Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:En nu weer: zoeken naar een uitzonderingspositie. Heb je enig idee hoeveel kwaad bloed dat zet bij "hen die buitenstaan"?
Is het Evangelie daar werkelijk mee gediend?
Chaya schreef:Ik ben altijd zeer gehoorzaam, maar deze maatregel begrijp ik gewoon echt niet. Ik kwam vrijdag en zaterdag langs enkele parkeerterreinen van winkelcentra en bouwmarkten. Gewoon ramvol!
Ik dacht, ben ik nou gek of hoe zit dat nou.
In het gewone leven breidt je de tijden van je bezoekers ook uit, als het te druk lijkt te worden.
Maar ja, wat is gewoon.![]()
Daar moet je je niet zo veel van aantrekken, ze zoeken dan een stok om mee te slaan.
Zodra de stadions weer open mogen, hoor je hen niet meer.![]()
Er wordt veel te veel op elkaar gelet en daarom gemopperd. (bleef het daar maar bij trouwens)
Men schuift elkaar de schuld in de schoenen.
StillAwake schreef:Het klopt dat kerken vrij gemakkelijk worden geframed. De meeste van die zaken hebben ze echter wél zelf uitgelokt.
Niet allemaal, maar we kennen allemaal de beelden van de onrust in Krimpen aan den IJssel, van de journalist die aangereden werd op Urk, de beelden van mensenmassa's in kerken in Staphorst, de geluiden dat gemeentezang gewoon doorgang vond, de oproep van predikanten om niet solidair te zijn met de maatschappij (hier ook gedeeld), predikanten die complottheorieen de vrije ruimte boden (waarvoor excuus is aangeboden) en predikanten die roepen dat er massale sterfte onder gevaccineerden gaat optreden.
Dan kun je zeggen dat de kerken gemakkelijk geframed worden, dat doen ze grotendeels ook wel zelf.
De ellende is vooral dat het deel wat wél voeling met de maatschappij en compassie met de omgeving heeft onderbelicht raakt.
En dat vooral de kerken die van "op het randje lopen" hun handelsmerk gemaakt hebben zoveel aandacht krijgen.
StillAwake schreef:De tijdsbeperking tot 17u is waanzin.
Is waanzin voor winkels, omdat het nu juist drukker wordt tijdens openingstijden.
Is waanzin voor sportverenigingen, zeker als er nu uitgeweken wordt naar de vorege ochtend.
Is waanzin voor kerken, omdat je de groep niet groter of kleiner maakt door de tijd te verschuiven.
Chaya schreef:Ik ben altijd zeer gehoorzaam, maar deze maatregel begrijp ik gewoon echt niet. Ik kwam vrijdag en zaterdag langs enkele parkeerterreinen van winkelcentra en bouwmarkten. Gewoon ramvol!
Ik dacht, ben ik nou gek of hoe zit dat nou.
In het gewone leven breidt je de tijden van je bezoekers ook uit, als het te druk lijkt te worden.
Maar ja, wat is gewoon.
Marnix schreef:Ik snap deze regel ook niet zo goed.
StillAwake schreef:En inderdaad, ik vind deze regel net zo onzinnig als jij
benefietdiner schreef:Tja...... jullie zijn het behoorlijk eens met Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet
meribel schreef:Nou als thiery vind dat regen nat is ben ik het ook eens met hem hoor
Chaya schreef::schaterlach:
Ik zal never nooit GroenLinks of SP stemmen, maar ook zij hebben zinnige standpunten.
Het gaat om het totaalplaatje.
meribel schreef:Nou zeker. Werkelijk de meest rare partijen (lees;d66) zal vast iets vinden wat ik ook vind
Ik doe bij mij in de kerk ‘leiding’ geven aan de jeugdgroep van 8-12 (gewoon samen gezellige dingen doen eens per maand, vast wat elkaar leren kennen voor de catechesaties beginnen enzo, is maar een klein groepje van 9 momenteel. Wr wonen in een dorpje immers ) en we gaan as vrijdag sint vieren. Heb wel dertig keer de regels gelezen maar volgens mij mag het doorgaan. …. Vind het zo ingewikkeld
meribel schreef:Nou sinterklaas vieren valt onder religieuze samenkomsten?Oh dat is omdat het een bisschop is zeker
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast