Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 nov 2007 12:03

Kill Bill 1,2

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 21 nov 2007 12:10

Het eerste deel van Heimat 1.

Geniaal gedaan, maar ik ben er waarschijnlijk nog wel even mee bezig. :o
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 nov 2007 11:47

American Beauty, The Matrix, en Collateral (en jawel, in gezelschap met... u raadt het al!)

American Beauty vond ik geweldig, hier een quote van de buurjongen ricky:
It was one of those days when it's a minute away from snowing and there's this electricity in the air, you can almost hear it. And this bag was, like, dancing with me. Like a little kid begging me to play with it. For fifteen minutes. And that's the day I realized there was this entire life behind things, and... this incredibly benevolent force, that wanted me to know there was no reason to be afraid, ever. Video's a poor excuse, I know. But it helps me remember... and I need to remember... Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in.

Zo mooi :)

The Matrix is ook gaaf, maar dat spreekt volgens mij wel een beetje voor zich. En Collateral is ook een goede film, vooral door de dialogen en door hoe cool Vincent is en tegelijkertijd zo'n *censuur*

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 29 nov 2007 15:02

American gangster
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 dec 2007 23:30

Net Beowulf bekeken. Erg knap gemaakt maar toch leek het soms net of ik naar een ultra-geweldadige versie van Shrek aan het kijken was.

Volgende op het lijstje: Hitman

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 01 dec 2007 23:34

The Lost City

beetje saai... :(

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 01 dec 2007 23:40

Gisteren goede tijden slechte tijden gezien. Echt een aanrader! Topacteurs, erg goede diepzinnige dialogen. Verschillende verhaallijnen die zo nu en dan samenkomen. Knap en innovatief staaltje camerawerk. Plot is fantastisch en dat met zo'n beperkt budget, on-ge-loof-lijk. Regisseur Aart van Asperen is natuurlijk ook van straordinare klasse!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 dec 2007 23:51

Tristan & Isolde

Een super mooie film...!!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2007 00:02

Ratatouille (ofzoiets) gave film alleen haperde op het eind (een kopie niet helemaal gelukt), vond ik heel jammer......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Toyopower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Toyopower » 02 dec 2007 13:23

Transformers en ratatouille
Afbeelding

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 02 dec 2007 15:58

georgia rule
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 dec 2007 16:14

Ratatouille, The Saint en Cast Away. Alle drie geweldige films!
Afbeelding

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 dec 2007 10:04

kwebbel schreef:Ratatouille (ofzoiets) gave film alleen haperde op het eind (een kopie niet helemaal gelukt), vond ik heel jammer......

Je moet ook geen illegale versies gebruiken. Bij films levert dat vrij vaak problemen op en het kan erg slecht zijn voor je pc, laptop of dvdspeler.
(Bij muziek is dat veel minder het geval.)

On topic:

Een tijd geleden heb ik Feed gekeken. Feed lijkt een klein beetje op Se7en, maar daarmee geef je Feed wel teveel eer. Het is een aardige film, met een leuk idee als basis - het aanpakken van de consumptiemaatschappij door een maniakale psychokiller. De dialogen zijn hier en daar redelijk enerverend. De uitwerking is alleen veel minder sterk dan bij Se7en en Saw (waar ook een diepere boodschap aan ten grondslag ligt). Daarbij mis je ook wel het charisma van een Brad Pitt of Morgan Freeman (belangrijkste acteurs uit Se7en) of het genie van David Fincher (de maker van Se7en), James Wan (als ik me niet vergis de maker van Saw) Darren Lynn Bousman (de maker van Saw 2 en 3). Verder heb ik voor de tweede keer The Perfume gezien (de eerste keer was in de bioscoop). Het blijft een mooie film - maar het boek is beter (zeker in het Duits). Ook heb ik voor de tweede keer The Number 23 gezien (de eerste keer in de bioscoop), de 23ste film van Joel Schumacher. Geniale film met een erg sterk plot, erg goede uitwerking, veel spanning aan de oppervlakte én onderhuids, geniale hoofdrol voor Jim Carrey (die in zijn niet-komische rollen nóg briljanter vind!) en een aanstekelijke gekte waardoor je zelf ook gaat nadenken over je eigen psyche, het getal 23, de obsessies die je leven (kunnen) beheersen, et cetera. Absolute aanrader!

Verder heb ik onlangs seizoen vier van 21 Jumpstreet aangeschaft (het laatste seizoen waar Johnny Depp in meespeelt, de acteur die groot is geworden door 21 Jumpstreet). De eerste drie seizoenen hebben me prima vermaakt, en ook de eerste afleveringen van 21 Jumpstreet bevallen me wel.

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 03 dec 2007 10:10

kurtyo schreef:Verder heb ik onlangs seizoen vier van 21 Jumpstreet aangeschaft (het laatste seizoen waar Johnny Depp in meespeelt, de acteur die groot is geworden door 21 Jumpstreet). De eerste drie seizoenen hebben me prima vermaakt, en ook de eerste afleveringen van 21 Jumpstreet bevallen me wel.

Ha, jeugdherinneringen. :mrgreen:

ot:
Ik heb nu ein-de-lijk de hele Heimat gezien, that is, deel 1. :schaterlach: 15 uur film verder en het heeft best indruk op me gemaakt. Het is echt een epos dat langzaam op je groeit, maar als het zover is, dan laat het je ook niet meer los. Je moet er wel een beetje nuance-gevoelig voor zijn.
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2007 11:36

My fair lady :) En ik vond hem heerlijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Slow Chat”