Ze willen niet... :( :(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Ze willen niet... :( :(

Berichtdoor Annemieke86 » 25 jan 2005 17:40

Ik doe dit jaar (zoals sommige inmiddels wel weten) Belijdenis in de Hervormde Gemeente. Ook word ik dan gedoopt. (13 maart 2005) Ik ben hier zeer verheugd over en ik heb zelfs al hele leuke uitnodigingen zelf gemaakt.
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat alles soms niet van een leien dakje gaat.
Ik vroeg aan mijn opa en oma of ze wilden komen. Die willen wel. Ook vroeg ik het aan mijn vader of hij ook wilde komen. Hij wil niet komen. Ook mijn zus wil niet. Omdat ze het geloof een paar jaar geleden aan de kant hebben geschoven. Mijn moeder wil dan wel gaan maar diep in haar hart gelooft ze ook niet meer. Ik ben dus de enige van het gezin die nog gaat!
Daar bovenop komt nog ns dat ik mijn tante en haar hele gezin uit wilde nodigen om te komen. 'Ze zullen er over denken' (ze zijn Chr. Gereformeerd)
Er is ook een meningsverschil in de familie van mijn vriend dus zijn opa, oma, tante, oom en 3 kinderen zullen waarschijnlijk niet komen. Zijn andere oom en zijn verloofde en haar moeder komen wel. (kan je het volgen? :shock: )

Moet dit nou tot nu toe de mooiste dag van m'n leven worden als de helft van je familie niet komt?!?!?!?!?!!!!!

:cry: :cry: :cry: :cry:
Afbeelding

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 jan 2005 17:46

dat is inderdaad niet zo leuk :cry: ik hoop voor je dat het toch een hele mooie dag gaat worden!!!
PaSaP Hoogh!!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 25 jan 2005 17:54

wow dat is niet leuk nee zeg! voor jou is het een super mooie en belangrijke dag en dan komt er van je familie bijna niemand! :shock: zullen we met een hele groep van refoweb komen? :wink:

Vest op prinsen geen betrouwen! Probeer toch maar in te zien dat het voor jou en God een mooie dag is!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 25 jan 2005 18:13

Pivo schreef:wow dat is niet leuk nee zeg! voor jou is het een super mooie en belangrijke dag en dan komt er van je familie bijna niemand! :shock: zullen we met een hele groep van refoweb komen? :wink:

Vest op prinsen geen betrouwen! Probeer toch maar in te zien dat het voor jou en God een mooie dag is!

Mijn vriend komt wel hoor, en zijn ouders + broertje ook wel. Maar het is meer de familie die het af laat weten...
Een goed idee dat jullie van Refoweb komen! Ik hoop inderdaad dat het voor God en mij een hele mooie dag gaat worden maar ik wilde het ook graag met de familie delen!
Afbeelding

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 25 jan 2005 18:39

Misschien kan je beter aangeven aan je familie dat het heel belangrij voor je is dat ze komen en waarom. Meer kun je er niet aan doen.
En koester vervolgens die familieleden die wel komen. En het gaat niet alleen om de kwantiteit moet je maar denken....

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 25 jan 2005 19:33

OEi wat naar voor je!! Jij ziet daar (wrs) heel erg naar uit en dan maak je dat mee zonder je vader en zus enzo...! Ik denk dat als ze echt niet willen komen dat je dan inderdaad moet vasthouden aan degenen die wel komen en je richten op je doel!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 jan 2005 19:41

ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gedaan als jou, annemieke. gedoopt en belijdenis en ik weet dat het voor jou een spannende dag zal zijn. en ik weet ook bijna zeker dat je niet eens merkt dat er famillie in de kerk zal zijn van je, tenminste ik had er geen notie van. mijn broers en zussen zijn ook niet geweest en alleen een neef is geweest naast mijn ouders, dat was de aanwezigheid van mijn familie. ik heb niet geweten dat ze er waren/niet waren, want ik deed het voor mezelf en niet voor hen, noch voor de gemeente. dit wil ik je dus als raad meegeven, zit er niet al te veel mee, maar richt je op je eigen, want jij maakt die beslissing.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 jan 2005 19:41

Wat teleurstellend zeg! Ik vind ut ook eigenlijk beetje stom. Ook al geloven ze zelf niet, dan komen ze toch voor jóu zeg maar? Probeer dat maar eens te benadrukken. Als er iemand een saaie voetbalwedstrijd speelt en vraagt je te komen doe je dat ook, voor hém/háar....In ieder geval veel sterkte en praat er nog maar eens over met je ouders...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 26 jan 2005 13:37

Dank voor alle reacties. Ik heb er ook met m'n vriend over gesproken en die zegt dat familie belangrijk is maar dat ik de keuze moet maken. Dat is ook wel zo, maar familie is belangrijk voor mij!
Aan de ene kant denk ik: Ach laat lekker gaan, ik moet de keuze maken!
Aan de andere kant denk ik: Kom voor mij! Er is niets prachtigers om te zien dat je eigen kind/zusje/nichtje Belijdenis doet en gedoopt wordt! Maar ja.. Ik bid dat God mij wil helpen en ondersteunen op deze prachtige dag!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2005 20:10

Bij mij kwam ook alleen een oom en een vriendin, verder m'n ouders en zusje en broertje wel (m'n broertje komt niet meer in de kerk, dus dat was wel tof). Mijn katholieke opa en oma hadden graag willen komen, maar die waren op Malta en hebben daar een kaarsje voor me gebrand :)Ik vond het wel moeilijk om te zien dat anderen veel bezoek kregen, maar aan het eind kwamen veel mensen ons een hand geven en toen merkte ik hoeveel mensen ik wel niet kende in de kerk. Ik voelde me echt deel van een geheel en dat was me eigenlijk dierbaarder dan dat mijn familie zou komen. Je mede-christenen zijn ook broers en zussen en dat is misschien nog wel belangrijker dan je bloedverwanten.
Trouwens: een oom en tante van me kwamen niet, omdat ze niet op zondag reizen ;) En verder hadden ze allemaal andere dingen in hun agenda, dus ik ga misschien ook gewoon een beetje pech.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 jan 2005 10:33

Lalage schreef:Bij mij kwam ook alleen een oom en een vriendin, verder m'n ouders en zusje en broertje wel (m'n broertje komt niet meer in de kerk, dus dat was wel tof). Mijn katholieke opa en oma hadden graag willen komen, maar die waren op Malta en hebben daar een kaarsje voor me gebrand :)Ik vond het wel moeilijk om te zien dat anderen veel bezoek kregen, maar aan het eind kwamen veel mensen ons een hand geven en toen merkte ik hoeveel mensen ik wel niet kende in de kerk. Ik voelde me echt deel van een geheel en dat was me eigenlijk dierbaarder dan dat mijn familie zou komen. Je mede-christenen zijn ook broers en zussen en dat is misschien nog wel belangrijker dan je bloedverwanten.
Trouwens: een oom en tante van me kwamen niet, omdat ze niet op zondag reizen ;) En verder hadden ze allemaal andere dingen in hun agenda, dus ik ga misschien ook gewoon een beetje pech.

Beste Lalage, ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat je mede-Christenen ook broers en zussen zijn. Ik heb goede hoop dat de familie van mijn vriend helemaal komt (zelfs uut Zeeland! 8) :D ) Desondanks is het een verbond tussen mij en God, dat is het allerbelangrijkst!
Afbeelding

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 feb 2005 17:32

Er is inmiddels wel een positieve kant aan: Mijn tante en oom (die er over moesten praten) komen wel!! :lol:
Afbeelding

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 01 feb 2005 18:06

Moooooooi zo!! :D Fijn voor je!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 02 feb 2005 15:04

liezel schreef:Moooooooi zo!! :D Fijn voor je!

Jazeker 8) :lol:
Afbeelding

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 14 feb 2005 22:29

toen ik gedoopt werd kwam er ook niemand van mijn eigen familie, maar ik vond het eigenlijk niet eens erg, ik deed het voor God :!: hou dat maar in je achterhoofd ook al kan ik me goed indenken in je situatie.

Terug naar “Archief”