Gebedsservice van Curadomi

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Gebedsservice van Curadomi

Berichtdoor TheKeimpe » 22 dec 2004 21:17

De christelijke thuiszorgorganisatie Curadomi is begonnen met een gebedsservice.

Op een website kun je verzoeken plaatsen zodat mensen voor je gaan bidden, of je kunt jezelf aanbieden om te bidden.

Zie voor meer info:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1194755&PHPSESSID=131a9c4ca85ec1d7dab9029bfbdcc380
http://www.curadomi.nl/gebedsbemiddeling/index.lasso
----

Wat vinden jullie van dit idee? Mijn visie moet nog een beetje kristalliseren en laat dus nog even op zich wachten.

gijsbertovereem

Berichtdoor gijsbertovereem » 22 dec 2004 21:28

Ik vind het opzich een heel goed initiatief, uit eigen ondervinding weet ik dat het je heel erg kan sterken als een ander voor je bid. Alleen is de vraag moet je het zo doen. Je kent de persoon vaak niet. Als ik zelf graag wil dat iemand voor mij bid vraag ik dat aan een goede bekende die veel van mij weet.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 21:44

Ik moet erg wennen aan het idee. In eerste instantie voel ik een soort van terughoudendheid om op deze manier dit te doen.

Maar misschien komt dat wel door de nieuwigheid.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 22 dec 2004 21:46

Natuurlijk kan God ook door deze middelen wonderlijk werken. Toch denk ik dat het voor je eigen 'gevoel' beter is als mensen die je beter kent voor je bidden. Anderzijds zou dit wel gerealiseerd kunnen worden door ipv het zomaar door iemand voor je laten bidden, er een soort community van te maken, waarin je als lid meer de 'ins en outs' van de ander weet.

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: Gebedsservice van Curadomi

Berichtdoor Brion » 22 dec 2004 22:47

TheKeimpe schreef:De christelijke thuiszorgorganisatie Curadomi is begonnen met een gebedsservice.

Op een website kun je verzoeken plaatsen zodat mensen voor je gaan bidden, of je kunt jezelf aanbieden om te bidden.

Zie voor meer info:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1194755&PHPSESSID=131a9c4ca85ec1d7dab9029bfbdcc380
----

Wat vinden jullie van dit idee? Mijn visie moet nog een beetje kristalliseren en laat dus nog even op zich wachten.

Ik lees hier, dat het gaat om een "unieke" gebedsservice. Het woord service in dit verband vind ik al wat vreemd. Ik geloof niet dat God het aantal gebeden of het aantal mensen dat bidt, telt.

Er staat ook dat de gebeden bedoeld zijn voor mensen in geestelijke nood en eenzame mensen. Het lijkt mij een veel beter idee, om in deze dagen eens iets daadwerkelijks te doen voor deze mensen. Zoek ze eens op, nodig ze uit, schrijf eens een briefje, bezorg eens een bloemetje of wat dan ook. Bidden is zo vreselijk makkelijk: dat doe je in je luie stoel. Het is "bid en werk", en het gevaar is groot dat door al dit bidden we het WERK vergeten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gebedsservice van Curadomi

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2004 23:31

Brion schreef:
TheKeimpe schreef:De christelijke thuiszorgorganisatie Curadomi is begonnen met een gebedsservice.

Zie voor meer info:
----

Ik lees hier, dat het gaat om een "unieke" gebedsservice. Het woord service in dit verband vind ik al wat vreemd. Ik geloof niet dat God het aantal gebeden of het aantal mensen dat bidt, telt.

Er staat ook dat de gebeden bedoeld zijn voor mensen in geestelijke nood en eenzame mensen. Het lijkt mij een veel beter idee, om in deze dagen eens iets daadwerkelijks te doen voor deze mensen. Zoek ze eens op, nodig ze uit, schrijf eens een briefje, bezorg eens een bloemetje of wat dan ook. Bidden is zo vreselijk makkelijk: dat doe je in je luie stoel. Het is "bid en werk", en het gevaar is groot dat door al dit bidden we het WERK vergeten.

Sommige mensen hebben tijdens deze dagen totaal geen behoefte aan mensen om hun heen of dingen iets komen brengen. Wat hier dan achter zit is: "kijk ze komen alleen maar met feestdagen ff iets brengen voor de rest zie je ze niet eens" Zo gebeurd het in de werkelijkheid. Ze hebben niet alleen tijdens de feestdagen die dingen nodig ook op de gewone dagen!!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 dec 2004 23:52

Tsjaaa.......in elke reactie zit een waarheid. Maar ik vind het dus ook supergaaf dat dit er is. Neem nu een willekeurige nederlander die bijv. niet gelooft en die zou hierdoor geraakt, ontroerd door raken. Ik vind het gaaf dat ook deze mogelijkheden er zijn. Inderdaad het is fijn dat wij vrienden hebben die voor je bidden, maar wie weet vraagt iemand om gebed die het nooit zou durven vragen.

Zullen we vragen of God hierdoor werken wil????

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 03 jan 2005 14:13

Bidden is natuurlijk nooit verkeerd.... (hoewel - het moet wel met het hart zijn, lees Jesaja 29:13, zie hieronder)

Maar zou het niet wat meer spontaan moeten gebeuren dan zo georganiseerd?

-----
Jesaja 29:13 Want de Heere heeft gezegd: Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijn mond, en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen; en hun vreze, waarmede zij Mij vrezen, mensengeboden zijn, die hun geleerd zijn;

Raptor

Berichtdoor Raptor » 03 jan 2005 14:53

Een gebed op bestelling, dat is weer eens wat nieuws! Krijg je er ook een bewijs van ontvangst bij? Refoland zal er wel weer van op zijn kop staan, zoals met de meeste nieuwe dingen... Ik lees in de bijbel dat het gebed van een rechtvaardige veel vermag. Aantal is niet belangrijk, het gaat om de intentie. We moeten veel meer met en voor elkaar bidden dan dat de meesten in 'ons' refolandje doen! Ora et labora...

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 11 jan 2005 20:50

Het komt bij mij een beetje postorderachtig over...Waar wilt u voor gebeden hebben en dan een keuze menu. :wink: Ik zeg niet dat het verkeerd of goed is..ik denk dat een ieder moet kijken of hij/zij zich daarin kan vinden...persoonlijk bid ik liever met en voor mensen met de gedachtes er ook daadwerkelijk bij(bedoel ik mee dat het me aangrijpt) dan een bestelling aan wensen doorgeven naar boven. Voor mij is zoiets nioets maar voor een nader misschien een uitkomst..??
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2005 09:50

Het is goed, want er stond een advertentie voor in het RD :mrgreen:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 12 jan 2005 09:58

Raido schreef:Het is goed, want er stond een advertentie voor in het RD :mrgreen:

Ok, dan hebben we carte blanche :mrgreen:

Ik ga me gelijk aanmelden 8)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 16:48

Het RD vindt het maar niets, getuige de berichtgeving enige tijd later.

Ach, TK vindt het ook niet helemaal geweldig, maar om het op de RD-manier in de hoek te zetten...

Mijn probleem is eigenlijk dat het bidden voor elkaar primair een taak is die thuishoort binnen het gemeenteleven.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 13 jan 2005 16:32

TheKeimpe schreef:
Mijn probleem is eigenlijk dat het bidden voor elkaar primair een taak is die thuishoort binnen het gemeenteleven.

Daar bent ik het mee eens...natuurlijk is t goed om te bidden voor je naasten...maar dit komt bij mij een beetje over als " u belt wij draaien"...dat stuit me tegen de borst...
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 03 mar 2005 18:58

YESSSSSSSSS en bij DEZE organisatie werkt nou mijn broer...
ben d'r trots op :)
Verblijd je in de Here!

Terug naar “Archief”