Rolling Stones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Rolling Stones

Berichtdoor Andreas Poetin » 07 jan 2003 16:40

Ik vind dat je gewoon naar Rock 'n Roll of ander soortige muziek kan luisteren. Er zijn veel mensen die het hier niet mee eens zijn. Ik zou niet weten wat er mis mee is. Ik heb vaak gehoord dat dit voor je geloof niet kan. Waarom niet?

Daarom ga ik ook gewoon naar de Rolling Stones

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 07 jan 2003 16:56

Ik heb net Gimme Shelter opstaan terwijl ik dit lees. Geweldig nummer.

Met de Stones is mijns inziens niets mis. Muzikaal vind ik ze de laatste jaren helaas niet zo goed meer. Zie ook mijn stukje in de topic "foute muziek". het zijn de laatste stukjes. Nu net begint The Midnighht Rambler met die geweldige slotzin: I'll stick my knife right down your throat baby and it hurts!

Ik heb de Stones 2x live gezien, ook backstage. Geweldige show. Ik wens je alvast veel plezier.

Het zijn niet zozeer de Stones waar een aantal christenen bezwaar tegen maken. Zo ook tegen The Beatles, Elvis, Led Zeppelin ga zo maar door. Achteruit gespeeld zou het duivelse boodschappen bevatten. Mag ik even heel hard lachen.

Frank
Some might even say it will evoke the devil in my soul, but that's a bunch of shit I just want to Rock'n'Roll!

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Berichtdoor Andreas Poetin » 07 jan 2003 17:09

Volgens mij heb je Let it Bleed op staan, een van de beste Stones albums, heb ze een keer gezien, helemaal voor aan gestaan in Groningen. Geweldig! De laatste jaren zijn ze inderdaad wat minder. Ik vind het erg jammer dat ze nu maar 4 nieuwe nummers hebben uitgebracht. Maakten ze nog maar eens zo'n album als Exile on main street

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 07 jan 2003 18:44

Ach muziek.
Op dit moment luister ik naar het nummer 'Voodoo' van de band Godsmack.
Het rare aan het nummer is dat de zanger in een interview verklaard heeft dat hij zijn religie buiten de muziek wil houden. (Hij hangt een cultus aan die een beetje lijkt op die van de indianen.)
En toch zullen veel christenen die ik ken de band (en een aantal nummers) confronterend vinden. Of occult.
Mijn mening is dat je goed naar de muziek en de tekst moet luisteren en die doorgronden (think for yourself) voor je er een oordeel over velt.
'Sympathy for the devil' van de Rolling Stones is wel degelijk een nummer over satan. Over het kwaad dat hij heeft veroorzaakt en dergelijke. Ik heb me altijd verbaast dat Andreas naar de Stones luistert en toch best gelovig is. Over wel meer mensen heb ik me in die richting verbaast hoor en het is helemaal niet erg.
Neem nou het nummer dat ik aan het beluisteren ben. Ik versta de tekst nouwelijks, maar de muziek vind ik prachtig. Over een betekenis bekommer ik me niet en ik acht mezelf sterk genoeg om de psychische effecten van muziek te kunnen weerstaan. Muziek helpt me te focussen op een bui. Me op te beuren als ik down ben en me gezelschap houden als ik alleen ben. Toch heb ik nog nooit de neiging gehad om naar een geweer te grijpen.
Zulke effecten zitten vooral in de mens en niet in de muziek.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 07 jan 2003 18:50

FrankB schreef:Met de Stones is mijns inziens niets mis.


M.i. is er iets mis met je als je 'Sympathy for the devil' componeert...

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 07 jan 2003 22:53

het is geen christelijke muziek dus je eert god er niet mee

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 08 jan 2003 09:27

het is geen christelijke muziek dus je eert god er niet mee

Is de enige functie van muziek dan God dienen, volgens jou?
Dat zou wel erg jammer zijn.
Muziek heeft ook in de historie veel andere doelen gediend. Bijvoorbeeld om ons te onderscheiden. Als volkslied.
Of als strijdlied om ons moed in te zingen.
Of gewoon als ontspanning.

Er zijn zoveel dingen waar je God niet mee eert. Maar dat is niet wat het verkeerd maakt. Als het al verkeerd is, maar dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
RieBo
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 nov 2002 08:36
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 08 jan 2003 09:30

Muziek luisteren hoeft niet verkeerd te zijn. Je moet echter wel bedenken is dit tot eer van God. Of vereer ik die mensen eigen die de muziek maken, dit kan net zo goed bij een koor die alleen geestelijke liederen zingen als bij een rolling stones. Het gaat om met welk doel luister ik die muziek. Tot eer van God of tot vermaak van onszelf?
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Gebruikersavatar
Niet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2002 09:23
Locatie: In the middle of nowhere.....

Berichtdoor Niet » 08 jan 2003 09:31

Storyteller schreef:
het is geen christelijke muziek dus je eert god er niet mee

Is de enige functie van muziek dan God dienen, volgens jou?
Dat zou wel erg jammer zijn.


Als je de lijn heel strak gaat trekken, dan is de muziek voor God, op is het muziek voor de duivel....... Tis wel zwart wit gezegd, maar in feite is het wel zo. Wie niet voor mij is, die is tegen mij......
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
RieBo
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 nov 2002 08:36
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 08 jan 2003 09:33

Ben het met je eens Niet
========================================



Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.



========================================

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 08 jan 2003 09:38

Henkie, het is een beetje makkelijk om een groep die al 40 jaar meedraait af te rekenen op 1 (uitstekend) liedje. Overigens staat op Exile on Main Street ook het nummer Shine a Light met daarin het refrein "May the good Lord shine a light on you".
Als ze slecht voor je zouden zouden zijn vanwege het liedje dat jij noemt, wordt dit volgens dezelfde logica weer gecompenseerd met dit nummer.

Gisteravond trouwens weer genoten van het lekker hard afgedraaide Beggars Banquet en Get yer Ya Ya's out. Geremasterde cd's. Helaas heb ik nog geen super audio cd speler maar toch, vanaf mijn 17 kilo wegende gewone speler klinkt het ook fantastisch!

Dat alles wat ik doe, inclusief het luisteren naar muziek God moet eren vind ik afschuwelijk fundamentalistisch klinken. De Taliban hielden er dezelfde redenering op na (al was daar elke vorm van amusement, dus ook muziek, verboden). We weten allemaal wat er met hen is gebeurd...

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 08 jan 2003 09:44

Jongens wat een bekrompen denkwijze. Mag ik soms geen muziek luisteren voor mijn eigen vermaak? Ik heb net een boek uit over de val van Berlijn in 1945. Had ik dit ook ter ere van God moeten lezen? Afgelopen weekend beide dagen een flink stuk gefietst, ter ontspanning. Mag dit ook niet of was het pas goed geweest als ik de hele rit Hallelujah had geroepen?

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 08 jan 2003 11:33

Mensen ik sta echt even stomverbaasd dat bezwaren tegen deze muziek zomaar wegewimpeld worden. Het is wel degelijk bekend dat muziek van bepaalde groepen bij terug draaien gewoon satanisch genoemd kan worden.

Moet je daar alleen maar om lachen en het gewoon blijven draaien. Kun je gelijk al zien wat de invloed van de satan is.

Misschien is het nuttig deze vraag aan Johan Vreugdehil voor te leggen zodat hij echt inhoudelijk op de Rolling Stones kan reageren.
Als er iemand kenner genoemd mag worden is hij dat toch wel.

Jent bent trouwens de bijbel aan het verkrachten als je zegt dat niet alles wat je doet ter ere van God moet zijn.

Het staat toch wel diverse malen in de bijbel.

Ook zou je je af kunnen vragen of je het kunt verantwoorden tegenover Jezus. Vraag je je jezelf eens af. ZOu Jezus naar een Rolling Stones concert gaan als er Sympathy voor de duivel gezongen wordt????

Ik denk toch van niet. Dan zullen wij er zeker vandaan moeten blijven.

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Berichtdoor FrankB » 08 jan 2003 11:50

Dat nummers van de Rolling Stones al dan niet achteruit gedraaid satanische boodschappen zouden bevatten is je reinste kolder, in de wereld geholpen door muziekhatende fundamentalistische christenen. Wie is die Vreugdenhil dan wel dat zijn woord voor wet wordt aangenomen. Noemde iemand hem hier laatst niet de clown van refoweb?

Ook sommige klassieke muziek is volgens deze dubieuze lieden "besmet". Zo las ik in de topic "foute muziek"dat Tsjaikovsky (hoe je die naam ook schrijft) een heuse satansmis zou hebben geschreven. Tja, ballet zal wel frivool vermaak zijn en dat dient op elke manier te worden tegengewerkt. Dan maar verzinnen dat deze componist duivels bezig is geweest en dus slecht is.

Wat het dienen van God betreft. De schrijfster Taslima Nasrin heeft het mooi verwerkt nadat zij door fundamentalistische moslims in Bangladesh ter dood was veroordeeld wegens laster van Allah:
"God is er voor de mensen, mensen zijn er niet voor God".

Gebruikersavatar
Niet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2002 09:23
Locatie: In the middle of nowhere.....

Berichtdoor Niet » 08 jan 2003 12:11

FrankB schreef:"God is er voor de mensen, mensen zijn er niet voor God".


Waar gaat dit over???????? Mensen zijn er wel degelijk voor God, om Hem te eren, ook al zullen we dat op aarde niet volmaakt kunnen!
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten