Goede doelen, hoe gaan jullie daar mee om?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Goede doelen, hoe gaan jullie daar mee om?

Berichtdoor Agnita » 30 dec 2002 21:45

Goede doelen, hoe gaan jullie daar mee om?

Geven jullie alleen geld tijdens de collecte in de kerk of bijvoorbeeld aan mensen die langs de deuren gaan, of schenken jullie ook wel eens wat uit je jezelf aan andere goede doelen?

Zelf was ik het wel altijd van plan, maar steeds was ik te lui om actie te ondernemen. Sinds ik internetbankieren heb, heb ik voor mezelf geen smoes meer over..

De organisaties die ik uitgekozen heb zijn trouwens Dorcas Hulp Nederland www.dorcas.nl en Stichting Open Doors www.opendoors.nl.

Misschien dat jullie me ook nog op andere christelijke organisaties kunnen wijzen, want er zijn enorm veel goede doelen, maar vond het lastig om iets christelijks te vinden.

Hoop ook dat ik mensen met deze topic op goede ideeen kan brengen. Via de site van www.voedselhulp.nl kan je trouwens ook elke dag een gratis maaltijd weggeven, kost je geen cent, want het word allemaal gesponsord door bedrijven.
Agnita

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Goede doelen, hoe gaan jullie daar mee om?

Berichtdoor Memmem » 30 dec 2002 22:22

Agnita schreef:Goede doelen, hoe gaan jullie daar mee om?

Geven jullie alleen geld tijdens de collecte in de kerk of bijvoorbeeld aan mensen die langs de deuren gaan, of schenken jullie ook wel eens wat uit je jezelf aan andere goede doelen?

Zelf was ik het wel altijd van plan, maar steeds was ik te lui om actie te ondernemen. Sinds ik internetbankieren heb, heb ik voor mezelf geen smoes meer over..

De organisaties die ik uitgekozen heb zijn trouwens Dorcas Hulp Nederland www.dorcas.nl en Stichting Open Doors www.opendoors.nl.

Misschien dat jullie me ook nog op andere christelijke organisaties kunnen wijzen, want er zijn enorm veel goede doelen, maar vond het lastig om iets christelijks te vinden.

Hoop ook dat ik mensen met deze topic op goede ideeen kan brengen. Via de site van www.voedselhulp.nl kan je trouwens ook elke dag een gratis maaltijd weggeven, kost je geen cent, want het word allemaal gesponsord door bedrijven.

Bij ons in de kerk word weinig gecollecteerd voor andere doelen, wel diaconie enz.
Als er langs de deur gecollecteerd word (maar dat is hier niet zo vaak) geven we altijd wat, ligt er wel aan waarvoor. Stichtingen die van "alle" Nederlanders geld krijgen, krijgen minder dan stichtingen zoals stefanos en ontmoeting enz.
Ook maken we zo nu en dan geld over maar dat zou wel eens wat meer kunnen. We hebben ook gen smoesjes met internetbankieren :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 31 dec 2002 09:03

Ik woon nog bij m'n ouders, die geven meestal wel wat aan deur-collectes. Ik zelf wil ook wel geld geven aan goede doelen, we doen ook wel wat op school, maar ik MOET gewoon zeker weten of het echt goed is. Bv Foster Parents, die directeur is zó gigantisch rijk! Die is Multimilionair, dan denk ik: Rara, hoe komt hij aan het geld??! Dat doe ik dus niet! Maar Open Doors vind ik echt heel goed, enne je kan ook veel geld geven aan 1 goed doel en niet verschillende een beetje...
Dus, dat.

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 31 dec 2002 09:04

k heb een adoptiekindje.... Echt aan te raden. Is echt leuk.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 31 dec 2002 10:53

anna schreef:k heb een adoptiekindje.... Echt aan te raden. Is echt leuk.


Hadden we ook op school :)
Is idd wel leuk jah, meestal omdat je er dan ook wat van terug hoort, brieven foto's enz. Dan weet je helemaal waar je het voor doet :)
Dus, dat.

wilke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 nov 2002 17:10

Berichtdoor wilke » 31 dec 2002 11:25

Ik heb ook een sponsorkindje via Woord en Daad.

En verder ken ik nog wel een paar goede organisaties.
Friedenstimme
Kom over en Help
Hulp Oost Europa
Liliane Fonds

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 31 dec 2002 13:45

wilke schreef:Ik heb ook een sponsorkindje via Woord en Daad.

En verder ken ik nog wel een paar goede organisaties.
Friedenstimme
Kom over en Help
Hulp Oost Europa
Liliane Fonds


Ik een adoptiekindje van W&D.

Gebruikersavatar
Muse
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2002 19:11
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 31 dec 2002 15:40

Ik beperk me tot een paar organisaties; vind het beter om een paar 'goed' te kunnen helpen, dan een heleboel een klein beetje.

IZB, GZB en WorldVision zijn de organisaties die ik steun.

Collectanten aan de deur krijgen ook altijd wat; kan ik geen nee tegen zeggen, zij doen er zoveel moeite voor dat ik gewoon iets moet geven.

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 31 dec 2002 21:06

hmmzz :oops: ik ga er niet zo goed mee om...

ik ben lid van het WNF en geef ook weleens wat aan andere doelen, maar t kan zeker vaker!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 jan 2003 23:31

Wie wil mijn sponsorpapa/mama worden dan??

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 04 jan 2003 23:37

hoe moeten we dit gaan aanpakken mensen??? :lol:

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 05 jan 2003 22:53

Waarschijnlijk is hij al blij als jullie allemaal wat geld over gaan maken (een heleboel sponsorpapa's en mama's dus) :wink:

Vind het trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen, zit er nu over na te denken om een kindje (niet CC nee) te gaan sponsoren ipv regelmatig naar allerlei doelen wat geld over te maken.

Dat lijkt me op zich wel een leuke manier om wat goeds met je geld te doen en je ziet dan ook echt waar het allemaal naar toe gaat. Ben op dit moment bezig met informatie verzamelen dus wie weet :D
Agnita

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 06 jan 2003 09:33

Agnita schreef:Waarschijnlijk is hij al blij als jullie allemaal wat geld over gaan maken (een heleboel sponsorpapa's en mama's dus) :wink:

Vind het trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen, zit er nu over na te denken om een kindje (niet CC nee) te gaan sponsoren ipv regelmatig naar allerlei doelen wat geld over te maken.

Dat lijkt me op zich wel een leuke manier om wat goeds met je geld te doen en je ziet dan ook echt waar het allemaal naar toe gaat. Ben op dit moment bezig met informatie verzamelen dus wie weet :D


Dat is echt super leuk....

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jan 2003 16:00

Het is natuurlijk het leukste als je hoort waar je geld heen gaat en af en toe een blaadje krijgt, maar aan de andere kant denk ik soms ook weleens: gebruik dat geld om het blaadje te maken ook maar voor die projecten...
Tear Fund en het NBG hebben jongerenclubs waar je aan kunt doneren en je krijgt dan af en toe een folder.

Girl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:28

Berichtdoor Girl » 10 jan 2003 14:43

Ook ik heb een kindje geadopteerd. Bij Woord en Daad kun je bij adoptie voor 2 mogelijkheden kiezen: individuele adoptie en groepsadoptie. Bij individuele adoptie krijg je informatie over je kind en een foto van je kind. Ook is correspondentie mogelijk. Bij groepsadoptie heb je dat niet. Voor meer informatie: http://www.woordendaad.nl/. Verder is het belangrijk dat als je geld overmaakt voor een goed doel, je er op let dat de instantie het cbf-keurmerk heeft, zie: http://www.cbf-keur.nl/


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 145 gasten