Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2015 12:56

Empress Dowager Cixi: The concubine who Launched Modern China

Afbeelding


Erg interessant kijkje naar het einde van de Qing-dynastie en de vrouw die de modernisering van China in gang heeft gezet. Van dezelfde schrijver als Mao: the untold story.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 02 mei 2015 08:04

Afgelopen maand las ik onder andere:

The Starch Solution - McDougall in helder Engels wordt uitgelegd wat gezond eten is, heb ik veel van geleerd!
Bijna thuis - Jean Kwok over een meisje dat met haar moeder van Hong Kong naar New York verhuist en in armoede leeft, maar ze is slim en krijgt een beurs voor een chique school
Alleen met de goden - Alex Boogers over zijn jeugd waarin zijn vader in de gevangenis zat

besprekingen staan op mijn https://lalageleest.wordpress.com/

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2015 14:03

Lalage schreef:Afgelopen maand las ik onder andere:

The Starch Solution - McDougall in helder Engels wordt uitgelegd wat gezond eten is, heb ik veel van geleerd!
Bijna thuis - Jean Kwok over een meisje dat met haar moeder van Hong Kong naar New York verhuist en in armoede leeft, maar ze is slim en krijgt een beurs voor een chique school
Alleen met de goden - Alex Boogers over zijn jeugd waarin zijn vader in de gevangenis zat

besprekingen staan op mijn https://lalageleest.wordpress.com/

Jij bent een boekenwurm 2.0 Lalage. :wink:
Je houdt het tempo er wel in he.
Lees jij ook wel eens oudere boeken?
Ik heb deze week op de vrijmarkt een leuke tas vol gescoord. Onder meer oudere VCL boeken (de nieuwere, na 1980, vind ik niks aan)
Met de biebboeken en nog wat te lezen boeken van mezelf, wordt het nu een flinke stapel "to read".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 03 mei 2015 15:02

Chaya schreef:Jij bent een boekenwurm 2.0 Lalage. :wink:
Je houdt het tempo er wel in he.
Lees jij ook wel eens oudere boeken?

Ik lees ook wel oudere boeken en zo af en toe een echte klassieker.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor henkie » 04 mei 2015 08:46

Lalage schreef:En vind je het wat? Ik vond het wel een tof boek. Het is heel anders dan haar debuut, maar dat vond ik juist goed.


Ah, bericht gemist :?
Heel mooi opgeschreven maar wel tikkeltje saai (sorry, Franca ;-))

Binnenkort trouwens meer over Franca Treur op Refoweb. Houd de site in de gaten ;-)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4569
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 15 mei 2015 20:07

"Ik heb te weinig geloof om een atheïst te zijn", van Norman L. Geisler en Frank Turek.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor oekaboeka » 15 mei 2015 22:58

Naamloos : "Ik heb te weinig geloof om een atheïst te zijn", van Norman L. Geisler en Frank Turek.

Die heb ik ook :D heb alleen 1 groot vraagteken bij blz 15 punt 1 , ik vraag me af of dat wel klopt dat als er meer zuurstof zou zijn er spontaan branden zouden uitbreken vooral naar aanleiding van wat Kent Hovind beweert over zijn theorie over dat er voor de zondvloed wel eens meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest , anders klopt die theorie ook niet of het ligt genuanceerder en dat er wel meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest maar waren er ook andere invloeden die de kans op spontane branden tegen zouden kunnen gaan , ik weet het zelf niet wat het meest aannemelijk is of dat het allebei wel zou kunnen kloppen , wat denk jij daar over ? ( ieders mening is trouwens welkom )

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4569
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor naamloos » 16 mei 2015 15:44

oekaboeka schreef:Die heb ik ook heb alleen 1 groot vraagteken bij blz 15 punt 1 , ik vraag me af of dat wel klopt dat als er meer zuurstof zou zijn er spontaan branden zouden uitbreken vooral naar aanleiding van wat Kent Hovind beweert over zijn theorie over dat er voor de zondvloed wel eens meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest , anders klopt die theorie ook niet of het ligt genuanceerder en dat er wel meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest maar waren er ook andere invloeden die de kans op spontane branden tegen zouden kunnen gaan , ik weet het zelf niet wat het meest aannemelijk is of dat het allebei wel zou kunnen kloppen , wat denk jij daar over ? ( ieders mening is trouwens welkom )
Ik weet het ook niet, maar die Hovind neem ik in ieder geval niet al te serieus.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Boerin » 16 mei 2015 15:59

oekaboeka schreef:Naamloos : "Ik heb te weinig geloof om een atheïst te zijn", van Norman L. Geisler en Frank Turek.

Die heb ik ook :D heb alleen 1 groot vraagteken bij blz 15 punt 1 , ik vraag me af of dat wel klopt dat als er meer zuurstof zou zijn er spontaan branden zouden uitbreken vooral naar aanleiding van wat Kent Hovind beweert over zijn theorie over dat er voor de zondvloed wel eens meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest , anders klopt die theorie ook niet of het ligt genuanceerder en dat er wel meer zuurstof aanwezig zou kunnen zijn geweest maar waren er ook andere invloeden die de kans op spontane branden tegen zouden kunnen gaan , ik weet het zelf niet wat het meest aannemelijk is of dat het allebei wel zou kunnen kloppen , wat denk jij daar over ? ( ieders mening is trouwens welkom )

Volgens mij zei ie toch meer zuurstof en stikstof en een hogere druk en een laag van vast waterstof om de atmosfeer heen en waterdamp uit de aarde, veel hogere luchtvochtigheid is dat volgens mij. Ik hoorde het jaren terug van Carl Baugh die theorie en die zei dat ze zoiets na hadden gemaakt en iemand die ziek was werd toen in dat ding gestopt en die genas veel sneller.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor oekaboeka » 16 mei 2015 18:14

Boerin : Volgens mij zei ie toch meer zuurstof en stikstof en een hogere druk en een laag van vast waterstof om de atmosfeer heen en waterdamp uit de aarde, veel hogere luchtvochtigheid is dat volgens mij. Ik hoorde het jaren terug van Carl Baugh die theorie en die zei dat ze zoiets na hadden gemaakt en iemand die ziek was werd toen in dat ding gestopt en die genas veel sneller.

Ja klopt zoiets ja , dus dan zou de hogere luchtvochtigheid voorkomen dat er spontaan branden zouden uitbreken zou je dan denken en dan klopt het allebei, de claim van Kent Hovind en de claim uit dat boek van Frank Turek dat een hoger zuurstof percentage voor spontane branden kan zorgen maar dan wel in het huidige klimaat.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor learsi » 21 mei 2015 08:23

-De dag van de Zoon des mensen.........Ds. H Veldkamp.........over de tekenen der tijden

Daarna ivm studie over de waterdoop:

-David Pawson.........Jezus doopt in één Heilige Geest.

h.g.
Learsi

Calvinist
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 nov 2014 21:37

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Calvinist » 06 jun 2015 19:16

Vanavond beginnen in: De rijkdom van de kinderdoop door Ds. J. van Amstel

En als het uit is, dan morgen beginnen met Zijn verbond en woorden door Prof. Dr. W. van 't Spijker

claramonica
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2015 16:27
Locatie: Rotterdam

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor claramonica » 08 jun 2015 17:49

Vergeef mij, Natasja - Sergei Kourdakov
In het land van de blauwe boerka's - Kate McCord
De arme spreekt smekingen; maar de rijke antwoordt harde dingen.

Enki
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2015 19:38

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Enki » 09 jun 2015 19:59

Als ik dat ga zeggen, heb ik morgen de Illimunatie op de stap :D

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8009
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 09:03

claramonica schreef:Vergeef mij, Natasja - Sergei Kourdakov

Schitterend!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten