Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 apr 2008 07:31

Niet afgelopen nacht, maar in de nacht van zaterdag op zondag heb ik gedroomd. (Nee, geen rare dingen.)
Het ging over een afgesloten weg, wegens werkzaamheden aan de weg. Het was in mijn woonplaats. Daar zijn ook van die werkzaamheden, maar in de droom was het op een andere plek.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 07 apr 2008 09:13

Ik weet niet meer waar ik over gedroomd heb. Wat ik wel weet is dat het een klein beetje vreemd was iets met auto's ofzo.
Leef je droom.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 apr 2008 13:48

Hmm...vanalles volgens mij
Afbeelding

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 apr 2008 14:19

Boekenlezer schreef:Ik heb gedroomd dat ik mijn schoolexamen opnieuw moest doen. Best bizar. In werkelijkheid heb ik mijn (laatste) schooldiploma al 12 jaar.
Ik had er niet zo veel voor geleerd, terwijl het zo ongeveer het moment was om het examen te maken. Wat als ik niet zou slagen? Ach, ik heb mijn schooldiploma toch al, dus dat kunnen ze me niet afpakken!
Verder was het zomers mooi weer, en ik had mijn racefiets bij me.

Nog door de poep gereden met die racefiets? :P

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 apr 2008 18:16

:mrgreen:

Ik lag vanmiddag ff op bed(heb last van voorhoofdsholteontsteking), en droomde dat 'n vriendin jarig was. Ze vierde haar verjaardag in een 5 sterren hotel, maar haar vader kwam taart en chips brengen(was geen geld meer voor). Nou heeft haar vader een bescheiden baardje, maar in m'n droom echt een baard van een meter. En toen ik wegging, fietste ik over het station van Zwolle, en toen ik het station afkwam, fietste ik langs de Poldertoren(staat in Emmeloord), nouja...het was heel vaag, en heeft me zeker niet van m'n hoofdpijn afgeholpen :?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 apr 2008 18:22

Dat m'n vriend vreemd ging :shock: Ben ik ff blij dat dromen bedrog zijn 8)

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 10 apr 2008 16:14

Dat ik in een atractiepark was en in enge dingen moest en niet durfde. En nog meer vreemde dingen.
Leef je droom.

zoef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor zoef » 10 apr 2008 16:17

niet bestemd voor deze pagina :oops:
Je bent een wonder, Je bent gewoon bijzonder, Je bent een Parel in Gods hand... God geeft jouw de liefde waar naar je verlangt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 apr 2008 16:18

Heel vaag, ik reed met de auto van vrienden ergens in de stad. Op een gegeven moment was een gedeelte van de weg afgezet door de politie, midden op de weg dansten namelijk de dansers uit 'het Zwanenmeer'. Die maakten ineens allemaal een beweging naar rechts, waardoor ik de stoep op moest en de auto helemaal crashte...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 apr 2008 20:34

Over mn ex :frown:
Ben heel de dag van slag geweest.. tot janken aan toe.. :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 apr 2008 22:48

Hm, balen zeg... hug!

Ik droom bijna nooit bewust eigenlijk. Best jammer. En de laatste keer dat ik het me herinnerde bevond ik me in een horrorfilm ofzo (terwijl ik die nóóit kijk). Bleh.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 apr 2008 11:32

Ik vergeet mijn dromen ook altijd, hoewel ik soms vage herinneringen heb. Weet iemand een goede tip om je dromen te onthouden?
Zijn er meer mensen als ik die in dromen vaak onbekende, en steengoede muziek horen? :P

Maaike

Berichtdoor Maaike » 11 apr 2008 16:23

Een tip van Maria Popedinges volgens mij:
Een schriftje naast je bed, om elke morgen je dromen in te schrijven:wink:

Ik lag en sliep gerust vannacht, in een dromeloze slaap. Tot ik verschrikt ontwaakte, omdat ik een half uur te laat was..

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 apr 2008 16:34

Popedinges...wat beledigend. Popelin is 't, de i klinkt als een lange è, als in frêle, de n niet volledig uitspreken, dat is slechts een nasale afsluiter van de e.
Anyway, ik ben benieuwd of die Poppelijn ons er dan meer over kan vertellen.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 11 apr 2008 20:07

Poppelijn, hihi. :)

Mijn ervaringen wat betreft het onthouden en vergeten van dromen:
- Ik heb een schriftje met pen naast mijn bed
- Ik ga er ongemerkt vanuit dat ik de volgende ochtend mijn dro(o)m(en) nog weet
- Innerlijke rust is belangrijk merk ik. De laatste week/twee weken heb ik het druk met school en werk. Als ik wakker wordt denk ik direct aan de taken die ik allemaal nog uit moet voeren en maak me daar druk over, hierdoor onthou ik mijn dromen niet meer.
- Rustig wakker worden, blijven liggen en alleen nadenken over mijn droom.
- Als ik 's nachts wakker wordt schrijf ik alleen steekwoorden op zodat ik niet het hele verhaal op hoef te schrijven.
- En heel simpel: bezig zijn met mijn dromen (er over nadenken en er met anderen over praten)

Wil je andere tips dan kun je die hier vinden. :)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Terug naar “Slow Chat”