Moderator: Moderafo's
Volgens mij zegt Paulus er over dat dat alleen in de eerste gemeenten voor kwam maar goed, tongentaal. Tsja, ik zie het nut er totaal niet van in, iemand die rare keelklanken uitstoot, totaal niet te verstaan en een ander denkt/zegt dat te kunnen verstaan. Valt me trouwens wel op dat tongentaal zo in is, terwijl er veel meer gaven van de Geest zijn.Lalage schreef:In Handelingen lees je dat mensen de Heilige Geest ontvangen en dan in tongen gaan praten. Waarom gebeurt dat in de meeste Nederlandse kerken niet? Hoe kan je merken dat je de Heilige Geest hebt ontvangen?
Lalage schreef:In Handelingen lees je dat mensen de Heilige Geest ontvangen en dan in tongen gaan praten. Waarom gebeurt dat in de meeste Nederlandse kerken niet? Hoe kan je merken dat je de Heilige Geest hebt ontvangen?
Raido schreef:Volgens mij zegt Paulus er over dat dat alleen in de eerste gemeenten voor kwam maar goed, tongentaal. Tsja, ik zie het nut er totaal niet van in, iemand die rare keelklanken uitstoot, totaal niet te verstaan en een ander denkt/zegt dat te kunnen verstaan. Valt me trouwens wel op dat tongentaal zo in is, terwijl er veel meer gaven van de Geest zijn.Lalage schreef:In Handelingen lees je dat mensen de Heilige Geest ontvangen en dan in tongen gaan praten. Waarom gebeurt dat in de meeste Nederlandse kerken niet? Hoe kan je merken dat je de Heilige Geest hebt ontvangen?
Marnix schreef:De Geest was in het begin van het NT in ieder geval duidelijker aanwezig... misschien was een reden dat het christendom zich nog over de wereld moest verspreiden en dat de Geest tekenen deed om hun boodschap kracht bij te zetten.... toen was er ook geen nieuwe testament.... en de bijbel was niet eenvoudig te verspreiden.... allicht deed de Geest toen meer zichtbare tekenen en wonderen dan nu?
Volgens mij geven wij veel te veel aandacht aan tongentaal (klanktaal). Lees 1 Korinthe 12, en daarna 14 maar eens na, via http://www.biblija.net...Raido schreef:Volgens mij zegt Paulus er over dat dat alleen in de eerste gemeenten voor kwam maar goed, tongentaal. Tsja, ik zie het nut er totaal niet van in, iemand die rare keelklanken uitstoot, totaal niet te verstaan en een ander denkt/zegt dat te kunnen verstaan. Valt me trouwens wel op dat tongentaal zo in is, terwijl er veel meer gaven van de Geest zijn.Lalage schreef:In Handelingen lees je dat mensen de Heilige Geest ontvangen en dan in tongen gaan praten. Waarom gebeurt dat in de meeste Nederlandse kerken niet? Hoe kan je merken dat je de Heilige Geest hebt ontvangen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten