Moderators: johannes1, Moderafo's
meribel schreef:Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe
Chaya schreef:Wat een afschuwelijke situatie.![]()
Maar even over je opgesloten dochter. Ze heeft toch geen eigen wc en douche? In dat geval hoef je haar niet op te sluiten, als ze maar op 2 meter afstand van iedereen blijft.
Want als ze net naar de wc geweest is en haar zusje gaat vlak daarna, kan die ook besmet worden. De virusdeeltjes worden immers ook uitgescheiden via urine en ontlasting.
StillAwake schreef:Als de school geen online optie aanbiedt voor dat examen is het niet zo dat er een testmoment vervalt, het is namelijk aantoonbaar het probleem van de school in dat geval.
Daar zou ik me dus maar niet al te druk om maken, als je een briefje stuurt dat je een extra testmoment wilt MOET de school daar aan meewerken, aangezien het verwijtbaar is aan hun kant...
meribel schreef:Ja we hebben toevallig (superluxe hoor maar is maar ienieminie) een tweede badkamertje naast haar slaapkamer. Andere mensen gebruiken wc beneden en de douche op zolder nu
Chaya schreef:O wat goed![]()
Dat is ook handig als het rotavirus rondgaat.
Maar goed, voor kinderen en pubers is dit absoluut geen fijne tijd. En wat zullen de gevolgen op de lange termijn zijn?
meribel schreef:Ja dat denk ik ook vaak. En ook op lange termijn het gevolg dat er zo weinig verkoudheidsvirussen meer rondgaan door de extra hygiene en afstand
Chaya schreef:Daar houden de jongeren zich hierna toch niet meer zo aan, denk ik. Maar ik denk meer aan de emotionele ontwikkeling. Pubers moeten samen met hun vrienden zoeken naar hun identiteit. En dat gaat nu wel lastig.
StillAwake schreef:Logisch, af gezien van de schoolsluiting hebben de maatregelen die groep nog nooit geraakt...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast