homoseksuele relaties schadelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

homoseksuele relaties schadelijk?

Berichtdoor Lalage » 09 jan 2003 15:49

In het topic over homofilie zijn al veel voor- en tegenstanders aan het woord geweest.
Maar waar ik nu nog mee zit: Er staat in de bijbel dat je niet de liefde mag bedrijven met iemand van hetzelfde geslacht, dat is me nu wel duidelijk. Maar waarom mag het niet? Wat voor schade brengt het aan bij degenen die praktizerend homoseksueel zijn? Het is logisch dat je niet mag moorden en stelen, omdat je daarmee anderen beschadigd. Maar hoe zit dat bij dit verbod?

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jan 2003 20:43

Heel concreet is de kans op bepaalde vormen van kanker behoorlijk groter. Ook AIDS en ander geslachtsziekten komen onder homosexuele mensen verhoudingsgewijs veel voor.

Da's de lichamelijke kant. Gewoon feiten dus geen eigen verzinsles. Over de kwaliteit van een homosexuele relatie is ook wel het e.e.a. te zeggen, maar ik weet ten eerste niet of je daar op doelde en ten tweede wordt het dan een stuk subjctiever....

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 09 jan 2003 22:23

Klaas schreef:Heel concreet is de kans op bepaalde vormen van kanker behoorlijk groter. Ook AIDS en ander geslachtsziekten komen onder homosexuele mensen verhoudingsgewijs veel voor.

Da's de lichamelijke kant. Gewoon feiten dus geen eigen verzinsles. Over de kwaliteit van een homosexuele relatie is ook wel het e.e.a. te zeggen, maar ik weet ten eerste niet of je daar op doelde en ten tweede wordt het dan een stuk subjctiever....

Klaas


Gewoon verzinsels en geen feiten zul je bedoellen !!!!

ik heb ff met de aids soa info lijn gebeld
en in nederland daalt het aantal besmetingen van soa's bij homosexuelen sterk en stijgt het aantal besmetingen bij hetrosexueelen
oftewel het risico op besmeting met aids of een andere soa's is het grootst bij hertosexueel kontact omdat er door hetro sexueelen vaker onfijlig word gevreen !!!
en je klaim dat je vergrote kans hebt op bepaalde vormen van kanker bij homosexueele kontakten is helemaal BULLSH*T !!!!!

wie meer wil weten over AIDS of SOA'S bel 0900 204 20 40 (10 ct/m)

en ik zie ook geen enkele reden waarom een homo relatie van een slechtere kwalitijd zou moeten zijn dan een hetro relatie
daar mag je nog wel ff wat verduidelijking in geven
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
Elsa
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:23

Berichtdoor Elsa » 09 jan 2003 23:53

Lalage schreef:Maar waar ik nu nog mee zit: Er staat in de bijbel dat je niet de liefde mag bedrijven met iemand van hetzelfde geslacht, dat is me nu wel duidelijk. Maar waarom mag het niet? Wat voor schade brengt het aan bij degenen die praktizerend homoseksueel zijn?

Toch is dit heel simpel, Lalage. Wat is het doel van sexualiteit? Gods bedoeling, bedoel ik. Dit is het 'kinderen voortbrengen tot Gods eer'. 'Bouwen aan Zijn Koninkrijk".
Sexualiteit is, wat God betreft, heel duidelijk gekoppeld aan de voortplanting. Dit is onmogelijk bij mensen van hetzelfde geslacht.
De vreugde, die gehuwde mensen mogen beleven aan sexualiteit, noemen we dus 'een overgebleven paradijsbloem'.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 10 jan 2003 15:53

Haa Koss, en hoe kun jij dan verklaren dat fags elkaar via anale seks (BAH!!) aids kunnen doorgeven terwijl dit bij heteroseksuelen niet kan?

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 10 jan 2003 16:08

Cybercurse, heteroseksuelen kunnen elkaar zover ik weet ook 'gewoon' besmetten met anale (en niet-anale) seks.
Van speciale vorm van kanker heb ik ook al nooit gehoord.
Misschien ben ik niet goed geinformeerd, maar volgens mij zijn er geen medische redenen te geven tegen homoseksualiteit.
Die liggen enkel op ethisch en religieus vlak.

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 10 jan 2003 16:27

[quote="Cybercurse"]Haa Koss, en hoe kun jij dan verklaren dat fags elkaar via anale seks (BAH!!) aids kunnen doorgeven terwijl dit bij heteroseksuelen niet kan?

het maakt niet uit in welk hol je zit en bij wie
als je er geen condoom bij gebruikt bestaat de kans op besmetting
dit geld zowel voor vrouwen als mannen
sterker nog...
de besmetingskans is groter voor vrouwen dan voor mannen
omdat het vurus bij mannen of in een open wontje of de pisbuis moet komen
waar bij de vrouw de gehele binnenwand van de schede infektie gevoelig is
en dat is een veel grotere oppervlakte !!

maar als je wil weten hoe het presies zit bel je maar met de AIDS SOA INFO LIJN
het nummer staat in mijn vorige post hier
die lui daar weten er meer van dan jij en ik zamen
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: homoseksuele relaties schadelijk?

Berichtdoor henkie » 10 jan 2003 19:21

Lalage schreef:Maar waarom mag het niet??


Ga maar eens uit van het hypothetische geval dat er alleen maar homo's zouden zijn en bedenk dan nog eens of dat schadelijk voor de mensheid zou zijn. Dit geeft voor mij al voldoende aan dat het gewoon niet-natuurlijk is. Ik snap die discussies eigenlijk ook niet zo goed. Hoe duidelijk kan iets zijn!?

Erg kort door de bocht, maar zo simpel kan het soms zijn :-)

Aanvullend zou je kunnen zeggen dat de vrouw als aanvulling op de man is geschapen en dat er geen sprake is van een zelfde soort aanvulling van eigenschappen bij homo's. Ik weet wel dat er ook in homo-relaties mannetjes en vrouwtjes zijn, maar dat is toch van een andere orde. Ze blijven van hetzelfde geslacht.

Wat voor schade brengt het aan bij degenen die praktizerend homoseksueel zijn?

De belangrijkste schade bij de praktiserende homo's is denk ik de schade aan hun ziel. (Ik weet even geen betere woorden te verzinnen :oops: )
Daarnaast geldt bij iedereen die ver van God afstaat 'wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen'. Een behoorlijke schade dus...

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: homoseksuele relaties schadelijk?

Berichtdoor Koss » 10 jan 2003 19:33

henkie schreef:
Lalage schreef:Maar waarom mag het niet??


Ga maar eens uit van het hypothetische geval dat er alleen maar homo's zouden zijn en bedenk dan nog eens of dat schadelijk voor de mensheid zou zijn. Dit geeft voor mij al voldoende aan dat het gewoon niet-natuurlijk is.


dus als ik je goed begrijp is het alleen natuurlijk als er kinderen uit komen ?
hoe zit dat dan met al die hetro stelletjes die maar geen kinderen kunnen krijgen om wat voor reden dan ook ??

is dat dan ook onnatuurlijk en dus een zonde ?
leaver dea as slaaf

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: homoseksuele relaties schadelijk?

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2003 22:18

Koss schreef:
henkie schreef:
Lalage schreef:Maar waarom mag het niet??


Ga maar eens uit van het hypothetische geval dat er alleen maar homo's zouden zijn en bedenk dan nog eens of dat schadelijk voor de mensheid zou zijn. Dit geeft voor mij al voldoende aan dat het gewoon niet-natuurlijk is.


dus als ik je goed begrijp is het alleen natuurlijk als er kinderen uit komen ?
hoe zit dat dan met al die hetro stelletjes die maar geen kinderen kunnen krijgen om wat voor reden dan ook ??

is dat dan ook onnatuurlijk en dus een zonde ?

Nee dat is niet onnatuurlijk en zondig. God heeft man en vrouw geschapen! Dat uit zo'n relatie alleen kinderen kunnen komen zegt al genoeg.
In het topic over homofilie zijn al veel voor- en tegenstanders aan het woord geweest.
Lalage schreef:Maar waar ik nu nog mee zit: Er staat in de bijbel dat je niet de liefde mag bedrijven met iemand van hetzelfde geslacht, dat is me nu wel duidelijk. Maar waarom mag het niet? Wat voor schade brengt het aan bij degenen die praktizerend homoseksueel zijn? Het is logisch dat je niet mag moorden en stelen, omdat je daarmee anderen beschadigd. Maar hoe zit dat bij dit verbod?
Simpel gezegd: omdat God man en vrouw schiep tot zijn eer en naar zijn gelijkenis. Misschien ook nog iets: practiserende homo's en hetero's met veel wisselende contacten mogen geen bloeddonor zijn ivm infectiegevaar.

Gebruikersavatar
Toriso
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 sep 2002 07:39
Locatie: Het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 10 jan 2003 22:28

Koss schreef:
Klaas schreef:AIDS en ander geslachtsziekten komen onder homosexuele mensen verhoudingsgewijs veel voor.

Da's de lichamelijke kant. Gewoon feiten dus geen eigen verzinsles.


Gewoon verzinsels en geen feiten zul je bedoellen !!!!

ik heb ff met de aids soa info lijn gebeld
en in nederland daalt het aantal besmetingen van soa's bij homosexuelen sterk en stijgt het aantal besmetingen bij hetrosexueelen
oftewel het risico op besmeting met aids of een andere soa's is het grootst bij hertosexueel kontact omdat er door hetro sexueelen vaker onfijlig word gevreen !!!

wie meer wil weten over AIDS of SOA'S bel 0900 204 20 40 (10 ct/m)


Daling en stijging zijn geen absolute zaken.

Even een wiskundig voorbeeldje. De HomoSOA's dalen sterk van 2000 tot 1500 besmettingen. De HeteroSOA's stijgen sterk. Van 100 tot 200.

Dus dat oftewel is grote kolder. Je trekt je conclusie veel te snel.

Verder. De vrouw is uit en voor de man gemaakt door God Zelf.

Het is banaal, maar ik moet het toch even kwijt: De anus is zeker niet gemaakt voor het mannelijk geslachtsdeel. Dus homoseks is zeker pervers. Niet bepaald iets om (in) te zegenen :P
Niet het aanzien, maar het wezen!

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 okt 2002 19:30
Locatie: België
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 10 jan 2003 22:38

Uiteraard kunnen homosexuele paren geen kinderen verwekken, vandaar dat je het neutraal wetenschappelijk zou kunnen omschrijven als "onnatuurlijk". EN WAT DAN NOG... Naar mijn bescheiden mening is slechts een klein percentage van de bevolking homosexueel, de wereld zal dus heus niet uitsterven door de schuld van de homosexuelen. Waar het om gaat is dat we hebben te aanvaarden dat ze er zijn, hen verbieden sexueel contact te hebben (wat verschillende kerkgenootschappen propageren, ook de dominees hier, je mag homo zijn maar niet sexueel actief) is mensonterend en druist lijnrecht in tegenover de bevrijdende boodschap van Jezus Christus. LET WEL: ik keur sexuele excessen niet goed, maar dat geldt ook voor heterosexuele relaties! Ik spreek me alleen maar in positieve zin uit over liefdesrelaties tussen homosexuelen met inbegrip van hun monogaam sexleven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toriso
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 sep 2002 07:39
Locatie: Het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 10 jan 2003 22:46

Inspector Morse schreef: de wereld zal dus heus niet uitsterven door de schuld van de homosexuelen.


Sodom en Gomorra wel. De engelen zijn nog net niet verkracht geworden daar :P
Niet het aanzien, maar het wezen!

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 okt 2002 19:30
Locatie: België
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 10 jan 2003 23:43

Sodom en Gomorra wel. De engelen zijn nog net niet verkracht geworden daar
_________________


Maar ja, die engelen bestaan dan ook niet :?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2003 23:54

Inspector Morse schreef:
Sodom en Gomorra wel. De engelen zijn nog net niet verkracht geworden daar
_________________


Maar ja, die engelen bestaan dan ook niet :?

Bestonden Sodom en Gomorra dan wel volgens jou?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten