Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boerin » 25 feb 2014 19:39

Teus schreef:Ergeren voor de lol? wat is dat nu. Ergernissen kunnen nooit voor de lol zijn.
Wel ja we blijven gewoon mensen zeg je, in Christus ben je niet een gewoon mens.
Ergernissen gebeuren maar wil niet dat het altijd goed is en God wil dat we ze vergeven en er niet meer op terugkomen. Tevens geef je satan weer grond.

Daar is dit topic nou juist voor. Ergernissen moet je nooit opkroppen, maar eruit gooien en dan kun je vergeven en ben je het kwijt. Ik heb me nu al een jaar om iets op lopen vreten en vandaag heb ik het er straight in his face uitgegooid. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 feb 2014 19:53

Teus schreef:Ergeren voor de lol? wat is dat nu. Ergernissen kunnen nooit voor de lol zijn.
Wel ja we blijven gewoon mensen zeg je, in Christus ben je niet een gewoon mens.
Ergernissen gebeuren maar wil niet dat het altijd goed is en God wil dat we ze vergeven en er niet meer op terugkomen. Tevens geef je satan weer grond.

Teus, Teus toch, volgens mij erger je je.

De Heere Jezus ergerde Zich trouwens ook vaak zat en dat werd ook gewoon in de Bijbel opgeschreven.

Dit is trouwens ook wel een interessante tekst:

Mattheüs 18:7
Wee der wereld van de ergernissen, want het is noodzakelijk, dat de ergernissen komen; doch wee dien mens, door welken de ergernis komt!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 feb 2014 20:09

Dit is een verwijzing van jou tekst.
1 Korinthe 11:19
Want er moeten ook afwijkingen in de leer onder u zijn, opdat wie beproefd blijken te zijn, in uw midden openbaar komen.

God wil dat je ze vergeeft, als ze je overkomen.

Ik erger me nu niet, God bewaard me ervoor, ik vind het lastig dat God geërgerd wordt erdoor.
Ik erger ook wel eens maar breng het direct bij God en vraag vergeving, ook voor die persoon. maar zal het nooit proclameren. Ook daar bewaard God me voor. Niets uit mezelf, Hem de eer.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 feb 2014 20:14

Het was wel lachen vandaag hoor met die opgekropte ergernis van me. Het was echt exact wat ik toen had gedroomd met die zak die ik op z'n hoofd sloeg. En nu is het klaar! Prachtig.
Zach91

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 03 mar 2014 15:43

Al vanaf vrijdag zitten we in het gestamp van carnavalskrakers, van het dorp naast ons.... ](*,)
Ik ben er ondertussen wel klaar mee!
Stel je voor dat onze kerk 5 zondagen een kwartier extra de kerkklok zou luiden, wat zou daar een commotie door ontstaan!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 15:59

mona schreef:Al vanaf vrijdag zitten we in het gestamp van carnavalskrakers, van het dorp naast ons.... ](*,)
Stel je voor dat onze kerk 5 zondagen een kwartier extra de kerkklok zou luiden, wat zou daar een commotie door ontstaan!

Pffffffft ](*,) :?
Wij hebben een paar jaar om de hoek bij een café gewoond, elke avond dezelfde plaatjes (toen nog geen CD's), ik kan ze nog meezingen.
Om van de rest van de overlast maar te zwijgen...
Sterkte, ze moeten nog even door hoor en jij dus ook!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 16:04

mona schreef:Al vanaf vrijdag zitten we in het gestamp van carnavalskrakers, van het dorp naast ons.... ](*,)

Het is beter geërgerd te worden dan te ergeren. :-oo :-oo

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 04 mar 2014 08:22

vanaf vandaag is het voorbij.

Wel leuk weer een brabo in ons midden :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 04 mar 2014 11:17

johannes1 schreef:Wel leuk weer een brabo in ons midden
Het is nog gelderland, maar net op de grens. De zuidelijke bourgondische mentaliteit is hier ruimschoots aanwezig.. :0~ (:3
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 mar 2014 11:46

Koop je allemaal speelgoed, want m'n zoontje is maandag jarig en dan heb je er geen barst aan, want ik kan er nog niet eens batterijen inkrijgen.
Zach91

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2014 12:15

Boerin schreef:Koop je allemaal speelgoed, want m'n zoontje is maandag jarig en dan heb je er geen barst aan, want ik kan er nog niet eens batterijen inkrijgen.

Alvast gefeliciteerd..

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 mar 2014 15:44

Boerin schreef:Koop je allemaal speelgoed, want m'n zoontje is maandag jarig en dan heb je er geen barst aan, want ik kan er nog niet eens batterijen inkrijgen.

Dan ga je het ruilen voor iets anders. 8)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2014 09:10

Ik zou het juist rustig vinden, speelgoed waar geen batterijen inzitten.
Onze jongens zijn gek op brandweerauto's, en de gekganse dag gaan de sirenes van dat spul aan...
grrr #-o

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 mar 2014 09:39

StillAwake schreef:Ik zou het juist rustig vinden, speelgoed waar geen batterijen inzitten.
Onze jongens zijn gek op brandweerauto's, en de gekganse dag gaan de sirenes van dat spul aan...
grrr #-o

:lol: Deze maakt geen lawaai, het is zo'n bestuurbaar ding, maar hij doet nou dus niks. Ik zal het nog aan iemand vragen en anders moet ik 'm maar ruilen. Het is heel raar, ze passen er net niet in en ik ben bang dat ik 'm sloop.
Zach91

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 mar 2014 09:45

Ik kreeg vroeger bewust nooit speelgoed waar batterijen in zaten. Ik ben niets tekort gekomen.

Terug naar “Slow Chat”