Rolling Stones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 09 jan 2003 11:02

Storyteller je kunt mooie verhalen vertellen!

Heb je je ooit wel eens verdiept in satanisme en wicca ed??

Dan zou je het satanische in de media niet zo snel afdoen als vermaak.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 09 jan 2003 11:19

Hey Moppie :wink:
Ja, ik heb me in satanisme en wicca verdiept. Mijn beste vriendin is een wicca.
Waarom ik het satanisme in de media afschilder als een hype, is omdat het nooit helemaal strookt met andere bronnen. Elk verhaal van elke satanist is weer anders. Meestal zijn de termen en symbolen die ze gebruiken volledig verkeerd in context met historische feiten.
Hetzelfde geld voor wicca, alleen word de echte wicca nog beoefend. Voor alle religies en overtuigingen geldt (imho) dat je de verhalen van beidde kanten moet bekijken. En veel Christenen doen dit niet, omdat in de bijbel staat dat je je er niet mee moet bemoeien. (Weet niet waar, maar mijn Christelijke klasgenoten vertelden me dat.)

Mooie verhalen?

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 09 jan 2003 11:34

Storyteller schreef:Waarom ik het satanisme in de media afschilder als een hype, is omdat het nooit helemaal strookt met andere bronnen. Elk verhaal van elke satanist is weer anders. Meestal zijn de termen en symbolen die ze gebruiken volledig verkeerd in context met historische feiten.


"Elk verhaal van elke satanist is weer anders." Is dat met het christendom ook niet zo..? En is dat dan ook een hype (jouw definitie strak volgend..)

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Berichtdoor Andreas Poetin » 09 jan 2003 11:54

Vito vroeg zich af welke bronnen ik gebruikte, om met de kranten te beginnen: Die Welt, Frankfurter Algemeine, NRC Handelsblad, De Volkskrant, Trouw. Bladen: Spiegel, Stern, Stones People Pagazine, Vrij Nederland. Wat boeken betreft:Stephen Davis & Stanley M. Davis: 40 jaar seks, drugs en rock-'n-roll. Bill Wyman: Rolling with the Stones. Massimo Bonanno: The Rolling Stones Chronicle. James Phelge:Nankering with the Rolling Stones.

Ik denk dat ik hier mee genoeg bronnen aandraag. En ik denk niet dat gerenomeerde Nederlandse en Duitse kranten dingen zouden verzwijgen.
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 09 jan 2003 12:00

De door jou genoemde bronnen lijken allen te gaan over the Rolling Stones als band en niet over het prive leven van Mick Jagger. Daar ging mijn allereerste opmerking tenminste over...

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Bronnen

Berichtdoor Andreas Poetin » 09 jan 2003 12:07

Deze bronnen gaan zowel over de Rolling Stones als over Mick Jagger Keith Richards, Brain Jones, Mick Taylor, Ron Wood en Charly Watts. En in artiekelen uit de verschillende kranten staan interviews en achtergrondverhalen ook alleen met Mick Jagger. En nog een boek alleen over Mick Jagger: Pimetive and cool.

en ik snap niet waarom je mick jagger zo erg vind, andere Stones leden hebben ook 'hele erge' dingen gedaan. Want volgens mij is Mick nog een lievertje vergeleken bij de anderen
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 09 jan 2003 12:42

FrankB schreef:Henkie, het is een beetje makkelijk om een groep die al 40 jaar meedraait af te rekenen op 1 (uitstekend) liedje.


Is het nodig dat iets meerdere keren voorvalt om er een oordeel over te geven? Is een moordenaar pas een moordenaar als hij meerdere keren iemand gedood heeft? Aan de vruchten, herken je de boom, zullen we maar zeggen...
Als je de voorgaande vragen met ja beantwoord, dan valt er nog genoeg over de stones op te merken. Er zijn diverse nummers die rechtstreeks tegen God's Woord ingaan. En om dit dan maar meteen door te trekken naar Andreas Poetin: ik snap dan ook niet dat je naar die rotzooi luistert, naar een concert gaat en er nog geld aan uitgeeft.

Overigens staat op Exile on Main Street ook het nummer Shine a Light met daarin het refrein "May the good Lord shine a light on you".
Als ze slecht voor je zouden zouden zijn vanwege het liedje dat jij noemt, wordt dit volgens dezelfde logica weer gecompenseerd met dit nummer.

Zonde kun je niet compenseren.

Dat alles wat ik doe, inclusief het luisteren naar muziek God moet eren vind ik afschuwelijk fundamentalistisch klinken. De Taliban hielden er dezelfde redenering op na (al was daar elke vorm van amusement, dus ook muziek, verboden). We weten allemaal wat er met hen is gebeurd...


Uit je nek kletsen, is een slechte basis voor een discussie. Het lijkt me onnodig om hier op in te gaan.

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Berichtdoor Andreas Poetin » 09 jan 2003 12:49

Er zijn diverse nummers die rechtstreeks tegen God's Woord ingaan


Noem eens een paar nummers op en het is zo subjectief om te zeggen dat het rotzooi is. En noem eens 'al die nummer' waarin de duivel verheerlijking naar voren komt? Ik vind dit gewoon zielig[/quote]
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Bezint eer gij gebegint

Berichtdoor Andreas Poetin » 09 jan 2003 12:57

Ik zou tegen een ieder willen zeggen verdiep je eerst eens goed in de Rolling Stones. In zowel de bronnen die zeggen dat het goed is en de bronnen die zeggen dat het fout is. Daar na kun je pas een goed oordeel er over vellen.
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 09 jan 2003 13:04

Het heeft niets met uit je nek kletsen te maken. Het is gewoon mijn mening. Het aanhalen van diverse uiterst dubieuze sites die vooroordelen bevestigen, dat is pas uit je nek kletsen.

Hoezo, het is allemaal rommel. Omdat jij het niet mooi vindt of omdat het niet strookt met jou godsbeeld wil niet zeggen dat het allemaal rommel is.

De schitterende beelden van Egyptische goden uit de tijd van de farao's zijn dan ook rommel? Of beelden van keizer Nero, de man die christenen vervolgde en hen als fakkels gebruikte?

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 09 jan 2003 13:49

Storyteller schreef:Ach muziek.
Op dit moment luister ik naar het nummer 'Voodoo' van de band Godsmack.
Het rare aan het nummer is dat de zanger in een interview verklaard heeft dat hij zijn religie buiten de muziek wil houden. (Hij hangt een cultus aan die een beetje lijkt op die van de indianen.)

Artist: God Smack
Album: Self Titled

Song: Voodoo

Forwards: I'm not the one who's so far away when I feel the Snake bite into my veins never did I wanna be here again

Backwards: I'm a Snake, I'll dance the way find a way will I for sin

Additional Comments: It is interesting to note that in the song's video, there is an actual wiccan ceremony being taped with the lead singer's high priestess (Laurie Cabot) presiding.
bron

Je hebt gelijk, dit is doodgewone muziek, nix mis mee, gewoon blijven luisteren, helemaal niet ongezond voor de geest! Dat hij/zij een of andere Indiaanse religie aanhangt is alleen maar goed, toch? Dat laat zien dat ze nog wat aan geloof doen, perfect!

Storyteller schreef:Over een betekenis bekommer ik me niet en ik acht mezelf sterk genoeg om de psychische effecten van muziek te kunnen weerstaan. Toch heb ik nog nooit de neiging gehad om naar een geweer te grijpen.
Zulke effecten zitten vooral in de mens en niet in de muziek.

Dat satan eventueel rond jouw hoofd circeld kan jou niet boeien, toch? Want JIJ bent daar totaal ongevoelig voor! JIJ bent niet zo makkelijk te vangen! Top van je!
O ja, en die laatste opmerking is natuurlijk waarheid, dat hebben ze bewezen.

Get real!
..

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 09 jan 2003 13:50

Andreas Poetin schreef:Noem eens een paar nummers op en het is zo subjectief om te zeggen dat het rotzooi is. En noem eens 'al die nummer' waarin de duivel verheerlijking naar voren komt? Ik vind dit gewoon zielig


Ok een paar dan...(die zijn trouwens heel snel te vinden)

Cocksucker Blues
STARFUCKER
Sex Drive
TIE YOU UP (THE PAIN OF LOVE)
SHE WAS HOT

Ik zou tegen een ieder willen zeggen verdiep je eerst eens goed in de Rolling Stones. In zowel de bronnen die zeggen dat het goed is en de bronnen die zeggen dat het fout is. Daar na kun je pas een goed oordeel er over vellen.


Mee eens: je moet niet te snel een oordeel vellen. Maar je in de Stones verdiepen valt niet echt voordelig uit voor hen (en voor degene die vinden alle muziek van hen moet kunnen)

Hier kun je alle teksten bekijken. Sommige zijn echt walgelijk :x

http://www.keno.org/Songlistnlyrics.htm

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 09 jan 2003 13:54

FrankB schreef:Hoezo, het is allemaal rommel. Omdat jij het niet mooi vindt of omdat het niet strookt met jou godsbeeld wil niet zeggen dat het allemaal rommel is.

De schitterende beelden van Egyptische goden uit de tijd van de farao's zijn dan ook rommel? Of beelden van keizer Nero, de man die christenen vervolgde en hen als fakkels gebruikte?

Je moet eens weten hoe levend die goden in het Oude Egypte waren, om een stok in een slang te veranderen heb je niet genoeg aan brainpower, daar zijn hogere machten voor nodig.

idd rommel, interessant, maar rommel.
..

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 jan 2003 13:55

dat was toch God die dat deed en niet de goden van de egyptenaren?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 09 jan 2003 13:57

Exodus 7
10 Toen ging Mozes en Aäron tot Farao henen in, en deden alzo, gelijk de HEERE geboden had; en Aäron wierp zijn staf neder voor Farao's aangezicht, en voor het aangezicht zijner knechten; en hij werd tot een draak.
11 Farao nu riep ook de wijzen en de guichelaars; en de Egyptische tovenaars deden ook alzo met hun bezweringen.
12 Want een iegelijk wierp zijn staf neder, en zij werden tot draken;
maar Aärons staf verslond hun staven.
..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten

cron