Mapleleaf schreef:Hoe zit het met de soberheid en eenvoud op dit forum. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld, de boodschappen, kleren, huis inrichting, auto, uitgaan, vul maar in.
Toen ik nog kon werken, heb ik het geld nooit over de balk gegooid, misschien heb ik het daardoor nu een beetje luxe, omdat ik dat geld heb kunnen besteden, aan wat extra's op m'n slaapkamer, waardoor ik ook daar tv kan kijken, en gebruik kan maken van internet, in tegenstelling tot iemand die gezond is, verblijf ik daar gemiddeld net zo veel als in de woonkamer
In hoeverre is geld belangrijk, m'n gezondheid kan ik er niet mee kopen.
Goede doelen heb ik sowieso altijd gesteund, dat probeer ik nu ook nog zo veel mogelijk te doen, dan zelf maar iets minder.
Mapleleaf schreef:Zelf heb ik geregeld dat ik iets wil aanschaffen, maar dan gelijk denk van, nee ik heb het niet nodig en dan toch maar niet koop. Vooral in deze maand is dat denk ik iets wat we geregeld bij stil moeten staan.
Ik kan wel zo veel willen, hoef er verder niet echt bij te denken, ben al blij, dat ik de dingen die zonder meer nodig zijn, kan kopen, al is het wel even rekenen, opletten, en zoeken naar alternatieven, voor dure artikelen, dat went echter snel hoor.
*je avatar ziet er wel rijk uit trouwens*