Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Cail
Verkenner
Verkenner

Re: Ergernissen

Berichtdoor Cail » 09 jan 2014 13:30

Rozijn schreef:Je ervaring herken ik.
Toen ik in een oude Renault Clio reed, mocht ik veel mensen ook niet inhalen. Nu ik het nieuwe model heb mag het ineens wel... :?

Maar later als ik groot ben Rozijn, ga ik ook een nieuwe auto kopen die groter, mooier en sneller is. :yum: [:)8
Een reiziger drinkt alles, een toerist enkel koffie.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 jan 2014 13:35

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 jan 2014 14:06

Cail schreef:Wanneer je iemand op de snelweg in gaat halen, en de ander gaat opeens sneller rijden.
Momenteel rij ik in ongeveer de goedkoopste en kleinste auto die er in Nederland is denk ik, en die heeft ook nog eens een oude*** imago.
En als je dan met je kleine koekblik op de snelweg inhaalt, dan is het soms net of men opeens wakker schrikt en denkt "hè, ik wordt ingehaald door een Daihatsu, onmogelijk!" en dan gaat het gas erop.
Vooral bestuurders van nieuwe dikke Duitse auto's reageren zo op mijn inhaalacties.
In andere auto's die ik heb gehad overkwam mij dat echt veel minder, het heeft denk ik werkelijk te maken met het type auto waarin ik rij en de geknakte ego's van bestuurders die opeens versnellen.

Oh lachen, een Daihatsu, bestaan die nog? We hadden vroeger zo'n ding, maar een diesel, die motor ging elke keer kapot. Probeerde je iemand in te halen en ging dat ding niet harder dan 120, want er was een helling, hij liep terug, helaas, toch maar weer achter aansluiten. Die man in die auto ernaast lachte zich scheef.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 jan 2014 22:18

Ik erger me gruwelijk aan alle post' die ik krijg. Maak ik geld over aan goede doelen, dan krijg je kaarten en naamstickers en zelfs sokken toegestuurd :!: :!: :!: met de vraag om meer geld.
PARDON :!: :!: :!: daar gaf ik m'n geld niet voor.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 jan 2014 22:21

=:
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 05:12, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jan 2014 22:33

Ik krijg wel eens een pen, of een potlood, of een kalender, of een kek uitziend magazine.
Dat vind ik verspilling van het geld.
Ik erger me helemaal aan de extra bedelbrieven.
Ik geef elk jaar, royaal, aan bepaalde goede doelen en dan nog vragen ze een extra donatie.
Ik heb wel eens gemaild: niet meer doen.
Vraag het liever aan de mensen die nog geen lid/donateur zijn.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jan 2014 22:41

Waar ik me eens aan geërgerd heb is het volgende.

Er kwam iemand aan de deur met de vraag of ik de clinieclowns wou steunen. Die doen best goed werk vind ik dus ik gaf me op als donateur voor maandelijks een x aantal euro. Dat konden ze zeer goed gebruiken om meer clowns te kunnen betalen. Een paar maand later kreeg ik via via een lijstje met lonen van directeuren van goede doelen. Die van de clowns ontving even leuk op jaarbasis iets van 150.000 euro.... Gelijk opgebeld en opgezegd.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 jan 2014 22:50

Bambi schreef:Ik krijg alleen maar ieder jaar dezelfde kaarten.
Af en toe een paar sokken i.p.v. die kaarten, zou ik toch leuker vinden.
Ik heb ook liever sokken als (of 'dan', kan ik nooit uit elkaar houden :oops: ) maar ik vind dat ze m'n geld moeten gebruiken waarvoor ik het geef.
En dat geef ik niet voor kaarten, sokken, kalenders e.d. ?:|
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 jan 2014 23:15

Ik erger me behoorlijk aan het feit dat mensen maar raak kwalificeren zonder kennis van zaken te hebben.
Je noemt wat geschiedenissen uit de werken van Flavius Josephus of andere geschiedschrijvers en dan noemt een "christen" heel vroom dat hij of zij "het alleen bij de Bijbel houdt" en de geschiedenisboeken noemt men dubieuze boekjes.
Ik vind dat zo kortzichtig. Zouden die mensen geen kranten lezen of weekbladen en de hele dag in de Bijbel lezen?
Ik ben een groot liefhebber van kookboeken lezen, zouden dat ook dubieuze boekjes zijn?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 jan 2014 23:17

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 jan 2014 23:21

Faramir schreef:Waar ik me eens aan geërgerd heb is het volgende.

Er kwam iemand aan de deur met de vraag of ik de clinieclowns wou steunen. Die doen best goed werk vind ik dus ik gaf me op als donateur voor maandelijks een x aantal euro. Dat konden ze zeer goed gebruiken om meer clowns te kunnen betalen. Een paar maand later kreeg ik via via een lijstje met lonen van directeuren van goede doelen. Die van de clowns ontving even leuk op jaarbasis iets van 150.000 euro.... Gelijk opgebeld en opgezegd.

Ik werd een keer lid van de dierenbescherming. Ik dacht: Die doen zo'n goed werk met dat opvangen van katten. Kreeg ik zo'n blad in de deur (hoe duur is dat al niet?) met zo'n gruwelijke poster erop van een koe en dat hing ook overal toen op die billboards. Ook gelijk opgezegd, ze doen kennelijk wat anders dan poezen opvangen. Kreeg ik een brief met: Dat kunt u toch niet maken om het weer op te zeggen?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 10 jan 2014 23:22

Wilsophie schreef:Ik ben een groot liefhebber van kookboeken lezen, zouden dat ook dubieuze boekjes zijn?

Dat ligt er maar net aan. The proof of the pudding is in the eating!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 jan 2014 06:43

En veelen maar denken dat de nieuwe paus verandering zou brengen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/13912/Rooms-k ... eren.dhtml

Wie me ooit nog eens kan uitleggen waarom trouwende priesters zo taboe is, maar kindermisbruikers de handen boven het hoofd gehouden worden, zal ik zeer dankbaar zijn. ](*,) ](*,) ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 jan 2014 10:42

mealybug schreef:En veelen maar denken dat de nieuwe paus verandering zou brengen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/13912/Rooms-k ... eren.dhtml

Wie me ooit nog eens kan uitleggen waarom trouwende priesters zo taboe is, maar kindermisbruikers de handen boven het hoofd gehouden worden, zal ik zeer dankbaar zijn. ](*,) ](*,) ](*,)

Wie mij ooit eens kan uitleggen waarom begrijpend lezen zo ontzettend moeilijk is voor sommige mensen en daarbij ook nog begrijpen in een bredere zin het wat en waarom krijgt kuddo's.

Wat we hier zien in het artikel is dat een van misbruik verdachte nuntius (diplomaat) niet uitgeleverd wordt om 2 redenen. Om de eerste reden omdat diplomaten onschendbaar zijn. Dat is een wereldwijde afspraak die door alle landen hooggehouden wordt. En ten tweede is er geen uitleververdrag tussen betrokken staten. Ook dat zorgt internationaal voor veel van verdachten van misdaden niet uitgeleverd worden. Hier had het Vaticaan het bij kunnen laten (zoals bijvoorbeeld Nederland in de zaak Demmink). Toch stelt zij zelf een onderzoek in naar de beschuldigingen.

Tot zover de feitelijke gegevens in internationale rechtsorde context geplaatst. De Kerk heeft de beschikking over kerkelijke rechtbanken. Die kunnen indien een priester schuldig is bevonden zwaardere straffen opleggen voor seksueel misbruik dan veruit de meeste beschaafde wereldlijke rechtbanken. Zo zou deze nuntius bijvoorbeeld een levenslange verbanning naar een afgelegen klooster opgelegd kunnen krijgen. Inmiddels is hij al van alle functies ontheven en is de kans groot (indien schuldig) dat hij naar de lekenstand wordt teruggezet.

Getrouwde priesters zijn binnen de katholieke Kerk enkel binnen de latijnse ritus een uitzondering. Ze zijn er wel, maar zeer gering. Binnen de oosterse ritus van de katholieke Kerk zijn vele priesters getrouwd. Dit heeft alles te maken met traditie wat ontstaan is om misbruik van het priesterambt te voorkomen. Iets wat zeker ook mensen uit de reformatie zouden moeten kunnen waarderen. Het misbruik zoals dat in de jaren 60 en 70 plaatsvond is niet enkel een katholiek probleem of taboe. Als je je inleest in de materie zal je zien dat dit door vele samenlevingen heen speelt en een taboe is. Zo kan je eens beginnen met het lezen van het rapport van de commissie Samson. Tenminste, als je je daadwerkelijk interesseert in de materie. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat je enkel een stok zoekt om mee te slaan.

Het is reeds een feit wat een ieder kan nagaan dat de huidige paus al vele dingen heeft veranderd of aanzet heeft gegeven. Maar een gigantisch instituut met ontzettend veel lagen zal niet binnen een paar jaar veranderen. De paus is geen dictator die van de een op de andere dag zaken erdoor kan drukken of tegen internationale wetten in kan gaan. De paus is bovenal een geestelijk leider. Je eerste opmerking slaat werkelijk nergens op en toont eigenlijk enkel dat je verder op de negatieve berichten na geen enkele interesse hebt in datgene wat je zo dolgraag wenst te veroordelen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 jan 2014 16:08

Terug naar “Slow Chat”