Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mei 2016 12:08

Dat ik sinds kort ergens ver weg werk had, in Noord Holland. En dat ik de pech had dat het flink winterde, met veel sneeuw. Dat kon nog lastig worden met de auto!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 mei 2016 11:56

Gedroomd over allemaal glimmend zwarte schorpioenen die uit een verwaarloosd aquarium van een oud bewoner kwamen gekropen. De een wat groter dan de ander. Ik vond het vreemd dat ze zich in een ogenschijnlijk leeg aquarium hebben weten te ontwikkelen. Ze kropen zo het aquarium uit, waar ze zich eerst tegoed hebben gedaan aan de visjes die daar in zwommen (vreemd want het aquarium kwam mij in eerste instantie leeg over). Vervolgens buiten het aquarium belandden ze in spinnenwebben, de spinnen vlogen erop af maar vergisten zich en vielen ten prooi aan deze zwarte schorpioenen. Ik stond er waarschuwend bij, want ze leken me behoorlijk giftig toe. De schorpioenen verstopten zich, ik heb er enkelen weten dood te trappen, waaronder ook de grootste. Maar niet alles, dus bij veel bezigheden ging ik behoedzaam te werk. Ik voelde me schuldig dat deze schorpioenen in het leven zijn geroepen. Op de een of andere manier is deze oud bewoner betrokken bij dit geheel, want hij gaf advies over hoe om te gaan met deze situatie. Ik vertrouw het voor geen ene meter. Ik was er bang voor dat ze ook in me kleine moestuintje zaten waar de aarbeienplantjes in stonden. Ik werd laat wakker, deze droom deed zich voor ergens tussen zes en tien uur 's ochtends. Normaliter wordt ik nooit zo laat wakker, maar vanochtend werd ik in eerste instantie om even voor zessen wakker, ik was bekaf want heb van alles gedroomd wat ik alweer kwijt ben. Heb een banaan gegeten en een glas melk genomen en ben nog even gaan liggen...met als gevolg bovenstaande droom, die vreemd genoeg wel bleef hangen. Zeldzaam.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2016 17:15

Maandagochtend droomde ik iets, waar een dominante automobilist in voorkwam. Hij had, dacht ik, een Mercedes C-klasse uit de jaren '90. Als je hem in de weg reed, remde hij niet voor je, maar reed hij gewoon schade aan je auto, stelde ik proefondervindelijk vast! :shock:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2016 10:56

Het ging over een fietsvakantie. En o.a. over wat, als je je fietssleuteltje dan kwijt raakte.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jun 2016 19:11

Het was gisterochtend dat ik het droomde, maar ik heb nog geen tijd gehad om het hier te zetten.
Ik was aan het einde van een vakantie, onderweg naar huis. Maar het was heel chaotisch, want over allerlei spullen vroeg ik mij af waar ze waren. Ik had geen idee. Ik kwam op de plek waar ik mijn auto geparkeerd had. Daar stonden wel meer auto's. Ik wist nog waar ik de mijne had geparkeerd, maar hij stond er niet... :shock:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 05 jul 2016 18:03

Kort geleden droomde ik nog iets opmerkelijks. Ik weet niet helemaal precies meer wanneer het was. Vrijdagochtend of zaterdagochtend.
Ik droomde dat een dame, op wie ik in het verleden verliefd was en die verkering met iemand heeft, dat diens verkering uit was.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jul 2016 08:13

Zowel vanmorgen als gistermorgen had ik een droom, waarin mijn integriteit onder druk van dreiging kwam te staan.
Gistermorgen, ik denk dat ik ergens in een tram zat of zo, er kwamen twee jongens in voor die een dame kwalijk wilden behandelen, zeg maar gerust mishandelen. Ik voelde mij min of meer verplicht ze daar op aan te spreken, te zeggen dat dat verkeerd is. Maar dan zou het wel kunnen gebeuren dat ze mij te lijf zouden gaan. Ik sprak ze toch maar aan. Een mishandeling van mij bleef gelukkig uit.
En vanmorgen, ik weet niet wat er allemaal gebeurde, het was heel wat. Mijn neven (zonen van mijn zus) kwamen er in voor. Er kwam een balk in voor, waarop ik mijn spullen legde, en die op een gegeven moment tegen de muur ramde, met flink wat schade aan mijn spullen tot gevolg. Die neven waren op een gegeven moment behoorlijk vervelend. Nog verderop in de droom kwam die integriteitstest weer. Twee jongens wilden met een persoon vechten, en hem aftuigen. Ik kon het in ieder geval eerlijk houden, door een van de twee in bedwang te houden, zodat die persoon met maar een zo'n kwajongen te vechten had. Natuurlijk maakte ik mij daar niet populair mee bij die kwajongens, en wat zouden ze doen als die ene persoon uitgeschakeld was en zij met z'n tweeën zich op mij konden storten? 8-[ Maar ik kon die persoon toch ook moeilijk aan zijn lot over laten in een oneerlijk gevecht, om mijn eigen hachje maar te redden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jul 2016 15:53

Ik droomde vannacht van een fietsvakantie. Ik denk dat 'ie ergens in Frankrijk begon (dat weet ik eigenlijk niet eens). En hij eindigde ergens in Egypte, dat weet ik dan wel weer zeker.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 02 aug 2016 20:39

Het was niet zo'n leuke droom. Over ontslagen worden, een onderwerp waar ik wel vaker over gedroomd heb. Een jaar of negen geleden was ik daar ook redelijk sterk in.

Afgelopen donderdagochtend (28-7) heb ik gedroomd over een opleidingskeuze, waarbij ik het gevoel kreeg dat die keuze vooral voor mij gemaakt was zonder dat ik er zelf over nagedacht had. Het ging om een opleidingsrichting, waar ik in werkelijkheid helemaal geen andere opleiding voor hoef te doen. In werkelijkheid is het meer een kwestie van de juiste werkervaring hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 17 aug 2016 21:07

Iets met treinen en station Rotterdam, meen ik me te herinneren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor mohamed » 21 aug 2016 16:27

Zo te lezen zitten jouw verstand en gevoel niet vaak op een lijn met elkaar.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 03 sep 2016 10:44

Ik was ergens in Baarn beland, op een plek die ik niet herkende. Maar er kwam een spoorwegovergang (een enkele) en nog een (een dubbele), zodat ik wel een idee kreeg waar ik zat. (Die enkele en dubbele spoorwegovergang klopt overigens niet met de werkelijkheid.) Wat verderop in de droom ging het over werk. Een oude chef (TvE) was mijn huidige chef, en hij vertelde mij dat hij eigenlijk zo snel mogelijk van mij af wou. :( Hij vond mij veel te stil. Dat kwam me slecht uit, want ik had de zes maanden nog niet vol gemaakt, het minimale wat ik wou halen. Ontslag was blijkbaar nog lastig, vanwege de nogal grote hoeveelheid werk. Dus dan maar hopen dat ik het verblijf nog zo lang mogelijk kon rekken.

Echt weer zo'n droom, waarbij je opgelucht vaststelt dat het geen werkelijkheid is, als je weer wakker bent.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 16:02

Iets psychologisch waarover ik maar liever niet in detail treed. 8-[
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 01 okt 2016 15:58

Het was wel een mooie droom! :D

Ik had een oude Mercedes-Benz gekocht, en reed daarin. Een S-klasse van de versie W116. Het zal een 450 SE of 450 SEL geweest zijn, en de kleur was wit. Op een gegeven moment tijdens de rit zette ik de radio uit... en je hoorde helemaal niks! Op dat moment kwam er van de andere kant net een grote vrachtwagen voorbij, en alleen daar hoorde je wat geruis van.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 08 okt 2016 12:59

:roll: Ben ik weer de enige die nog droomt?

Zowel gisteren als vandaag heb ik gedroomd.

Gisterochtend/nacht.
Ik was op vakantie, en het was, zoals gebruikelijk in mijn dromen, weer chaos troef. Na mijn vakantie kon ik mijn fotografieapparatuur niet meer terugvinden. Oei, kostbaar verlies!

Vanochtend/afgelopen nacht.
Ik was in de plaatselijke GKV. En ik denk dat ik daar een bekende tegenkwam (EvE), zoiets. Daarna ging ik naar Putten. Dat lag in mijn droom ontzettend dicht bij Nijkerk. Het was zondagochtend. Ik zag daar ook de plaatselijke HHK, die er in mijn droom heel anders uitzag dan in het echt. Daar kwam ik ook weer wat bekenden tegen (o.a. JP).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten