wedergeboorte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elis000
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2002 16:19

wedergeboorte

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:09

(...)wat is jouw beeld van bekering dan? Er staat in de bijbel dat je Jezus aan moet nemen hoor, ik weet de tekst niet zo gauw maar het staat er wel. Bij wedergeboorte is je gevoel en verstand bij betrokken hoor! denk jij dat iemand bij de bekering gaat zweven ofzo, of net als paulus een stem uit de hemel hoort? Bekering is vaak een proces waar je gevoel en verstand bij betrokken zijn. maar goed daar ging het niet over.
Ik heb op die site gekeken en volgens mij is het hardstikke goed. :wink:

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:14

bij wedergeboorte begint God en die mensen zijn zelf begonnen. Ze kennen het verschil niet tussen hun linker en rechterhand. Wie het vatte, vatte het

Gebruikersavatar
elis000
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2002 16:19

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:25

[quote="Corne van 't Hof"]bij wedergeboorte begint God en die mensen zijn zelf begonnen. Ze kennen het verschil niet tussen hun linker en rechterhand. Wie het vatte, vatte het[/quote]

Hoe weet jij dat die mensen zelf begonnen zijn???? heb je een briefje uit de hemel gehad??? Jij oordeelt die mensen corne!!!! Jij gaat op Gods rechterstoel zitten. Wie ben jij, dat jij mag zeggen of die mensen bekeerd zijn? dat is niet jouw zaak maar een zaak van GOD!!!!!!!!! :?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2003 14:26

Corne van 't Hof schreef:bij wedergeboorte begint God en die mensen zijn zelf begonnen. Ze kennen het verschil niet tussen hun linker en rechterhand. Wie het vatte, vatte het

Corné, wat jij anderen verwijt doe je zelf. Je ziet je eigen manier van geloof en bekering als het beste. Sorry.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:29

Ze lopen allemaal naar Jezus, terwijl er geschreven staat: niemand kan tot Mij komen tenzij dat de Vader hem trekke.

En ze rennen maar, wat erg eigenlijk

Ze kennen Christus al bij de wedergeboorte, terwijl het bij de wedergeboorte niet bij Christus begint.

Het is een evangelische beweging met een reformatorisch sausje erover! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2003 14:32

Ik krijg het idee dat je de helft van de Bijbel maar leest.
Er staat ook: Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden. Marcus 6: 47 (dacht ik). Dat is het...geloven. Dus helemaal geen voorwaarden erbij, die zovaak genoemd worden. Zoals zondekennis enzo.

Gebruikersavatar
elis000
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2002 16:19

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:35

[[quote]quote="Corne van 't Hof"]Ze lopen allemaal naar Jezus, terwijl er geschreven staat: niemand kan tot Mij komen tenzij dat de Vader hem trekke.

En ze rennen maar, wat erg eigenlijk

Ze kennen Christus al bij de wedergeboorte, terwijl het bij de wedergeboorte niet bij Christus begint.

Het is een evangelische beweging met een reformatorisch sausje erover! :mrgreen:[/quote][/quote]

He corne,
Ik vind dat je nu wel grof begint te worden. Je gaat brutaal op Gods rechterstoel zitten. Hoe durf je. Wat voor beeld heb jij van God??? :?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:35

Je hebt gelijk, maar....
joh 3:3 tenzij dat iemand wederomgeboren wordt hij kan het koninkrijk Gods niet ingaan.

Bij de wedergeboorte krijgt iemand geloof en dan begint het met ellende , verlossing dankbaarheid.

wat komt er eerst: wedergeboorte of geloof?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2003 14:38

Humm...moeilijke vraag ....ik denk eigenlijk geloof. Als je in God geloofd gaat hij je veranderen!!!

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:39

bij de wedergeboorte wordt iemand van dood levend gemaakt. als iemand dood is, is hij een kind van de duivel, dus gelooft hij niet.

wat komt er eerst wedergeboorte of geloof?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2003 14:40

Ja, owkee, maar dan klopt de bijbel niet meer. Want er staat dus: geloof!!! en je zult zalig worden!!! Hoe leg je dat dan uit??

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:42

het is een oproep tot geloof en tot bekering, maar dat is om God te vrijwaren van het feit dat iemand naar de hel gaat. In Adam hebben we allemaal voor God gekozen. Bij de wedergeboorte kiest God voor de mens. De mens heeft dus niets te kiezen

Gebruikersavatar
elis000
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2002 16:19

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:42

he corne, tuurlijk krijg je last van je zonden als je God lief krijgt. denk je dat die 'evangelischen dat niet hebben dan???' heb je wel eens met zo'n iemand gepraat? echt gepraat bedoel ik? de een heeft meer zondenkennis dan de ander. trouwen, ellende, verlossing en dankbaarheid is geen tijdsvolgorde maar een tijdsorde, hoe meer ellende, hoe meer behoefte aan verlossing. en dat hebben sommigen gerust wel hoor, praat er maar eens mee.
ps. Maar oordeel aub niet meer. daar word Jezus verdrietig van (en ik ook)
ps. eerst komt wedergeboorte(heb je zelf denk ik niet in de gaten,) dan geloof

Gebruikersavatar
elis000
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2002 16:19

Berichtdoor elis000 » 10 jan 2003 14:44

gelukkig, was er de verkiezende liefde nog maar daar moeten we niet mee beginnen maar bij eindigen

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 10 jan 2003 14:45

ho ho, de wedergeboorte dat is iets heel groots hoor. Daar ben je bij hoor. Een mens die van dood levend wordt gemaakt, denk je dat die dat niet merkt.

Een natuurlijk mens dat geboren wordt gaat huilen, als hij niet huilt is het niet goed, dit is ook bij de geboorte van een geestelijk mens.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 121 gasten