Islam - Moslims - Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Islam - Moslims - Koran

Berichtdoor Floefloe » 11 nov 2004 17:27

Aangezien dit subforum ook over verschillende godsdiensten lijkt te gaan leek het mij verstandig om een topic te openen over de Islam, zeker gezien de actualiteit en gezien het subforum actualiteit.

Dames en heren, hoe denkt u over de Islam, hoe denkt u over Moslims, hoe denkt u over Moslim fundamentalisten?

Mijns inziens is de Islam een godsdienst, met een gevaarlijke politieke ondertoon.
Moslims zijn haar beleiders. Zeker in Nederland is een groot deel van hen echter al redelijk geseculariseerd.
Moslim fundamentalisten kunnen een gevaar vormen voor de samenleving, zeker wanneer ze zich militant profileren. Persoonlijk ben ik hier niet zo bang voor, maar er ligt een groot gevaar in de huidige polarisatie in de maatschappij.

Wat is uw mening?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Moslimgirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2004 18:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Islam - Moslims - Koran

Berichtdoor Moslimgirl » 11 nov 2004 18:15

Floefloe schreef:Aangezien dit subforum ook over verschillende godsdiensten lijkt te gaan leek het mij verstandig om een topic te openen over de Islam, zeker gezien de actualiteit en gezien het subforum actualiteit.

Dames en heren, hoe denkt u over de Islam, hoe denkt u over Moslims, hoe denkt u over Moslim fundamentalisten?

Mijns inziens is de Islam een godsdienst, met een gevaarlijke politieke ondertoon.
Moslims zijn haar beleiders. Zeker in Nederland is een groot deel van hen echter al redelijk geseculariseerd.
Moslim fundamentalisten kunnen een gevaar vormen voor de samenleving, zeker wanneer ze zich militant profileren. Persoonlijk ben ik hier niet zo bang voor, maar er ligt een groot gevaar in de huidige polarisatie in de maatschappij.

Wat is uw mening?


Hey,

Hoe ik ook over de Islaam denk...? Voor mij is het dé waarheid, vandaar dat ik ook een moslima ben. De Islaam is helemaal niet zo gevaarlijk als dat het lijkt, en zoals het in de media wordt omschreven :mrgreen:

Er wonen nu ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland. Waarvan je op zich kunt zeggen dat de er een deel niets met het geloof doet/ van het geloof afweet. Of je deze echt tot de moslims moet rekenen is nog maar de vraag.... : )

Verder vraag ik me af wat je precies bedoelt met "moslim fundamentalisten"....? Versta je hieronder de mensen die exact hun geloof willen belijden....? Of de mensen die de Heilige Koran letterlijk interpreteren...? Of degene die aanslagen willen plegen.....? etc..etc....

Verder is het zo dat Nederland/de Nederlanders niet bang moet(en) zijn voor de Islaam/ moslims.... Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die dingen doen die niet te accepteren zijn...maar of dat nou werkelijk met het geloof heeft te maken........? Ik denk het niet.....

Tot zover even mijn reactie.

Ik hoop dat je hier wat een beetje aan hebt :mrgreen:

Met Vriendelijke Groeten,


Moslimgirl
De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 nov 2004 18:27

Personen zoals Mohammed B., Samir A. enzovoort zijn een gevaar voor onze samenleving en onze democratie. Want wat is hun doel? wat willen ze bereiken? :roll:
Ze schijnen daarnaast erg religieus te zijn, zeg maar moslims die hun geloof weinig kan schelen zijn volgens mij ook niet zo warm te krijgen voor aanslagen plegen in dit land.
En in hoeverre speelt het Midden Oosten bij deze jongeren een rol, denk aan de situatie in Israel vs Palestijnen en Iraq.... :|

Aragorn

Re: Islam - Moslims - Koran

Berichtdoor Aragorn » 11 nov 2004 19:21

Interessant dat de moslims zelf ook vertegenwoordigd zijn! :)

Moslimgirl schreef:Hey,

Hoe ik ook over de Islaam denk...? Voor mij is het dé waarheid, vandaar dat ik ook een moslima ben. De Islaam is helemaal niet zo gevaarlijk als dat het lijkt, en zoals het in de media wordt omschreven :mrgreen:

Ik geloof ook niet dat de Islam an sich zo bijzonder gevaarlijk is, maar dat het ligt aan de manier waarop je die interpreteert (zoals het christendom ook gevaarlijk kan zijn bij sommige misinterpretaties). Denk je niet dat de opvattingen van sommige gelovigen over de Islam gevaarlijk kunnen zijn?

Verder vraag ik me af wat je precies bedoelt met "moslim fundamentalisten"....? Versta je hieronder de mensen die exact hun geloof willen belijden....? Of de mensen die de Heilige Koran letterlijk interpreteren...? Of degene die aanslagen willen plegen.....? etc..etc....

Ik vermoed dat hij mensen bedoelt die hun geloof zo fundamenteel achten dat democratische waarden daarvoor moeten wijken, desnoods met geweld.

Verder is het zo dat Nederland/de Nederlanders niet bang moet(en) zijn voor de Islaam/ moslims.... Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die dingen doen die niet te accepteren zijn...maar of dat nou werkelijk met het geloof heeft te maken........? Ik denk het niet.....

Blijft staan dat er mensen zijn die onacceptabele dingen doen onder de vlag van het geloof en dat als geldig argument aanvoeren om de verschrikkelijkste dingen te doen.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 nov 2004 23:23

Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die dingen doen die niet te accepteren zijn...maar of dat nou werkelijk met het geloof heeft te maken........?
Ik enk idd dat misdaden onder mom van het geloof , ongeacht welk religie, zeer gevaarlijk zijn. Omdat de misdadiger meent dit voor God te doen en gelooft beloond te worden voor zijn misdaad.

Wat betreft mijn visie, ik heb het idee dat moslims in een andere positie verkeren dan christenen, en het gevaar momenteel groter is dat moslims tot radicaliteit overgaan dan christenen. Omdat moslims, integenstelling tot christenen die als eeuwen in Nederland bekend zijn, een nieuwe, vreemde religie is, en wat vreemd is wantrouwen veel mensen.
Daarbij zijn de meeste moslims ook Nederlanders sinds hoogstends de 3e generatie, en nog bezig om een plekje te krijgen in de samenleving.
Ik denk dat er onder moslims veel onvrede is over hun postitie in Nederland, economisch ene maatschappelijk en daarom een gevoeliger groep. Nogmaals ik suggereer dit slechts...verbeter me gerust.

WAt mijn persoonlijke ervaring met moslims betreft: prima.
Een aantal ex-studiegenoten van me zijn moslim, ik kon altijd heel goed met hen praten en we herkenden zelfs nog wel eens wat in elkaar.
Op de tienerclub waar ik meehelp komen een aantal moslimkinderen, ik spreek hun moeders wel eens. Het spijt me, maar ik kan hen niet als een gevaar zien. Het zijn gewoon leuke, betrokken mensen die hun kinderen in vrede willlen groot brengen.
Mijn ervaring is dat mensen die generaliserend beledigende dingen over moslims zeggen, nooit persoonlijk contact met hen hebben gehad.

Ik ken gelukkig geen moslimfundamentalisten, ja, die vind ik doodeng. maar dat geld ook over extreem rechts en extreem links, die lui vind ik ook doodeng en een bedreiging voor een vreedzame samenleving.
Laatst gewijzigd door meschianza op 12 nov 2004 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 11 nov 2004 23:41

Floefloe schreef:Mijns inziens is de Islam een godsdienst, met een gevaarlijke politieke ondertoon.


Ik denk dat je de zaken goed moet onderscheiden. De islam is in de praktijk idd in veel landen sterk verbonden met politiek. De vraag is echter of dit inherent is aan de godsdienst. Kan Islam ook een rol spelen als godsdienst zonder politieke doelstelling?

Bij zon vraag kunnen we als christenen niet om onze eigen geschiedenis heen. We moeten niet vergeten dat het Chirstendom ook eeuwenlang sterk verweven was met de politiek. De scheiding van kerk en staat is van redelijk recente datum. In de loop van de tijd hebben we ons neergelegd bij deze situatie. Van kruisvaarders zijn we langzaamaan tolerante westerse christenen geworden.

De vraag die moslims in doen en laten zelf moeten beantwoorden is of de Islam een dergelijke ontwikkeling kan doormaken. Bij sommige moslims zie je dat dat geen probleem is. Bij anderen ligt dat blijkbaar moeilijker.

Daarbij moet ook opgemerkt worden dat zo'n ontwikkeling wat mij betreft niet betekent dat het geloof teruggedrongen wordt tot het privé-domein. Zowel voor christenen als voor moslims heeft het geloof gevolgen voor het leven van alledag en ook voor onze kijk op politiek en samenleving. Dat kan behoorlijk ver gaan. Denk maar eens aan wat de SGP zegt als ze art. 39 van de NBG volledig zegt te onderschrijven. Ik betwijfel of een Islamitische partij met iets soortgelijks in haar statuten in het huidige klimaat geaccepteerd zou worden. Als we accepteren dat er christelijke partijen zijn die streven naar een christelijke theocratie dan moeten we ook accepteren dat er islamitische partijen zijn die streven naar een islamitische theocratie.

Daarbij is het uiteraard wel van belang hoe de opstelling daarbij is. Ook wat dat betreft neem ik de SGP maar weer als voorbeeld. Voor veel mensen zal de theocratie die de SGP voorstaat een eng vooruitzicht zijn. Toch denk ik niet dat veel mensen de manier waarop de SGP dit streven probeert te verwerkelijken. De SGP heeft haar rol als minderheid geaccepteerd. Het streven naar verwezenlijking van de doelen gebeurt op democratische wijze en is niet militant. Er is voldoende realisme om te zien dat je als minderheid, ondanks het overtuigd zijn van het eigen gelijk, je anderen niet je normen kunt opleggen.

Als de Islam zich op maatschappelijk vlak zo kan manifesteren dan geloof ik niet dat we bang behoeven te zijn voor moslims. Voor evel mensen is het op dit moment denk ik onduidelijk of de meerderheid van de moslim-gemeenschap kan leven met zo'n rol. Vandaar ook dat ik stelde dat daar m.i. een prioriteit ligt: maak het zichtbaar.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 nov 2004 10:55

Wel Klaas, hier heb ik niets aan toe te voegen nog op af te geven. Je schets precies mijn gedachten/gevoelens.

Waarbij ik delen uit een posting van mij in Actualiteit even wil aanhalen:

Samenvatting van de bron en belangrijkste conslusies

Delen van de bron

Helaas is het hele rapport niet te vinden op het internet. Mocht u denken dat e.a. niet recent is, de uitgave is van juli 2004.

Een paar quotes:

"Uit de empirische analyses blijkt dat de algemene secularisatie die in Nederland heeft plaatsgevonden ook de islam niet ongemoeid laat. Onder Nederlandse moslims is er, zelfs in het betrekkelijk korte tijdsbestek van vier jaar (1998-2002), een duidelijke trend naar secularisatie, in de zin van verminderde religieuze participatie. Zo is in deze periode het moskeebezoek onder Turkse moslims afgenomen van 44% tot 35%. Onder Marokkanen is de voorkeur voor een islamitische school teruggelopen van 38% naar 23%. Bij Turkse Nederlanders daalt ook het subjectieve belang van religie en de voorkeur voor islamitische partners."

"Bijna tweederde van de moslims in Nederland vindt religie een persoonlijke zaak. Een minderheid (31% van de Turken en 35% van de Marokkanen) vindt dat religie ook in de publieke sfeer een rol moet spelen. De overgrote meerderheid hiervan wil religie echter geen primaat geven in de politiek en ondersteunt alleen legale en democratische vormen van politieke mobilisatie. Een zeer klein deel van de Turkse, Marokkaanse jongeren bekent zich tot vormen van religieus exclusionisme, d.w.z. vormen van religieus-politieke mobilisatie die strijdig zijn met democratische rechten en vrijheden."

"Het valt te verwachten dat de trend naar een geseculariseerde, geïndividualiseerde en geprivatiseerde islambeleving zich zal voortzetten. Toch moet ook rekening worden houden met etnisch-religieuze frontvorming bij een kleine minderheid van Turken en Marokkanen die de Nederlandse samenleving als vijandig en discriminerend ervaren. Hierdoor kan een negatieve spiraal ontstaan van oplopende etnische spanningen. Bij een kleine minderheid van moslimjongeren en autochtone jongeren kan dit gepaard gaan met illegale vormen van protest en actie."
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
@tlantis
Sergeant
Sergeant
Berichten: 470
Lid geworden op: 25 jul 2003 10:43
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 12 nov 2004 11:37

Persoonlijk zie ik de Islam als een radicale afscheiding van het Christendom. Wie iets van de Koran weet zal duidelijk merken dat veel van de teksten uit de Koran enorme gelijkenis met de christelijke moraal bevatten. In mindere mate ook met het Jodendom (hoewel de stijl van het geloof daar juist weer meer mee overeenkomt), maar zeker met het christendom.

Dit is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat Mohammed opgroeide tenmidden van Joden, maar vooral ook Christenen. Hij reisde erg veel en heeft tijdens zijn (vroege) leven veel met Christenen gesproken. Je kan misschien zelf stellen dat Mohammed tot de Christelijk religieuze stroming behoorde (daarmee, suggereer ik dus niet dat hij ook het Christelijk geloof had). Alles veranderde opeens toen hij op een dag in een onweer aangesproken werd door de engel Gabriel (of in ieder geval in de veronderstelling was dat dit gebeurde). Hier ontving hij een openbaring van God waarmee hij vervolgens de wereld in trok om zowel Joden als Christenen het blijde nieuws te vertellen. Wat hij echter niet verwacht had was dat zijn openbaring niet spoorde met de Heilige schriften van zowel het Jodendom als het Christendom. Hierop stelde hij dat de Heilige schriften door de jaren heen aangepast waren en dwalingen bevonden en dat alleen zijn openbaring de waarheid was. Hierna legde hij zijn openbaring vast (of waarschijnlijk liet hij zijn openbaring vast leggen, want naar alle waarschijnlijkheid was hij analfabeet) in de Koran.

Het uiteindelijke resultaat (de Koran) was een boek wat vol staat met christelijke en joodse moreel en zelfs enorme parallelen met de de bijbel en de tenach heeft (denk aan Abraham, maar bijv. ook aan de Here Jezus, die in de Koran als een zeer belangrijke profeet wordt omschreven). Toch ziet men dat de kernellementen uit het christendom (genade en de goddelijkheid van Jezus) ontbreken in de Koran.

Als je het verhaal van Mohammed naast, bijvoorbeeld, het verhaal van Joseph Smith (stichter van de Mormoonse kerk) legt zie je hele duidelijke parallelen... Er wordt uit gegaan van de christelijke basisbeginsellen, maar vervolgens worden de kernwaarden er uit weggehaald en vervangen door minder christelijke waarden.

Het gevaar van de Islam zie ik vooral in de persoonlijke haatgevoelens van Mohammed tegenover Joden en Christenen. Toen Mohammed er achter kwam dat de Joden en de Christenen zijn openbaring niet als waarheid beschouwde werd hij kwaad en heeft hij geprobeerd velen te dwingen in zijn geloof. De koran staat nu vol met teksten die aan de ene kant beweren dat dwang uitgesloten is, maar aan de andere kant vol met verhalen over de aggressieve houding tegenover niet gelovigen. Zo zegt de Koran bijvoorbeeld dat alle niet moslims in Dar-el-Islam (islamitische wereld) als tweede rangs burgers behandel moeten worden totdat ze zich bekeren (dit gaat gepaard met maatregelen zoals extra belastingdruk). Het zijn juist dit soort teksten die een enorme onderhuidse haat aanwakeren tegen andersgelovigen. In de dagelijkse religie van de Islam kom je er niet veel van tegen, maar ondertussen laaien er links en rechts allemaal vuurtjes op waarvan we de excessen terug vinden in mensen als Mohammed B en Samir A.

Wat de toekomst van de Islamitische wereld betreft. Dat zal zeker niet alleen maar ellende zijn. Hier een aantal (voor velen misschien verrasende) bijbelgedeelten:

Jes 19:21 "En de HEERE zal den Egyptenaren bekend worden, en de Egyptenaars zullen den HEERE kennen te dien dage; en zij zullen Hem dienen met slachtoffer, en spijsoffer, en zij zullen den HEERE een gelofte beloven en betalen."

Zac 9:6-7 "En de bastaard zal te Asdod wonen, en Ik zal den hoogmoed der Filistijnen <tegenwoordig Palastijnen> uitroeien. En Ik zal zijn bloed uit zijn mond wegdoen, en zijn verfoeiselen van tussen zijn tanden; alzo zal hij ook onzen God overblijven; ja, hij zal zijn als een vorst in Juda, en Ekron als de Jebusiet."
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2004 18:18

religies zijn op zich niet gevaarlijk.... extremisme is gevaarlijk.... de vraag is in hoeverre de religieuze bronnen (bijbel bij christenen, koran bij moslims etc.) aanzet kunnen geven tot extremisme...

Ik heb niets tegen moslims... maar als ik soms koran-teksten lees denk ik wel eens: Is het dan niet logisch dat er extremisme is?

Maar goed, ik ken de Koran ook niet goed genoeg om daar een helder oordeel over te kunnen geven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 15 nov 2004 23:54

Ik heb niets tegen moslims... maar als ik soms koran-teksten lees denk ik wel eens: Is het dan niet logisch dat er extremisme is?


ik denk dat als je de bijbel door gaat spitten je ook genoeg dingen tegenkomt van huh mag dit en kan dit wel ???

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 nov 2004 00:39

Spons schreef:
Ik heb niets tegen moslims... maar als ik soms koran-teksten lees denk ik wel eens: Is het dan niet logisch dat er extremisme is?


ik denk dat als je de bijbel door gaat spitten je ook genoeg dingen tegenkomt van huh mag dit en kan dit wel ???


Precies. Extremisme is niet direct afhankelijk van de tekst, maar van wat je daarmee doet. Je kunt daarom zowel moslim-extremist als milieu-extremist zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 16 nov 2004 09:35

Pijnvolle waarheid: alle terroristen in de wereld zijn moslims." Dat schrijft Abdulrahman al-Rashed van het tv-station Al-Arabiya, in zijn dagelijkse column gepubliceerd in de krant A-Sharq Al-Awsat, begin september 2004. "Onze terreurzoons zijn het eindproduct van een corrupte cultuur" schreef Al-Rashed geciteerd door Susan Sevareid van Associated Press. Hij laat een lijst van door islamitische extremisten gepleegde recente aanslagen de revue passeren- in Rusland, Irak, Soedan en Yemen….. "De meeste daders van zelfmoordaanslagen op bussen, scholen, overheidsgebouwen, woonhuizen van burgers, van de laatste tien jaar overal ter wereld, zijn moslims", aldus Al-Rashed. Hij zegt dat moslims deze schandalige feiten onder ogen moeten zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren."Het beeld is vernederend, pijnvol en hard voor ons allen." Susan Sevared citeerde ook Ahmed Bahgat, een islamitische columnist van de door de Egyptische overheid gecontroleerde krant, Al-Ahram. Deze schreef dat er een imago is ontstaan "dat moslims monsters zijn die worden gevoed met het bloed van kinderen en de pijn van hun families."

De president van de Verenigde Staten George W. Bush noemt de islam een religie van vrede. Kort na de aanslagen van de 11e september bezocht hij verschillende moskeeën om te laten zien, dat hij de moslims zag als aardige vredelievende burgers. Maar de waarheid is wel even iets anders. De islam is een doodsvijand van joden en christenen en is druk doende de beschaafde wereld te ondermijnen en te verzwakken. De journalist Robert Spencer heeft er zich in verdiept en schrijft in zijn boek Voorwaarts Moslimstrijders hoe het de wereld bedreigt en dat het islamitisch extremisme rechtstreeks voortkomt uit de Koran en de islamitische commentaren. Spencer merkt op dat er miljoenen vredelievende moslims zijn, maar dat radicale moslims kernteksten van de islam gebruiken die diep geworteld zijn in de islamitische theologie, traditie, geschiedenis en wetgeving om hun daden te rechtvaardigen. De goedwillende moslims zijn de eerste slachtoffers van het demonische systeem. Deze radicale moslims kunnen terroristen over de hele wereld rekruteren en motiveren door een beroep te doen op deze kernteksten. Er staan in de koran heel veel verzen die spreken van vrede en verdraagzaamheid maar ook heel veel verzen die het geweld tegen ongelovigen ( allen die geen moslim zijn) goedkeuren en zelfs voorschrijven.

De jihad is de strijd tegen de ongelovigen met de bedoeling hen tot de islam over te halen en de verspreiding en de triomf van de islam over alle godsdiensten te bewerkstelligen. Wanneer de ongelovigen weigeren moslim te worden, moeten zij worden onderworpen of vernietigd. De jihad is een goddelijk bevel en wordt als een heilige plicht beschouwt. Liegen en het gebruiken van list is toegestaan. Om de onwetenden te misleiden citeren zij naar buiten toe vreedzame en verdraagzame verzen, en spreekt men uiteraard niet over de gewelddadige verzen. De islam is uniek onder de religies daar zij een ontwikkelde leer heeft met een wet die geweld tegenover niet-gelovigen voorschrijft. De islamitische terreur heeft als doel, de islamisering van de wereld door destabilisatie van de samenleving. De wereldwijde terreuraanslagen van islamitische extremisten maken duidelijk dat de duivel zelf is neergedaald in al zijn grimmigheid. Van hem bezeten moslimextremisten zijn bereidt in zelfmoordacties velen de dood in te jagen met als enig doel te verwoesten en te verdelgen. Alles lijkt geoorloofd als het hun ‘religie’ maar ten goede komt. Hun voornaamste doel is de joden en christenen, en met hen de hele vrije met democratische gekozen regeringen te vernietigen.

Hun hoofddoel is, wereldheerschappij en dat zullen ze met alle middelen proberen te bereiken. De taal van onderwerping aan de Islam wijkt trouwens niet zoveel af van retoriek die gebruikt werd bij de aanvang van de Kruistochten door de Christenen. De Paus beval alle Katharen dood te slaan, en God zou wel de zijnen herkennen, enzomeer. Miljoenen moslims zijn al geïnfiltreerd in de Westerse samenleving en eisen hun rechten op, terwijl ze weigeren die van anderen te erkennen. In het Westen mogen vele miljoenen moslims in vrijheid leven, moskeeën bouwen, de koran bestuderen en hun haat tegen het Westen vrijelijk demonstreren. Ze zijn wars van alle nationale identiteiten en willen zich alleen met het gedachtegoed van de islam identificeren. Dezelfde mensen noemen Israël een racistisch land. Ze zijn aan een opmars begonnen die niet meer te stoppen lijkt. Nu nog leven miljoenen islamieten ‘vredelievend’ naast Europeanen en Amerikanen, net als met de joden in Hebron in 1929. Joden leefden hier al eeuwenlang op goede voet met hun Arabische buren. Ze aten en dronken samen, de Arabieren maakten gebruik van de joodse medische zorg en hun kinderen speelden met elkaar. Maar op 24 augustus 1929 predikte de Moefti van Hebron in de moskee "Dood aan de joden" en werden er 69 joden door hun Arabische buren in koelen bloede vermoord. Velen in het westen vrezen dat wanneer de orders zullen komen, ook de ‘vreedzame’ islamitische buren, fanatieke moordenaars zullen worden, soldaten van de islam.

Wie is Allah?

De kreet Allahoe akbar, wordt door de onwetende wereld steeds uitgelegd als Allah is groot, maar dat betekent het niet. Het betekent "Allah is de grootste" dus boven de God van Israël verheven. Deze roep zegt dus dat de god van de islam niet de God van de Bijbel is, maar een andere, anders hoefde hij immers niet dan ‘groter’ betiteld te worden. Daarmee is tevens aangegeven dat Allah dus niet de God van Abraham, Isaäk en Jakob is zoals zelfs vele christenen geloven. Islam betekent "onderwerping" aan Allah en het woord "Moslim" betekent "zij die zich onderwerpen". De islam claimt de absolute waarheid te bezitten, geen relatieve waarheid, maar de absolute waarheid. Er is geen andere ware godsdienst. De islamiet gelooft dat de islam het Judaïsme en het christendom overtreft. Toch hebben verschillende protestante kerken hun deuren geopend voor moslimdiensten en protestante predikanten, zeggen dat Koranteksten in de christelijke kerken gelezen zouden moeten worden. Moderne theologen wijzen de maagdelijke geboorte van Jezus af en loochenen daarmee ook Zijn Zoonschap Gods en Zijn opstanding. Vandaar dat moderne theologen zo’n goede verstandhouding met moslimgeestelijken hebben, want beiden zijn geïnspireerd door de vader der leugen en zijn geest. Veel christenen zien de islam als een andere variant van het christelijk geloof. Men heeft geen helder beeld van de god van de islam, die geen enkele gemeenschappelijke grond heeft met de God van de Bijbel. Allah is zomaar een naam, zoals Jan, Piet en Klaas.De God van Israël heeft zich bekend gemaakt met Zijn naam Jahweh, in de Bijbel vertaald met Here (NBG) of Heere (SV). Allah is geen naam, maar het Arabische woord voor od, een titel, een god zonder naam. De profeet Jesaja waarschuwt de mensheid.

Jesaja 44:6 Zo zegt de Here, de Koning en Verlosser van Israël, de Here der Heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God.

De Here Jezus spreekt deze woorden ook uit in Openbaring 1:17 en 22:13. Hij is de Zoon van God, het vleesgeworden Woord, God als mens op aarde geopenbaard. Zo meldt de koran dat de aartsengel Gabriël tegen Mohammed gezegd zou hebben dat ‘God’ geen zoon heeft.

Soera 4:171 Immers Allah is een enig god; vér is het van zijn lofprijzing dat hij kinderen zou hebben.

Vreemd; want dezelfde engel zei 600 jaar eerder in Nazareth tegen de jonge vrouw Maria:

Lucas 1:35 En de engel antwoordde en zeide tot haar: De heilige Geest zal over u komen en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige, dat verwekt wordt, Zoon Gods genoemd worden.

Op wel tien plaatsen in de Koran staat dat Allah geen zoon heeft.

Soera 19:35 Niet is het aan Allah, dat hij zich een zoon zou nemen.

Er wordt zelfs een vloek uitgesproken over degenen die beweren dat Allah een zoon heeft. Jodendom, christendom en islam herleiden alle hun oorsprong tot Abraham en daarom gaan velen ervan uit dat het islamitische geloof ook gerekend mag worden tot één van de drie monotheïstische godsdiensten. Maar de gelijkstelling van Allah met de Enige en Waarachtige God, die joden en christenen aanbidden is een ernstige dwaling. In de tijd waarin Mohammed opgroeide was de Ka’aba-steen in Mekka een bijzondere plaats van verering en een religieus centrum, waar 360 afgoden werden aanbeden met evenveel afgodsbeelden. Behalve goden, geloofde men ook in allerlei geesten. Overal waren heiligdommen aan de goden gewijd, de voornaamste was de Ka’aba. Deze Ka’aba was-zo zeggen de Arabieren- door Adam gebouwd en later, na de zondvloed- door Abraham en Ismaël verder verfraaid. In de muur van de Ka’aba is een witte steen, door Gabriël uit het paradijs naar de aarde overgebracht, zo zegt men. De Ka’aba werd het huis van Allah genoemd. Ook was hier de opperste godheid, Allah, boven allen verheven. Dit gegeven is terug te vinden in verschillende encyclopedieën. Zo zegt de Encyclopedie Britannica : ,, Allah wordt in Arabische inscripties gevonden vóór het ontstaan van de islam."De encyclopedie van de islam stelt: ,, Allah was bekend onder de Arabieren vóór het ontstaan van de islam als één van de goden van Mekka." In een artikel,, The quintessence of islam", schrijft de geschiedkundige S.G.Bergson: ,, in Arabië werd de vroegere god van de vruchtbaarheid, genaamd Baäl, verwisseld met een echte Arabische woestijngod Allah."In het boek Islamic Invasion schrijft Dr. Robert Morey:

,, Tot de zevende eeuw, toen Mohammed Allah verhief tot de enige god, was Allah de naam van een maangod, zoals deze in Arabië werd aanbeden. In Arabië werd de zonnegod gezien als een godin en de maan als een mannelijke god" aldus Morey. Reeds verschillende academici, zoals Alfred Guilluame hebben naar voren gebracht, dat aan de maangod verschillende namen werd gegeven, één daarvan was Allah.Allah de maangod was getrouwd met de zongodin. Samen brachten zij drie godinnen voort- de dochters van Allah. Deze drie dochters werden Al-lat (zonnegodin), Al-Veza, (Oezza, de allermachtigste) en Al-Manat ( morgenster) genoemd. Het symbool van de verering van de maangod in de Arabische cultuur en ook elders in het Midden-Oosten was de halve maan die nog steeds te zien is op de minaretten van moskeeën. In het begin accepteerde de Koran de drie dochters van Allah als godinnen ,die door de volgelingen van Mohammed aanbeden mochten worden. Daarna werd Mohammed uitgedaagd om te verklaren hoe de koran, als er maar één god Allah was, drie godinnen ernaast kon accepteren. Zijn antwoord was dat hij op het moment dat hij de Koran schreef naar Satan had geluisterd, ( hij kon helemaal niet schrijven. Mohammed was een analfabeet) Daarom werden in de volgende editie van de Koran deze verzen eruit gelicht. Dit is de reden waarom de voormalige Iraanse geestelijk leider Ayatollah Khomeini, en vele anderen met hem zo boos waren op de schrijver Zalman Rushdie, toen deze zijn cynische roman De Satansverzen publiceerde waarin Mohammed een centrale rol speelt.

Vele islamitische geleerden en historici kennen deze episode over het begin van de islam en willen dit zorgvuldig weghouden van het grote publiek, omdat het immers zou bewijzen dat de islam in het begin een meergodendom was. Daarom is het islamitische geloof wat zijn origine betreft, niet monotheïstisch. Daarom kan deze ‘godsdienst’ niet als zodanig geclassificeerd worden naast het Jodendom en Christendom. De God van de Bijbel openbaarde zich aan de mensen. Hij maakte zich bekend aan Abraham en leidde hem naar het Beloofde land. Hij openbaarde zich aan Mozes en het volk van Israël en gaf dit volk de wet. Het hoogtepunt van Zijn openbaring was toen Hijzelf naar deze wereld kwam door Zijn Zoon de Here Jezus te zenden. Door de Here Jezus mag de ware gelovige zich een kind van God noemen. Het feit dat Allah ook god wordt genoemd, wil niet zeggen dat hij ook de God van Abraham, Isaäk en Jakob is. Men kan iedere geestelijke macht op deze manier wel god noemen. Het feit dat het Zoonschap van de Here Jezus en de vader-Zoon relatie in alle toonaarden in de Koran worden ontkend maakt dat er een godsbeeld ontstaat dat afwijkt van het beeld dat het Nieuwe Testament ons van de Here geeft.

‘Profeet’ Mohammed.

Mohammed is geboren rond 570 n. C. Hij verscheen ten tonele toen de verspreiding van Gods Woord al honderden jaren in volle gang was. Hij werd in 622 n. C. tot profeet van Allah uitgeroepen. De geschiedenis verteld dat hij last had van toevallen en dat hij op die momenten allerlei ingevingen en influisteringen van stemmen kreeg, waar hij niet meteen raad mee wist. Hij was getrouwd met een rijke Arabische weduwe, Chadidja, en die opperde dat het geen boze geesten waren. De engel Gabriël zelf zou hem allerlei hemelse zaken hebben geopenbaard. "Hij was het die de enige ware openbaring aan de mens mocht verkondigen" zo werd hem verteld. Het geheel van die openbaringen vormt de Koran. De Koran ontstond in de dertig jaar daarna, maar is zeker geen oorspronkelijk geschrift, zoals heftig wordt beweerd. Mohammed heeft geclaimd dat de openbaringen die hij heeft ontvangen onfeilbaar zijn. Maar dat claimen heeft geen enkele betekenis als daaraan ook niet enig bewijs aan ten grondslag ligt. Dat bewijs is er niet.

De Koran, anders dan de Bijbel, geeft praktisch geen historische achtergrond informatie. De Koran staat niet alleen vol onnauwkeurig weergegeven berichten en verdraaide waarheden uit het Oude en Nieuwe Testament, maar put ook uit later verschenen apocriefe boeken en geschriften. Mohammed gebruikte de Bijbel als basis voor de Koran maar beweerde dat de islam nodig was omdat er door joden en christenen geknoeid is met de originele boeken van Mozes. Ieder, jood of christen die de ‘waarheid’ van de Koran in twijfel trekt, is doods schuldig. En elke moslim die zo’n jood of christen doodt zal bij zijn eigen dood ingaan in het paradijs. Dat de Koran onveranderlijk is, is ook een sprookje. Er bestaat aantoonbaar bewijs dat de Koran zeer discutabele ‘waarheden’ bevat. Steeds is de inhoud aan wijziging onderhevig geweest, vaak met zichzelf in strijd, alsmede met de hadith (overlevering) en soenna, qua gezag voor moslims vergelijkbaar met wat voor de joden Talmoed en Misjna is. Hoewel Allah vaak de barmhartige wordt genoemd in de ene vertaling, komt men tegenwoordig met versies waarin die term niet meer voorkomt. Zevenentwintig keer klinkt in de koran de oproep: dood ongelovigen. Ook is zonneklaar dat dit de joden en de christenen zijn, de apen en de zwijnen genoemd.

Onder de voornaamste profeten van de islam behoren ook Abraham, Mozes en Jezus. Maar de beste- zo zegt men- onder alle schepselen, is Mohammed. Volgens de islam gelden alle beloften, die God aan Abraham gegeven heeft, voor de moslims en niet aan Israël want Mohammed is volgens hen een nakomeling van Ismaël.Volgens deze opvatting is het land Kanaän niet aan Israël, maar aan de moslims beloofd. (Daar staat echter niets over in de koran) God heeft, in antwoord op Abraham’s gebed, de nakomelingen van Ismaël rijkelijk gezegend en heeft hen heden ten dage tot bewakers gesteld over de rijkdom aan olie, die Hij in de aarde deed ontstaan. Maar het verbond heeft hij gesloten met Abraham, Isaäk en Jakob, en zijn 12 zonen, de 12 stammen Israëls. Daarmee is de verwoesting van de staat Israël, die naar Bijbelse belofte door de teruggekeerde Joden gesticht werd, voor hen tot noodzaak geworden, want de profetieën van de Bijbel mogen in geen geval in vervulling gaan. De moslims beweren dat de joden de originele teksten hebben veranderd, om zo de beloften voor zich te claimen. In deze geest der leugen worden systematisch alle beloften in de Bijbel op de islam overgezet.



De geschiedenis leert dat Mohammed betrokken is geweest bij meer dan 50 militaire conflikten. Hij gaf toestemming aan zijn volgelingen om karavanen te beroven, de eigenaars te doden, de vrouwen bij de harem toe te voegen en de kinderen als slaaf te verkopen. Hij voerde een schrikbewind onder joden en christenen en andere vijanden. Hij verjoeg alle joden uit Medina omdat deze zich niet aan zijn nieuwe religie wilden onderwerpen. Hij was een echt kind van zijn tijd die strooptochten hield om karavanen en andere stammen te plunderen, die de ene keer een genothuwelijk toestond ( gelegitimeerde prostitutie) en het de andere keer weer verbood, die verdragen schond, tegenstanders liet vermoorden. Hij beperkte het aantal vrouwen dat een man mocht hebben tot vier ( de slavinnen niet meegerekend). Voor hemzelf gold die regel niet, hij had een harem van minstens negen vrouwen, plus de nodige slavinnen als bijvrouwen. Dit alles rechtvaardigde hij met openbaringen uit de hemel, die in de koran terug te vinden zijn. Voor de moslims is deze figuur het grote voorbeeld. De Koran is volkomen in strijd met de Bijbel, ook als het gaat om Jezus. Het heeft veel te zeggen omtrent Jezus, maar een ding wordt in het bijzonder benadrukt, dat is dat Hij slechts een man was, een boodschapper van God, niet de Zoon van God.

De Koran noemt Jezus een apostel van God, een profeet voor Israël. Maar Mohammed maakte zichzelf tot de laatste profeet en wel voor de hele wereld. Zeshonderd jaar na Christus komt iemand vertellen dat hij een profeet van God is en dat hij een volkomen nieuwe openbaring heeft gekregen, die alle bijbelse feiten ontkent en die naar het land der fabelen verwijst, zonder ook maar enige bewijsvoering daarvoor te leveren. De moslims verwachten dat Mohammed op aarde terugkeert als de lang verwachte Mahdi. Deze zal zich volgens hen als de Mohammedaanse Messias openbaren en de islam doen zegevieren over alle volken. Volgens een andere traditie geloven moslims ook in de toekomstige verschijning van een man die maar één oog heeft en op het voorhoofd de letters KFR draagt. ( Kafir de ongelovige). Hij zal alles verwoesten, behalve Mekka en Medina en zal gedood worden bij de komst van Jezus Christus, die na 42 maanden alle overgebleven christenen onder het vaandel van de islam zal brengen. Deze tradities tonen aan hoe diep de verwachting van de Ware en de valse Messias in de harten van de mensen verankerd ligt. Maar de enige veilige gids voor de toekomst is Jezus de Messias. Alle anderen komen namens satan, de mensenhater vanaf de beginne.

De bewering dat Mohammed ooit in Jeruzalem zou zijn geweest, berust ook op een fabel. Uit geen enkel geschrift blijkt dat deze gebeurtenis ooit heeft plaatsgevonden. Door de eeuwen heen hebben de islam, noch de inwonende Arabieren in het toenmalige Palestina, Jeruzalem opgeëist als hoofdstad van een Palestijnse staat. Daar heeft nooit iemand, geen moslim ter wereld, een woord over gezegd. Maar sinds de staat Israël er is, is ook de claim van de islam gekomen op land en stad. Het probleem van de islam was dat men noch historisch, noch op een andere wijze bij de stad Jeruzalem betrokken was geweest. Daarom moest een connectie bedacht worden. Wat men bedacht was een mystiek bezoek van Mohammed aan Jeruzalem, teneinde daarmee aanspraken voor de moslims op de stad te scheppen. Het verhaal van het bezoek van Mohammed aan Jeruzalem is als volgt. Mohammed werd in Mekka gewekt door de engel Gabriël die hem zei dat hij in de nacht een reis naar het paradijs moest maken. Als voorbereiding voor de tocht sneed Gabriël Mohammeds lichaam open, en verwijderde en waste zijn hart. Weer in hem teruggelegd, was het gevuld met geloof en wijsheid. Toen hij weer dichtgenaaid en klaar voor de reis was, besteeg Mohammed een magische merrie, el-Buraq genaamd. Dit ongelofelijke dier had het gezicht van een vrouw, het lichaam van een muildier en de staart van een pauw en kon met één stap de afstand zover het oog kon zien afleggen.

Vergezeld door Gabriël, die mee vloog, had Mohammed nauwelijks tijd nodig om het "Buitenste Bedehuis" te bereiken. Het "Buitenste Bedehuis" is een raadselachtige uitdrukking in de koran, zonder verdere uitleg. De islam beweert dat hiermee de stad Jeruzalem is bedoeld, maar deze stad wordt nooit met name genoemd in de Koran. Mohammed arriveerde, bond zijn paard aan de Klaagmuur en ging vervolgens naar de Tempelberg. Hier ontdekte hij de Rots van Abrahams offerande, die ook het altaar in het Heilige der Heiligen in de Tempel was geweest. Mohammed sprong vervolgens van de Rots op een ladder van licht, die hem naar het paradijs leidde. De Rots begon Mohammed te volgen, maar Gabriël beval hem te blijven liggen en hij gehoorzaamde. Opnieuw op zijn paard gezeten, reed Mohammed door de ‘zeven hemelen’. Op één bepaald punt ging hij de patriarchen, de profeten van het Oude testament en de engelen voor in gebed. Mozes wordt omschreven als een man met een gezonde gelaatskleur en Jezus als een man van gemiddelde lengte en sproetig. Abraham blijkt het spiegelbeeld van Mohammed geweest te zijn. Nadat hij alle wijsheid van Salomo verkregen had, zou hij ook door Allah persoonlijk zijn uitgenodigd.

Allah wilde dat zijn onderdanen vijfendertig maal per dag tot hem zouden bidden, maar Mohammed wist hem op de meer praktische gedachte van vijf maal per dag te brengen. Hij keerde nog dezelfde nacht naar Mekka terug. Aan deze aardige fabel is niets verkeerd als hij als fabel begrepen zou zijn. Maar in de gecompliceerde, verwarde en fantasierijke Arabische geest werd dit verhaal als absolute waarheid beschouwt. De grote moslimmassa en hun priesters gaan van het rotsvaste standpunt uit dat dit letterlijk zo gebeurd is. En zo werd Jeruzalem bij de islamitische godsdienst betrokken. Het verhaal is echter niet meer dan een verzinsel want Mohammed blijkt nooit in Jeruzalem te zijn geweest. Diverse onderzoekers (ook islamitische) hebben reeds lang aangetoond dat het "Buitenste Bedehuis" zoals genoemd in de Koran, Soera 17:1, met de moskee in Medina te maken heeft en niets met Jeruzalem. De waarheid is dat ten tijde van Mohammed- die in 632 n. C. stierf-Jeruzalem een christelijke stad was in het Byzantijnse rijk. Jeruzalem werd pas in 638 door Kalief Omar veroverd. In die tijd stonden er alleen kerkgebouwen in de stad en ook op de Tempelberg. Omstreeks het jaar 711, 79 jaar na de dood van Mohammed werd de Byzantijnse kerk op het Tempelplein in een moskee veranderd. Na wat kleine verbouwingen noemde men de kerk voortaan de Al-Aksa moskee. Mohammed kon dus nooit deze moskee in gedachten hebben gehad, want toen de Koran is geschreven was hij al lang dood. Desondanks houdt men de leugen in stand en zijn de theologische mythen van de islam uitgegroeid tot een grote historische zwendel.

De Koran

Het nieuwe testament geeft 57 directe opdrachten om lief te hebben en 191 indirecte. In de Koran is geen enkel bevel voor liefde, maar staan wel 123 commando’s om te vechten en te doden voor Allah. Niet alle moslims nemen deze voorschriften gelukkig serieus, maar de radicalen wel en zij zijn degenen die wereldwijd terroristen rekruteren en motiveren om andersdenkenden te vermoorden. Opvallend is trouwens dat ze het niet alleen voorzien hebben op joden en christenen zoals hen in de koran wordt opgedragen, maar ze vermoorden met hetzelfde gemak hun eigen geloofsgenoten zoals onder meer in Irak en Algerije te zien is. Wat Allah’s volgelingen uit zijn naam in de wereld aanrichten is onvoorstelbaar. Tijdens de genocide op Armeniërs in de 19e en 20e eeuw zijn grote aantallen kinderen door Turken en Koerden in naam van de islam op de meest beestachtige wijze vermoord. Peuters werden tegen muren doodgeslagen, kleine meisjes verkracht en in tweeën gehakt. Kinderen werden bij de haren opgetild en met één zwaardslag doormidden geslagen. Zuigelingen werden in de lucht gegooid en op een bajonet opgevangen. Daarnaast vond er een enorm aantal openbare verkrachtingen plaats op vaak piepjonge meisjes, al of niet door moord gevolgd.

Ook uit vroeger tijden beschrijven zowel islamitische als niet-islamitische kronieken veel gevallen van massale, gruwelijke islamitische moordpartijen op vrouwen en kinderen. Ene Timoer Lenk beschrijft dat hij in India honderdduizend hindoeslaven had verzameld, maar ze niet kon meenemen. Omdat loslaten van deze ‘afgodendienaars’ is strijd zou zijn met de regels van de jihad werden ze gewetensvol over de kling gejaagd. Er heerst een cultuur van de dood, in de islamitische wereld,een Satans cultuur. Mohammed predikte de ‘jihad’, de heilige oorlog. Met het zwaard moeten de heidenen worden onderworpen aan de wil van Allah, zoals die in de Koran is vastgelegd. Van het Midden-Oosten tot in India zaaide het zwaard van Mohammed dood en verderf. Vandaag heft de islam het zwaard van Mohammed opnieuw op, maar nu over de hele wereld.

De islamitische wereld telt vandaag iets meer dan 1 miljard volgelingen. De doelstelling van de islam is de hele wereld onder controle van Allah te brengen. Niet-islamieten worden als minderwaardige mensen gezien en hun leven, land, en bezittingen behoren Allah en de gelovigen toe,waarbij vrouwen en kinderen onder de bezittingen worden gerekend.De bevolking in het westen, in wiens landen zij vrijelijk mogen vertoeven worden vergeleken met varkens en honden. De jihad is geen beeldspraak of een poëtische manier van zeggen, maar een opdracht voor alle moslims. Jezus wordt Isa genoemd, is niet de goede Herder maar een moslim die aan het einde der tijden terugkomt om alle joden en christenen te doden. Als Isa (dat niet de vertaling van Jezus is, maar van Esau, Jezus=Yehua) terugkomt, zullen de bergen en rotsen aanwijzen waar zich nog joden verborgen houden. Elke moslim moet helpen de aarde judenrein te maken. Het is de aloude rivaliteit die teruggaat op Izaäk en Ismaël, op Jakob en Ezau. Ismaël, en de latere Ezau, waren mannen van het zwaard. Ismaël’s afstammelingen worden in de Bijbel wilde ezels genoemd.

Hoewel van alle kanten wordt benadrukt dat de islam in wezen niet gevaarlijk is is het tegenovergestelde het geval. Zij geloven dat het Allah zelf is, die hen aanzet tot de heilige oorlog opdat ze de hele wereld veroveren en aan de islam onderwerpen. In de koran staat in Sura 4:74-76 het volgende: ,,Laten degenen die hun wereldse leven willen inruilen voor het hiernamaals, vechten voor het doel van Allah, ongeacht of ze sterven of overwinnen, wij zullen hen rijkelijk belonen…De ware gelovigen vechten voor het doel van Allah, maar ongelovigen vechten voor hun idolen. Strijdt dan tegen de priesters van Satan." Sterven voor de zaak van Allah is een heilige plicht. De ‘Jihad’ die de moslims voeren is een strijd tegen de ongelovigen met de bedoeling de triomf van de islam over alle godsdiensten te bewerkstelligen. In Sura 8:13-14 staat: ,, ik ben met u, versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af. Dit is omdat zij zich tegen Allah en zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en zijn boodschapper strijdt, wete, Allah is voorzeker sterk in vergelding." In Sura 9-at-Tauba:5 staat: ,,doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt." Dit wordt het vers van het Zwaard genoemd.

Mohammed gaf zelf aan zijn volgelingen het voorbeeld. Al-Qaeda en andere terreurgroepen treffen al langere tijd voorbereidingen om het woord van Allah te volbrengen en de ongelovigen met vuur te verteren. Allen die weigeren moslim te worden, moeten ter dood worden gebracht. De jihad is een ‘goddelijk’ bevel zo zegt men, en wordt als een heilige plicht voor de moslimnatie beschouwt. Radicale imams in moskeeën overal ter wereld roepen stelselmatig op de vijanden van de islam te vernietigen. Ook verheerlijken zij het martelaarschap. De moslims kruipen kraag in de slachtofferrol. Dit hangt voor een belangrijk deel samen met het geloof in de koranteksten. Het zelfbeeld en de denkcultuur die daardoor is ontstaan moet dan wel die van ‘slachtoffer’ in een vijandige omgeving zijn.

Islam in Nederland.

Een Rotterdamse imam noemde alle westerlingen "beesten en varkens". Andere radicale imams in Nederland roepen op de vijanden van de islam te vernietigen zoals in de zomer van 2002 in de Nova-uitzending op de televisie te zien was. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst AIVD vindt dat deze imams een voedingsbodem creëren voor extremisten om ook in Nederland moslims te rekruteren voor de gewapende islamitische strijd. De Egyptische imam El Shershaby bad in de moskee El-Tawheed in Amsterdam: ,, allah, reken af met de vijanden van uw geloof, maak hun leven tot een ondraaglijke hel." De imam Fawaz riep in de moskee Assoenah in Den Haag de moslims in Nederland op om zich afzijdig te houden van de democratie: ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtengoed zoals liberalisme, democratie, socialisme en alles wat ernaar riekt en aan’t menselijk brein is ontsproten."… "Ons geloof moet waarachtig zijn. We mogen nooit meegaan met ongelovigen, socialisten of democraten."We mogen die partijen niet steunen, op ze stemmen, campagne voor ze voeren hun kranten of tijdschriften kopen of ze financieel helpen, al is het maar een cent. Ze zijn bondgenoten van Satan."

In 2005 wordt in Rotterdam de grootste moskee van Europa opgeleverd met 50 meter hoge minaretten met daarop de halve maan ter ere van de "Maangod Allah". En geloof het of niet, maar inmiddels liggen er nog tien (10) geplande moskeeën op de tekentafel voor de stad Rotterdam.

De invloed van moslimorganisaties op Nederlandse scholen is onmiskenbaar. Bij tenminste tien van de 32 moslimscholen worden extremistische ideeën in hun lesstof verwerkt. Ook worden er opruiende teksten tegen alle niet-moslims verspreidt. Vijf islamitische basisscholen zouden volgens onderzoek, banden hebben met radicaal- islamitische organisaties en financieel ondersteund worden door Saoedi-Arabië. Die banden bestaan uit financiële steun of uit leden in het schoolbestuur die ook lid zijn van de terreurorganisatie Hamas en de Egyptische Moslimbroederschap. Ook zijn er docenten actief met een radicaal-islamitische grondslag. Zij zijn gekant tegen de integratie van moslims in de Nederlandse samenleving. Volgens de islamitische schoolbesturenorganisatie (Isbo) is het ‘Haat leren een belachelijke bewering’ maar de praktijk wijst helaas iets anders uit. Kort na de aanslag op de WTC-gebouwen in New York dook er ineens een "haatkalender" op bij een moslimschool in Almere. Het betrof een in Egypte gedrukte kalender met een afbeelding van een brandend vliegtuig dat neerstort boven New York.De kalender zou ruim drie maanden voor de aanslag- bij of in de school in Almere zijn verspreid. Op het laatste kwartaalblad van de kalender staat de tekst: ,, Ik steun op allah-om te sterven voor allah." Op de overige afbeeldingen zijn een stenengooiende Palestijn voor de Al-Aqsa moskee in Jeruzalem, de Egyptische opmars in de zesdaagse oorlog van 1967 en een futuristische voorstelling van de bevrijding van Jeruzalem te zien. Van wie de opdracht is uitgegaan is niet bekend maar de zaak is snel in de doofpot verdwenen.

In Nederland worden stickers verspreid met een Duitse tekst, die zegt dat de Zionisten overal ter wereld vrouwen en kinderen doden. De verantwoordelijke organisatie heet ‘Anti-Zionistische Actie’ en huist in Delfzijl waar ook "Weerwolf Nederland" huist, die oproept Joodse organisaties tot de wortel uit te roeien. Via internet verspreidt men foto’s van joden die onder dit oordeel vallen. Op een Nederlandstalige website wordt een uitspraak van Mohammed aangehaald waarin deze zegt: Het laatste uur (de dag des oordeels) is niet aangekomen voordat wij islamieten al de joden hebben uitgeroeid." Niemand van de joden zal er nog leven zoals onze profeet, onze leider, onze generaal zei: ,, vreest ons, want wij zullen nog ontwaken." Dit soort teksten zijn beslist niet als beeldspraak bedoelt. De AIVD verdenkt verschillende radicale moslimcellen ervan dat zij zich bezighouden met ondersteunende terroristische activiteiten en het voorbereiden van aanslagen.

Europa onder het zwaard van de islam.

De Jihad tegen het Westen is allang begonnen, maar om de ‘vredelievende’ religie niet te irriteren hebben regeringen jarenlang net gedaan alsof er niets aan de hand was en heeft men de rode loper uitgelegd voor infiltratie, dreiging en dominantie van de militante islam. Sluipenderwijs is het gif binnen gedrongen. Pas na de aanslag in Madrid is Europa ‘wakker’ geworden en is er sprake van enige activiteit. Europa dreigt het slachtoffer te worden van haar jarenlange falende beleid. Sommige regeringen proberen om politieke redenen de feiten te verdoezelen. Volgens de Britse premier Tony Blair heeft het terrorisme niets met de islam te maken. In Britse kranten en televisie wordt de islam afgespiegeld als een religie van vrede, oprechtheid, moraliteit, zelfdiscipline en gezinswaarden, die helaas een beetje besmet is met ‘enkele’ fundamentalisten. Het is waar dat veel moslims vredelievend zijn en wetsgetrouw in de landen van het Westen waar zij wonen en niets moeten hebben van het geweld van hun extremistische broeders. Maar het is beslist niet waar dat ‘vrede’ de werkelijke karaktereigenschap is van de islam. Men wil de wereld onder hun controle brengen. Dat bleek nog eens duidelijk toen enige tijd geleden duizenden moslims in Londen bijeen waren om te spreken over de oprichting van een islamitische staat binnen het Verenigd Koninkrijk. Zij willen Engeland maken tot het eerste gecontroleerde moslimland in Europa. Om het zover te krijgen dient een heilige oorlog gevoerd te worden en zij die zich daartegen verzetten wacht de dood! Volgens een rapport van de IslamOnLine, een islamitische website, zijn 14.000 van Engelands elite al bekeerd tot de islam.

In de Zweedse stad Malmö heeft de politie openlijk toegegeven de stad niet langer onder controle te hebben vanwege de terreur van moslimimmigranten. Wat de politie hier heeft geopenbaard, is wat veel Zweedse bewoners al lang weten: "De overheid heeft de situatie niet meer onder controle in de derde stad van het land." Malmö wordt effectief overheerst door gewelddadige moslimbendes die nergens meer voor terugdeinzen. Veel van deze moslims wonen al meer dan twintig jaar in Zweden en nog spreken ze de taal niet. Ambulancepersoneel wat de door de moslims beheerste stadsdelen binnen moet, durft dat nog alleen onder escorte van de politie. Verschillende kranten in Zweden melden dat een groeiend aantal autochtonen uit Malmö wegtrekken omdat zij zich niet meer veilig voelen in hun eigen huis, in hun eigen stad. Ze voelen zich vluchteling in hun eigen land. Net als de rest van West-Europa heeft ook Zweden de deuren van het land wagenwijd opengezet voor moslim ‘vluchtelingen’en asielzoekers. Wat er thans in Zweden gebeurt laat zien wat de rest van Europa te wachten staat.

De bevolking van Europa wordt beslist niet tot de vriendenkring van de islam gerekend, maar behoort net als de joden tot hun doelwit. Het oude Westen stevent af op een gewelddadige confrontatie met haar islamitische bewoners. Islamitische geestelijken hebben al openlijk verkondigd dat invoeringen van islamitische wetten in Europa in de toekomst tot de mogelijkheden gaan behoren. De dialoog met moslims heeft geen enkele zin, zelfs niet met gematigde moslims, omdat de islam niets gemeenschappelijks kent met de joods/christelijke wortels van Europa. De islam in Europa zal als een brand om zich heen slaan als zij eenmaal voldoende macht in handen heeft gekregen. De West-Europese grote steden kennen al complete moslim vrijstaten. Overal gedragen de islamitische immigranten zich als bezetters. Hun vrijwillig isolement verraadt een veroveringstrategie volgens de beproefde methode van celvorming.

Wat veertig jaar geleden begon als een onschuldige immigratie van gastarbeiders is uitgegroeid tot actie, om de decadente westerse wereld te veranderen en de geschiedenis te verdraaien. In 1975 zei de voormalig Algerijns president Houari Boumedienne voor de verenigde Naties het volgende: "Miljoenen mannen en vrouwen zullen van het zuidelijk, naar het noordelijk halfrond komen. En ze zullen niet komen als vrienden, maar wel om te veroveren." Met name de goed opgeleide jonge moslims, die de taal van Europa spreken en die extremistische opvattingen aanhangen, vormen het gevaar. De laatste jaren is er in Frankrijk een groeiende golf van agressie te zien tegen joodse scholen, begraafplaatsen en synagogen. Dit geweld kwam grotendeels van de kant van jonge moslims. Op internet verspreiden ze rapmuziek waarin jonge moslims worden opgeroepen zich aan te sluiten bij het terreurnetwerk van Osama bin Laden.In het westen van Europa wonen thans rond de 20 miljoen moslims. De werving van nieuwe leden voor de terreurcellen vinden ondermeer plaats in moskeeën, islamitische culturele centra, migranten buurten en theehuizen. Steden als Berlijn en Parijs kennen al complete islamitische ‘vrijstaten’ waar de ronselaars ongestoord hun gang kunnen gaan. Iedere cel bestaat uit 30 tot 40 leden en de trainingen vinden plaats in zogenaamde ‘vakantiekampen’ in afgelegen gebieden ergens in Europa waaronder in Bosnië, onder het mom van sociale activiteiten. Van Osama bin Laden is bekend dat hij jaren op een Bosnisch paspoort heeft gereisd. In het islamitische tijdschrift TNT schrijft El-Zayat, algemeen secretaris van het islamitisch concilie in Duitsland: "De islam heeft tot doel Duitsland te veroveren. Op dit moment wonen er ongeveer 3.5 miljoen moslims in Duitsland.Door de genade van Allah leven wij in één van de rijkste landen van deze wereld. Ik geloof dat de bondskanselier van Duitsland in het jaar 2020 een in Duitsland geboren en opgegroeide moslim is en dat wij in de constitutionele rechtbank van Duitsland een islamitische rechter hebben.

Er worden anti-Israëlische en antiwesterse preken gehouden en antizionistische denkbeelden verspreid. Landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland worden overspoeld met een groot aantal islamitische netwerken opgezet door Al-Qaeda en aanverwante groepen. Overal worden strijders geronseld en gevechtscellen opgezet. Bronnen binnen de Franse geheime dienst melden dat Al-Qaeda alleen al in Frankrijk tussen de 35.000 en 45.000 ‘strijders’ heeft gerekruteerd. Zij worden getraind in het gebruik van wapens, explosieven, en in gevechtstechnieken door lokale commandanten die op haar beurt onder leiding staan van het nationale Franse commando. In Duitsland zouden 25.000 tot 30.000 terroristen operationeel zijn. De Britse geheime dienst M15 schat dat er in Engeland ongeveer 10.000 'slapende cellen’aanwezig zijn. Onbekende aantallen zijn of worden opgeleid in Italië, België, Zwitserland, Nederland, Zweden en Noorwegen. Via ondermeer Albanië, Kosovo en Macedonië worden de Europese cellen bevoorraad met wapens, geld en worden terroristen van valse papieren voorzien. De afkeer van de islam van het vrije Westen, de haat tegen joden en christenen, de voortdurende indoctrinatie in moskeeën, creëren nieuwe terroristen onder jonge islamieten. De politieke islam is een vijandige "staat " binnen Europa. De islam kan alleen bestaan in een cultuur van geestelijke overheersing en terreur. Elke islamiet weet dat hij in Europa, woont in een huis van oorlog dat eerst een huis van vrede zal zijn als de sjaria, de islamitische wetgeving, een feit is. Tot die dag moet hij zien te overleven in compromissen en in aanpassing, maar daar nimmer vrede mee hebben. De geschiedenis van de politieke islam belooft weinig goeds voor de toekomst. Overal is de integratiepolitiek volledig mislukt omdat ze niet willen integreren. Ze bieden weerstand aan elke vorm van integratie en daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op de slachtofferrol, waarin islamieten al van nature kruipen. Het minste of geringste commentaar aan hun adres levert de reactie op dat ze worden gediscrimineerd.

De sporen van moslimextremisten leiden o.m. naar landen als Saoedi-Arabië, Syrië, Libanon, Iran, Irak, Libië en de Autonome Palestijnse gebieden waar de eigen massa wordt gehersenspoeld met smerige leugens. De Amerikaanse regering heeft de strijdkrachten opdracht gegeven noodplannen uit te werken voor het eventueel inzetten van kernwapens tegen landen die het moslimextremisme ondersteunen. Een artikel hierover verscheen in de Los Angeles Times. Deze krant baseert zich op geheime overheidsstukken. Het document, dat op 8-1-2002 naar het Congres is gestuurd, rept ook van de ontwikkeling van kleinere kernwapens voor gebruik op het slagveld. In het document zouden een Arabisch-Israëlisch conflict, een oorlog tussen China en Taiwan, tussen India en Pakistan en een aanval van Noord-Korea op diens zuiderbuur Zuid-Korea als potentiële ontwikkelingen gelden waarvoor het gebruik van kernwapens moet worden voorbereid. Bush sprak van een nucleaire "Ring of Fire" dat Israël zou moeten beschermen. Het is opmerkelijk dat de Arabische moslims in hun strijd tegen Israël het lied aanheffen: ,, eerst strijden wij tegen de zaterdagmensen en daarna tegen de zondagmensen." Men is inmiddels begonnen de zegevierende opmars van de islam tot het hart van de christelijke centra in het Westen te exporteren. Niet-christenen moeten niet denken dat ze de dans zullen ontspringen want voor moslims is iedereen in het Westen van christelijke huize. Nergens ter wereld is de haat en intolerantie van de islam duidelijker te zien dan in Israël. De joodse staat in hun midden wordt gezien als een dodelijke belediging van alles waarin zij geloven. Maar dat geldt inmiddels evenzeer voor de rest van de wereld. Volgens ingewijden staat de islamitische vulkaan in Europa op barsten. Duizenden ‘slapende cellen’ wachten op orders van ‘hoger hand’ om van leer te trekken tegen Europa dat dacht de dans te ontspringen.

Saoedi-Arabië sponsor van het wereldwijde terrorisme.

De grootste financier van het islamterrorisme is Saoedi-Arabië. Dit land is nog nooit voor hun ongeëvenaarde decadentie en corruptie ter verantwoording geroepen. Hier wordt de olierijkdom misbruikt om de hele wereld te chanteren en de Wahhabitische Apartheidsideologie te propageren. Dit land is de geboorteplaats en moederland van de islam. Wanneer de moslims, waar ook ter wereld bidden, richten zij hun gezicht naar Mekka in Saoedi-Arabië, waar de Ka’aba het centrale punt symboliseert van de religie. Vanaf het begin is de islam verspreid via oorlogen en geweld. Reeds vanaf het begin is de islam een gewelddadige religie met als doel onderwerping van de hele wereldbevolking. Satan heeft wat dat betreft zijn werk goed gedaan in het land waar Lucifer als de hoogste god wordt beschouwd. Het land waar de Oegandese massamoordenaar Idi Amin een veilige vluchthaven vond.

Veertien van de negentien terroristen die betrokken waren bij de aanslagen op 11 september 2001 waarbij ruim 3000 onschuldigen om het leven kwamen, kwamen uit Saoedi-Arabië. Van de 650 gevangenen die door de Amerikanen worden vastgehouden in Guantanamo op Cuba, komen er maar liefst 162 uit het land van het Saoedische prinsengebroed. De New York Times schreef dat een onderzoek in Saoedi-Arabië had uitgewezen dat 95% van de ondervraagden in de leeftijd van 25 tot 41 jaar, sympathiseerden met Osama bin Laden. Volgens de Franse terrorisme-expert Roland Jacquard, werkte Bin Laden geheel in opdracht van religieuze leiders uit Saoedi-Arabië. Veel Saoedische steunbetuigingen werden gevonden in een boek aangetroffen in een Taliban-kantoor in Kabul in Afghanistan. Het staat vol met fatwa’s van Saoedi-Arabische sjeiks. In een getoonde videoband die vlak voor kerst van 2001 werd uitgezonden en waarin Bin Laden praat over de aanslagen van 11 september brengt een gast van Bin Laden de felicitaties over van een aantal Saoedische geestelijken. Saoedi-Arabië, het land wat slavenhandel bedrijft, waar heden ten dage nog hoofden en handen van boeven publiekelijk worden afgehakt, wordt niets in de weg gelegd. Het land dat een deel van haar olie opbrengsten van de aan het Westen geleverde olie, gebruikt voor de bouw van islamitische gebedshuizen overal ter wereld en het verspreiden van haat tegen alles wat met het Westen te maken heeft.

Moskeeën waar geweld wordt gepredikt tegen het Westen en tegen het Joodse volk. Dit land is de bakermat van een extreem fundamentalistische stroming binnen de islam. Vanuit dit door Koning Fahd, totalitair geregeerde land, zijn de afgelopen jaren miljarden dollars steun gegeven aan islamitische terreurbewegingen waaronder die van Bin Laden. Maar ook aan de Palestijnse moordmachines Hamas en de Islamitische Jihad. Dat meldt de Duitse krant "Die Welt" in een editie van 28-11-2002. De krant zegt zich te baseren op Saoedische documenten die de Israëlische strijdkrachten hebben gevonden tijdens een actie in de Palestijnse stad Tulkarem op 20 november 2002. Kern van de hulp is vooral de financiële steun aan de nabestaanden en sympathisanten van Palestijnse zelfmoordenaars. Sinds het begin van de "Tweede intifada" eind september 2000, is volgens Die Welt 140 miljoen euro ‘uitgekeerd’. Een groot deel van dat geld vond via dertien’liefdadigheidsinstellingen’zijn weg naar de Palestijnse gebieden. Vooral Hamas zou hiervan hebben geprofiteerd. Volgens de Britse krant "The Guardian" komt tachtig procent van de aanhang van Bin Laden’s Al Qaeda netwerk uit Saoedi-Arabië. In een uitgelekt rapport van een "denktank" van het Pentagon wordt Saoedi-Arabië als potentiële vijand aangemerkt. Als het land geen paal en perk stelt aan de financiering van islamitisch fundamentalisme en aan anti-Amerikaanse en anti-Israëlische verklaringen, zouden de Verenigde Staten een aanval moeten uitvoeren op de Saoedische olievelden, aldus de opstellers van het rapport.

Dore Gold, voormalig ambassadeur van Israël bij de Verenigde Naties, zegt dat de oorlog tegen het terrorisme alleen gewonnen kan worden als Saoedi-Arabië wordt aangepakt. In zijn verschenen boek "Het Koninkrijk van de haat" schrijft Gold dat de invloedrijke islamitische stroming in het koninkrijk, duidelijk moet worden gemaakt dat oliegeld niet gebruikt mag worden voor het vermoorden van Amerikanen en Israël’s. In zijn boek toont Gold bewijzen van directe financiële steun van Saoedi-Arabië aan terroristische organisaties.

Nieuwe aanslagen bedreigen Amerika.

In een uitgave van WorldNetDaily’s "Whistleblower" getiteld "Terroristen in de Verenigde Staten" worden feiten aangehaald hoe terroristen, hun supporters en geldschieters gebruik maken van Amerika’s open samenleving. Hoe o.m. Saoedi-Arabië kapitalen investeert in een netwerk van moskeeën en islamitische centra met de bedoeling de Amerikaanse samenleving te islamitiseren. Zij maken van de religieuze vrijheid en burgerrechten in dit land gebruik om op een geraffineerde manier een netwerk van terrorisme op te zetten. Religieuze en liefdadigheidsinstellingen maken het publiek wijs goede doelen na te streven en leggen het groeiende islamterrorisme uit als het werk van criminelen en geestelijk gestoorde individuen. Maar dit is niets anders dan een dekmantel want in werkelijkheid houden deze instellingen zich bezig met het kweken van haat tegen de Amerikaanse samenleving.

Een naam die regelmatig opduikt in connectie met het verspreiden van deze haat is Sjeik Saäd Al-Barak, de geestelijk adviseur van de Saoedische kroonprins Abdoellah. Al-Barak roept regelmatig op tot vernietiging van Israël en Amerika. Toch werd dit heerschap van harte welkom geheten op de ranch van George Bush toen hij zijn baas Abdoellah in 2002 vergezelde op diens reis naar Amerika. In april 2002 gaf Al-Barak een preek in een moskee in Riyad in Saoedi-Arabië, waarin hij moslims opriep om joodse mannen te vermoorden en joodse vrouwen tot slavin te maken. Al-Barak’s woorden werden per satelliet naar alle moslims over de wereld uitgezonden. Zij werden op de band opgenomen en verspreid door instituten die door de Saoedi’s gefinancierd worden, en die actief zijn in de Verenigde Staten.Ook zamelde hij tijdens een telefonische inzamelingsactie, 109 miljoen dollar in voor islamitische terroristen. Geld zo zei hij, dat hij wilde gebruiken tegen de Verenigde Staten: ,,ik ben tegen Amerika, totdat dit leven eindigt, tot aan de dag des oordeels." Pat Robertson, leider van een religieuze omroep in de Verenigde Staten, stelde de media en de overheid voor eens wat meer onderzoek te doen naar teksten in de Koran waarin wordt opgeroepen ongelovigen te vermoorden: ,, het lijkt wel alsof men bewust bezig is de feiten te verdoezelen inplaats van ze aan de kaak te stellen." Zo zei hij.

Wat weinigen weten is dat de Amerikaanse Geheime Dienst CIA- in de tijd dat George Bush senior Amerika’s president was- gepoogd heeft goede maatjes te worden met Arabische terroristen, waaronder Osama bin Laden. Bin Laden werd door Amerika ingezet en bewapend in de strijd tegen de Russen in Afghanistan. Het beleid van de Amerikanen is voor velen dubieus. Als veel geheim wordt gehouden, heeft men wat te verbergen en wil men de waarheid niet aan het licht brengen. Zo zijn er bijvoorbeeld aanwijzingen dat Amerika van tevoren op de hoogte was van wat er op 11 september 2001 ging gebeuren. Uit verschillende persberichten blijkt dat Amerikaanse geheime diensten lang voor 11 september 2001 van een bedreiging door terreuraanslagen wisten. Zo wees een FBI-agent erop dat aan Amerikaanse vliegscholen mogelijkerwijze potentiële terroristen een opleiding kregen in het besturen van passagiersvliegtuigen. De CIA was ervan op de hoogte dat twee mannen, die reeds als Al-Qaeda aanhangers bekend stonden, in de Verenigde Staten verbleven.

Reeds in 1998 kregen de geheime diensten waarschuwingen dat een groep niet nader geïdentificeerde Arabieren van plan was, met een met springstof geladen vliegtuig uit het buitenland het WTC binnen te vliegen. In april 2001 werd in de VS een Israëli’s spionagenet ontmaskerd, verhoord en uitgewezen. De draagwijdte van hun aanwezigheid in de VS bleek pas na de aanslagen van 11 september. De Israëlische agenten bleken o.a. ettelijke verdachten w.o. Mohammed Atta, te hebben geschaduwd. Meerdere keren zou de Mossad de CIA voor de terroristen gewaarschuwd hebben, maar daar werd niets mee gedaan. Volgens informatie van het Duitse blad Die Zeit zou de Israëlische geheime dienst de Amerikaanse autoriteiten zelfs enkele weken voor 11 september een lijst met namen van verdachten hebben doorgegeven. Na de aanslagen van 11 september gaf de Amerikaanse regering toe, zulke waarschuwingen ontvangen te hebben.

Volgens de Washington Post beschikte de CIA reeds twee jaar over een lijst met 100 namen van volgelingen van Bin Laden, die onderweg waren naar de VS of daar reeds aanwezig waren. De lijst was doorgegeven aan de FBI. Waarom hier niets mee gedaan is is voor velen een raadsel. NBC-Special meldde reeds in februari 1999 dat de Amerikaanse bevolking rekening moest houden met aanslagen waarbij duizenden slachtoffers zouden kunnen vallen. Ook de voormalig Amerikaanse minister van BZ William Cohen waarschuwde in 2000 dat aanslagen tot apocalyptische omstandigheden zouden kunnen leiden. De eerste duidelijke tekenen van een opkomend islamitisch extremisme dateert trouwens al uit de tijd van de Ayatollah Khomeini die in 1979 al sprak over het ‘doden’ van Amerika. De Amerikaanse regering zal uiteindelijk de Joden en Israël helemaal laten vallen, om de olietoevoer niet in gevaar te laten komen en omwille van oliegeld dat de VS-economie draaiende houdt.

De Amerikaanse regering maakt zich ernstig zorgen over de mogelijkheid van nieuwe terroristische aanslagen. Men houdt er rekening mee dat terreurgroepen chemische, biologische en zelfs atoomwapens zullen inzetten in grote bevolkingscentra in Amerika.


De Amerikanen maken zich met name grote zorgen omdat het land niet echt goed is voorbereid op een mogelijke catastrofale aanval met massavernietigingswapens. In een onlangs verschenen boek "Al-Qaeda: Brotherhood of Terror" schrijft de auteur Paul L. Williams dat Bin Laden’s terroristische netwerk beschikt over ca 20 nucleaire kofferbommen en dat hij deze gekocht heeft van voormalige KGB-agenten. Tijdens de Koude Oorlog hebben zowel de Amerikanen als de Russen kofferbommen geproduceerd. Wijlen Alexander Lebed, voormalig chef van de Russische geheime dient maakte midden jaren negentig al bekend dat er kort na de ineenstorting van de Sovjet Unie, 35 van deze bommen uit het Russische arsenaal zijn verdwenen.( Zie afbeelding kofferbom)


Inmiddels zou dat aantal al op honderd staan. Williams schrijft dat de bommen door zelfmoordterroristen tot ontploffing kunnen worden gebracht maar ook door een tijdklok. In het boek "Trough The Eyes of the Enemy" geschreven door Stanislav Lunev, een voormalig Russisch geheim agent, zijn een groot aantal van deze bommen over heel Amerika verspreidt. De terroristen die de bommen tot ontploffing moeten brengen zouden er uit zien als gewone zakenlieden met een koffertje en daardoor geheel onopgemerkt hun duivelse werk kunnen uitvoeren. In een Engelse tv-uitzending liet men door middel van een animatiefilmpje zien dat een gebied met een doorsnede van twee kilometer volledig wordt weggevaagd als zo’n bom tot ontploffing wordt gebracht. Er zouden tussen de vijftigduizend en honderdduizend dodelijke slachtoffers kunnen worden gemaakt. Het zou terroristen geen enkele moeite hebben gekost deze bommen het land binnen te smokkelen. In de haven van New York arriveren per dag meer dan drieduizend verzegelde containers. Williams citeert een anonieme woordvoerder van de Amerikaanse overheid die zegt: ,, Het is niet de vraag of Al-Qaeda de kofferbommen ook werkelijk gebruikt, maar wanneer dat zal gebeuren."

Volgens Williams zijn de bommen in positie gebracht in een aantal grote Amerikaanse steden waaronder New York, Washington, Hollywood, Miami, Chicago, Las Vegas, Houston en Los Angelis. Hij meldt dat Bin Laden voormalige Sovjet geleerden en technici heeft ingehuurd om de "bommen" operationeel te houden voor gebruik op zijn commando.In 2001 verklaarde Bin Laden dat het zijn bedoeling is de Amerikanen te verrassen met een "Hiroshima-achtig" scenario en in 2003 heeft de CIA een bericht onderschept waarin een lid van Al-Qaeda pocht over een Amerikaans Hiroshima.Kofferbommen in handen van zelfmoordterroristen kunnen een ontzettende verwoesting aanrichten, vele malen groter dan de aanslagen van 11 september 2001. In New York zijn vrij recent op diverse plaatsen in de ondergrondse en op andere locaties, lege koffers aangetroffen, mogelijk als test in hoeverre zonder op te vallen kofferbommen naar hun doel kunnen worden gebracht.

De islam beschouwt zichzelf als de enige juiste religie ter wereld. Adam, Abraham en Mozes waren moslims en Jezus was een islamitische profeet. Wat ze willen is het kalifaat herstellen. Alle moslims moeten in één rijk wonen, net als vroeger. Van daaruit willen ze optrekken, met kernwapens, biologische en chemische wapens tegen de ongelovigen. Harmonie en rechtvaardigheid kunnen alleen worden bereikt, zo zegt men, wanneer iedereen op aarde moslim is. Overal waar ongelovigen door moslimbendes worden vermoord, doen zij een daad van vrede, waardoor de wereldvrede eerder zal worden bereikt. De islam heeft vanaf het begin onderscheid gemaakt tussen christenen en joden, die zij de ‘mensen van het boek’ noemen, en de islam. In de ogen van extremisten als Osama bin Laden verdienen ongelovigen de dood. De algemene houding van het verachten van niet-moslims neemt zienderogen toe en discriminatie in moslimlanden is aan de orde van de dag. Christenen worden vernederd en krijgen het steeds moeilijker. Vijftig jaar geleden was 15% van de Arabische bevolking in het Midden-Oosten nog christen. Vandaag is dat nog slechts 2%. De Franse filmmaker Pierre Rehov die een documentaire heeft gemaakt over dit verschijnsel, ontdekte dat de laatste twintig jaar, twee miljoen christenen uit de Arabische landen zijn gevlucht, vanwege vervolging, intimidatie, allerlei vormen van terreur en moord. De wereldwijde islamitische terreur maakt duidelijk dat er door de moslimwereld een oorlog in gang is gezet. Maar veel mensen zien daar niet de ernst van in. Soms lijkt het op een politieke strijd maar in werkelijkheid is het een oorlog tussen degenen die geloven in Allah en degenen die in de "Echte Levende God van Abraham, Isaäk en Jakob" geloven.

Terreur in naam van Allah

Het is verbijsterend wat islamitische bendes dagelijks op een groot aantal plaatsen aanrichten, in Indonesië, op Ambon waar hele dorpen met christenen zijn uitgemoord, in Pakistan, India, Nigeria, en Soedan. De oorlog tussen Eritrea en Ethiopië, was in werkelijkheid een oorlog tussen moslims en christenen. In Nigeria worden regelmatig Christenen door Moslimbendes met machetes in de straten afgeslacht. Vandaag worden 11 van de 36 Nigeriaanse staten geregeerd door de Sjaria wet (Islamitische wet). De rechten van vrouwen en niet-Moslims zijn ontbonden. Nigeria heeft zich volledig overgegeven aan de jihad en dat wordt aangemoedigd door buitenlandse Arabieren, "Palestijnen", Syriërs, en Soedanezen, die allen adviseurs zijn voor de mulla’s in Nigeria en die de Moslim militia’s, die daar in de afgelopen jaren huishouden, financieren en trainen. Er zijn honderden kerken verwoest en duizenden Christenen vermoord. Soldaten die de orde moesten herstellen, deden volop mee.Complete dorpen zijn uitgemoord. In de plaats Vaase werden 1200 burgers door militairen gedood. Tienduizenden Christenen zijn door moslims vermoord in Indonesië. 8000 christenen zijn hier met geweld overgegaan tot de Islam onder druk van bewapende islamitische bendes. Zij die weigerden werden vermoord. De al jaren durende bloedige oorlog in Soedan- de moslims in het noorden, tegen de christenen in het zuiden- hebben aan honderdduizenden christenen het leven kost. Christenen werden levend uit vliegtuigen gesmeten. In Algerije zijn de laatste vijftien jaar al 170.000 moslims door andere moslims afgeslacht en daarmee slachtoffers geworden van hun eigen systeem. Algerije kent alleen moslims. Er bestaan geen taboes meer voor deze hellehonden dat heeft de gijzeling in de school in Beslan in Noord-Ossetië nog eens pijnlijk duidelijk gemaakt. Ruim 300 doden waaronder 160 kinderen, afgeslacht door terroristen van de ergste soort. Sommige kinderen werden gebruikt als levens schild en anderen die wilden vluchten werden genadeloos in de rug geschoten. De hele wereld reageerde diep geschokt door dit gijzeldrama. Onder de gedode terroristen waren tenminste tien Arabieren.In het hele Midden-Oosten voeden de dictatoriale Arabische regiems hun burgers met haat tegen alles wat niet moslim is. De Tsjetsjeense terreurgroepen worden al jaren zowel financieel als fysiek ondersteund vanuit het Midden-Oosten.Na de vreselijke moordpartij op de school in Beslan spreken de wereldleiders en de internationale media plotseling van "terroristische beesten".

Abdulrahman al-Rashed van het tv-station Al-Arabiya schreef begin september 2004 in zijn dagelijkse column gepubliceerd in de krant A-Sharq Al-Awsar: "Onze terreurzoons zijn het eindproduct van een corrupte cultuur". Hij laat een lijst van door islamitische extremisten gepleegde aanslagen de revue passeren- in Rusland, Irak, Soedan en Yemen…"De meeste daders van zelfmoordaanslagen op bussen, scholen, overheidsgebouwen, woonhuizen van burgers, van de laatste tien jaar overal ter wereld, zijn moslims. Het is tijd dat moslims deze schandalige feiten onder ogen gaan zien."aldus Al-Rashed. Een islamitische columnist van de Egyptische krant Al-Ahram schreef: "Er is een imago ontstaan dat moslims monsters zijn die worden gevoed met het bloed van kinderen en de pijn van hun families."

Ook de Syrische hoogleraar Mundir Badr Haloum schreef in een column in het Libanese dagblad Al-Safir dat de moslims verantwoordelijk zijn voor het wereldwijde terrorisme. Net als Al-Rashed leverde hij ongekende kritiek op de praktijk van de islam en roept hij op tot een islamitische religieuze hervorming. "Wij hebben mensen nodig die in staat zijn om zonder vrees te erkennen dat het terrorisme in ons nestelt en dat wij het moeten uitdrijven. Slachtoffers worden op de islamitische manier geslacht,…christenen, boeddhisten, Joden. Het zijn immers alleen maar ongelovigen, brandstof voor het vuur. Hun zielen hebben geen waarde en hun lichaamsdelen worden op de tafels van de islam tentoongespreid.Ja wij moslims produceren terrorisme, zwelgen erin en prijzen het. Wij veroordelen het alleen onder dwang maar in onze harten verheugen wij ons over het briljante succes: een groot aantal slachtoiffers."

Ook in Liberia zijn onder de door Kadaffi getrainde en gefinancierde, Charles Taylor, bij tienduizenden de armen en benen afgehakt. Mensen werden op palen gespietst en langs de toegangwegen naar de hoofdstad te kijk gezet. Ook het Zimbabwe van Mugabe leunt op islam-dollars. In Egypte zijn regelmatig de koptische christenen het doelwit van radicale moslims. In Kenia worden kerken in de brand gestoken en christenen vermoord. Er gaat geen dag meer voorbij of ergens in de wereld worden christenen door moorddadige moslimbendes vermoord.Er bestaan geen taboes meer voor deze hellehonden. De koran is de inspiratiebron van het meeste kwaad en de oorlogen die vandaag onze wereld teisteren. Mensen die de misleiding van de islam door hebben, worden gezien als lastige horzels die hun programma’s aan het bederven zijn. De door Al-Qaida opgeeiste aanslag in Madrid op 11 maart 2004 waarbij 190 mensen het leven lieten, is slechts een voorproefje van wat Europa te wachten staat.

Islam en Israël

De koran belooft het land Israël aan de Joden en niet aan de moslims; nergens in de koran staat dat Israël voor de moslims heilig is. Ondanks de voor joden vijandige verzen in de koran, geeft de koran zonder enige twijfel de joden het recht op Israël. In de Koran staan tenminste drie verzen die het erfrecht van de joden op het land Israël bevestigen. De meeste geestelijke leiders van de islam gaan ervan uit dat de meerderheid van hun aanhangers de koran niet leest en daarom niets weet van deze verzen over de belofte aan de kinderen van Israël. Bij een test in Jeruzalem bleek geen van de ondervraagden dit te weten. Palestina behoort de moslims en niet de joden, dat staat in de koran", was het antwoord. Waar het in de koran staat, dat kon niemand zeggen; integendeel, allen spraken over het recht van de moslims op dit land, hoewel het nergens in de 124 soera’s voorkomt. Het land Israël is volgens de koran niet aan de moslims nagelaten en is evenmin heilig voor hen. Nergens is de haat en intolerantie van de islam zo duidelijk te zien als in Israël, in Jeruzalem op de tempelberg. Door een combinatie van misduiding en geschiedvervalsing is Jeruzalem tot heilige stad gemaakt van de islam.

Eindtekst

Ook de moslims zijn geschapen in het beeld van God, zoals elk menselijk schepsel. Maar zij zijn slachtoffers van een demonisch systeem, dat uit is op wereldheerschappij. Alle volken die meedoen aan de oorlog tegen Israël, zullen te gronde gaan. Terwijl de joden de islamieten zonder meer accepteren, doen de islamieten dit niet bij de joden. De strijd tussen de islamieten en de joden is een godsdienststrijd. Terwijl veel politieke en christelijke leiders om het hardst roepen, dat het niet gaat om een godsdienststrijd, maken de islamieten keer op keer duidelijk, dat dat juist wel het geval is. Het is een strijd van Satan tegen de God van Israël. De mens zal een keuze moeten maken wie hij/zij wil dienen, Jezus of Satan, meer mogelijkheden zijn er niet. Neutraliteit is onmogelijk. Een duidelijke, daadwerkelijke keuze voor Jezus de Messias is de enige goede keuze, ook voor de moslims. De Here Jezus stierf ook om elke moslim te behouden. Niet een daarvan is uitgesloten. Hij stierf om allen te redden. Alle gebeurtenissen komen in een stroomversnelling. Amerika zal Israël laten vallen, om de olietoevoer niet in gevaar te laten komen en omwille van oliegeld dat de VS-economie draaiende houdt. De Mammon en de islam schijnen een verbond gesloten te hebben. De Koran is de inspiratiebron van het meeste kwaad en de meeste oorlogen op deze wereld. Daarom geloven velen dat de islam een belangrijke rol zal spelen in de chaos die wereldwijd zal ontstaan voor de opkomst van de antichrist.

Bronnen: http://www.fairweb.nl/ Nieuwsbrief, International Christian Zionist Center Jeruzalem, Jan Willem van der Hoeven 12-12-2002. www.prophecyinthenews.com WorldNetDaily,20-11-2002, 3-12-2002 en 5-12-2002. Israelinsider, 23-11-2002. Het KNP: Ashhurst-Lienden, De dreiging van de islam, 21-6-2002. Desintox-vl, 26-11-2002. The Weekly Standaard, 20-11-2002.Cutting Edge Newsletter, 20-9-2002 en 2-10-2002. Koenig’s International News, 26-11-2002. http: jewishworldreview.com/1102/etzioni1.asp. Uitzending Nova, 21-12-2002. Allah of de God van de Bijbel, wat is waarheid, door Dr basilea Schlink. The quintessence of Islam, S.G.Bergson. Islamic Invasion, Zions Cry News, 12-05-2004. Robert Morey. Nieuwsbrief ICAJ Jeruzalem, januari 1997 door Jan Willem van der Hoeven.Geheim offensief, door Alfred Muller, Chai pers. ISBN 90-73632-02-1 CIP. Zoeklicht, 7-2-2004. Muhammad and the Jews-Part 1, Boris Shusteff, 4-11-2002. Avi Lipkin, Fragmenten uit toespraak, 5 misleidingen van de Islam, Terrorisme.Nieuwsbrief Het KNP, De dreiging van de islam, nummer 644, 21 juni 2002.Daniel Pipes, "Moslim Europe". Artikel in de New York Sun op 11-03-2004.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 16 nov 2004 09:36

Dit is misschien een grote lap tekst, maar ik zou willen adviseren dit wel te lezen.

Gebruikersavatar
@tlantis
Sergeant
Sergeant
Berichten: 470
Lid geworden op: 25 jul 2003 10:43
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 16 nov 2004 10:45

Sabra schreef:Dit is misschien een grote lap tekst, maar ik zou willen adviseren dit wel te lezen.
Hoezo misschien :mrgreen:

Ik wil er wel tijd voor vrij maken... maar dit is idd wel erg veel tekst... misschien later.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Riska

Berichtdoor Riska » 16 nov 2004 12:49

In alle godsdiensten komt extremisme voor.
Als ik denk aan de Kruistochten kon het christendom er ook wat van, terwijl op koppels van riemen en op geld "God met ons" stond...
Teveel wordt God (of voor de moslims Allah) erbij gehaald om een daad te rechtvaardigen God wil het/Allah wil het...
Daar waar godsdienst "macht" wordt is er iets fundamenteels fout.

Niet zo heel lang geleden was er in NOVA een uitzending over de uitspraken van een imam over het een en ander.
Toen werden er teksten gelezen en de aanwezigen dachten zeker te weten dat het uit de Koran kwam... Niet dus, rechtstreeks uit de Bijbel. Want lees de 'voorschriften' maar uit Leviticus, Numeri en Deuteronomium. Veelal door ons vergeten, maar je schrikt ervan...

Ik ben het geheel met Klaas eens - in het normale leven heb ik contact met moslims, vredelievende mensen, die net als wij gewoon graag zien dat hun kinderen veilig en vredig mogen opgroeien.
Extremisten heb je in alle godsdiensten. Laten we alsjeblieft niet alles en allen over één kam scheren.

Riska


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 110 gasten