De weg van de Borg is de weg van de Kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 13:24

Jij legt er een andere draai aan: het is verhart uw hart niet maar laat u leiden. Dit doe ik met alle gebrek

Groeten,

je oudvader

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 13:28

Sorry, ik wilde niet kwetsend overkomen, maar wat ik bedoel is: als God zelf de mensen oproept tot activiteit, moet jij niet passief zijn.
Het is geen kwestie van 'aan een touwtje laten leiden', maar 'volgen waar God roept' (ook laten leiden, maar wel op een andere manier). Snap je wat ik bedoel?
Laatst gewijzigd door Gershwin op 13 jan 2003 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2003 13:29

Corne,

en de wedergeboorte dan? Is dat ook pas bij de dood?
Hoe kunnen mensen nog verzekerd zijn van hun geloof ik Jezus Christus, als ze niet mogen denken dat ze bekeerd zijn.
Juist door de wedergeboorte zien we dat we iedere dag weer massa's zonden doen, en dan valt het met dat gearriveerd zijn wel mee mijns inziens...


Corne, wil je hier nu ook op ingaan?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 13:31

Alles in het geestelijk leven wordt door God gewerkt. Je kan eigenlijk met de armen over elkaar zalig worden. Maar het is steeds strijd om in te gaan. Ook in de verdere gangen moet je er steeds weer achter komen dat als je passief blijft het geestelijk niets is en dat als je actief wordt je er achter komt dat er niets van de mens bij kan

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2003 13:34

Zegt Paulus niet:
Ik vermag ALLE dingen, door Hem die mij kracht geeft?

Dan moeten we niet kijken naar wat we niet kunnen, maar we moeten kijken naar wat we door Hem kunnen!

PS. Corne, ik heb het boek van ds Harinck nu ook helemaal uit, en ik zou je toch willen aanraden om het laatste hoofdstuk nog een keer te lezen.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 13:41

ik heb dat boekje echt al helemaal uitgelezen hoor.

En ik denk dat ik het nieuwe boekje van harinck deze week gaat bestellen
dat gaat over een studie over het aanbod van genade. Kenen jullie dat al?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2003 13:48

Corne van 't Hof schreef:ik heb dat boekje echt al helemaal uitgelezen hoor.

En ik denk dat ik het nieuwe boekje van harinck deze week gaat bestellen
dat gaat over een studie over het aanbod van genade. Kenen jullie dat al?


Ja ik heb van het boek gehoord. Ik wil het graag lezen, zeker nu ik zn vorige boek uit heb...

Maar als je dTW helemaal uit heb, waarom accepteer je dan niet dat de stelling de weg van de Borg is de weg van de Kerk niet Bijbels gefundeerd is. Waarom wil je het zicht op Christus versluieren met bekeringsschema's?

Daarnaast wil ik nu toch echt dat je een keer verantwoord waarom ds. Harinck een linkse dominee is? Daar heb je me nog steeds niet op geantwoord...

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 13:52

En wat is er mis met links???
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 13:58

ds harinck preekt nooit verder dan een geopenbaarde Christus. andere ds preken 'verder'. Harinck heeft dus geen verstand van de verdere gangen. In plaats dat hij bekend dat hij niet zo ver geleid is zegt hij dat het allemaal onbijbels is. Hij wil dus een gearriveerde christen wezen.

Verder zijn harinck's preken net Bijbelverhalen. Je valt er bij in slaap. De rechtse ds preken wat in het hart beleeft wordt: de verdere gangen

uw oudvader

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 14:03

Aha. En hoe kun je iets beleven wat niet bestaat?? en wie zegt dat iedereen dezelfde weg heeft?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2003 14:05

Waarom moet iedereen beleven wat ik beleef? Dat zou ik ze niet toewensen...

Is het evangelie niet eenvoudig?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 14:06

er zijn kruispunten waar een christen een andere christen tegenkomt. Jij zegt dat bepaalde dingen niet bestaan omdat je ze niet beleeft heb.

Jammer hoor. Christus' profetisch ambt wordt zo tekort gedaan.

Ik wil een hele Christus hoor: 100% Koning, 100% Priester en 100% Profeet. Blijkbaar willen jullie Christus als Koning en als Priester maar niet als de Profeet

Och mocht het nog eens een keertje gebeuren dat je Christus' profetisch ambt niet meer onrein zou verklaren

je oudvader

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 13 jan 2003 14:09

Corne van 't Hof schreef:Alles in het geestelijk leven wordt door God gewerkt. Je kan eigenlijk met de armen over elkaar zalig worden. Maar het is steeds strijd om in te gaan. Ook in de verdere gangen moet je er steeds weer achter komen dat als je passief blijft het geestelijk niets is en dat als je actief wordt je er achter komt dat er niets van de mens bij kan

Dit werkt lijdelijkheid in de hand.
Jezus zei zelf in Luk 11:9 :
En Ik zeg ulieden: Bidt en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:48

Berichtdoor Corne van 't Hof » 13 jan 2003 14:12

bidt en u zal gegeven: klopt
maar waarom hebben al die links rakkers dan geen kennis aan de verdere gangen?

Corne

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2003 14:12

Wat "bazel" je nu? Waarom ontken ik Christus' profetisch ambt?

Misschien dat ik er niet het juiste zicht op heb, maar daar probeer ik nu juist een Bijbels antwoord op te vinden. En niet hoe anderen het beleven, om dat net zo te beleven. Zeker is het mooi om te horen hoe God in het leven van Zijn kinderen werkt!

Ik wil een hele Christus hoor: 100% Koning, 100% Priester en 100% Profeet. Blijkbaar willen jullie Christus als Koning en als Priester maar niet als de Profeet


En wat doe je daaraan om die te krijgen?

Jij zegt dat bepaalde dingen niet bestaan omdat je ze niet beleeft heb.

Jij hebt ze dus beleefd?
Ik zeg overigens niet dat er niemand zal zijn die meemaakt dat: de weg van de Borg is de weg van de Kerk, maar ik zeg niet dat dat nu DE weg is waarlangs de Heere mensen leidt.

Jezus zegt: Ik ben de Weg! En dus is dat het fundament van de zaligheid: Jezus verzoenend lijden en sterven!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten