 jaar getrouwd is als er midden in de voorbereidingen op het feest een dramatische gebeurtenis uit zijn jonge jaren opnieuw onder de aandacht komt. Met lekkere jaren ‘60 muziek van Moody Blues en The Platters.

Dat klinkt alleen al om de muziek als een aanrader, gaat zeker op de to-wach list :)

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor 607 » 15 sep 2023 19:46

Marnix schreef:Ik ben vorige week naar Barbie geweest. In eerste instantie was ik heel sceptisch over een film over Barbies maar ik hoorde er zoveel goede verhalen over van mensen dat ik toch wilde kijken en ik ben blij dat ik dat heb gedaan, enorm hard gelachen en tegelijkertijd zit er ook echt wel een diepe laag in. Een verrassend leuke aanrader!

Ik vond 'm ook leuk. Het gedeelte over zingeving aan het einde was ik het niet zo mee eens, maar dat is meestal zo bij Hollywoodfilms. Ik vond 'm visueel ook erg sterk; ik heb een voorkeur voor animatiefilms ten opzichte van live-actionfilms doordat ik die visueel vaak aantrekkelijker vind, maar deze was erg mooi! Vooral de Barbiewereld natuurlijk, maar het contrast tussen de Barbiewereld en de echte wereld is ook sterk neergezet. Die enorme ruimte met werkplekken, bijvoorbeeld...
Maar mijn hoofdinteresse wat films betreft is toch haast altijd de muziek. Ik ben dan ook van plan om de score op cd te kopen, zodra die uitkomt. ;) Want ik kende de componist nog niet, maar ik heb erg van de achtergrondmuziek genoten! Helaas zat wel linksachter mij een defecte speaker, wat storing veroorzaakte bij de stukken met elektrische piano.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Prisma23 » 15 sep 2023 20:54

Je kan ook heel anders naar Barbie kijken. Ik heb de film overigens niet gezien, mijn laatste film was Oppenheimer

Dus ja, Barbie is een heel leuke film, vrolijk en lief: hou van jezelf, hou van Barbie en let ook een beetje op Ken. Maar de boodschap dat vrouwen het nooit goed kunnen doen, dat ze daarom beter schijt kunnen hebben en zelf moeten beslissen wie ze willen zijn, heb ik echt al duizend keer gehoord, tot in een willekeurige maandverbandreclame aan toe. De hedendaagse popcultuur is doordesemd van oproepen tot zelfliefde en selfcare. En toch neemt het aantal vrouwen (en mannen) dat in zichzelf snijdt, aan lichaamsdysmorfie, eetstoornissen, depressies of angststoornissen lijdt, almaar toe. Doordat, zoals Marcuse al zei, al die inspirerende oproepen en bergen troep uiteindelijk niets meer geven dan ‘een gevoel van welbehagen te midden van de ellende’. Kapitalisme vult enkel een gat dat het zelf heeft gecreëerd.

https://www.groene.nl/artikel/barbiespul

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 16 sep 2023 00:06

Prisma23 schreef:Je kan ook heel anders naar Barbie kijken. Ik heb de film overigens niet gezien, mijn laatste film was Oppenheimer

Dus ja, Barbie is een heel leuke film, vrolijk en lief: hou van jezelf, hou van Barbie en let ook een beetje op Ken. Maar de boodschap dat vrouwen het nooit goed kunnen doen, dat ze daarom beter schijt kunnen hebben en zelf moeten beslissen wie ze willen zijn, heb ik echt al duizend keer gehoord, tot in een willekeurige maandverbandreclame aan toe. De hedendaagse popcultuur is doordesemd van oproepen tot zelfliefde en selfcare. En toch neemt het aantal vrouwen (en mannen) dat in zichzelf snijdt, aan lichaamsdysmorfie, eetstoornissen, depressies of angststoornissen lijdt, almaar toe. Doordat, zoals Marcuse al zei, al die inspirerende oproepen en bergen troep uiteindelijk niets meer geven dan ‘een gevoel van welbehagen te midden van de ellende’. Kapitalisme vult enkel een gat dat het zelf heeft gecreëerd.

https://www.groene.nl/artikel/barbiespul


Ik ga komende week denk ik naar Oppenheimer. Jij naar Barbie?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 13 okt 2023 21:55

The unlikely pilgrimage of Harold Fry
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor tulp » 14 okt 2023 10:50

Hoe vond je de film?
Ik heb het boek en heb me lang geleden voorgenomen om geen film meer te kijken als ik het een prachtig boek vond: valt (mij) altijd tegen.
Maar nu ben ik toch weer in de verleiding om wel naar de film te gaan omdat het zo'n mooi boek is #-o

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 14 okt 2023 14:12

Ik ken het boek nog niet, dus kan je daarin niet adviseren. Maar de film is zeker de moeite waard. Soms grappig, soms aangrijpend, prachtige beelden van het Engelse landschap. En een heel mooie boodschap.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 14 okt 2023 16:35

tulp schreef:Hoe vond je de film?
Ik heb het boek en heb me lang geleden voorgenomen om geen film meer te kijken als ik het een prachtig boek vond: valt (mij) altijd tegen.
Maar nu ben ik toch weer in de verleiding om wel naar de film te gaan omdat het zo'n mooi boek is #-o

ik heb precies hetzelfde!

De laatste tijd komen er ineens allemaal mensen naar mijn blogartikel over Harold Fry en nu begrijp ik waarom dat is.
https://lalageleest.nl/2013/10/22/the-unlikely-pilgrimage-of-harold-fry-rachel-joyce/


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten