Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 09 nov 2021 14:28

Marnix schreef:Die ga ik zeker kijken!

En films die laat op TV zijn kan je meestal ook nog wel terugkijken, zeker op NPO. TV-programma's live kijken is sowieso niet meer van deze on-demand-tijd :-)

Heb nu zelf NL Ziet en kan dat heel veel terugkijken, soms ook vooruitkijken, zonder reclame. Heerlijk!

Ik weet het. Mijn kinderen zijn van die generatie.
We hebben NPO op onze smart tv, daar kun je binnen 7 dagen iets op terugkijken.
Zo heb ik Maud en Babs gekeken. Gewoon, lekker op een donderdagmiddag of zo.
Geweldige serie, vanwege zijn herkenbaarheid.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 09:54

Via Netflix "Last Breath" gekeken.
Erg indrukwekkend, een beroepsduiker raakt vast onder water.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 10:26

StillAwake schreef:Via Netflix "Last Breath" gekeken.
Erg indrukwekkend, een beroepsduiker raakt vast onder water.

Oww, daar kan ik zo niet naar kijken. :shock:
We hebben weleens een docu gezien hoe commando's getraind werden in Amerika.
Zo'n speciale eenheid, die zich altijd moet weten te redden in elke omstandigheid.
Ik zou op dag 1 al af vallen. :-& , zeker als er water aan te pas komt.

Ik ben als kind bijna verdronken, en dat blijkt een trauma voor het leven te zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 10:46

Chaya schreef:Oww, daar kan ik zo niet naar kijken. :shock:
We hebben weleens een docu gezien hoe commando's getraind werden in Amerika.
Zo'n speciale eenheid, die zich altijd moet weten te redden in elke omstandigheid.
Ik zou op dag 1 al af vallen. :-& , zeker als er water aan te pas komt.

Ik ben als kind bijna verdronken, en dat blijkt een trauma voor het leven te zijn.

Wellicht een stukje beroepsdeformatie: ik heb bij bergingswerkzaamheden meermaals met deze jongens samengewerkt.
Overigens kan ik me voorstellen dat een trauma je weerhoudt van deze film...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 12:06

StillAwake schreef:Wellicht een stukje beroepsdeformatie: ik heb bij bergingswerkzaamheden meermaals met deze jongens samengewerkt.
Overigens kan ik me voorstellen dat een trauma je weerhoudt van deze film...

Dat is het niet alleen, beelden komen bij mij blijkbaar zo diep in mijn hoofd te zitten, dat ik ze niet kwijt kan raken. :?
Mijn oudste zoon was verzot op een Britse serie, Spooks genaamd.
Ik kwam een keer uit mijn werk toen hij het zat te kijken ( DVD geleend van vriend).
Ik wierp een blik op het scherm en op dat moment werd iemand met zijn hoofd voorover in het kokende frituurvet geduwd.
Terwijl ik dit typ, voel ik nog die felle schrik door me heen gaan.
Ik vroeg het laatst nog aan hem, hij weet het niet eens meer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 13:10

Chaya schreef:Dat is het niet alleen, beelden komen bij mij blijkbaar zo diep in mijn hoofd te zitten, dat ik ze niet kwijt kan raken. :?
Mijn oudste zoon was verzot op een Britse serie, Spooks genaamd.
Ik kwam een keer uit mijn werk toen hij het zat te kijken ( DVD geleend van vriend).
Ik wierp een blik op het scherm en op dat moment werd iemand met zijn hoofd voorover in het kokende frituurvet geduwd.
Terwijl ik dit typ, voel ik nog die felle schrik door me heen gaan.
Ik vroeg het laatst nog aan hem, hij weet het niet eens meer.

Mensen met het hoofd in kokend frituurvet duwen (overigens kan frituurvet niet koken, omdat het voor die tijd al het rookpunt tegenkomt) is wel van een andere orde dan een vastzittende duiker trachten te redden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 13:45

StillAwake schreef:Mensen met het hoofd in kokend frituurvet duwen (overigens kan frituurvet niet koken, omdat het voor die tijd al het rookpunt tegenkomt) is wel van een andere orde dan een vastzittende duiker trachten te redden.

Ik wist even niet hoe ik frituurvet van 180 graden moest noemen. uhhh-smile

Tuurlijk is daar verschil in, omdat die duiker echt vast zat?
Rampenfilms, spannende thrillers, ik hoef het allemaal niet te zien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:09

Chaya schreef:Ik wist even niet hoe ik frituurvet van 180 graden moest noemen. uhhh-smile

Tuurlijk is daar verschil in, omdat die duiker echt vast zat?
Rampenfilms, spannende thrillers, ik hoef het allemaal niet te zien.

Kan ik me voorstellen, maar als je regelmatig duikers spreekt kun je zo'n film wat moeilijker laten liggen...
En ik vond het wel een eye-opener qua veiligheid, en weet ook weer waarom die jongens zo schunnig veel verdienen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 14:11

Chaya schreef:Ik wist even niet hoe ik frituurvet van 180 graden moest noemen. uhhh-smile

Tuurlijk is daar verschil in, omdat die duiker echt vast zat?
Rampenfilms, spannende thrillers, ik hoef het allemaal niet te zien.


Maar ook wel weer opmerkelijk want als het realistisch is zoals met die duiker? Een film kijken over iemand die dement wordt is misschien nog wel meer confronterend, de kans dat het onszelf ooit overkomt is ook stukken groter. Overigens snap ik het punt wel, directe pijn is op een of andere manier veel moeilijker om naar te kijken dan indirecte pijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:30

Marnix schreef:Maar ook wel weer opmerkelijk want als het realistisch is zoals met die duiker? Een film kijken over iemand die dement wordt is misschien nog wel meer confronterend, de kans dat het onszelf ooit overkomt is ook stukken groter. Overigens snap ik het punt wel, directe pijn is op een of andere manier veel moeilijker om naar te kijken dan indirecte pijn.

Deze (waargebeurde) film maakt gebruik van echte beelden op de bodycams van de duikers, en de audio op de radio’s die ze bij zich droegen. Verder is dit aangevuld met interviews van verschillende van de betrokken personen.

Om het verhaal wat filmischer te vertellen zijn er ook nagespeelde en gereconstrueerde beelden.

De duiker in kwestie voerde samen met twee collega's reparaties uit op 100 meter waterdiepte in de Noordzee.
Het dynamische positioneringssysteem (een GPS-gestuurd systeem wat een schip op zijn plek kan houden) van het schip faalde. Dit zorgde ervoor dat het schip in ruwe zee afdreef, de duikers wegsleurde van het gebied waar ze aan het werk waren en uiteindelijk de umbilical (letterlijk: navelstreng) stuktrok die de bewuste duiker van heliox (een adembaar mengsel van helium en zuurstof, om te voorkomen dat een duiker stikstofbellen in zijn bloed kreeg bij terugkeer naar het wateroppervlak) voorzag om te ademen, evenals heet water om zijn pak te verwarmen, stroom voor zijn licht, en een radioverbinding met de oppervlakte.
Met nog voor 5 minuten zuurstof te gaan moet de paniek aan boord enorm geweest zijn.

Toen ikzelf keek wist ik hoe het afliep (ik kende de casus), maar ik weet niet of ik deze spoiler hier moet plaatsen...

Aangezien ik meermaals op dergelijke schepen geweest ben (en zelfs 1 maal op dit bewuste schip), en 1 van de 3 duikers (niet degene woor wie de reddingsoperatie opgetuigd werd) ook persoonlijk gesproken heb komt het ineens dichtbij...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 14:42

StillAwake schreef:Deze (waargebeurde) film maakt gebruik van echte beelden op de bodycams van de duikers, en de audio op de radio’s die ze bij zich droegen. Verder is dit aangevuld met interviews van verschillende van de betrokken personen.

Om het verhaal wat filmischer te vertellen zijn er ook nagespeelde en gereconstrueerde beelden.

De duiker in kwestie voerde samen met twee collega's reparaties uit op 100 meter waterdiepte in de Noordzee.
Het dynamische positioneringssysteem (een GPS-gestuurd systeem wat een schip op zijn plek kan houden) van het schip faalde. Dit zorgde ervoor dat het schip in ruwe zee afdreef, de duikers wegsleurde van het gebied waar ze aan het werk waren en uiteindelijk de umbilical (letterlijk: navelstreng) stuktrok die de bewuste duiker van heliox (een adembaar mengsel van helium en zuurstof, om te voorkomen dat een duiker stikstofbellen in zijn bloed kreeg bij terugkeer naar het wateroppervlak) voorzag om te ademen, evenals heet water om zijn pak te verwarmen, stroom voor zijn licht, en een radioverbinding met de oppervlakte.
Met nog voor 5 minuten zuurstof te gaan moet de paniek aan boord enorm geweest zijn.

Toen ikzelf keek wist ik hoe het afliep (ik kende de casus), maar ik weet niet of ik deze spoiler hier moet plaatsen...

Aangezien ik meermaals op dergelijke schepen geweest ben (en zelfs 1 maal op dit bewuste schip), en 1 van de 3 duikers (niet degene woor wie de reddingsoperatie opgetuigd werd) ook persoonlijk gesproken heb komt het ineens dichtbij...


Ik heb al gelezen hoehet afloopt omdat ik toch niet verwacht hemooit te gaan kijken ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:45

Marnix schreef:Ik heb al gelezen hoehet afloopt omdat ik toch niet verwacht hemooit te gaan kijken ;-)

Het eerste deel is ook wel leuk, het geeft een beeld van het werk wat deze jongens doen. En dat is best interessant.
Vanaf het ongeluk wordt het spannend, maar tot die tijd is het zeker zo interessant.
Lassen tot 600 meter onder water, het grenst aan waanzin...

Saturatieduiken is een ontzettend goed betaalde baan, maar werkelijk levensgevaarlijk.
Ik ben zelf aan boord geweest van een soortgelijk schip toen duikers op 22 meter diepte zaten, en dan is de spanning al te snijden aan boord. Laat staan als het fout gaat op deze diepte (100m)
op de Bibby Topaz (schip uit de film) ben ik wel geweest, maar niet tijdens duikwerk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2021 19:56

Gisteren naar 'The French Dispatch' geweest, de nieuwe film van Wes Anderson. Je moet niet verwachten dat je het allemaal kunt volgen of snappen, maar het is werkelijk briljant, zoveel mooie shots!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2021 19:57

Mortlach schreef:De nieuwe verfilming van Dune is trouwens ook erg goed. En het schieten van deel 2 is goedgekeurd, want het de eerste film behandeld helaas alleen de eerste helft van het boek.

Ow dan moet ik die misschien nog gaan zien! Ik ben gestrand in het boek...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2021 13:41

Lalage schreef:Ow dan moet ik die misschien nog gaan zien! Ik ben gestrand in het boek...


Ja het is mooi verfilmd, een totaal andere sfeer dan Starwars bijvoorbeeld, veel stijlvoller, meer ingetogen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten