Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jul 2007 10:52

Dat is goed nieuws Acire!
Super fijn voor je

Ik werk 90% dat is ongeveer 4,5 werkdag van 8 uur per week (17, 5 dienst per maan). Zelf baal ik vooral van de weekenden werken. Ik werk echt om het weekend. Maar verder werk ik vooral late diensten en sinds dien trek ik zelf mij roosters net wat beter. Maar als je regelmatig vroege diensten draait dan kan je nog gewoon overal heen. Ik ging voorheen ook naar verschillende avonden. Alleen doordat (minimaal) 75% van mijn diensten late diensten zijn geworden, lukt dat niet meer. Zoals jongerenavonden plan ik echt vrij. Zodat ik toch nog wat heb.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 30 jul 2007 14:43

klinkt allemaal heel leuk acire!

ik ben per 1 sept aangenomen in het ziekenhuis in Hilversum. Als verpleegkundige snijndens cluster
Ze zijn daar binnen snijdend cluster een soort 'pool'aan het opzetten.
Ik ga rouleren tussen de afdelingen:gynecologie, orthopedie, urologie en chirurgie :P
Op elke afdeling werk ik steeds een paar maanden. Ligt eraan waar er mensen nodig zijn. Het kan dus zijn dat ik 2mnd op urologie werk en dan 6mnd naar chirurgie ga. Heel leuk en afwisselend lijkt me. Het kan ook zijn da ik eens naar Blaricum moet om op te werken. Deze afwisseling vind ik heel leuk (ben niet iemand die lang op dezelfde plek blijft)

Ik krijg een contract van 36 uur. Ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. In mn stages viel dat vaak tegen, maar het scheelt datik straks niet hoef te reizen en geen verslagen enzo hoef te maken.
Ik ga daar in de personeelsflat wonen :lol:

Het gaat dus nogal wat veranderen hier. Maar ik heb er gigantisch veel zin in. Het leven lacht me toe :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2007 18:08

Gefeliciteerd, Acire en Mw!! En veel succes natuurlijk!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 31 jul 2007 07:23

ik zit in laatste jaar van mijn opleiding en daarbij is het normaal dat je 24 uur werk 3 dagen van 8 uur.
Ik vind dat zelf vrij weinig dus ik werk in de thuiszorg een kleinschalig woonproject en in een verpleeghuis als oproep kracht. weekenden is om de week die neem ik niet extra aan alleen op zaterdagochtend voor de rest niet.
dus meestal werk ik wel 48 uur of zo per week vind het heerlijk!
Als ik over half jaar getrouwd ben dan ga ik niet meer zoveel werken want dan moet je ook je huis bijhouden enz maar nu blijf ik het heerlijk doen.draai ontzettend veel avonddiensten en gaat gewoon erg goed zo.
en salaris aan einde van de maand is ook SUPER! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 31 jul 2007 14:38

Maar dan heb je er niet veel naast, neem ik aan?

edwin1983
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 19:59
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

Berichtdoor edwin1983 » 31 jul 2007 15:06

Ook ik werk in de zorg. Al weer zo'n 6 jaar.
Na eerst de opleiding te hebben gedaan ben ik nu Zorgcoordinator.
Een soort leidinggevende functie.
In september start ik met verpleegkundige.

Mijn statemunt is wel: Meer mannen in de zorg!!!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 jul 2007 15:35

liefie schreef:ik zit in laatste jaar van mijn opleiding en daarbij is het normaal dat je 24 uur werk 3 dagen van 8 uur.
Ik vind dat zelf vrij weinig dus ik werk in de thuiszorg een kleinschalig woonproject en in een verpleeghuis als oproep kracht. weekenden is om de week die neem ik niet extra aan alleen op zaterdagochtend voor de rest niet.
dus meestal werk ik wel 48 uur of zo per week vind het heerlijk!
Als ik over half jaar getrouwd ben dan ga ik niet meer zoveel werken want dan moet je ook je huis bijhouden enz maar nu blijf ik het heerlijk doen.draai ontzettend veel avonddiensten en gaat gewoon erg goed zo.
en salaris aan einde van de maand is ook SUPER! :mrgreen:
jep dat ga ik ook doen, 3 dagen werk en 1 dag school. Volgens mij werkt dat wel lekker, een paar daagjes vrij voor het huishouden en leren.

48 uur :| :shock: :| wow hoe hou je t vol !! :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jul 2007 20:45

edwin1983 schreef:Ook ik werk in de zorg. Al weer zo'n 6 jaar.
Na eerst de opleiding te hebben gedaan ben ik nu Zorgcoordinator.
Een soort leidinggevende functie.
In september start ik met verpleegkundige.

Mijn statemunt is wel: Meer mannen in de zorg!!!!


sowieso meer mensen in de zorg. Kan mij niet schelen of het een man of vrouw is, als ze maar goed in hun vak zijn! ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 01 aug 2007 08:05

ik heb er nog genoeg naast te doen hoor s avonds vaak naar vriendinnen en vriend en andersom overdag ook omdat eigenlijk al mijn vriendinnen in de zorg werken. en weekend is alleen voor mijn vaste werk heb nu ook 6 weekenden vrij!

Gisteravond heftige avonddienst gehad een zr had al weken een bult op der rug chirurg naar gekeken want het verdween niet na kuurtjes. Gistermiddag na de nierdialyse heeft hij besloten het open te snijden. WAs veel troep uitgekomen enz.
WIj moesten s avonds verband afhalen en het alginaat wat er in gestopt was eruit halen!
toen we de nachtpon omhoog deden en het celstofmatje wegdeden zagen we door de lagen verband al bloed heen. WIj heel voorzichtig verband eraf gehaald en ja toen ging het stromen!! gutste er gewoon uit! eerst poosje flink dicht geduwd met zijn 2en maar hielp echt niet. WIj de HAP gebeld die zouden terug bellen na 10 min nog niet ik weer gebeld van opschieten arts nodig maar we moesten netjes op ons beurt wachten toen hadden we al 2 celstof matjes vol met bloed!
ik na 5 min weer gebeld en ze vond ons vervelend enz toen heb ik gezegt nu is klaar bel 112!
heb er op gegooid en 112 gebeld hoefde nog maar de naam van de zuster te noemen of ze zei al oke komt nu met spoed ambu aan.
(de zuster is zwaar nier patient wonder dat ze nog leeft ze dialyseert al 6 jaar de zuster is zwaar suikerpatient en heeft veel te veel vocht in de hersenen daar moet ze ook aan geholpen worden)
Ik naar voren gerend sleutel op andere afdeling gehaald en gewacht op de ambu. om 21.30 is het zaakje gaan rollen en om 22.10 stond de ambu voor.
Toen ging mijn gsm af neem op ja je spreekt met de HAP ik zei gelijk dat is niet meer nodig hoezo niet omdat de ambu net binnen is. kreeg ik allemaal gescheld over me heen van dat kan niet mag niet enz enz ik zei gaat heel makkelijk gewoon 112 bellen en daar nemen ze je serieus!
personeel van de ambu lag helemaal dubbel. daar aangekomen waren er al meer dan 3 celstof matjes doordrenkt kreeg ik in mijn handen gepropt van de verpleegkundige en opdracht om ze te wegen. was 1600 gram!! dus de zuster had al 1.5 liter bloed verloren. kwaad dat ze waren op HAPpost gelijk infuus geprikt en soort drukverband en met spoed naar ziekenhuis gebracht. En toen kwam de spanning er bij ons wel uit want waren echt bang dat ze onder ons zo weggleed.
op advies van ambu gelijk klacht brief geschreven tegenover de HAP wdie gaat vandaag op de post ben benieuwd of we er iets van horen!
heftig avondje maar opzich ook wel weer leerzaam!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 aug 2007 11:11

Dat is wel schrikken zeg!

Ik hoop dat er wat uit komt, (die brief). BIj ons is het ook eens gebeurd, HAP kwam wel een arts. verkeerde diagnose (arts luisterde niet naar ons, z'n assistent zag dat het iets anders was en wilde de injectie niet klaar maken, kreeg op de kop van de arts, arts zelf injectie klaar gemaakt en het medicijn toe gediend). Van de arts moesten we wel de ambulance bellen. Een van m'n collega's heeft de ampul van de injectie nog op gezocht uit de prullenbak en gekeken hoeveel en wat het was. Na gezocht etc. Konden niks beginnen, niet tegen die arts etc. Een dag later is die vrouw overleden. Als die arts naar ons geluisterd had, dan had die vrouw nog geleefd. :|

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2007 11:37

Heftig!! leeft ze nu nog wel en hoe is het nu met haar Liefie?

Artsen zijn echt een volk apart. Sorry dat ik het zo benoem, maar dat is echt mijn ervaring. Luisteren naar de begeleiders, verzorgers is er amper bij. Ze gaan hun eigen koers en kijken niet meer naar links of rechts of het ook nog iets anders kan wezen. Daarbij halen ze hun schouders op als je ze verteld wat de ervaring van het verleden over die persoon leert.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 01 aug 2007 11:40

ja idd!
Trouwens: er komt nu 7 weken lang het programma: Missers, op TV. Het gaat over missers in de gezondheidszorg. Gisteren was de eerste aflevering. Interresant om te zien
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2007 11:41

Die had ik wel willen zien. Ga het even in de gaten houden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 aug 2007 11:43

mw schreef:ja idd!
Trouwens: er komt nu 7 weken lang het programma: Missers, op TV. Het gaat over missers in de gezondheidszorg. Gisteren was de eerste aflevering. Interresant om te zien


oke! van welke omroep!?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 aug 2007 11:54

Moet je dit eens lezen. VRESELIJK :shock:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1178469&c=10


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten