Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 09 dec 2024 10:24

Marnix schreef:En daarmee over de eindstand van vorig jaar heen ;-)
Dat was wel een dieptepunt inderdaad. :lol:
Gistermiddag 60 km, waarmee de jaarstand op 3735 km komt.
Ik hoop dit jaar rond de 3900 uit te komen, dat zou dacht ik een PR zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 dec 2024 14:45

Vandaag 44 km op de MTB.
Het was fris en hier en daar best technisch met natte en dus gladde boomstronken.
Jaarstand 3779 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 dec 2024 11:27

Gisteren 63 km op de racefiets.
Jaarstand 3842 km.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 dec 2024 20:08

Vandaag 52 km op de MTB. Onderweg brak zowaar de zon door.
Jaarstand 3894 km.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 dec 2024 16:03

Vandaag de laatste fietsrit van het jaar: 54 km op de racefiets.
Daarmee komt de eindstand voor dit jaar op 3948 km.

Nog een grappig weetje: die 54 km reed ik vandaag in 1 uur 56 minuten, dat is 28 km per uur. Niet echt mijn beste dag, maar het is het winterseizoen.
De beste wielrenner ter wereld (Pogacar) stapte vandaag ook op de fiets voor een ritje van bijna 50 km. Dat deed hij ook in 1 uur 56 minuten.
Waarmee er dus het merkwaardige feit is ontstaan dat een matige toerfietser uit Nederland vandaag sneller reed dan de wereldkampioen en Tourwinnaar. Dat komt niet vaak voor, dacht ik zo. :wink:
(ok, Pogacar reed onderweg een berg van 500 m hoog op, stopte voor koffie met gebak en hij deed het overduidelijk rustig aan, maar dat zijn maar details :^o )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 dec 2024 22:51

elbert schreef:Vandaag de laatste fietsrit van het jaar: 54 km op de racefiets.
Daarmee komt de eindstand voor dit jaar op 3948 km.

Nog een grappig weetje: die 54 km reed ik vandaag in 1 uur 56 minuten, dat is 28 km per uur. Niet echt mijn beste dag, maar het is het winterseizoen.
De beste wielrenner ter wereld (Pogacar) stapte vandaag ook op de fiets voor een ritje van bijna 50 km. Dat deed hij ook in 1 uur 56 minuten.
Waarmee er dus het merkwaardige feit is ontstaan dat een matige toerfietser uit Nederland vandaag sneller reed dan de wereldkampioen en Tourwinnaar. Dat komt niet vaak voor, dacht ik zo. :wink:
(ok, Pogacar reed onderweg een berg van 500 m hoog op, stopte voor koffie met gebak en hij deed het overduidelijk rustig aan, maar dat zijn maar details :^o )

En ik denk dat Tadej ook een net iets hogere jaarstand heeft aangezien alleen de Tour de France van 2024 al zo’n 3500 km was :-) volgens mij rijden die lui 30000 per jaar. Dat is 2x zoveel als we hier samen in een jaar met onze auto rijden. Met heel veel hoogtemeters. Maar goed dat is ook hun werk. Goed gedaan :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 dec 2024 14:41

Ik wil de vergelijking van jullie hartslag ook wel eens zien, Elbert! :mrgreen:

Ik sluit het jaar af met 6400 km en 237 uur. Een weinigje minder dan 2023. D.V. volgend jaar hoop ik er een klap op te geven ::))
(je moet wat om op je oude dag op niveau te blijven :wink: )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2025 11:09

henkie schreef:Ik wil de vergelijking van jullie hartslag ook wel eens zien, Elbert! :mrgreen:

Ik sluit het jaar af met 6400 km en 237 uur. Een weinigje minder dan 2023. D.V. volgend jaar hoop ik er een klap op te geven ::))
(je moet wat om op je oude dag op niveau te blijven :wink: )

Ik ben niet verder gekomen dat 3x Lage Vuursche / Hoge Vuursche. Ik richt me voornamelijk op racketsporten aangezien ik je daar wel in kon verslaan…. :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 jan 2025 14:08

Ja, wrijf het er nog maar eens in :mrgreen:

Ik kom nog een keer jouw kant op voor Vuursche! :)}o

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 04 jan 2025 00:25

2024 wat een fietsjaar. :-&
Mijn enige rit wat een kleine vermelding waardig is was de molentocht, een snelle 150km naar Kinderdijk en terug met z’n 5en.
Verder een paar losse flodders op de weg in de zomer en wat de tacx in t kantoor.

Lage / Hoge Vuursche vandaag zonder fiets en met vrouw paar uurtjes wandelen.

Elbert; van harte met het verslaan van Pogacar, als iemand het kon doen hè!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 jan 2025 14:33

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar en ook een mooi fietsjaar toegewenst.
pindas83 schreef:Elbert; van harte met het verslaan van Pogacar, als iemand het kon doen hè!
8) Hopelijk kom je dit jaar vaker aan fietsen toe.
henkie schreef:Ik wil de vergelijking van jullie hartslag ook wel eens zien, Elbert! :mrgreen:
Als het de bedoeling is om gemiddeld de hoogste hartslag te halen, dan ben ik voor deze rit ruimschoots de winnaar. :wink:
henkie schreef:(je moet wat om op je oude dag op niveau te blijven :wink: )
Dat is ook een deel van mijn motivatie, naast dat het natuurlijk leuk en lichtelijk verslavend is om te doen.

Vandaag heb ik de eerste rit van het jaar afgelegd op de racefiets: 63 km. Een goed begin is het halve werk, al is het mijn doel om dit jaar toch iets meer dan 126 km te fietsen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jan 2025 07:45

Afgelopen zaterdag 50 km op de MTB.
Jaarstand 113 km.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jan 2025 18:45

Vandaag 67 km op de racefiets. Het was koud: de temperaturen lagen onder 0. Toch viel het mee door me goed in te pakken.
Jaarstand 180 km.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 jan 2025 09:25

Gisteren 36 km op de MTB. Een beetje een modderboel, maar dat krijg je in deze tijd van het jaar.
Jaarstand 216 km.

Terug naar “Slow Chat”