Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 10 mar 2003 21:08

Waarom eigenlijk verloven? DIKKE ONZIN. Gewoon in een keer trouwen!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2003 22:24

Rudolf Meuser schreef:Waarom eigenlijk verloven? DIKKE ONZIN. Gewoon in een keer trouwen!


Voor een keer ben ik het met je eens. Trouwen kost al zoveel geld en gedoe, waarom dan ook nog verloven?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2003 22:28

Rudolf Meuser schreef:Waarom eigenlijk verloven? DIKKE ONZIN. Gewoon in een keer trouwen!


Voor een keer ben ik het met je eens. Trouwen kost al zoveel geld en gedoe, waarom dan ook nog verloven?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2003 22:28

Rudolf Meuser schreef:Waarom eigenlijk verloven? DIKKE ONZIN. Gewoon in een keer trouwen!


Voor een keer ben ik het met je eens. Trouwen kost al zoveel geld en gedoe, waarom dan ook nog verloven?

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 11 mar 2003 10:57

Als verkering hebt weet je het als het goed is al zeker, of zie ik dat verkeerd?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!



http://www.karpis.com/bossenbroek

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2003 12:03

Rudolf Meuser schreef:Als verkering hebt weet je het als het goed is al zeker, of zie ik dat verkeerd?


Ik wist het pas na drie maanden zeker... zie je dat deze zin best wel stom klinkt? Het is juist best wel snel als je na drie maanden al weet dat je de goede te pakken hebt. Verkering heeft als functie dat je elkaar leert kennen en erachter komt of je goed bij elkaar past. Als het goed is groei je naar elkaar toe, zo niet weet je dat je het uit moet maken en verder moet zoeken.

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 16:27

Ik vond de quote van Rudolf wel interessant om op te reageren:
Rudolf Meuser schreef:Waarom eigenlijk verloven? DIKKE ONZIN. Gewoon in een keer trouwen!


Jouw uitspraak vind ik een beetje kort door de bocht. Ik zal mijn - sorry, ik bedoel natuurlijk 'onze' - redenen om eerst te verloven even nuanceren:

Verkering hebben is vaak een nogal vrijblijvende toestand, vooral bij niet-christenjongeren. Je hebt een relatie, en misschien wil je wel met elkaar verder, maar och, er kan nog van alles gebeuren. Door te verloven willen we aan andere mensen om ons heel laten zien dat onze relatie serieus is, en dat we er vertrouwen in hebben dat we in de toekomst ook bij elkaar in een huisje zullen gaan wonen...

Het is voorlopig echter nog lang niet verstandig om te trouwen. We studeren allebei nog, moeten allebei nog wat volwassener worden (meer discipline krijgen in bijvoorbeeld 's ochtends op tijd wakker worden), kunnen geen van beiden de ander nog financieel onderhouden, en we hebben bovendien nog geen geld voor een eigen huis. [/code]
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 04 apr 2003 14:10

Ben vanochtend even naar de ringenwinkel geweest, om een leuke verlovingsring uit te zoeken. Maar sjongejonge... watt zijn die dingen duur zeg! Wil je een beetje een leuke ring, ben je 250 eurootjes kwijt. En dan moet je er nog 2 kopen ook!

Dat wordt dus meteen maar een trouwring.
Die inscriptie komt over een jaartje wel...
Laatst gewijzigd door TheEdge op 04 apr 2003 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 04 apr 2003 14:13

Je zou toch ook eerst de verlovingsdatum er in kunnen laten graveren en dan later de trouwdatum? Ze kunnen dat er gewoon later bij doen, hoeft dus niet in 1 keer klaar gemaakt te worden.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 08 apr 2003 11:26

Bij het verloven neem je volgens mij altijd trouwringen en laat je je verlovingsdatum erin graveren en met trouwen je trouwdatum!
Voor de rest is het altijd verschillend, de een verloofd op het water de ander hoog in de eifeltoren en dat geldt ook voor het feestje wat je geeft en de kaarten die je stuurt, de een doet het wel en de ander niet!! Dat is denk voor ieder persoonlijk.

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 09 apr 2003 13:00

Ik ben uiteindelijk verloofd in het Brouwcafe in Scheveningen.

Simpele zelfgemaakte kaartjes gemaakt voor een aantal vrienden/familie/kennissen en een feestje gehouden voor twee personen. Het 'grote' feestje doen we later wel, bij de volgende feestelijke gelegenheid....

:wink:
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 09 apr 2003 13:08

brouwcafe?? ken ik niet......lijkt me ook niet leuk eerlijk gezegd...maar goed dat is voor ieder persoonlijk he.

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 09 apr 2003 13:24

Een EO-tientjeslid is een Christen zonder Visie

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 09:21

Verkering hebben is vaak een nogal vrijblijvende toestand, vooral bij niet-christenjongeren. Je hebt een relatie, en misschien wil je wel met elkaar verder, maar och, er kan nog van alles gebeuren. Door te verloven willen we aan andere mensen om ons heel laten zien dat onze relatie serieus is, en dat we er vertrouwen in hebben dat we in de toekomst ook bij elkaar in een huisje zullen gaan wonen...


helemaal mee eens, edge! vooral onder studenten kijken ze heel gek op als een verkering wat langer duurt. Reacties zoals: tsjonge zeg, snel uitmaken!!
Het kan dan voor sommige personen (dus niet voor iedereen lalage) mooi zijn om te verloven en zo aan iedereen duidelijk te maken dat het echt wel serieus is en dat je samen verder wil.

groetjes, tweetie

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 apr 2003 10:17

tweetietwee schreef:helemaal mee eens, edge! vooral onder studenten kijken ze heel gek op als een verkering wat langer duurt. Reacties zoals: tsjonge zeg, snel uitmaken!!


nou in mijn klasje niet hoor! We zijn met zes meiden en daarvan is er eentje al zes jaar getrouwd en vier hebben er een vriendje: twee jaar, 7 maanden (ikke!), 4 maanden en 1 maand. Dus ik ben gemiddeld met mijn 7 maanden en dat vind ik al best lang :)
Wel opvallend dat de jongens allemaal vrijgezellig zijn. Eentje wil zelfs altijd vrijgezel blijven, hij doet liever wiskunde...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten