Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor Wilsophie » 29 nov 2013 23:25

Op tv is een reportage over de kleding van Spakenburg dus niet van Staphorst en de vrouw legde uit dat het allerlei betekenissen heeft maar op de vraag of het iets met haar Godsdienst had te maken antwoordde ze : "nee hoor , het is puur traditie en het zal helaas verdwijnen.
Als ik dit lees dan betrekt men het wel op de godsdienst. Hebben die lui van het SGP niks anders te doen?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 nov 2013 23:37

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 nov 2013 23:56

Bambi schreef:Moet je ze bellen, dan kun je het vragen. :roll:

Dat kan, maar je weet dat je geen eerlijk antwoord krijgt, daarom zitten ze op die plek.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 nov 2013 23:57

Wilsophie schreef:Dat kan, maar je weet dat je geen eerlijk antwoord krijgt, daarom zitten ze op die plek.
Ben je altijd zo vooringenomen?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 30 nov 2013 00:00

Als het om de broers van Theo gaat wel, maar er zijn meer zaken die geleid hebben tot een vooringenomenheid, die later bevestigd werd.

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:07

Waar ik me bijv. aan erger is, als ik iets koop in de winkel wat in de reclame is en dan bij thuiskomst op de kassabon zie, dat ik de gewone prijs ervoor betaald heb.[/quote]

Goed opletten in de winkel dus, bij reclame. Waar ik me aan erger (veel dingen, helaas..) is dat heel weinig mensen nog maar richting aangeven. Vooral fietsers doen dat niet. Jong, oud, maakt weinig uit. Wil je bijv net een fietser gaan inhalen, zwiept hij/zij opeens naar links om af te slaan!! [-X ](*,) Ik heb mezelf dit als een goede gewoonte aangeleerd. Al is het pikkedonker en weet ik dat er geen hond achter me zit.... =;
Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zál zalig worden....

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:09

Wat een mooie tekst is dat, uit Deuternomium. (ff offtopic, sorry)

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:14

Het staat niet letterlijk in de bijbel, dus hier op refoweb zal het wel een zwak argument zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Christus kinderen zou slaan.[/quote]

"Hij legde de handen op hen en zegende hen..."
Maar kinderen te los en te slap opvoeden is zéker niet goed. (zei de moeder die moeite heeft het niet te slap te doen... :oops: ) Kastijden betekend mijns inziens: rechtvaardig en met liefde straffen en terechtwijzen. Maar ook je eigen fouten toegeven, praten en het altijd weer goed maken. Samen bidden... Je kinderen ook zelf bij de Heer brengen en om wijsheid vragen bij de opvoeding.

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:19

schelpje3 schreef:In de verkeerde rij staan bij een kassa en toch maar blijven staan, omdat wisselen meestal juist nog langer gaat duren.
Bij de "gooi en smijtwinkel" beginnend met A, lekker druk altijd, een eerste werkdag van een jongeman.
Streepjescodes die niet pakten, alarm dat steeds afging, en geen begeleiding van een ouderejaars.
Onbegrijpelijk!
Pas toen sommigen in de rij hardop begonnen te morren, drukte de jongeman op zijn helpbelletje en schoot er iemand te hulp en werd er een 2e rij geopend.
Dan zou je denken dat er flink even tempo wordt gemaakt, nee, er moest ook nog gepast geld uit de kassa-la gehaald worden om aan iemand te geven die iets terug kwam brengen.
Ik had erg met die jongen te doen, die kon er ook niets aan doen, hij werd steeds nerveuzer.
Maar ik begrijp het niet van het leidinggevend personeel.
Je loopt voor 2 boodschapjes die winkel binnen en voor je het weet ben je een half uur verder en stonden mijn diepvriesboodschappen in de auto langzaam te ontdooien. ](*,)

]Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt. Gelukkig was ik toen in een zeer geduldige modus... Dus ik kon de nieuwe cassiére nog een hart onder de riem steken ook...Ik heb vroeger in winkels gewerkt en weet hoe vreselijk zenuwachtig je dan wordt, ik tenminste wel... :-( En idd, niet te begrijpen dat hij niet beter begeleid werd, zeker als het dan zo druk is...

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:25

mealybug schreef:Jje begrijpt op zesjarige leeftijd net een kinderbijbel, lijkt me, maar dat de paapse mis vervloekt wordt etc, moet een kindje van 6 nu ook al gaan verdedigen, volgens deze meneer.
Dat vind ik zeer ergerlijk.

http://www.refdag.nl/opinie/begin_catec ... d_1_765833

Goede christelijke school en thuis de kinderbijbel én daarover napraten.... En in de kerk pikken ze ook allicht dingen op...? (Over de dienst kun je thuis ook napraten, op hun eigen niveau)

Jedidja1971
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedidja1971 » 30 nov 2013 13:29

Tjonge wat kan dat verschillend zijn in gezinnen, wij kunnen soms heel lang over de Bijbel en geloof praten. En nu nog, ze zijn het huis uit en dan komen ze nog wel eens met vragen ...hoe zie jij dat mam....als ik dan antwoord, dan merk ik dat ze een soort bevestiging zoeken, want meestal zeggen ze dan ....ja zo zei ik het ook....dan hebben ze een gesprek gehad met iemand anders. :D[/quote]

Wat fijn en mooi dat je met je kinderen -die het huis al uit zijn- zo goed over het geloof kunt praten! Ikzelf heb het er ook heel vaak over met mijn ouders en sommige broers en zussen. Triest, dat dit in veel gezinnen niet kan.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 30 nov 2013 14:34

Wat een geweldige rijkdom Jedidja.
Misschien zijn alle ergernissen die we meemaken relatief klein van aard, en zouden we leren verdraagzaam te zijn.

Jouw ervaring met producten die in de reclame zijn en dan niet ingevoerd zijn in de kassa vind ik meer een terecht gevoel dat je teveel betaald hebt , dat is ook onrecht wat je is aangedaan.
Ik controleer altijd op momenten dat ik het op de band leg en doe dit soort artikelen meestal aan het eind, dan is mijn karretje leeg en neem ik de tijd om mee te kijken op de display, mocht dat niet lukken dan vraag ik altijd bon zodat ik kan controleren als ik nog in de winkel ben.
Soms ga ik de andere dag terug en meld het alsnog, en krijg dan het teveel betaalde terug.
De meeste ergernissen spreek ik uit op het moment dat het me stoort.
Zoals hele blikjes op straat gooien of weet ik veel wat, ik zeg er altijd wat van. Misschien word ik nog eens in elkaar geslagen.
Mensen die voordringen in de winkel kan me niet schelen, ik heb alle geduld.
Sommige situaties gebruik ik voor mezelf als therapie.
Training om me te beheersen en niet laaiend te worden.
Dat is echt moeilijk. Het heeft ook veel met karakter te maken.
Mijn man zegt wel eens, ik zou het niet op kunnen brengen om sommige dingen te incasseren op forums, en dus wil hij er niets mee te maken hebben.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 nov 2013 15:50

Een druppende en verstopte neus, waterige ogen en kriebelig keeltje zieliglopen-smile
Ik ben vast de enige niet.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 02 dec 2013 18:14

-

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 02 dec 2013 20:09

Dat ik zaterdag geen pepernoten meer kon kopen in de winkel omdat alles al gevuld was met kerstartikelen ](*,)

Terug naar “Slow Chat”