Refo en Luxe

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lotte
Mineur
Mineur

Refo en Luxe

Berichtdoor Lotte » 15 jan 2003 11:12

Hoe kijken jullie tegen alle luxe aan van tegenwoordig? Worden wij niet errug materialistisch? Van refoos wordt toch verwacht dat ze sober leven?
Graag jullie mening!!! :roll:

Maarten
Kapitein
Kapitein

Re: Refo en Luxe

Berichtdoor Maarten » 15 jan 2003 11:15

Lotte schreef:Hoe kijken jullie tegen alle luxe aan van tegenwoordig? Worden wij niet errug materialistisch? Van refoos wordt toch verwacht dat ze sober leven?
Graag jullie mening!!! :roll:

helemaal mee eens.
The one thing you can give and still keep is your word.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 15 jan 2003 11:44

Ik heb trouwens pas een vaatwasser, dat is wel ff een goeie investering geweest zeg!!!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 15 jan 2003 12:13

Lotte schreef:Ik heb trouwens pas een vaatwasser, dat is wel ff een goeie investering geweest zeg!!!

wat was je motivatie om dat apparaat aan te schaffen?
The one thing you can give and still keep is your word.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 15 jan 2003 12:59

uuuuummm...tijdbesparing? veeeeeel afwas, tis echt geweldig. Aanbevelingswaardig heee!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 13:01

Mwah, het heeft wel z'n voordelen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2003 13:45

Borkdude zei tegen mij: Ik wil God dienen en voor de rest maakt het me niet uit, al woon ik in een kartonnen doos.
Toen moest ik wel even slikken. Ik denk niet dat ik dat zomaar zou kunnen, ik ben niet heel erg materialistisch maar een zekere mate van luxe (zoals een bed om in te slapen) zou ik moeilijk kunnen missen... en ik moet zeggen dat ik me daar best een beetje voor schaam.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 13:57

Bedankt voor je eerlijkheid. eigenlijk zouden we een allemaal een week op water en brood moeten leven. Het Rode Kruis had volgens mij zo'n actie pasgeleden (stond in ons aller RD)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 jan 2003 14:11

tja, een vaatwasser hoort wel bij de eerste levensbehoeften, laten we dat niet vergeten.

ik vind vaak ook zelf wel dat ik te luxe leef, of tenminste teveel aan luxe gehecht ben. een tijdje geleden had ik opeens veel geld op zak, en toen betrapte ik mijzelf erop dat ik behoorlijk vaak zat te denken wat ik daar nou eens mee ging doen, en niet een keer op het idee was gekomen om het weg te geven.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 15 jan 2003 14:22

Napoleon schreef:tja, een vaatwasser hoort wel bij de eerste levensbehoeften, laten we dat niet vergeten.

ik vind vaak ook zelf wel dat ik te luxe leef, of tenminste teveel aan luxe gehecht ben. een tijdje geleden had ik opeens veel geld op zak, en toen betrapte ik mijzelf erop dat ik behoorlijk vaak zat te denken wat ik daar nou eens mee ging doen, en niet een keer op het idee was gekomen om het weg te geven.

We hebben van God rentmeesterschap gekregen, ook over ons geld. Dus vraag altijd af bij aankopen, besteed ik mijn geld wel goed? En als dan als eerste in je opkomt ja, kan het volgens mij wel, als we niet alleen aan ons zelf denken, maar ook aan andere is ook een goede maatstaf.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2003 15:15

Ik denk dat er opzich niets mis met luxe. Als we in de Bijbel kijken komen we Abraham tegen. Dat was toch zeker geen arm man. Die had dus de luxe van die tijd. En zo zijn er meer voorbeelden in de Bijbel te vinden van mensen die in luxe leefden, maar ook dicht bij God stonden.

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 15 jan 2003 15:21

Met luxe is naar mijn idee niks ergs. Als het maar niet het belangrijkste in je leven is. In de Bijbel staat ook een man, die alle geboden hield. Hij vroeg toen aan Jezus van: wat moet ik nou nog doen om bekeerd te worden. Toen zei Jezus: ga heen, en verkoop alles wat je hebt. Maar dat deed hij niet. Hij stelde zijn luxe ed. dus boven God. Zolang dat bij ons niet zo is, dat je het echt niet kan missen, is er denk ik niks mis mee.
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 15 jan 2003 15:23

Luxe ruleert ;)

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 15 jan 2003 15:27

wat ik zeggen wilde heeft Niet al zo'n beetje gezegd.

Zegt God niet wie vader of moeder lief heeft boven Mij, is Mij niet waardig.
We mogen het ook als een zegen zien als we zoveel van de Heere ontvangen, als we ons hart er maar niet op zetten en de betrekkelijkheid er maar van in zien.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 jan 2003 15:54

wilke schreef:wat ik zeggen wilde heeft Niet al zo'n beetje gezegd.

Zegt God niet wie vader of moeder lief heeft boven Mij, is Mij niet waardig.
We mogen het ook als een zegen zien als we zoveel van de Heere ontvangen, als we ons hart er maar niet op zetten en de betrekkelijkheid er maar van in zien.

In Prediker staat hierover ook wel een gaaf stuk (geloof hoofdstuk 8). Het gaat er mijns inziens om waar je schat ligt. Je moet je bij alles afvragen of je het bereid bent aan de Here God af te staan. Als je dat beseft wordt je ook extra dankbaar voor de dingen die Hij geeft
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Terug naar “Archief”