ineke-kitty schreef:Heb ik dan gezegd dat ik "vol bewondering ben voor het Franse systeem?"
Ik heb gezegd dat ik verbaasd was dat men in Frankrijk het een normale zaak vindt andermans kinderen te corrigeren door hen zelfs een tik op de billen te geven als zij het te bont maken in openbare gelegenheden.
Kennelijk is dat bij wet daar ook niet verboden, in tegenstelling tot Nederland.
DAT is wat ik gezegd heb, en dat het blijkbaar een effectief resultaat oplevert.
Overigens ben ik van mening dat geen enkel kind eronder "lijd" als het eens een keer een tik krijgt, als zou het daar een of ander trauma van over houden.
Persoonlijk kan ik daar van getuigen. Ik heb best als klein kind wat tikken op m'n billen gekregen, waar ik beslist geen nadelige gevolgen van heb overgehouden.
Iedereen maakt zich druk om die corrigerende tik, maar niemand bekommert zich binnen diezelfde kringen over incest, over machtsmisbruik, over zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.
Omdat het heel vaak in het geniep gebeurt en heel veel tussen en onder juist heel wettische gezindten.
Er zijn zoveel boeken over verschenen inmiddels waar dat uit blijkt en niet uit wetenschappelijk onderzoek want dat is erg vaag, nee uit mensen met ervaring.
Afgezien van die boeken heb ik nogal eens te maken met jonge mensen die beschadigd zijn door incest, mishandeling enz... en dat zijn mensen met de Bijbel, vandaar mijn vraag waar Bambi zegt dat ze op Bijbelse gronden bepaalde gedragingen hanteert.
Als ik dan een sarcastische reactie krijg en geen antwoord weet ik weer genoeg.