Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh
Moderators: johannes1, Moderafo's
meribel schreef:Nou daar gaan we weerMiddelste (gevaccineerd)heeft een positieve zelftest en morgen ggd test. Als die ook positief is dan betekent het voor de geboosterde ouders niets echt de andere twee zussen ( 1 gevaccineerd en corona gehad maar ja 10 weken geleden) en die van 8 die in november ook alweer drie weken thuis zat die moeten in quarantaine met de middelste. En die moet 7 dagen en de zussen nog 5 dagen langer. En tot nu toe allemaal klachtenloos
Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh
meribel schreef:Nou daar gaan we weer(..)
Dorpeling schreef:Tja.. je weet van tevoren dat wanneer je zo'n stok in je neus steekt er een risico aan zit dat hij positief is. En dan zit je weer thuis..![]()
Hier krijg ik ze met geen mogelijkheid meer zover om een zelftest te doen en dan laat ik het maar zo. Net als 'vroegah' mag je nu gewoon wat verkouden zijn. Thuiszitten werkt alleen maar deprimerend en of het helpt? Ontkomen kun je het toch niet.
Marnix schreef:Dat laatste kan zijn, maar vertragen kan je het sowieso. Ik vond dat Kuipers dat vorige week in de persco wel goed uitlegde. We krijgen heel veel besmettingen maar als je dat op geen enkele manier probeert te spreiden levert dat alsnog problemen op omdat je teveel uitval van mensen krijgt. Daarnaast worden er nog steeds mensen ziek, gisteren liepen de bezettingscijfers in het ziekenhuis voor het eerst weer op. Dus je niet testen en doen alsof er niets aan de hand is, een beetje als een struisvogel je hoofd in het zand steken, klinkt als logisch want als je niet test test je ook niet positief en als je niet positief test heb je geen last van beperkingen en als je wel positief test wel, maar tegelijkertijd is het wel heel erg ik-gericht. Als je niet test en vrolijk de rest van je klas besmet wordt een klas in quarantaine geplaatst. Als je mensen om je heen besmet die wel testen, gaan die vervolgens wel in quarantaine. En allicht worden die er wel flink ziek van. Je test je niet alleen voor jezelf maar vooral ook voor anderen. En ik denk dat binnenkort quarantaineregels wel gaan veranderen want dit wordt wat onhoudbaar. Sowieso naar "alleen in quarantaine als je zelf positief test" ipv hele klassen in quarantaine.
Maar goed ik snap alle frustratie.
meribel schreef:Tja niet testen en alleen in quarantaine als je zelf positief test heeft hetzelfde effect
Marnix schreef:Hoezo? Die snap ik even niet. Punt is dat je dan alleen zelf in quarantaine gaat als je positief test en dat dan niet direct de zussen die het recent hebben gehad en waarschijnlijk niet weer krijgen, in quarantaine hoeven toch? Dat je oudste die het net 2 weken te lang geleden heeft gehad als ze negatief test gewoon naar school en naar buiten kan. En dat geen hele schoolklassen die in quarantaine moeten omdat er 3 klasgenoten positief hebben getest bijvoorbeeld want dan blijf je bezig, gaat de klas in quarantaine, er weer uit, daarna worden er een paar andere besmet en begin je weer van voor af aan. Je ziet nu al dat mensen die in de zorg werken bijvoorbeeld, niet meer in quarantaine hoeven als ze recent corona hebben gehad of zijn geboosterd. Ik denk dat met deze besmettingsaantallen het in quarantaine palatsen van hele klassen, gezinnen enzovoorts niet meer haalbaar is. Alleen in quarantaine als je zelf besmet bent for the time being, dan weet je ook dat als je het gehad hebt, je er voorlopig vanaf bent.
meribel schreef:Omdat het zo ontzettend besmettelijk is, is de kans dat je huisgenoten het hebben of krijgen zo levensgroot is. Dat als je die gewoon rond laat lopen het hele nut van quarantaine van die ene positief geteste ook nihil is. En ja dat kan je doen. Maar dan kan je net zo goed dorpelings voorstel doen, niet standaard zelftesten. Alleen bij klachten
654321 schreef:Toch ben ik blij dat wij ons altijd aan de regels hebben gehouden...
'Gewoon'' thuisblijven als je in contact bent geweest, 'gewoon' testen na 5 dagen, 'gewoon' testen als je niet 100% fit bent of als je ergens heen gaat waar mensen zijn die meer risico lopen(.
Daardoor wisten wij de eerste keer dat oudste corona had (hadden het anders niet geweten, had geen klachten). Had het anders wel kunnen verspreiden.
Door een zelftest te doen voor het bezoek aan ziekenhuis wist ik dat ik corona had. En heb ik zover ik weet (ik was de 2 á 3 dagen daarvoor nergens geweest) niemand besmet.
Man en anderen kinderen hebben ook 0 klachten gehad, maar doordat ze gewoon in quarantaine zaten (en uiteindelijk ook positief testen) hebben ze ook niemand besmet.
Natuurlijk helpt thuiszitten als je in contact bent geweest met en natuurlijk helpt testen als je klachten hebt. Simpelweg omdat het zich minder verspreid.
Maar als je kind het 10 weken geleden heeft gehad, hoe groot is dan de kans dat ze het nu krijgt? Denk ongeveer 0 toch? Denk dat ik dan wel met een negatieve test naar school zou laten gaan hoor! (Toen ik het had hoefde onze oudste niet in quarantaine. Toen was dat denk ik nog een half jaar? En nu 8 weken?)
654321 schreef:Toch ben ik blij dat wij ons altijd aan de regels hebben gehouden...
'Gewoon'' thuisblijven als je in contact bent geweest, 'gewoon' testen na 5 dagen, 'gewoon' testen als je niet 100% fit bent of als je ergens heen gaat waar mensen zijn die meer risico lopen(.
Daardoor wisten wij de eerste keer dat oudste corona had (hadden het anders niet geweten, had geen klachten). Had het anders wel kunnen verspreiden.
Door een zelftest te doen voor het bezoek aan ziekenhuis wist ik dat ik corona had. En heb ik zover ik weet (ik was de 2 á 3 dagen daarvoor nergens geweest) niemand besmet.
Man en anderen kinderen hebben ook 0 klachten gehad, maar doordat ze gewoon in quarantaine zaten (en uiteindelijk ook positief testen) hebben ze ook niemand besmet.
Natuurlijk helpt thuiszitten als je in contact bent geweest met en natuurlijk helpt testen als je klachten hebt. Simpelweg omdat het zich minder verspreid.
Maar als je kind het 10 weken geleden heeft gehad, hoe groot is dan de kans dat ze het nu krijgt? Denk ongeveer 0 toch? Denk dat ik dan wel met een negatieve test naar school zou laten gaan hoor! (Toen ik het had hoefde onze oudste niet in quarantaine. Toen was dat denk ik nog een half jaar? En nu 8 weken?)
meribel schreef:Ja wij houden ons ook keurig aan de regels inclusief het 2 keer per week zelftesten vanaf groep 6 vandaar dat we het nu weten
Nouja uitzondering ; de middelste is naar de teststraat met papa en de andere twee zijn nu even uitwaaien op het strand (wonen we aan). Rondje lopen met afstand houden van iedereen. Ik ga ze niet 3 weken binnen houden. Rondje lopen mag en afgelopen november mocht mijn oudste die corona had toen ook gewoon haar hardlooprondjes doen. De quarantaine periode daarvoor deed ik dat nog niet
meribel schreef:Nou daar gaan we weerMiddelste (gevaccineerd)heeft een positieve zelftest en morgen ggd test. Als die ook positief is dan betekent het voor de geboosterde ouders niets echt de andere twee zussen ( 1 gevaccineerd en corona gehad maar ja 10 weken geleden) en die van 8 die in november ook alweer drie weken thuis zat die moeten in quarantaine met de middelste. En die moet 7 dagen en de zussen nog 5 dagen langer. En tot nu toe allemaal klachtenloos
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten