Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Ergernissen

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 17:46

[quote="Wilsophie"]Weet je Ineke, soms is het personeel zo jong en onervaren in de winkels dat ze er geen raad mee weten.
De mensen in die speelgoedwinkel waren echt ten einde raad omdat alle speelgoed met batterijen en geluiden aan werden gezet./quote]

Ach als ik met mijn vriendin ga shoppen in die grote blauwe winkel met gele letters dan worden wij soms ook net kinderen. :oops: :oops:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:47

ineke-kitty schreef:Denk je nu werkelijk dat ik zomaar een kind bij z'n kladden pak en het aanspreek op zijn gedrag?
.

Sorry ik begrijp je niet meer.
Eerst ben je vol bewondering over "het Franse systeem" van andermans kinderen meppen.
dan zeg je ;
Als ik die kinderen dan verbaal corrigeer, krijg ik een boze blik van de moeders, zo van: "waar bemoei je je mee" .

en nu zeg je "Denk je nu werkelijk dat ik zomaar een kind bij z'n kladden pak en het aanspreek op zijn gedrag?"

Maar terug naar het onderwerp ; De pedagogische tik is een contradictio in terminis; een tik die weloverwogen wordt gegeven heeft als doel het kind iets te leren, maar dat doel zal niet worden behaald. Het kind leert er wel dingen van die je juist niet aan je kind wilt leren, zoals 'je mag anderen slaan'. Daarnaast kun je je kind er mogelijk mee schaden. Het risico dat het slaan steeds erger wordt is ook aanzienlijk. Afgezien van alle mogelijke negatieve gevolgen, is het sowieso beter om kinderen verbaal te corrigeren en uit te leggen waarom iets niet mag; effectiever en zonder nare risico's.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:50

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 17:52

Ach als ik met mijn vriendin ga shoppen in die grote blauwe winkel met gele letters dan worden wij soms ook net kinderen.

Hoe bedoel je dat? Want er zijn opgevoede kinderen en ongeleide projectielen, en dan beperk ik de indeling nog maar tot 2 categorieën.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 17:52

Evelien schreef:Weet je Ineke, soms is het personeel zo jong en onervaren in de winkels dat ze er geen raad mee weten.
De mensen in die speelgoedwinkel waren echt ten einde raad omdat alle speelgoed met batterijen en geluiden aan werden gezet./quote]

Ach als ik met mijn vriendin ga shoppen in die grote blauwe winkel met gele letters dan worden wij soms ook net kinderen. :oops: :oops:

Mensen die in een speelgoedwinkel gaan werken en daarna klagen over kinderen.
Je blijft toch lachen. ](*,)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 17:53

Als ik een probleem heb met een personeelslid, spreek ik die persoon eerst zelf aan, dat is ook wat de Bijbel leert.
Zo doe ik dat ook met kinderen.

Waar leert de Bijbel dat?
En wat moeten mensen dan doen die geen Bijbel hebben?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:58

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 18:01

Heb ik dan gezegd dat ik "vol bewondering ben voor het Franse systeem?"

Ik heb gezegd dat ik verbaasd was dat men in Frankrijk het een normale zaak vindt andermans kinderen te corrigeren door hen zelfs een tik op de billen te geven als zij het te bont maken in openbare gelegenheden.
Kennelijk is dat bij wet daar ook niet verboden, in tegenstelling tot Nederland.
DAT is wat ik gezegd heb, en dat het blijkbaar een effectief resultaat oplevert.

Overigens ben ik van mening dat geen enkel kind eronder "lijd" als het eens een keer een tik krijgt, als zou het daar een of ander trauma van over houden.
Persoonlijk kan ik daar van getuigen. Ik heb best als klein kind wat tikken op m'n billen gekregen, waar ik beslist geen nadelige gevolgen van heb overgehouden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 18:02

Ik vroeg waar in de Bijbel staat wat jij aanhaalde, niets meer en niets minder en mijn tweede vraag was wat mensen moeten die geen Bijbel hanteren voor hun dagelijks geloofsleven.
Is het zo moeilijk om daar op te antwoorden? Bambi?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:04

Wilsophie schreef:En wat moeten mensen dan doen die geen Bijbel hebben?

Ook maar een corrigerende tik ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 18:05

Wilsophie schreef:
Hoe bedoel je dat? Want er zijn opgevoede kinderen en ongeleide projectielen, en dan beperk ik de indeling nog maar tot 2 categorieën.

Spullen op de kop zetten of net even anders zetten. En nee er geen dingen kapot, nog nooit gebeurd ook.

Overigens vind ik oordelen over andermans opvoeding vind ik soms erg ver gaan. Je weet nooit wat de achterliggende gedachten is. Misschien wel van dichtbij. Maar over het algemeen kunnen sommige opmerkingen erg kwetsend zijn.

En nu ga ik lekker van m'n stamppot boerenkool genieten. Fijne avond.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 18:06

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 18:08

ineke-kitty schreef:Heb ik dan gezegd dat ik "vol bewondering ben voor het Franse systeem?"

Ik heb gezegd dat ik verbaasd was dat men in Frankrijk het een normale zaak vindt andermans kinderen te corrigeren door hen zelfs een tik op de billen te geven als zij het te bont maken in openbare gelegenheden.
Kennelijk is dat bij wet daar ook niet verboden, in tegenstelling tot Nederland.
DAT is wat ik gezegd heb, en dat het blijkbaar een effectief resultaat oplevert.

Overigens ben ik van mening dat geen enkel kind eronder "lijd" als het eens een keer een tik krijgt, als zou het daar een of ander trauma van over houden.
Persoonlijk kan ik daar van getuigen. Ik heb best als klein kind wat tikken op m'n billen gekregen, waar ik beslist geen nadelige gevolgen van heb overgehouden.

Iedereen maakt zich druk om die corrigerende tik, maar niemand bekommert zich binnen diezelfde kringen over incest, over machtsmisbruik, over zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.
Omdat het heel vaak in het geniep gebeurt en heel veel tussen en onder juist heel wettische gezindten.
Er zijn zoveel boeken over verschenen inmiddels waar dat uit blijkt en niet uit wetenschappelijk onderzoek want dat is erg vaag, nee uit mensen met ervaring.
Afgezien van die boeken heb ik nogal eens te maken met jonge mensen die beschadigd zijn door incest, mishandeling enz... en dat zijn mensen met de Bijbel, vandaar mijn vraag waar Bambi zegt dat ze op Bijbelse gronden bepaalde gedragingen hanteert.
Als ik dan een sarcastische reactie krijg en geen antwoord weet ik weer genoeg.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 18:15

ineke-kitty schreef:Heb ik dan gezegd dat ik "vol bewondering ben voor het Franse systeem?"

U bent kort van memorie - U heeft gezegd "Misschien is Frankrijk dan een "achtergebleven gebied" wat dat betreft, maar het is mij opgevallen dat kinderen zich in elk geval beter gedragen dan in ons land."

Persoonlijk kan ik daar van getuigen. Ik heb best als klein kind wat tikken op m'n billen gekregen, waar ik beslist geen nadelige gevolgen van heb overgehouden

Dit zou een schot voor open doel kunnen worden maar ik zal me inhouden :D

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 18:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Slow Chat”