Moderator: Moderafo's
arjan2 schreef:A) Ik vind satire over belangrijke personen wel heel iets anders dan een satire over God. Parodieën op de werkelijkheid van (belangrijke) personen moet kunnen. Het is mischien wel een goede manier om te laten zien hoe belachelijk de werkelijkheid wel niet is.
B) Spijkerman heeft de volle verantwoordelijkheid, hoewel ik het stukje ook niet afgezien heb, vind ik een programma presenteren waarin God wordt afgebeeld al kwalijk genoeg!
Night schreef:Maar ik denk wel dat we de conclusie kunnen trekken dat we wanneer iets ons niet direct treft er om moeten lachen, maar wanneer het onszelf aangaat de lat iets hoger leggen, en sneller roepen dat iets niet kan.
Voor de meeste toeschouwers is God overigens geen enkele andere persoon dan wie men daar dan ook persifleren wil....men maakt dat verschil niet. Jij en ik nu eenmaal wel.
Maar ik denk wel dat we de conclusie kunnen trekken dat we wanneer iets ons niet direct treft er om moeten lachen, maar wanneer het onszelf aangaat de lat iets hoger leggen, en sneller roepen dat iets niet kan.
Voor de meeste toeschouwers is God overigens geen enkele andere persoon dan wie men daar dan ook persifleren wil....men maakt dat verschil niet. Jij en ik nu eenmaal wel.
Andre schreef:Ik heb er alleen over gehoord en hier gelezen, wsl is dit een test hoe ver je kunt gaan met christelijk Nederland?
Want die hebben wsl geen uzi in de meterkast staan..................
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten