Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 13 jul 2020 18:04

Chaya schreef:Vanaf mijn tiende lees ik al oorlogsverhalen. Ik was er als kind al dol op. Reis door de nacht, Vliegers in het vuur, Varen en vechten, Engelandvaarders, ik haalde boeken uit de boekenkast bij mijn broers.
Ik heb ook heel wat goede films en series gezien intussen.


Ben er ook zeer in geïnteresseerd.

Mijn top WW2 films:
-Das Boot
-Saving Private Ryan
-A Bridge too Far
-The Longest Day
-Der Untergang
-Band of Brothers (serie)

Qua documentaires is Battlefield echt heel erg goed, de beste eigenlijk, wel puur alleen militaire operaties. Kan je op YouTube vinden. De gouden oude The World at War blijft ook mooi ondanks dat deze gedateerd is.

En ik heb een hele boekenkast vol.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2020 19:29

K80 schreef:Ben er ook zeer in geïnteresseerd.

Mijn top WW2 films:
-Das Boot
-Saving Private Ryan
-A Bridge too Far
-The Longest Day
-Der Untergang
-Band of Brothers (serie)

Qua documentaires is Battlefield echt heel erg goed, de beste eigenlijk, wel puur alleen militaire operaties. Kan je op YouTube vinden. De gouden oude The World at War blijft ook mooi ondanks dat deze gedateerd is.

En ik heb een hele boekenkast vol.


Hacksaw Ridge al gezien dan? Zo nee, dan een aanrader:

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor K80 » 16 jul 2020 19:07

Die staat nog op de kaart.
Vond Dunkirk ook bijzonder.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 24 jul 2021 12:40

Gisteravond laat werd Utoya uitgezonden.
Ik heb toch weer een half uur ademloos zitten kijken. Hoe weinig is er nodig om een film spannend te houden, tot de laatste minuut.
En te weten dat het zo echt gebeurd is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2021 19:23

The Report (2019), over het Rapport van de Amerikaanse Senaat over de martelpraktijken van de CIA na 9/11. Een geweldige film, maar absoluut geen gemakkelijke film.

In dat kader ook extra wrang het nieuwsberichtje dat er deze week een man, Ahmed Rabanni, uit guantanamo is vrijgelaten na 17 jaar gevangenschap en marteling, zonder proces, zonder aanklacht, niks. Dit was een taxichauffeur in Kabhul. Ze hadden de verkeerde te pakken.

https://www.samaa.tv/news/2021/10/guant ... -17-years/

Je maag keer er van om.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 25 okt 2021 13:55

Eind september naar 'the father' geweest. Film waarin Anthony Hopkins de rol speelt van een man die in dementie wegzinkt. Prachtig vertolkt en ook daardoor een film die je niet in de koude kleren gaat zitten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2021 14:54

Erik1960 schreef:Eind september naar 'the father' geweest. Film waarin Anthony Hopkins de rol speelt van een man die in dementie wegzinkt. Prachtig vertolkt en ook daardoor een film die je niet in de koude kleren gaat zitten.


Mijn vrouw en diverse familieleden zijn ook al geweest en waren enorm onder de indruk, ik wil hem ook graag zien.
Is het vergelijkbaar met Still Alice (behalve dat het een jonger persoon is en het specifiek om Alzheimer gaat) voor het geval je die film gezien hebt. Zo niet, dan is dat ook een aanrader.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2021 13:41

Erik1960 schreef:Eind september naar 'the father' geweest. Film waarin Anthony Hopkins de rol speelt van een man die in dementie wegzinkt. Prachtig vertolkt en ook daardoor een film die je niet in de koude kleren gaat zitten.

Ik zag een fragment voorbijkomen en dat alleen al vond ik aangrijpend.
Marnix schreef:Is het vergelijkbaar met Still Alice

Dat is niet te vergelijken want deze film gaat over vroegdementie, bij een vrouw in de kracht van haar leven.
Is wel een prachtige film.
Amour daarentegen vond ik wat tegenvallen. Hij greep me niet bij de strot.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 28 okt 2021 07:40

Chaya schreef:Ik zag een fragment voorbijkomen en dat alleen al vond ik aangrijpend.

Ik beleefde soms letterlijk de verwarring…. Bijvoorbeeld: je ziet hem op een bepaald moment via een deur zijn appartement verlaten. Maar de volgende morgen opent hij die deur en staat dan in de bezemkast.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 28 okt 2021 10:58

Erik1960 schreef:Ik beleefde soms letterlijk de verwarring…. Bijvoorbeeld: je ziet hem op een bepaald moment via een deur zijn appartement verlaten. Maar de volgende morgen opent hij die deur en staat dan in de bezemkast.

Bij omroep Max kun je nu naar Maud en Babs kijken. Iets luchtiger, maar het schuurt zeker!
Ik herken zo de muren waar Maud tegenaan botst, om goede zorg voor haar moeder te verkrijgen.
Maar ook het onbedoelde traineren van haar moeder. Dan komt er een huishoudhulp, maar haar moeder stuurt haar weg.
In het beginstadium is er nl. geen inzicht in eigen handelen. "Er is niks aan de hand, jullie moeten je niet zo druk maken, dat kan ik allemaal zelf".
Ze stuurt haar kleinzoon weg voor shampoo en tandpasta, geeft hem 50 euro voor de moeite.
Doet het kastje open en de kijker ziet tientallen zelfde tubes en flesjes staan.
En overal hangen briefjes in huis. Ze haalt zelfs haar pincode tevoorschijn als ze boodschappen gaat doen.
Iemand wees me op deze serie, ik kijk het online.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 28 okt 2021 16:56

Een andere film, die ik al een paar keer gezien heb, die ik erg mooi vind: 45 Years. Gaat over een Engels stel dat bezig is met de voorbereidingen voor hun 45-jarig huwelijksfeest, wanneer de postbode een brief uit Zwitserland bezorgt die veel onrust brengt. Mooi gefilmd op het Engelse platteland. En heerlijke muziek uit de jaren ‘60/‘70 vorige eeuw. Dubbel genieten ;-)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2021 18:48

De nieuwe verfilming van Dune is trouwens ook erg goed. En het schieten van deel 2 is goedgekeurd, want het de eerste film behandeld helaas alleen de eerste helft van het boek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Erik1960 » 29 okt 2021 07:59

Chaya schreef:Amour daarentegen vond ik wat tegenvallen. Hij greep me niet bij de strot.


deze is vanavond om 00:15 te zien op NPO
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 29 okt 2021 09:41

Erik1960 schreef:deze is vanavond om 00:15 te zien op NPO

Hij is volgens mij al een paar keer op tv geweest.
En dan lig ik inmiddels al onder de klamme lappen hoor. :wink:

Ik mocht trouwens bij iemand De slag om de Schelde komen kijken. Ik zei, dat is goed, maar dan wel s'middags graag.
Want ik moet zo'n film altijd wel kunnen verwerken.
Maar wat een prachtig drama.
En voor een Nederlandse film, ziet het er erg goed uit! Het mocht deze keer wat kosten.
Volgens Trouw misschien wel de beste Nederlandse oorlogsfilm tot nu toe. Hij kreeg 4 ****.

Eigenlijk is het een schande dat weinig mensen wisten van dit deel van de oorlog.
Daarom is het goed dat deze film gemaakt is, want jonge mensen leren het beter van de beelden, tegenwoordig.
Dus ik vind het een aanrader, deze film zou op middelbare scholen vertoond moeten worden, tijdens de geschiedenislessen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2021 11:30

Chaya schreef:Hij is volgens mij al een paar keer op tv geweest.
En dan lig ik inmiddels al onder de klamme lappen hoor. :wink:

Ik mocht trouwens bij iemand De slag om de Schelde komen kijken. Ik zei, dat is goed, maar dan wel s'middags graag.
Want ik moet zo'n film altijd wel kunnen verwerken.
Maar wat een prachtig drama.
En voor een Nederlandse film, ziet het er erg goed uit! Het mocht deze keer wat kosten.
Volgens Trouw misschien wel de beste Nederlandse oorlogsfilm tot nu toe. Hij kreeg 4 ****.

Eigenlijk is het een schande dat weinig mensen wisten van dit deel van de oorlog.
Daarom is het goed dat deze film gemaakt is, want jonge mensen leren het beter van de beelden, tegenwoordig.
Dus ik vind het een aanrader, deze film zou op middelbare scholen vertoond moeten worden, tijdens de geschiedenislessen.


Die ga ik zeker kijken!

En films die laat op TV zijn kan je meestal ook nog wel terugkijken, zeker op NPO. TV-programma's live kijken is sowieso niet meer van deze on-demand-tijd :-)

Heb nu zelf NL Ziet en kan dat heel veel terugkijken, soms ook vooruitkijken, zonder reclame. Heerlijk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron