Johanne schreef:Aragorn schreef:Ja, goede vraag.. aan de andere kant: als er geen hel zou zijn zou je ook nergens van verlost hoeven te worden. En zou je dus ook Jezus niet nodig hebben; zou Hij ook niks voor ons gedaan hebben en heb je dus veel minder reden om Hem lief te hebben.
Ja daar zit wel iets in ja idd.
Maar toch ik heb gewoon het gevoel dat ik iets fout doe. Gewoon het idee dat ik Hem zeg maar alleen maar lief heb om zelf later niet in de hel te komen. Dat ik zeg maar heel egoistisch voor mezelf geloof ofzo. *k kan niet zo duidelijk uitleggen*
Heb je G-d Zelf ook wel eens gezocht en gevonden?
Maar zoekt eerst het Koninkrijk G-ds en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden. (Matth.6:33)
En je zult Mij zoeken en vinden, wanneer je naar Mij zult vragen met je hele hart (Jer.29:13)
Hiertoe moet je wel wederomgeboren zijn:
Jesjoea antwoordde en zei tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk G-ds niet zien. ... Jesjoea antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan. Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. (Joh.3:3,5,6)
Wanneer onze geest door wedergeboorte weer levend is en ook G-ds Geest bij ons gaat verblijven, ontstaat de volgende situatie:
Want jullie hebben niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid wederom tot vrees; maar jullie hebben ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader! Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen G-ds zijn. (Rom.8:15,16)
En indien jullie kinderen bent, zo heeft G-d den Geest van Zijn Zoon uitgezonden in jullie harten, Die roept: Abba, Vader! (Gal.4:6)
Dan is je de liefde in je gelegd en je gevoel van geborgenheid.
Heb je de Geest G-ds niet?
Indien dan u, die boos bent, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader de Heilige Geest geven aan degenen, die Hem bidden? (Luk.11:13)
Sam