wie is Jasser Arafat?...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JonaGOLD

wie is Jasser Arafat?...

Berichtdoor JonaGOLD » 15 jan 2003 19:14

De meesten kennen hem als: 'oud mannetje met een theedoek op z'n hoofd' :mrgreen: . Maar ten diepste is het een vervaarlijke terrorist.
Hij rommelt met gekregen geld en zegt dingen die hij niet waar maakt
en 'niet waar wil maken?'. Jullie zullen vast zo ongeveer je mening over
Arafat hebben gevormt en brand die er dus nu maar op los!.......
:arrow:

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 15 jan 2003 20:47

Arafat is een schijnheilige egoist!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 15 jan 2003 21:07

Arafat is zekers een terrorist. Hij heeft zij aan zij gevochten met Abu Nidal, die meer dan honderd aanslagen heeft gepleegd. (Nidal is nu overigens dood, zelfmoord, maar geen aanslag). En ook pleegt zijn beweging, El Fatah (en de daaraan gelieerde Al Aqksa), nog steeds aanslagen. Hij gebruikt veel ontwikkelingsgeld voor het aankopen van wapens, zie de onderschepping die Israel een aantal maanden geleden deed.

Het gevaar is echter wel dat andere grote politieke bewegingen als HAmas, Hezbolah nog extremistischer zijn. Het is dus kiezen tussen het kwaad en incarnaties van de duivel.
Credo ergo sum

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 15 jan 2003 22:23

arafat wil liefst de hele werelt plat hebben en hij meent het volgens mij ook
gr connie

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: wie is Jasser Arafat?...

Berichtdoor Koss » 15 jan 2003 22:26

JonaGOLD schreef:Hij rommelt met gekregen geld en zegt dingen die hij niet waar maakt
en 'niet waar wil maken?'. :arrow:

hmmmm.....
zo te lezen hebben ze bij de LPF wel een baantje voor hem...
leaver dea as slaaf

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 15 jan 2003 23:41

Ik zal jullie visie op de staat Israël wel nooit begrijpen, volgens mij is één van de verschilpunten dat ik de Joden absoluut niet zie als een uitverkoren volk...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 jan 2003 01:15

Inspector Morse schreef:Ik zal jullie visie op de staat Israël wel nooit begrijpen, volgens mij is één van de verschilpunten dat ik de Joden absoluut niet zie als een uitverkoren volk...

Jajajajajajajaja, en Arafat is zeker net als die gasten van de IRA een vrijheidsstrijder?? ;)

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 16 jan 2003 09:24

Arafat is iemand wiens ouders vanuit het toenmalige Palestina naar Egypte zijn gevlucht. Dat deed Jezus trouwens ook.

Hij heeft gestudeerd voor ingenieur en is later leider van de PLO geworden. De laatste jaren is zijn leiderschap nogal zwak en draaierig. Hieraan is Israel echter mede schuldig. Klagen dat hij terroristen niet oppakt maar ondertussen wel zijn gevangenissen en politiemacht systematisch vernietigen werkt natuurlijk niet. Het probleem is ook dat organisaties als Hezbollah en Hamas naast hun terroristische activiteiten ook de nodige liefdadigheid bekostigen voor de Palestijnse bevolking. Onderwijs, gezondsheidszorg etc. Hierdoor kunnen deze organisaties op veel sympathie van die bevolking rekenen. Probleem is dus dat als Arafat keihard optreedt tegen deze lieden, hij zijn eigen machtspositie kan ondergraven. Dit kan leiden tot een burgeroorlog in de Palestijnse gebieden en tot zijn afzetting waarna een veel extrmistischer persoon er de macht kan grijpen. Israel is dan verder van huis.

Waar Israel eens mee moet beginnen is het ontruimen van alle nederzettingen in bezet gebied. Dit zal al het nodige kwaad bloed weghalen. Het is toch belachelijk dat in 1 stadje zo'n 500 Israeliers temidden van enkele tienduizenden palestijnen wonen waardoor het Israelische leger met enkele honderden soldaten nodig is om hun veiligheid te garanderen?

Waarom jullie angst voor Arafat en moslims? Waarom jullie onvoorwaardelijke steun voor Israel? Al eens een islamitisch land bezocht? Ik ben zelf nooit in Israel geweest. Wel in Egypte, Syrie, Jordanie en Jemen. In alle landen ongelofelijke gastvrijheid, beleefdheid en vriendelijkheid ontmoet van vrijwel iedereen die ik ontmoette. Er ook gesproken met aanhangers van Abu Nidal, de Jihad, Hezbollah, wederom zeer gastvrij ook al koester ik geen enkele sympathie voor hun acties.

Wat de IRA betreft, het Noord-Ierse conflict heeft een andere achtergrond als het Israelisch-Palestijnse. Voor de IRA kan ik meer sympathie opbrengen, zolang ze hun acties richten op de bezettingsmacht en niet opd e burgerbevolking. Inmiddels heeft de IRA zich aangesloten bij het vredesproces. Helaas kan dat van de meeste protestantse terreurorganisaties niet gezegd worden. Lekker dappere aanslagen plegen op ongewapende taxichauffeurs, postbodes of pizzakoeriers omdat die katholiek zijn, opgehitst door zo'n schoft als dominee Paisley of hoe je zijn naam ook schrijft.

Of zoals John Lennon al zong: "Keep Ireland for the Irish put the English back to sea";

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 16 jan 2003 09:44

Of zoals John Lennon al zong: "Keep Ireland for the Irish put the English back to sea";

Prachtig, eindelijk iemand die me begrijpt!!! :lol:

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 16 jan 2003 11:23

Arafat is de grootste schruk die daar in de buurt rondloopt. Stiekum toch bomaanslagen goedkeuren enzo...

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 16 jan 2003 12:08

In mijn vorige stukje vergeten te schrijven dat ik wel veel Israeliers in India en Nepal heb ontmoet. Enkele daarvan waren zeer sympatiek en zij schaamden zich voor het overgrote deel van hun landgenoten in Azie. Het is jammer dat ik het aantal sympathieke Israeliers op 2 handen kan tellen en dan waarschijnlijk nog vingers overhou.

Met merendeel is onbeschoft tegen de lokale bevolking en andere buitenlanders, lawaaierig en loopt er in kleding bij die ze thuis met een 5 meter lange stok nog niet zouden aanraken, om van het grote drugsgebruik nog maar te zwijgen.

Het is tekenend dat er hotels zijn die een bord bij de deur hebben met de tekst "No entry for dogs and Israelies", of hoteleigenaren die als Israeliers om een kamer vragen gewoon zeggen dat ze vol zitten, al hebben ze nog 10 kamers vrij, of hotels die wel Israeliers nemen en dat middels borden met hebreeuwse teksten duidelijk maken maar daardoor gemeden worden als de pest door andere reizigers.

1,5 jaar geleden in Nepal meegemaakt hoe een groep van zo'n 15 Israeliers zich bij een hotelletje in Manang, Nepal, meldt. 1 persoon voert het woord en zegt (let wel, hij vraagt niet) dat deze groep in dit hotel zal verblijven en voor het voedsel zal betalen maar dan wel de kamers gratis wil. We spreken dan over kamers met een prijs van ongeveer fl. 2,50 per nacht. De hoteleigenaar was gelukkig zo slim ze weg te sturen met de boodschap dat hij een hotel runde en dat ze dus gewoon voor de kamers moeten betalen.

Het is jammer dat de slechte minderheid het voor de goede minderheid verpest. In ieder geval kleurt dit gedrag wel je beeld over Israeliers. Ik zou Jeruzalem wel eens willen zien maar verder... Dan toch liever naar Syrie, daar wonen tenminste sympathieke mensen.

En kom nu niet aanzetten met onzin als het door God uitverkoren volk want heel toevallig is het hun God en waren zij Zijn eerste gelovigen. Het is dan niet zo moeilijk om van je volk te zeggen dat je uitverkoren bent.

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 16 jan 2003 12:13

Inspector Morse schreef:Ik zal jullie visie op de staat Israël wel nooit begrijpen, volgens mij is één van de verschilpunten dat ik de Joden absoluut niet zie als een uitverkoren volk...

Ook niet als in de Bijbel staat dat het het verbondsvolk ed. is????
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

Renk

Berichtdoor Renk » 16 jan 2003 13:59

Volgens mij is Arafat een gevaarlijke terorist, met bloed aan zijn handen en geen man om afspraken mee te maken.

Maar hoe denken jullie over zijn tegenhanger, Sharon :?:

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 16 jan 2003 14:00

Allemaal een pot nat, ook al is het een jood

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jan 2003 14:04

Het is tekenend dat er hotels zijn die een bord bij de deur hebben met de tekst "No entry for dogs and Israelies", of hoteleigenaren die als Israeliers om een kamer vragen gewoon zeggen dat ze vol zitten, al hebben ze nog 10 kamers vrij, of hotels die wel Israeliers nemen en dat middels borden met hebreeuwse teksten duidelijk maken maar daardoor gemeden worden als de pest door andere reizigers.

Idd tekenend dat ze ook daar anti-semitisch zijn.

Arafat is een schurk, en Sharon brengt ook geen vrede!

Terug naar “Archief”