Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 jan 2008 22:24

Giovannino schreef:Four Rooms
wel grappig, maar niet meer dan dat :P


Op zich zijn de verhaallijnen best leuk, maar de uitwerking is matig. Goed probeersel, absoluut geen meesterwerk.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 jan 2008 23:57

kurtyo schreef:
Giovannino schreef:Four Rooms
wel grappig, maar niet meer dan dat :P


Op zich zijn de verhaallijnen best leuk, maar de uitwerking is matig. Goed probeersel, absoluut geen meesterwerk.


Idd. Goed acteerwerk ook van o.a. Banderas, maar het over the top-acteerspel van die bellboy werkt echt op m'n zenuwen. En totaal geen uitwerken van die verhaallijnen ook. Leuk, al die bizarre plotwendingen, maar het heeft geen enkel doel dan vermaak :shock: (niet dat daar iets op tegen is, maar toch...)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 jan 2008 10:42

Een van de hoofddoelen van Amerikaanse cinema is toch echt vermaak, inderdaad. Maar je hebt wel gelijk. Daarom zeg ik ook: geen meesterwerk, wel leuk vermaak.

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 09 jan 2008 15:10

Een stuk van 'Atonement' maar na een tijdje op pauze gezet en niet meer verder gekeken, dus ehm.. volgende keer wat ik er van vond ;/
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 jan 2008 16:02

JialiKelly schreef:Een stuk van 'Atonement' maar na een tijdje op pauze gezet en niet meer verder gekeken, dus ehm.. volgende keer wat ik er van vond ;/


Benieuwd wat je ervan vindt! Ik heb 'm in de bioscoop gezien, verrassend einde kan ik je wel zeggen :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 jan 2008 21:13

Garden State: erg lieve en mooie film, aanrader!

Eternal sunshine of the spotless mind: mooi maar wel erg vaag wanneer je duf bent :)

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 09 jan 2008 21:18

Hippieblijhoofd schreef:Garden State: erg lieve en mooie film, aanrader!

Eternal sunshine of the spotless mind: mooi maar wel erg vaag wanneer je duf bent :)


Hee deze heb ik ook gezien :P
Allebei aanraders inderdaad.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 jan 2008 21:31

CvdBerg schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Garden State: erg lieve en mooie film, aanrader!

Eternal sunshine of the spotless mind: mooi maar wel erg vaag wanneer je duf bent :)


Hee deze heb ik ook gezien :P
Allebei aanraders inderdaad.


Wat toevallig :D 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 jan 2008 14:43

[quote="Hippieblijhoofd] Wat toevallig :D 8)[/quote]

Toeval bestaat niet :P

Die bitterzoete, pure, echte romantiek van Eternal Sunshine, práchtig. Ongeveer dezelfde onopgesmukte, echte liefde zie je zelden, in Fargo misschien. (Die agente en haar man).

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 10 jan 2008 15:34

Giovannino schreef:
Hippieblijhoofd schreef: Wat toevallig :D 8)


Toeval bestaat niet :P

Die bitterzoete, pure, echte romantiek van Eternal Sunshine, práchtig. Ongeveer dezelfde onopgesmukte, echte liefde zie je zelden, in Fargo misschien. (Die agente en haar man).


Moet je nodig Garden State eens kijken, daar komt het ook in voor.

Gebruikersavatar
nonno
Sergeant
Sergeant
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 dec 2004 12:43
Locatie: aan de ijssel
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 10 jan 2008 17:35

The Bodyguard
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 13 jan 2008 16:02

The Golden Compas

mooie film, waarbij wel duidelijk te zien is dat Narnia voor een dele inspiratie geweest is voor de schrijver van dit verhaal/film. ook de vrij jonge hoofdpersoon speelt erg goed haar rol, die zal vast in nog wel meer films gaan acteren.
De gedachte achter het verhaal is wat minder reformatorisch verantwoord, omdat de zielen/geweten? van deze wereld zich tonen naast het lichaam waar ze toe behoren als dieren, het leuke hiervan is wel dat op een leuke manier heel sterk de verschillende typen personen en karakters neergezet worden.
De gedachte is in elk geval wel origineel, en er zal vast binnen enkele jaren een deel 2 gaan volgen :)

was trouwens ook de eerste keer dat ik de bioscoop van Emmen bezocht, en dat is voor herhaling vatbaar, wel grappig te zien hoe verschillend het uitgaanspubliek met dat van groningen is. in Groningen vooral studentenleeftijd, in Emmen, vooral 30+ en jongere jeugd.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jan 2008 18:05

The Caveman's Valentine. Een vrij onbekende film met o.a. Samuel L. Jackson in een bizarre rol als Romulus Ledbetter. Ooit was hij een toegewijde huisvader en een briljant musicus met een gouden toekomst. Maar in de film leeft hij als een paranoïde, schizofrene kluizenaar in een grot aan de rand van Manhattan. Op een dag wordt hij gedwongen zijn kluizenaarsbestaan op te geven als hij het bevroren lijk van een onbekende man bij zijn grot ontdekt. De politie concludeert dat de man doodgevroren is, maar Romulus denkt dat de man is vermoord. Hij besluit de moord zelf op te lossen met behulp van zijn intuïtie, hallucinaties en visioenen.
Ik vond het een rare, maar redelijk goede film. Het jammere - of misschien juist het sterke - vond ik dat de film veel vragen opwerpt/oproept, maar eigenlijk ook heel veel antwoorden niet geeft. Zo speelt ene Stuyvesant een grote rol in de geest van Romulus, maar mij wordt het niet helemaal duidelijk wie die Stuyvesant is. Maar goed, voor 1 euro, is het best een goede film.

Gebruikersavatar
Rule
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:43
Locatie: Ninja!

Berichtdoor Rule » 14 jan 2008 20:22

The Matrix

Lange tijd dat ik hem had gezien. Blijft gewoon een film waar je lekker naar kan kijken. 8)
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 jan 2008 20:25

what's eating gilbert grape

mooie film :)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten