caprice schreef:Goed, dat aangenomen hebbende mogen we ons ook wel bezinnen hoe we het jaar 2004 uit zullen gaan, bij leven en welzijn. Hetzelfde als dat we begonnen zijn? Onbekeerd?
En als we wel wat van dat nieuwe leven mogen kennen, wat hebben we er dit jaar weer van gemaakt?
Ik zou liegen als ik ontkende dat de Heere het afgelopen jaar niet in gunst naar me had omgezien en dat ik het jaar uit mag gaan met een Borg voor mijn schuld. We moeten er ook voor waken caprice, een zo groot wonder als de wedergeboorte, als ons dat ten deel is gevallen, niet te minachten, te verzwijgen of te ontkennen. Dat heet valse nederigheid.
Het was voor mij het jaar van het welbehagen des Heeren. Dat kan ik volmondig zeggen.
En het vervolg van je vraag; ja, alles wat we doen is in gebrek en aan alles kleeft zonde. Daarom moeten we altijd dat Bloed van de Middelaar nodig hebben. Toch, en daar betrap ik jou nogal eens op, laat je vaak het werk van Christus overschaduwen door de zonde. Maar sta toch ook eens stil bij Zijn overwinning van het kwaad en de duivel. Dat moet m.i. veel meer belicht worden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )