Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Jess » 04 jan 2013 10:28

heb met een vrachtwagen door parijs gereden!

dutchy2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dutchy2 » 04 jan 2013 10:59

vannacht was leeg, die nacht ervoor ook, maar zelden droom ik, maar als ik dan een droom heb, dan zijn ze zeer beangstigend! De laatste was kort geleden, maar de eerste echte "enge" droom, kreeg ik toen ik 10 of 11 was denk ik;

Ze hadden bij mijn ouders thuis bij de voordeur in de hal een gat in de muur gemaakt met een kettingzaag omdat het houten schotten waren. Toen kwamen er van die mannen, net gekleed als brandweer met perslucht, ook een ding op hun rug, maar zij hadden grijze pakken aan, kwamen naar boven en moesten mij hebben. Volgens mij heb ik de rest van de nacht toen niet meer kunnen slapen maar steeds net over de rand van mijn dekbed durven kijken.
Efeze 5:14 - voor het vlees is stilte een kwelling, maar voor de ziel is het heilzaam.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2013 09:26

Een of andere bijeenkomst, waar ik was.
O ja, er kwam ook in voor, dat mijn vader zich zorgen maakte over of ik niet geïnfiltreerd zou raken door chiliastische opvattingen, vanwege mijn studie van het bijbelboek Jesaja. Zelf deelde ik die zorg bepaald niet. Ik vond het nogal overtrokken.
Tussen de bedrijven door hoorde ik, dat het respect voor religie steeds minder werd. (Dat is duidelijk een weerklank van dit artikel.)
In de loop van de droom kreeg ik een advies te horen, wat over mij was uitgebracht. Namelijk om mijn laatste opleiding over te gaan doen. Dat zou in totaal 7 jaren gaan duren. Het resultaat zou zijn dat mijn kansen op de arbeidsmarkt beter zouden worden. Het leek mij nogal een gedoe, naast het feit dat ik er in die 7 jaren natuurlijk niet jonger op zou worden, en dat ondertussen mijn arbeidsparticipatie stil zou staan. Maar goed, ik was er over in contact met de school, en ik ging eens kijken in die school. Met een personeelslid liep ik naar binnen, en we kwamen in de schoolsupermarkt (zo zal ik het maar even noemen, of was het een kantine?) terecht. Daar eindigde de droom, want toen ging ik geleidelijk aan over naar het bestaan in de reële wereld, waar ik nu ben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2013 21:13

Vannacht een heel nare droom. Dat ik, ondanks een arbeidscontract die dat onmogelijk maakt, zo van het ene op het andere moment ontslagen werd. Langzamerhand kwam ik erachter dat dat niet mocht, en dat ik de werkgever dat contract onder de neus kon duwen.

En de nacht ervoor ging het over vakantie. Dat ik met een groep op reis was.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zizo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zizo » 18 jan 2013 11:59

Ik deed vannacht mee met Wie is de mol en moest met enorme grote walvissen zwemmen. Hm.
Kort daarna zat ik op spreekuur bij een vrouw, geen idee waarom, maar zij gaf mij het advies om meer te gaan knutselen... Waarop ik half wakker wordend tegen mijn man zei: 'Ik moet vandaag naar Pipoo's om knutselspullen te halen'.
Waar hálen mijn hersenen het vandaan?!

sanderdj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sanderdj » 18 jan 2013 14:15

Hm, sommige mensen dromen wel eens dat ze vliegen, maar ik droom geregeld dat ik vlieg / over water loop / vuur spuw / bliksem gooi / dingen laat zweven / dingen op afstand bestuur / schokgolven maak / etc. Mijn dromen lijken wel vaak een film. Weet niet of ik me er zorgen om moet maken? Ik keek vroeger veel films. Dat ik hierover droom is wel drastisch minder geworden sinds ik tot geloof kwam.

Ik heb ook een keer gedroomd dat een klasgenootje van me zwanger was, en een paar maanden later bleek ze dat ook te zijn. Is dat toeval of een slecht teken?

En ik heb ook een keer gedroomd dat Jezus door mijn achtertuin liep, en ik liep huilend achter Hem aan.

Van afgelopen nacht kan ik me niks herinneren.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jan 2013 18:02

Het is inmiddels een paar nachten terug. Donderdag op vrijdag, of nog een nacht eerder. Toen droomde ik dat ik mijn slag sloeg in een boekenzaak.
Heerlijk, van die koopdromen, waarin je lekker flink wat begerenswaardige spullen inslaat!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jan 2013 19:22

Ik droomde, dat ik op vakantie was voor de tweede keer, kort na een andere vakantie. Ik had die vakantie echter niet zo goed voorbereid. Zo had ik de batterij van mijn fotocamera niet opgeladen, zodat het maar hopen was dat er voldoende lading in zou zitten, en zo nee, of ik mijn lader dan wel had meegenomen.
Voor die vakantie gebeurde ook e.e.a. Wat was dat ook alweer? Iets bij een huis of zo... Ik weet dat niet meer zo precies.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 jan 2013 22:23

Het ging over een huis, wat het voormalige huis van mijn zwager geweest zou zijn, maar later bleek toch ook weer niet. Ik zou dat huis kopen of had het gekocht.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 feb 2013 23:08

Vanmorgen: ik was ergens in Duitsland (Kleve of zo, daar ergens) met mijn fiets, en ik reed door net-niet-meer-groen licht (verkeerslicht), maar gelukkig ging dat goed. Het was nog een hele weg naar huis terug, naar het midden van Nederland.
O ja, eerder in de droom kwam JK er nog in voor.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 07 feb 2013 23:17

Ik droomde weer eens dat ik mijn vlucht miste (altijd terugkerende droom) , of nee deze keer was het enigszins anders, ik was overgeboekt en moest tot het laatste moment wachten, totdat ik mijn boarding card kreeg.
En het was KLM, waar ik toch al zo'n hekel aan heb.
Gelukkig werdik wakker, voordat het saga echt vorm begon te krijgen

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 feb 2013 22:25

Er kwam o.a. in voor, dat ik een trein bestuurde, en dat ik bij een overweg op een bus botste. En het was nog mijn verantwoordelijkheid ook. Moest ik maar op tijd remmen. Maar ja, hoe rem je zo'n trein even af? Dat duurt wel even. Bovendien, hoe weet je of er bij die overweg een bus gaat oversteken?
Mijn trein was door de botsing ontspoord en total loss. Gelukkig maar dat ik er niet voor op hoefde te draaien, maar het zal een behoorlijke schadepost geweest zijn.

Dat is mijn interpretatie die ik er nu van gemaakt heb. Toen ik er vanmorgen over lag na te denken, was me behoorlijk onduidelijk hoe het nou precies zat. Een trein en een bus, zoiets was het. Of waren het toch twee treinen? Nogal verwarrend dus.
Nogal vreemd is natuurlijk wel, dat de verantwoordelijkheid blijkbaar niet lag bij degene die de rails oversteekt als ik eraan kom met mijn trein. Normaal gesproken is dat zo, waarbij e.e.a. ook nog eens wordt duidelijk gemaakt met signalen (rood knipperende lichten, slagbomen naar beneden).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 mar 2013 19:17

iets met een auto, niet goed parkeren en de mannenclub van de kerk...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2013 21:28

Dit keer niks.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 apr 2013 21:45

Dat ik door iemand als 21 jaar oud werd geschat.

Terug naar “Slow Chat”