Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:20

Wilsophie schreef:Iedereen maakt zich druk om die corrigerende tik, maar niemand bekommert zich binnen diezelfde kringen over incest, over machtsmisbruik, over zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.
Omdat het heel vaak in het geniep gebeurt en heel veel tussen en onder juist heel wettische gezindten.

Wat krijgen we nu weer ?
welke kringen bedoeld u ?
suggereert u dat dit met name voorkomt in bepaalde kringen ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 18:24

Overigens ben ik bij meerdere Franse gezinnen op bezoek geweest, en inderdaad mijn bewondering naar de ouders toe heb uitgesproken over de wijze waarop zij hun kinderen normen en waarden bijbrengen.
De kinderen die geleerd worden gasten zeer beleefd te begroeten, met "u" en "mevrouw" aan te spreken , totdat zij hen zelf toestemming geven hen minder formeel te benaderen.

Ook volwassenen spreken elkaar met "u" aan totdat deze formaliteit over is gegaan in vriendschap.
Over het algemeen heeft de Franse bevolking een hekel aan "Hollanders" vanwege hun lompe, onbeleefde gedrag, inclusief hun kinderen, wat veelal te merken is in de zomer, wanneer Nederlanders verblijven op campings.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 18:30

"U bent kort van memorie"

Ach, vergeef me het maar, als de strekking maar duidelijk is overgekomen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 18:35

Dat zijn hele grove aantijgingen, waarin je je haat tegen de reformatorische hoek weer behoorlijk laat zien.

Opmerkelijk dat mij kwalificatie over mensen die wettisch leven worden toegepast op de reformatorische hoek. Want daar had ik het niet over. Zo zie je maar , wie de schoen past trekke hem aan.
Wettische mensen bevinden zich onder alle lagen van geloofsrichtingen.
Ik ga het niet specifiseren, maar ik had een boek op het oog dat heet "wij dansen niet". En nog een boek, en beide boeken gaan niet over reformatorische gezinnen of gezindten
Er is van haat totaal geen sprake.

Was het maar zo dat deze afschuwelijke excessen zich beperkte tot een bepaalde hoek dan was het allang in kaart gebracht.
Maar andermaal zegt je post alles over jou en niet over mij. Wie voelt zich nu snel aangevallen?
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 24 nov 2013 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 18:36

En voor ik weer commentaar krijg over het gedrag van Hollanders op de campings in Frankrijk, mijn dochter is 3 jaar beheerder geweest van een grote camping aan de westkust , dus zij is er getuige van geweest.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:41

ineke-kitty schreef:En voor ik weer commentaar krijg over het gedrag van Hollanders op de campings in Frankrijk, mijn dochter is 3 jaar beheerder geweest van een grote camping aan de westkust , dus zij is er getuige van geweest.

Jaja, uw dochter is campingbeheerder en dat is dus een onweerlegbaar bewijs ](*,)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:46

Wilsophie schreef:
Was het maar zo dat deze afschuwelijke excessen zich beperkte tot een bepaalde hoek dan was het allang in kaart gebracht.

U bent onduidelijk

eerst zegt u " heel veel tussen en onder juist heel wettische gezindten."

en nu "Was het maar zo dat deze afschuwelijke excessen zich beperkte tot een bepaalde hoek"

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 18:46

Laatst gewijzigd door Bambi op 24 nov 2013 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:49

Leuk - toevallig vandaag in het nieuws ;

Een poll uitgevoerd door Skyscanner onthult dat de Fransen maar net de Russen hebben verslagen in de felbegeerde titel van "meest onbeschofte nationaliteit ter wereld".
19% van de stemmen zijn de Fransen al langer bekend om hun bruuske voorkomen en kortafheid, vooral wanneer zij in contact komen met buitenlanders. Wat vaak als onbeschoftheid wordt gezien door toeristen. Daarnaast schijnen zij gierig te zijn in restaurants en cafes.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 18:55

"Jaja, uw dochter is campingbeheerder en dat is dus een onweerlegbaar bewijs".

Correctie: zij WAS campingbeheeder.
Sinds 5 jaar heeft zij een eigen vertaalbureau, waar zij voornamelijk vertaalopdrachten verzorgt voor campings in heel Frankrijk, en dus bekend is met de gang van zaken op toeristisch gebied binnen Frankrijk en zakelijk contacten onderhoudt met haar opdrachtgevers.

Ik spreek dus niet van "vinger in de lucht" toestanden die zich afspelen op campings die bezocht worden door Hollanders.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:57

Bambi schreef:Jij denkt echt dat je hier te maken hebt, met simpele zielen, die je met een paar mooi gedraaide woorden, wel om de tuin kunt leiden, hè?
Al je postings bij elkaar genomen, is het wel duidelijk, dat je de reformatorische hoek haat en dat je deze wel degelijk bedoelde.

Ja Bambi heeft gelijk - uw afkeer van de reformatorische gezindte is overduidelijk.

Over dat boek van u ;

Indrukwekkende roman over de vernietigende uitwerking van het geloof op een jong meisje De wereld van Janne verandert drastisch als haar ouders zich aansluiten bij een gemeenschap die hun het ware geluk voorspiegelt, als ze maar volgens bepaalde regels leven. Van de ene op de andere dag verruilt haar moeder haar strakke rokken voor vormloze jurken en verlaten allerlei aardse zaken het huis, ook het speelgoed van de kinderen. Met haar rijke fantasie probeert Janne zich zo goed mogelijk te houden aan de strenge regels. Als er een zusje wordt geboren en Jannes broer IJze zich gaat verzetten tegen de nieuwe afspraken thuis, blijkt de scheidslijn tussen betovering en waanzin flinterdun. Bevangen door schuld neemt Janne een besluit om zichzelf en haar zusje te redden. Wij dansen niet vertelt op beklemmende wijze hoe een gewoon Hollands gezin volledig in de ban raakt van een geloofsgemeenschap. De roman laat de complexiteit van de geloofswereld van volwassenen voor een jong meisje zien, dat voor alles een goede dochter voor haar ouders wil zijn.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:58

ineke-kitty schreef:"Jaja, uw dochter is campingbeheerder en dat is dus een onweerlegbaar bewijs".

Correctie: zij WAS campingbeheeder.
Sinds 5 jaar heeft zij een eigen vertaalbureau, waar zij voornamelijk vertaalopdrachten verzorgt voor campings in heel Frankrijk, en dus bekend is met de gang van zaken op toeristisch gebied binnen Frankrijk en zakelijk contacten onderhoudt met haar opdrachtgevers.

Ik spreek dus niet van "vinger in de lucht" toestanden die zich afspelen op campings die bezocht worden door Hollanders.

Een poll uitgevoerd door Skyscanner onthult dat de Fransen maar net de Russen hebben verslagen in de felbegeerde titel van "meest onbeschofte nationaliteit ter wereld".
19% van de stemmen zijn de Fransen al langer bekend om hun bruuske voorkomen en kortafheid, vooral wanneer zij in contact komen met buitenlanders. Wat vaak als onbeschoftheid wordt gezien door toeristen. Daarnaast schijnen zij gierig te zijn in restaurants en cafes.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 19:00

ineke-kitty schreef:

Zijn het alleen de Hollanders ? en de rest van Nederland ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 19:01

"Leuk - toevallig in het nieuws"

tja... en het " nieuws" is uiteraard de maatstaf als het om "onderzoek" gaat.

Het Franse volk is uitermate beleefd, gastvrij, en correct in het benaderen van toeristen.
Dat is wat IK heb opgemerkt, maar ja, ik ben natuurlijk geen "kenner" van de cultuur van het Franse volk, dus waar praat ik over.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 19:04

"Zijn het alleen de Hollanders? En de rest van Nederland?"

Zijn Hollanders dan geen Nederlanders?
Is daar verschil in dan?

Terug naar “Slow Chat”