wat stralen christenen uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

wat stralen christenen uit?

Berichtdoor de_bisschop » 31 dec 2004 16:42

Heb je dat ook wel is, dat je zo'n slechte behandeling krijgt van je mede-christenen? Van mensen die de schijn hebben een goed christen te zijn. Totdat je merkt hoe ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld hoe ze omgaan met jou of een andere naaste.

Dan vraag ik me af hoe dat kan als christen.
Maar ook hoe ik overkom op anderen. Of ik de theorie wel in praktijk breng.

Je kan zo teleurgesteld worden in je mede-christenen.
Dit kan toch nooit goed zijn?
En zeker naar de buitenwereld komt dit toch heel fout over?!
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

André

Berichtdoor André » 31 dec 2004 18:56

Mmmm, het eerste wat in me op komt is dat christenen ook mensen zijn die zonden doen.....

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 31 dec 2004 20:05

Andre schreef:Mmmm, het eerste wat in me op komt is dat christenen ook mensen zijn die zonden doen.....

zonder twijfel, maar dat mag nooit een excuus zijn voor de zonden op zich. Ik denk dat we nooit genoeg kunnen beseffen dat we in feite "God's uithangbord" zijn, het voornaamste wat niet-christenen van God te zien krijgen, zijn de christenen.

Ook in bijvoorbeeld zaken doen, of andere transacties is dat belangrijk. stel dat iemand die geinteresseerd is in het christelijk geloof, zakelijk oneerlijk behandeld wordt door een christen, uitzonderlijke omstandigheden uitgesloten is zo iemand voor het christendom, en dus voor het Leven, verloren :(
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 21:21

Een christen is iemand die zijn naaste lief zou hebben als zichzelf, giften geeft aan giro555 (omdat het hoort). Christenen zijn in mijn ogen vaak hypcriet en doe het zelf ook niet goed.

Rijkdom, geld en goed is ijdelheid, lucht en leegte... maar toch elkaar een nieuwe Opel Zafira en de nieuwste kleren van College Style :P

Het lichaam is een tempel van de Heilige Geest, en dan een saaie donkerblauwe rok aan doen, het haar op steken, of een suffe paardestaart...

*schep zout*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

caprice

Berichtdoor caprice » 31 dec 2004 22:00

Raido schreef:Het lichaam is een tempel van de Heilige Geest, en dan een saaie donkerblauwe rok aan doen, het haar op steken, of een suffe paardestaart...

*schep zout*

Zot. :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 22:02

On verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden, die worden doodgegooid met semi-leuke opmerkingen als imbeciel en andere zaken ;-)
Laatst gewijzigd door Raido op 31 dec 2004 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 31 dec 2004 22:04

Raido schreef:On verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden, die worden doodgegooid met semi-leuke opmerkingen als imbeciel en andere zaken

:shock: :roll: Zo bedoelde ik het toch echt niet.

Ik heb er anders ook een grote hekel aan, als het in het uiterlijke blijft hangen, al is het wel een zegen als God je bewaart voor uitbrekende zonden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 23:06

sorry ;-) vergeten

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jan 2005 18:25

ik heb veel echte christenen leren kennen! Zij strallen zo iets geweldigs uit! Ik heb mensen leren kennen die zo'n hechte band hadden met de Heere Jezus christus dat je er gewoon d8: "dat wil ik ook!!!".

Mensen die God echt kennen en ook met Hem leven stralen het leven van een echt mens uit! Mensen die Jezus kennen, en samen met Hem door het leven gaan stralen jezus uit.

In mensen die van God houden, kun je de liefde zien van God voor ons.

zelf hoop ik ook steeds meet een leesbare brief te worden van Jezus mijn Heer!

Kijk, je schoonzuster gaat terug naar haar volk en haar god,’ zei Noömi, ‘ga haar toch achterna!’ 16 Maar Ruth antwoordde: ‘Vraag me toch niet langer u te verlaten en terug te gaan, weg van u. Waar u gaat, zal ik gaan, waar u slaapt, zal ik slapen; uw volk is mijn volk en uw God is mijn God.

naomi zag nog in de verharde ruth iets van Gods heerlijkheid en liefde!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2005 13:29

We stralen in ieder geval als christenen regelmatig verdeeldheid uit naar de buitenwereld.... Wat dat betreft kunnen we nog van een hoop andere religies leren, er is geen religie waarzoveel verdeeldheid, verschillende kerken met leren en onderlingen conflicten etc. zijn dan in de christelijke religie. In plaats van dat we als licht van de wereld onze lichten zouden bundelen tot een helder stralend licht zijn we vaak individuele lampjes die ver van elkaar afstaan... In plaats van dat we duidelijk zichtbaar zijn zoals een stad op een berg... zijn we vaak kleine huisjes die kilometers van elkaar afstaan...

21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden. 22 Ik heb hen laten delen in de grootheid die u mij gegeven hebt, opdat zij één zijn zoals wij: 23 ik in hen en u in mij. Dan zullen zij volkomen één zijn en zal de wereld begrijpen dat u mij hebt gezonden, en dat u hen liefhad zoals u mij liefhad. (Johannes 17)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 jan 2005 17:49

Als christen moet je denk ik vooral openheid uitstralen.
Klaar staan om mensen te helpen als ze dat nodig hebben.
Preken kan altijd nog.

Openstaan voor andere ideeën. Je hoeft ze niet over te nemen, maar het is niet verkeerd er wat van te weten.
Een verwijt wat ik veel te horen krijg over de kerk en christenen is dat ze een soort geheim lijken te hebben.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 jan 2005 18:45

helemaal met marnix eens!

maar dat gaat zeker veranderen dat geloof ik!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

uitstraling

Berichtdoor frekje » 04 jan 2005 20:31

Als het goed is stralen christenen inderdaad iets uit. Alleen is dat vaak niet te merken. Als het goed is stralen ze liefde uit. Niet allerlei gewoonten en tradities, maar echt liefde tot God.

Dan hoeven ze nog niet per sé al hun geld uit te geven aan giro555, maar mogen ze wel een offer - geen gift - geven.
Christenen moeten verdraagzaamheid en rustigheid uitstralen. Zodat ze geen ruzie's maken enz.

Als alle christenen dit zouden doen, zou het christendom aantrekkelijker zijn.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 jan 2005 00:18

Marnix voorbeeld over de lichtende stad op de berg, is zeker iets om over na te denken.
Het valt, gek genoeg, niet mee om een lichtje te zijn. Het is makkelijk naar anderen te kijken, geven ze wel aan 555, gedragen ze zich naar behoren. Misschien dat die vrouw die altijd met de suffe paardestaart en donkerblauwe rok rondloopt, wel een hele goede, bewogen christen en heeft ze 12 uitgeprocudeerde illegalen op haar zolderkamertje (weet jij veel :wink: )
Kijk ook eens naar jezelf.
Ik denk echt dat de werk van Gods Geest, ondanks dat iemand niet heilig is, wel heel zichtbaar zijn. ''Vrucht dragen'' , dat vraagt God ook: zachtmoedigheid, afwijken van het kwaad, het goede doen, lief hebben, nederigheid etc.

Ik geloof wel dat als God door je werkt, je goede daden heel anders zijn dan wanneer je goede daden probeert te doen om bij God in een goed blaadje te komen. In het laatste geval kan je zo makkelijk door de mand vallen. Als het er op aan komt, egocentrisch voor je eigen hachje kiezen, omdat je goede werken niet uit liefde gebeuren. Terwijl in het eerste geval zien de mensen aan je dat het puur liefde is dat je zo doet, en als je struikelt zien ze je verdriet daarover.

De mensen op wie ik echt jaloers ben geweest, waarvan ik hoop dat ik ook zo mag worden door Gods kracht, zijn de mensen met een liefde tot God en een enorme bewogenheid voor de naasten.Die verder gaat dan: Goh, wat erg voor je. Maar die echt een intens verdriet over het leed in de wereld hebben en helpen waar ze kunnen. Die niet kijken naar het uiterlijkvan een mens, maar naar de persoon er achter, zoals Jezus deed. ZE lijken op Jezus, eigenlijk. Alleen met zonden, dat wel.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2005 00:40

Hoe moet je je haar dan doen Raido? Altijd los dragen? Dan moet je het de hele tijd weer kammen, verliest veel haren doordat je het steeds moet kammen en het hangt de hele tijd in de weg... ;) ;) ;)

Terug naar “Archief”