Thema fotowedstrijd maand Januari: Mens in zijn omgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Thema fotowedstrijd maand Januari: Mens in zijn omgeving

Berichtdoor Spons » 22 nov 2004 20:54

Voor meer informatie over de voorwaarden van de wedstrijd en hoe mee te doen verwijs ik je naar de sticky boven aan in dit subforum. het thema voor de maand december is : licht

Met de donkere dagen voor de deur leek dit me wel een geschikt onderwerp, de lampen gaan wat eerder aan, huizen worden versierd, het zijn zo maar wat voorbeelden die je kunt gebruiken. Ook de natuur geeft prachtig licht, denk maar aan de manier waarop het op het water valt of zoals de zon ondergaat, of tussen de buien door mooie efecten kan geven als een wolk het licht mooi breekt.

maar je hoeft niet persee te denken aan licht van licht maar ook aan lciht van gewicht bijvoorbeeld een luchtballon of iets dergelijke. Ik zou zeggen leef je uit en dat de beste met de eer van de maand december mag gaan strijken.

Zodra spons zijn fotobwerkingsprogramma heeft gevonden gaat hij er ook een opzetten.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 nov 2004 23:00

vraagje heb je de foto omgezet naar pixels of was dit een mozaik waar de zon in scheen ofzo ? Mischien handig als iedereen even omschrijft wat het is, en waarmee gemaakt.

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 23 nov 2004 01:02

Ik kan mij niet herinneren eerder een fotowedstrijd gezien te hebben op dit forum, maar ja, ik volg de kunst en cultuur hoek ook nog niet zo lang. Ik ga ook eens kijken of ik een passende foto bij dit onderwerp heb en/of kan maken. Moet zeker lukken met deze donkere maand, je hebt inderdaad een toepasselijk thema gekozen spons. Verder de vraag aan Kaw (met optioneel 8)) om zijn foto even zo te maken dat ik hem ook met een resolutie kleiner dan 1600x1200 kan bekijken, omdat die resolutie net te hoog is voor mijn scherm :lol:.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 23 nov 2004 02:32

vraagje ... mag je in je bewerking alleen foto's en grafisch werk van je zelf gebruiken ?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 23 nov 2004 13:20

nog een vraagje: ik beschik alleen over een conventionele spiegelreflex, doen ingescande foto's ook mee ??
Declare this an Emergency...

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 nov 2004 15:56

Spons schreef:vraagje heb je de foto omgezet naar pixels of was dit een mozaik waar de zon in scheen ofzo ? Mischien handig als iedereen even omschrijft wat het is, en waarmee gemaakt.

Het was een dusdanig lage resulutie (300x200 ofzo) dat ik besloot met photoshop de pixels te accentueren.

Geen bewerking. Gewoon mijn zusje bij het raam en de fototoestel langs mijn zusje half in de straal van de zon gehouden.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 23 nov 2004 16:19

wieb83zd schreef:Ik kan mij niet herinneren eerder een fotowedstrijd gezien te hebben op dit forum, maar ja, ik volg de kunst en cultuur hoek ook nog niet zo lang. Ik ga ook eens kijken of ik een passende foto bij dit onderwerp heb en/of kan maken. Moet zeker lukken met deze donkere maand, je hebt inderdaad een toepasselijk thema gekozen spons. Verder de vraag aan Kaw (met optioneel 8)) om zijn foto even zo te maken dat ik hem ook met een resolutie kleiner dan 1600x1200 kan bekijken, omdat die resolutie net te hoog is voor mijn scherm :lol:.

ik kan het mij ook niet herinneren, en ik volg het al wel een tijdje :D

wat mij betreft doen ingescande foto's ook gewoon mee. Het dient een foto door jezelf gemaakt te zijn, en niet al te veel bewerkt.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 23 nov 2004 16:42

Yep ingescnade mogen ook , het gaat tenslotte om het thema en of je genoeg creativitiet. oog hebt om er iets moois mee te doen

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 23 nov 2004 16:53

ik vind dat de foto's helemaal niet bewerkt mogen worden!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 nov 2004 19:36

Ik ben het met Pivo eens!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 23 nov 2004 22:23

Pivo schreef:ik vind dat de foto's helemaal niet bewerkt mogen worden!

Helemaal mee eens, dan krijg je (sorry) weer van die bizarre creaties van mensen die met de overvloed van photoshop filters geen raad weten...

Gewoon een foto maken met de juiste instellingen op je camera en géén "special effects" Meestal maakt zo'n filter (die elke Psp-er herkent) meer fout dan goed.
Declare this an Emergency...

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 23 nov 2004 22:38

:roll: hm . . . posten die foto's zou ik zeggen. Begin anders een topic over fotoshopgedrag. maar hier gaat het om fotografische beelden met niet te veel woorden.

succes, Scape

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 nov 2004 22:40

Tears schreef:

Helemaal mee eens, dan krijg je (sorry) weer van die bizarre creaties van mensen die met de overvloed van photoshop filters geen raad weten...

Gewoon een foto maken met de juiste instellingen op je camera en géén "special effects" Meestal maakt zo'n filter (die elke Psp-er herkent) meer fout dan goed.

Nou, als zo'n filter niets toevoegt worden die foto's toch gewoon niet uitverkoren? En als je er wel mooie creatieve dingen mee kunt maken: prima!

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 24 nov 2004 00:47

TheShadow schreef:vraagje ... mag je in je bewerking alleen foto's en grafisch werk van je zelf gebruiken ?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 nov 2004 08:06

het liefst niet... maar bijvoorbeeld donkerder maken van een achtergrond of het wegfilteren van ruis zou moeten kunnen.

En TS, ik ga er niet over, maar ik vind dus dat het echt van je zelf moet zijn
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”