Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor 607 » 23 okt 2023 19:29

Ik heb vorige week The Big Short gekeken met mensen van m'n studentenvereniging (C.S.V. Ichthus Utrecht). De film is verschenen in 2015 en gaat over de totstandkoming van de kredietcrisis. Ik wist hier weinig vanaf, aangezien ik nog jong was toen het speelde. Ik vond het erg interessant, en verder ook een leuke film! Er werd wel erg veel in gescholden, en ook gevloekt, en we hebben een naaktscène doorgespoeld. Maar (helaas) zijn beide elementen vrij standaard in veel films, geloof ik (meestal kijk ik alleen kinderfilms, dus ik weet het niet zeker).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2023 22:48

607 schreef:Ik heb vorige week The Big Short gekeken met mensen van m'n studentenvereniging (C.S.V. Ichthus Utrecht). De film is verschenen in 2015 en gaat over de totstandkoming van de kredietcrisis. Ik wist hier weinig vanaf, aangezien ik nog jong was toen het speelde. Ik vond het erg interessant, en verder ook een leuke film! Er werd wel erg veel in gescholden, en ook gevloekt, en we hebben een naaktscène doorgespoeld. Maar (helaas) zijn beide elementen vrij standaard in veel films, geloof ik (meestal kijk ik alleen kinderfilms, dus ik weet het niet zeker).


Waarom kijk je alleen kinderfilms dan?!?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor 607 » 26 okt 2023 09:26

Marnix schreef:Waarom kijk je alleen kinderfilms dan?!?

Ten eerste ben ik qua film vooral geïnteresseerd in animatie, en in het Westen gaat het dan al bijna altijd om kinderfilms, om de een of andere reden.
Ten tweede ben ik vrij gevoelig voor de inhoud van films qua geweld, dramatiek etc, en is dit in kinderfilms meestal (terecht) minder. De gastheer wist dat ik zou komen en had een lijstje samengesteld met uitsluitend films waarvan hij erop rekende dat ik ze niet te heftig zou vinden, en meer dan de helft ervan waren kinderfilms.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2023 12:14

607 schreef:Ten eerste ben ik qua film vooral geïnteresseerd in animatie, en in het Westen gaat het dan al bijna altijd om kinderfilms, om de een of andere reden.
Ten tweede ben ik vrij gevoelig voor de inhoud van films qua geweld, dramatiek etc, en is dit in kinderfilms meestal (terecht) minder. De gastheer wist dat ik zou komen en had een lijstje samengesteld met uitsluitend films waarvan hij erop rekende dat ik ze niet te heftig zou vinden, en meer dan de helft ervan waren kinderfilms.


Er zijn op zich genoeg films die je als je wat gevoelig bent voor dramatiek en geweld prima zou kunnen kijken hoor. Ook al zijn er veel leuke animatiefilms die ook wel een extra laag voor volwassenen hebben (Knor vond ik erg leuk, aanrader als je hem nog niet hebt gezien) dan hoef je je nog niet tot kinderfilms te beperken? Je kan op IMDB kijken of er geweld, vloeken, naaktheid / seks etcetera in voorkomt toch? Dan zijn er zoveel mooie films die overblijven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor 607 » 27 okt 2023 14:26

Marnix schreef:Er zijn op zich genoeg films die je als je wat gevoelig bent voor dramatiek en geweld prima zou kunnen kijken hoor. Ook al zijn er veel leuke animatiefilms die ook wel een extra laag voor volwassenen hebben (Knor vond ik erg leuk, aanrader als je hem nog niet hebt gezien) dan hoef je je nog niet tot kinderfilms te beperken? Je kan op IMDB kijken of er geweld, vloeken, naaktheid / seks etcetera in voorkomt toch? Dan zijn er zoveel mooie films die overblijven.

Ik beperk me ook niet tot kinderfilms, zoals het zojuist gekeken hebben van The Big Short uitwijst. ;) En de laatste film die ik daarvoor had gekeken was Barbie, ook al geen kinderfilm... overigens zat daar volgens mij geen naakt of vloeken in.
Ik kijk sowieso niet zo vaak films, ik geef qua entertainment de voorkeur aan YouTube, games, muziek en boeken.
Grappig dat je Knor als voorbeeld geeft, aangezien dat stopmotion is, en geen tekenfilm of computeranimatie, waar ik eigenlijk op doelde.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2023 22:57

607 schreef:Ik beperk me ook niet tot kinderfilms, zoals het zojuist gekeken hebben van The Big Short uitwijst. ;) En de laatste film die ik daarvoor had gekeken was Barbie, ook al geen kinderfilm... overigens zat daar volgens mij geen naakt of vloeken in.
Ik kijk sowieso niet zo vaak films, ik geef qua entertainment de voorkeur aan YouTube, games, muziek en boeken.
Grappig dat je Knor als voorbeeld geeft, aangezien dat stopmotion is, en geen tekenfilm of computeranimatie, waar ik eigenlijk op doelde.


Maar wel een kinderfilm met veel raakvlakken met animatie :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor tulp » 02 nov 2023 19:13

Erik1960 schreef:The unlikely pilgrimage of Harold Fry

Ik ben toch naar deze film gegaan en heb (voor het eerst) absoluut geen spijt.
Wat een mooie, indrukwekkende film. Hij klopt goed met het boek. Harold en zijn vrouw werden zo goed gespeeld en de anderen ook.
Echt prachtig!
Leuk ook dat we even in de kathedraal van Exeter keken, daar ben ik vorig jaar geweest.
Het landschap was ook zo mooi en zo Engels.
Ik ben blij dat je me op andere gedachten hebt gebracht.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 02 nov 2023 19:42

He wat leuk om dat te lezen! Dan zal ik het boek ook maar eens gaan lezen :-)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor tulp » 02 nov 2023 19:45

Goed idee. :D

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 03 nov 2023 08:35

Het vervolg op het boek, over Queenie, is ook de moeite waard.
Die film moet ik dus toch gaan zien!
Wij zijn nu de serie van 'Lessons in chemistry' aan het kijken op Apple tv. Maar ik heb het boek net gelezen en zit me een beetje te ergeren aan dat zoveel dingen anders zijn. De humor komt ook totaal anders over.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor tulp » 03 nov 2023 15:04

Ja het verhaal van Queenie heb ik ook.
Zeker ook een mooi boek (maar Harold Fry vond ik nóg mooier)
Ik zou zeker naar de film gaan Lalagè. Veen plezier!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 07 nov 2023 13:34

Vandaag de film gezien, die was mooi :-) en sluit goed aan bij het boek, wat ik prettig vind

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor tulp » 07 nov 2023 14:41

Mooi hè!
Fijn dat je geweest bent, ik vond het zelf wel een verrijking.
Naar mijn idee sluit de film ook goed aan bij het boek.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2023 10:07

Met de oudste naar Wonka geweest. "Zoet als chocola" las ik ergens en dat klopt wel een beetje en en beginnende Willy Wonka wat liever en braver dan Dahl hem ooit bedoeld had maar tegelijkertijd ook erg mooi en grappig. Credits ook voor Hugh Grant die de laatste tijd laat zien meer te kunnen dan alleen romcoms. Als dit niet uitgroeit tot een kerstklassieker weet ik het ook niet meer. Aanrader voor alle leeftijden, zeker ook om samen met kinderen vanaf een jaar of 7 te kijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 18 dec 2023 17:39

Leuk, Marnix :-)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten